Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 38 takich materiałów
    Jak wygląda recykling katalizatorów i dlaczego warto to robić? – Jak każdy element auta, katalizator po pewnym czasie ulega zużyciu. Zakup nowego oznacza jednak niemałe koszty - w zależności od modelu auta, cena katalizatora waha się od kilkuset nawet do kilku tysięcy złotych. Każdy właściciel auta który musi kupić nową część, może jednak liczyć na dodatkowy zastrzyk gotówki. W jaki sposób? Przez oddanie katalizatora do skupu.Co sprawia, że ceny katalizatorów są tak wysokie? Ten element zawiera metale szlachetne, dzięki czemu w łatwy sposób można sobie zrekompensować zakup nowej części. Odzysk cennych surowców to także bardzo dobry sposób na bycie EKO.
Jak zarobić na zużytym katalizatorze?
Mechanik zakwalifikował katalizator w Twoim samochodzie do wymiany? No cóż, to część wymienna jak każda inna. Warto jednak rozważyć oddanie katalizatora do skupu, bo pozwoli to odzyskać przynajmniej część kwoty, jaką zapłacisz przy zakupie nowej części. 
Współpraca z firmą oferującą recykling katalizatorów jest bardzo prosta - wystarczy, że wyślesz kurierem zużytą część do skupu, a pieniądze otrzymasz przelewem na konto. Tym sposobem możesz otrzymać nawet do kilkuset złotych.
Cennik katalizatorów w skupie
Kwota jaką otrzymasz za katalizator samochodowy na skupie zależy od kilku czynników. Znaczenie mają tu:
Typ części (katalizator ceramiczny/metalowy)
Stan katalizatora (waga, zawartość metali szlachetnych)Skąd Ty, jako kierowca/posiadacz samochodu masz wiedzieć, jaki katalizator jest w Twoim samochodzie? Nie musisz się na tym znać! Orientacyjne ceny za najpopularniejsze na rynku katalizatory:
Mercedes KT 1127 - 500 zł
Opel GM 28 - 350 zł
VW DD AC - 500 zł(dane pochodzą ze strony internetowej firmy Catalyst Recycling).
Jednak recykling katalizatorów to korzyść nie tylko dla portfela, ale przede wszystkim także dla środowiska. Przekonaj się, dlaczego warto zdecydować się na oddanie katalizatora do skupu.
Ochrona środowiska
Katalizator samochodowy zawiera całe mnóstwo metali szlachetnych. Przykładowo, katalizatory ceramiczne posiadają specjalne kanaliki, których pokrycie wykonane jest z palladu oraz platyny. Oddanie takiej części do recyklingu sprawia, że możliwe jest odzyskanie tych niezwykle cennych materiałów.
Dla przykładu, platyna jest wypłukiwana z korpusu katalizatora. Wewnątrz tej części krążą ciekłe metale, które wypychają platynę za pomocą pola elektromagnetycznego. Dzięki temu, udaje się odzyskać ten cenny pierwiastek, a przy tym nie uszkodzić go przez wysokie temperatury.Samą ceramikę czy też metal z katalizatora również można ponownie wykorzystać. Do usunięcia tych elementów stosuje się specjalne młyny kulkowe. Ich rolą jest rozdrobnienie tych pierwiastków, co przygotowuje je do użycia w przyszłości.
Oddanie katalizatora do skupu - bycie EKO
Warto pamiętać o tym, że katalizator samochodowy zawiera metale szlachetne, których coraz bardziej na świecie brakuje. Stąd też tak wysokie ceny tych części w skupie. Jeden katalizator poddany recyklingowi pozwala odzyskać kilka gram platyny.
I o ile te “kilka gram” nie brzmi może zbyt imponująco, to warto zdawać sobie sprawę z tego, że jedna tona katalizatorów wystarczy do wydobycia aż 75 ton rudy. Dlatego - warto oddawać katalizatory do recyklingu. Przyczyniamy się tym samym do ratowania naturalnych zasobów naszej planety.
Co jeszcze zawierają samochodowe katalizatory? Jednym z metali jest choćby pallad. Odzyskuje się go tak samo jak platynę. A z powodzeniem może on zastąpić ten droższy metal, szczególnie w branży motoryzacyjnej. Kolejny metalem jest rod. Jest go na świecie coraz mniej, a potrzebny jest w naprawdę wielu branżach. Wykonanie recyklingu katalizatora pozwala na odzyskanie sporych jego ilości, dzięki czemu znów ratujemy światowe zasoby. 
Recykling katalizatorów - komu je sprzedać?
Popyt na katalizatory samochodowe jest w tej chwili ogromny. W internecie bez problemu znaleźć można ogłoszenia różnych firm, które rzekomo tym się zajmują. Warto jednak pamiętać o tym, żeby taką firmę wybierać rozsądnie.
Przede wszystkim sprawdźmy, czy firma kupująca wykonuje też recykling. Jeżeli nie, to raczej nie warto z nimi współpracować - nie brakuje podmiotów, które nie działają do końca legalnie, przy okazji nie dbając o środowisko naturalne. A oddając katalizator do skupu, który od razu wykonuje też proces odzyskiwania surowców wtórnych możemy liczyć na to, że wszystko odbędzie się w sposób maksymalnie przyjazny dla środowiska.
Jest jeszcze jeden powód by nie oddawać katalizatora takim firmom - oferują one bowiem znacznie gorsze ceny niż podmioty, które zajmują się tematem kompleksowo. Są to bowiem kolejni pośrednicy, którzy muszą po prostu na całym procesie jakoś zarobić. Dlatego, jeżeli liczysz na dodatkowy zastrzyk gotówki przy oddawaniu katalizatora do recyklingu, lepiej ostrożnie wybrać firmę skupującą.
Przyjazny środowisku samochód
Na koniec uwaga. Jeżeli katalizator w Twoim aucie uległ uszkodzeniu i wymaga wymiany, zastąp go nowym. Jeżeli pojazd był fabrycznie wyposażony w katalizator, a Ty po wymianie nie zamontujesz sprawnej części, to musisz liczyć się z poważnymi konsekwencjami - w tym, z negatywną oceną w trakcie corocznego badania technicznego. Innymi słowy, Twój pojazd nie będzie dopuszczony do ruchu! Warto ryzykować?
Artykuł napisany we współpracy z firmą Catalyst Recycling z Międzyrzecza.

