Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 111 takich materiałów
    Nowa fabryka dla Porsche Cayenne – Zainteresowanie SUV-em jest tak duże, że fabryka nie nadąża z produkcją. VW uruchomił dodatkową produkcję Cayenne w zakładzie w Osnabrück.
Od lata 2015 roku w zakładzie Volkswagena w Osnabrück rozpocznie się końcowy montaż Porsche Cayenne. Rocznie z taśm ma tam zjeżdżać 20 tys. aut. Obecnie samochód jest wytwarzany w lipskiej fabryce Porsche, ale ze względu na wzmożony popyt i duże obłożenia zakładu zdecydowano, że część produkcji będzie się odbywała także w Dolnej Saksonii.
    Zainteresowanie SUV-em jest tak duże, że fabryka nie nadąża z produkcją. VW uruchomił dodatkową produkcję Cayenne w zakładzie w Osnabrück.
    Od lata 2015 roku w zakładzie Volkswagena w Osnabrück rozpocznie się końcowy montaż Porsche Cayenne. Rocznie z taśm ma tam zjeżdżać 20 tys. aut. Obecnie samochód jest wytwarzany w lipskiej fabryce Porsche, ale ze względu na wzmożony popyt i duże obłożenia zakładu zdecydowano, że część produkcji będzie się odbywała także w Dolnej Saksonii.
    Tesla Model E ma wejść do sprzedaży w 2016 roku – Tesla ma zamiar wprowadzić do sprzedaży zupełnie nowy model samochodu elektrycznego. Wg nieoficjalnych informacji nowe auto ma konkurować z tańszymi samochodami niż Model S, jak Audi A4 oraz BMW serii 3. Nowa Tesla, która prawdopodobnie będzie nosić nazwę Model E, ma trafić na rynek pod koniec roku 2016. Auto ma być o ok. 20 % mniejsze od Modelu S. Ponadto Tesla nie zdradza zbyt wielu szczegółów, wiemy jedynie że z powodu niższej ceny konstrukcja i nadwozie nowego auta nie zostaną wykonane z aluminium.

Jednym z powodów stworzenia tańszego modelu samochodu jest budowa przez Tesla nowej fabryki baterii (Tesla Gigafactory), co ma znacząco ograniczyć koszty produkcji samochodów elektrycznych. Elon Musk zapewnia, że fabryka będzie w 2020 roku produkowała tyle baterii litowo-jonowych, ile obecnie wytwarzają wszystkie fabryki baterii na świecie.
    Tesla ma zamiar wprowadzić do sprzedaży zupełnie nowy model samochodu elektrycznego. Wg nieoficjalnych informacji nowe auto ma konkurować z tańszymi samochodami niż Model S, jak Audi A4 oraz BMW serii 3. Nowa Tesla, która prawdopodobnie będzie nosić nazwę Model E, ma trafić na rynek pod koniec roku 2016. Auto ma być o ok. 20 % mniejsze od Modelu S. Ponadto Tesla nie zdradza zbyt wielu szczegółów, wiemy jedynie że z powodu niższej ceny konstrukcja i nadwozie nowego auta nie zostaną wykonane z aluminium.

    Jednym z powodów stworzenia tańszego modelu samochodu jest budowa przez Tesla nowej fabryki baterii (Tesla Gigafactory), co ma znacząco ograniczyć koszty produkcji samochodów elektrycznych. Elon Musk zapewnia, że fabryka będzie w 2020 roku produkowała tyle baterii litowo-jonowych, ile obecnie wytwarzają wszystkie fabryki baterii na świecie.
    Włoski koncern ogłosił, że wstrzymuje inwestycję w Polską fabrykę – Ciemne chmury zbierają się nad fabryką Fiata w Tychach, a załoga obawia się zwolnień. Jeszcze w kwietniu informowaliśmy o planach włoskiego Fiata odnośnie wielkiej inwestycji w Polsce. Decyzję z wielką pompą ogłosił sam wicepremier Janusz Piechociński informując, że Fiat zainwestuje w Tyską fabrykę 2 mld złotych.

Fiat Auto Poland miał w planach rozszerzenie gamy produkowanych u nas pojazdów o nowy samochód segmentu B. Z tego powodu Polski rząd w ekspresowym tempie poszerzył Katowicką Specjalną Strefę Ekonomiczną (KSSE) o zakład w Tychach. Miało się to przyczynić do utrzymania 3 tys. miejsc pracy oraz do wzrostu zatrudnienia o kolejne 420 etatów.