    Jak każdy element auta, katalizator po pewnym czasie ulega zużyciu. Zakup nowego oznacza jednak niemałe koszty - w zależności od modelu auta, cena katalizatora waha się od kilkuset nawet do kilku tysięcy złotych. Każdy właściciel auta który musi kupić nową część, może jednak liczyć na dodatkowy zastrzyk gotówki. W jaki sposób? Przez oddanie katalizatora do skupu.

    Co sprawia, że ceny katalizatorów są tak wysokie? Ten element zawiera metale szlachetne, dzięki czemu w łatwy sposób można sobie zrekompensować zakup nowej części. Odzysk cennych surowców to także bardzo dobry sposób na bycie EKO.

    Jak zarobić na zużytym katalizatorze?

    Mechanik zakwalifikował katalizator w Twoim samochodzie do wymiany? No cóż, to część wymienna jak każda inna. Warto jednak rozważyć oddanie katalizatora do skupu, bo pozwoli to odzyskać przynajmniej część kwoty, jaką zapłacisz przy zakupie nowej części. 

    Współpraca z firmą oferującą recykling katalizatorów jest bardzo prosta - wystarczy, że wyślesz kurierem zużytą część do skupu, a pieniądze otrzymasz przelewem na konto. Tym sposobem możesz otrzymać nawet do kilkuset złotych.

    Cennik katalizatorów w skupie

    Kwota jaką otrzymasz za katalizator samochodowy na skupie zależy od kilku czynników. Znaczenie mają tu:

    Typ części (katalizator ceramiczny/metalowy)

    Stan katalizatora (waga, zawartość metali szlachetnych)

    Skąd Ty, jako kierowca/posiadacz samochodu masz wiedzieć, jaki katalizator jest w Twoim samochodzie? Nie musisz się na tym znać! Orientacyjne ceny za najpopularniejsze na rynku katalizatory:

    Mercedes KT 1127 - 500 zł

    Opel GM 28 - 350 zł

    VW DD AC - 500 zł

    (dane pochodzą ze strony internetowej firmy Catalyst Recycling).

    Jednak recykling katalizatorów to korzyść nie tylko dla portfela, ale przede wszystkim także dla środowiska. Przekonaj się, dlaczego warto zdecydować się na oddanie katalizatora do skupu.

    Ochrona środowiska

    Katalizator samochodowy zawiera całe mnóstwo metali szlachetnych. Przykładowo, katalizatory ceramiczne posiadają specjalne kanaliki, których pokrycie wykonane jest z palladu oraz platyny. Oddanie takiej części do recyklingu sprawia, że możliwe jest odzyskanie tych niezwykle cennych materiałów.

    Dla przykładu, platyna jest wypłukiwana z korpusu katalizatora. Wewnątrz tej części krążą ciekłe metale, które wypychają platynę za pomocą pola elektromagnetycznego. Dzięki temu, udaje się odzyskać ten cenny pierwiastek, a przy tym nie uszkodzić go przez wysokie temperatury.Samą ceramikę czy też metal z katalizatora również można ponownie wykorzystać. Do usunięcia tych elementów stosuje się specjalne młyny kulkowe. Ich rolą jest rozdrobnienie tych pierwiastków, co przygotowuje je do użycia w przyszłości.

    Oddanie katalizatora do skupu - bycie EKO

    Warto pamiętać o tym, że katalizator samochodowy zawiera metale szlachetne, których coraz bardziej na świecie brakuje. Stąd też tak wysokie ceny tych części w skupie. Jeden katalizator poddany recyklingowi pozwala odzyskać kilka gram platyny.

    I o ile te “kilka gram” nie brzmi może zbyt imponująco, to warto zdawać sobie sprawę z tego, że jedna tona katalizatorów wystarczy do wydobycia aż 75 ton rudy. Dlatego - warto oddawać katalizatory do recyklingu. Przyczyniamy się tym samym do ratowania naturalnych zasobów naszej planety.

    Co jeszcze zawierają samochodowe katalizatory? Jednym z metali jest choćby pallad. Odzyskuje się go tak samo jak platynę. A z powodzeniem może on zastąpić ten droższy metal, szczególnie w branży motoryzacyjnej. Kolejny metalem jest rod. Jest go na świecie coraz mniej, a potrzebny jest w naprawdę wielu branżach. Wykonanie recyklingu katalizatora pozwala na odzyskanie sporych jego ilości, dzięki czemu znów ratujemy światowe zasoby. 

    Recykling katalizatorów - komu je sprzedać?

    Popyt na katalizatory samochodowe jest w tej chwili ogromny. W internecie bez problemu znaleźć można ogłoszenia różnych firm, które rzekomo tym się zajmują. Warto jednak pamiętać o tym, żeby taką firmę wybierać rozsądnie.

    Przede wszystkim sprawdźmy, czy firma kupująca wykonuje też recykling. Jeżeli nie, to raczej nie warto z nimi współpracować - nie brakuje podmiotów, które nie działają do końca legalnie, przy okazji nie dbając o środowisko naturalne. A oddając katalizator do skupu, który od razu wykonuje też proces odzyskiwania surowców wtórnych możemy liczyć na to, że wszystko odbędzie się w sposób maksymalnie przyjazny dla środowiska.

    Jest jeszcze jeden powód by nie oddawać katalizatora takim firmom - oferują one bowiem znacznie gorsze ceny niż podmioty, które zajmują się tematem kompleksowo. Są to bowiem kolejni pośrednicy, którzy muszą po prostu na całym procesie jakoś zarobić. Dlatego, jeżeli liczysz na dodatkowy zastrzyk gotówki przy oddawaniu katalizatora do recyklingu, lepiej ostrożnie wybrać firmę skupującą.

    Przyjazny środowisku samochód

    Na koniec uwaga. Jeżeli katalizator w Twoim aucie uległ uszkodzeniu i wymaga wymiany, zastąp go nowym. Jeżeli pojazd był fabrycznie wyposażony w katalizator, a Ty po wymianie nie zamontujesz sprawnej części, to musisz liczyć się z poważnymi konsekwencjami - w tym, z negatywną oceną w trakcie corocznego badania technicznego. Innymi słowy, Twój pojazd nie będzie dopuszczony do ruchu! Warto ryzykować?

    Artykuł napisany we współpracy z firmą Catalyst Recycling z Międzyrzecza.

    27 kwietnia 2020, 22:20 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Pontiac GTO – Rasowe muscle z roku 1966. Przy jego powstaniu paluchy maczał John DeLorean, który sprytnie obszedł wewnętrzne przepisy GM zakazujące montażu silników większych niż 5,4 litra na platformie A-body, na której oparty był GTO. Jak tego dokonał? Poczytaj: http://mklr.pl/258722
    Rasowe muscle z roku 1966. Przy jego powstaniu paluchy maczał John DeLorean, który sprytnie obszedł wewnętrzne przepisy GM zakazujące montażu silników większych niż 5,4 litra na platformie A-body, na której oparty był GTO. Jak tego dokonał? Poczytaj: http://mklr.pl/258722
    17 czerwca 2018, 0:05 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    GM Futurliner to grupa pojazdów zaprojektowanych w latach 40. przez Harleya Earla dla GM i stanowiących integralną część Parady Postępu - północnoamerykańskiej wystawy objazdowej promującej przyszłe samochody i technologie.
    16 marca 2018, 22:11 przez ~kjkibi | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    youtube.com

    Daewoo Espero – Co raz mniej ich na ulicach.

Tu w topowej wersji z silnikiem GM 2.0 8v (c20le) 105KM
    Co raz mniej ich na ulicach.

    Tu w topowej wersji z silnikiem GM 2.0 8v (c20le) 105KM
    10 listopada 2017, 19:23 przez ~wojciechu1224 | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Zrowdlo wlasne

    #1. 2010 Nissan GT-R
    - silnik V6 3,6l 545KM i 627 Nm
    - przyspieszenie do setki 2,8s
    - V-max 320km/h
    - cena dzisiaj to już od 150tyś ( jest to samochód marzeń wielu ludzi )

    #2. 2009 Dodge Challenger SRT8
    - silnik 6,1l V8 o mocy 431KM
    - przyspieszenie do setki 4s
    - V-max 290km/h
    - cena dzisiaj to 100tyś (ale warto dać za taka zabawkę )

    #3. Ferrari FXX
    - silnik 1050KM V12 o pojemności 6,3l
    - przyspieszenie do setki 2,5s
    - V-max 345km/h
    -zrobiono tylko 40 sztuk tego samochodu
    - cena dzisiaj to 2,5mln euro ale już raczej samochód jest niedostępny

    #4. Navistar MXT
    - silnik 6,4l V8 o mocy 325KM
    - przyspieszenie do setki 6,7s
    - V-max 220km/h
    -produkowano wersje zwykłe i kuloodporne
    - cena dzisiaj to kolo 100tyś euro (zwykły)

    #5. BMW M5
    - silnik 5l V10 o mocy 509KM
    - przyspieszenie do setki 4,7s
    - V-max 290km/h
    - cena dzisiaj to koszt około 90tyś najstarsze wersje aż po 200tyś

    #6. Flip Car
    MOC
    • GM silnik LS3 paka, 500 KM
    • 200 KM jednostka NOS
    • K & N Układ dolotowy
    • Holley układ paliwowy
    • akumulatory Optima
    • Magnaflow niestandardowy układ wydechowy
    • VP Racing Fuel
    Układ napędowy
    • Kilgore Turbo 400
    • Winters manetka
    • GM Dana 60 sterowane oś tylna
    • 4.88 Przekładnie z Detroit Locker
    • Casale V-Drive
    UKŁAD HAMULCOWY
    • Fabrycznie 1 Ton GM z klocków hamulcowych na EBC
    ZAWIESZENIE
    • 3 ogniwo budują - air ride
    • GM 1 tona ciężarówki z przodu i jazda powietrza
    • Żużel Inżynieria kołysać barów
    • Howe przedni i tylny hydrauliczny układ kierowniczy
    • AFCO wstrząsy coilover
    WNĘTRZE
    • manometry Autometer
    • Kierownica Sparco
    • fotele Kirkey Race
    • Deist system przeciwpożarowy
    ZEWNĘTRZNY
    • Exposed rurowego podwozia
    • Stali i Lexan kula korekty
    • 5140 niestandardowy tylne skrzydło z włókna węglowego
    Koła i opony
    • Marsh Racing 17 x 11 (przód) 17 x 15 (tył)
    • hoosier

    #7. Jensen Interceptor
    - silnik 6l generujący moc 300KM (w filmie około 600KM)
    - przyspieszenie do setki po tuningu około 4s
    - V-max po tuningu około 280km/h
    - cena dzisiaj to około 150tyś dolarów (ale już jest nie dostępny)

    #8. Dodge Charger Daytona
    - silnik 7,2l o mocy fabrycznej 380KM w filmie około 700KM
    - przyspieszenie do setki około 3,8s
    - V-max około 290km/h
    - cena dzisiaj to miliony bo jest niedostępny!!

    #9. 1970 Ford Anvil Mustang
    - silnik 7l V8 cobra o mocy 360KM w filmie około 600KM
    - przyspieszenie do setki po tuningu około 4s
    - V-max 280km/h
    - cena dzisiaj miliony bo niedostępny

    #10. 1970 Ford Escort RS1600 MK1
    - silnik 2l o mocy fabrycznej około 250Km w filmie szacowane na około 450KM
    - przyspieszenie do setki 4s
    - V-max 250km/h
    - cena dzisiaj koło 100tys za dobry egzemplarz jeśli się taki znajdzie

    #11. Alfa Romeo Giulietta
    -silniuk 1,4l silnik TB MultiAir generujący 170 KM i 250 Nm
    -V-max około 240km/h
    - powstało tylko 6 sztuk tego egzemplarzu
    -cena: kiedy samochód był w salonie kosztował 25 675 funtów (teraz pewnie znacznie więcej jeśli jeszcze jest)

    #12. 2011 Dodge Charger
    - silnik 5,7l V8 354KM
    - przyspieszenie do setki 4,9s
    - V-max 260km/h
    - cena dzisiaj to ponad 100tyś (55x oglądano na YT)
    2 stycznia 2017, 9:17 przez cody25 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Camaro Supercharger 79’ – Chevrolet Camaro 5.7 (350CID) Supercharger Silnik: Fabrycznie nowy silnik, wyprodukowany przez GM w 2004r, na częściach GM PERFORMANCE PARTS, SB 350 cid, 5700cm3, głowice VORTEC, kompresja 9,1:1. Dołożony został SUPERCHARGER-WEIAND 142-PRO STREET, gaźnik HOLLEY 750 cfm, skalibrowany do Superchargera. Zaupłon MALLORY, pompa paliwa mechaniczna EDELBROCK STREET, dla silników do 500KM. Cały ten układ został zestrojony na paliwie SHELL V-POWER RACING, z dodatkiem do paliwa PRO-BLEND i dało to moc 495 KM. Bestia obecnie tankowana jest na paliwie Shell V-Power Nitro Cała przebudowa auta miała miejsce w 2006 roku. Wnętrze oryginalne, nigdy nie było naprawiane. Samochód u obecnego właściciela od 1989 roku. Skrzynia Biegów: Nowa skrzynia biegów firmy B&M STREET z konwenterem B&M, wzmocniona i o przełożeniach do street racingu, oraz B&M QUICK SHIFTER - QUICK SILVER. Wał Napędowy: Seryjny, wzmocniony krzyżakami firmy LAKEWOOD. Most Tylny: Seryjny, dodatkowo blokada mechanizmu różnicowego POWERTRAX, firmy RICHMOND, oraz Tractions Bars, firmy LAKEWOOD. Zawieszenie Pełny zeslaw zawieszenia firmy HOTCHKIS: Sprężyny, resory, stabilizatory ,polibusze i HI- JACKER'S tył. Hamulce: Tarcze hamulcowe przód, wiercone i klocki firmy EBC Wydech: Headers-y firmy EDELBROCK, 2 tłumiki przelotowe EDELBROCK TRUE FLOW, końcówki ukł. wyd. Firmy MAGNAFLOW. Koła: Felgi chromowane firmy CRAGAR, model SUPER SPOKE 8”x15” i 10”x15” Opony tył: MICKEY & THOMPSON ET STREET RADIAL Nadwozie: Seryjne, jedynie aby ukryć zmiany pod maską, założona została maska z tworzywa firmy HARWOOD. Obecnie na miejsce wróciła maska oryginalna. Pozostałe zastosowane części: APC GTS STREET GLOW RUSSEL ACCEL MSD SPECTRE AUTO METER MR. GASKET FLEX-A-LITE TRANS DAPT ENERGY SUSPENSION REDLINE PLASTIC COLOR
    Chevrolet Camaro 5.7 (350CID) Supercharger Silnik: Fabrycznie nowy silnik, wyprodukowany przez GM w 2004r, na częściach GM PERFORMANCE PARTS, SB 350 cid, 5700cm3, głowice VORTEC, kompresja 9,1:1. Dołożony został SUPERCHARGER-WEIAND 142-PRO STREET, gaźnik HOLLEY 750 cfm, skalibrowany do Superchargera. Zaupłon MALLORY, pompa paliwa mechaniczna EDELBROCK STREET, dla silników do 500KM. Cały ten układ został zestrojony na paliwie SHELL V-POWER RACING, z dodatkiem do paliwa PRO-BLEND i dało to moc 495 KM. Bestia obecnie tankowana jest na paliwie Shell V-Power Nitro Cała przebudowa auta miała miejsce w 2006 roku. Wnętrze oryginalne, nigdy nie było naprawiane. Samochód u obecnego właściciela od 1989 roku. Skrzynia Biegów: Nowa skrzynia biegów firmy B&M STREET z konwenterem B&M, wzmocniona i o przełożeniach do street racingu, oraz B&M QUICK SHIFTER - QUICK SILVER. Wał Napędowy: Seryjny, wzmocniony krzyżakami firmy LAKEWOOD. Most Tylny: Seryjny, dodatkowo blokada mechanizmu różnicowego POWERTRAX, firmy RICHMOND, oraz Tractions Bars, firmy LAKEWOOD. Zawieszenie Pełny zeslaw zawieszenia firmy HOTCHKIS: Sprężyny, resory, stabilizatory ,polibusze i HI- JACKER'S tył. Hamulce: Tarcze hamulcowe przód, wiercone i klocki firmy EBC Wydech: Headers-y firmy EDELBROCK, 2 tłumiki przelotowe EDELBROCK TRUE FLOW, końcówki ukł. wyd. Firmy MAGNAFLOW. Koła: Felgi chromowane firmy CRAGAR, model SUPER SPOKE 8”x15” i 10”x15” Opony tył: MICKEY & THOMPSON ET STREET RADIAL Nadwozie: Seryjne, jedynie aby ukryć zmiany pod maską, założona została maska z tworzywa firmy HARWOOD. Obecnie na miejsce wróciła maska oryginalna. Pozostałe zastosowane części: APC GTS STREET GLOW RUSSEL ACCEL MSD SPECTRE AUTO METER MR. GASKET FLEX-A-LITE TRANS DAPT ENERGY SUSPENSION REDLINE PLASTIC COLOR
    Vauxhall VXR8 – Ostatnio sporo się zastanawiałem, czemu Vauxhall ma w swojej ofercie usportowioną wersje Holdena, a Opel nie ma swojej wersji modelu Commodore czy Maloo? Jedyny duży Opel z silnikiem większym niż 2.0l to Insignia 2.8V6 ale do sportowego samochodu jak VXR8 czy potężnego Commodore z silnikiem V8 mu brakuje, skoro Holden, Vauxhall i Opel należą do jednego koncernu GM, czemu Opel nie może mieć własnej wersji sedana z napędem na tył i dużym silnikiem?
    Ostatnio sporo się zastanawiałem, czemu Vauxhall ma w swojej ofercie usportowioną wersje Holdena, a Opel nie ma swojej wersji modelu Commodore czy Maloo? Jedyny duży Opel z silnikiem większym niż 2.0l to Insignia 2.8V6 ale do sportowego samochodu jak VXR8 czy potężnego Commodore z silnikiem V8 mu brakuje, skoro Holden, Vauxhall i Opel należą do jednego koncernu GM, czemu Opel nie może mieć własnej wersji sedana z napędem na tył i dużym silnikiem?