Teraz okazuje się jednak, że wszystkie plany wzięły w łeb. Jak powiedziała Teresa Korycińska, zastępca dyrektora departamentu instrumentów wsparcia w Ministerstwie Gospodarki: "Otrzymaliśmy pismo od pani Silvii Vernetti odpowiedzialnej za rozwój w grupie Fiat. Poinformowała, że koncern potrzebuje więcej czasu na przeanalizowanie wszystkich inwestycji, w tym w Polsce. Dlatego nie podejmie ostatecznej decyzji o inwestycji do końca czerwca”.
    Ciemne chmury zbierają się nad fabryką Fiata w Tychach, a załoga obawia się zwolnień. Jeszcze w kwietniu informowaliśmy o planach włoskiego Fiata odnośnie wielkiej inwestycji w Polsce. Decyzję z wielką pompą ogłosił sam wicepremier Janusz Piechociński informując, że Fiat zainwestuje w Tyską fabrykę 2 mld złotych.

    Fiat Auto Poland miał w planach rozszerzenie gamy produkowanych u nas pojazdów o nowy samochód segmentu B. Z tego powodu Polski rząd w ekspresowym tempie poszerzył Katowicką Specjalną Strefę Ekonomiczną (KSSE) o zakład w Tychach. Miało się to przyczynić do utrzymania 3 tys. miejsc pracy oraz do wzrostu zatrudnienia o kolejne 420 etatów.

    Teraz okazuje się jednak, że wszystkie plany wzięły w łeb. Jak powiedziała Teresa Korycińska, zastępca dyrektora departamentu instrumentów wsparcia w Ministerstwie Gospodarki: "Otrzymaliśmy pismo od pani Silvii Vernetti odpowiedzialnej za rozwój w grupie Fiat. Poinformowała, że koncern potrzebuje więcej czasu na przeanalizowanie wszystkich inwestycji, w tym w Polsce. Dlatego nie podejmie ostatecznej decyzji o inwestycji do końca czerwca”.
    Fabryka ZIŁa - 1979 –
    8 czerwca 2014, 13:30 przez banan775 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    englishrussia

    Opel Calibra 2.0 16V – Może nie idealna ale moja.
Silnik: X20XEV 136KM
Fabryka: Uusikaupunki
Układ wydechowy od katalizatora własny. Końcowa puszka IRMSCHER lekko zmodyfikowana. 
Felgi AEZ 15" własne malowanie.
Lampy przednie Sonar BLACK.
Wszystkie modyfikacje wykonane samodzielnie.

W tle Astra F 1.7 TDS ISUZU mojego taty.
    Może nie idealna ale moja.
    Silnik: X20XEV 136KM
    Fabryka: Uusikaupunki
    Układ wydechowy od katalizatora własny. Końcowa puszka IRMSCHER lekko zmodyfikowana.
    Felgi AEZ 15" własne malowanie.
    Lampy przednie Sonar BLACK.
    Wszystkie modyfikacje wykonane samodzielnie.

    W tle Astra F 1.7 TDS ISUZU mojego taty.
    5 czerwca 2014, 19:08 przez Narvany (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (12)
    Źródło:

    własne

    Puzon YW – "FSO Polonez MR87 po wielu zmianach. 
Daleki od zgodności z fabryką. 
Auto które przyczyniło się do powstania inicjatywy Youngtimer Warsaw" - opis właściciela.
    "FSO Polonez MR87 po wielu zmianach.
    Daleki od zgodności z fabryką.
    Auto które przyczyniło się do powstania inicjatywy Youngtimer Warsaw" - opis właściciela.
    3 czerwca 2014, 22:14 przez iwin2808 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne zdjęcie

    Koniec marki Weismann? – Ten niemiecki producent samochodów sportowych jeszcze niedawno zatrudniał 125 osób i inwestował w budowę fabryki. Obecnie wszystko jest już zamknięte, a w firmie pracuje… 6 osób.

Wiesmann to niewielki, niemiecki producent samochodów sportowych. Firma została założona w 1985 roku przez dwóch braci – Martina i Friedhelma. Logotypem Wiesmanna został gekon, gdyż wg twórców ich samochody trzymają się drogi niczym gekony ścian. Bracia swoją przygodę z motoryzacją zaczynali jednak od… tworzenia dachów do kabrioletów. Zresztą dalej robią, a przynajmniej robili jeszcze do niedawna.

Sprawa z firmą Weismann nie jest nowa. Producent złożył wniosek o upadłość jeszcze w sierpniu zeszłego roku, a zarząd zaczął się zastanawiać co dalej. Jedną z opcji miała być sprzedaż zakładów brytyjskiemu konsorcjum i wznowienie produkcji samochodów. Tymczasem okazuje się, że prawdopodobnie obserwujemy koniec marki Weismann. Firma zakończyła działalność z dniem 31 marca i jak podaje Holenderska gazeta De Telegraaf – wszystko jest zamknięte – fabryka jak i serwis.

Jeszcze kilka lat temu Weismann zatrudniał 125 osób, a obecnie zostało tylko 6. pracowników, którzy prawdopodobnie opuszczą firmę jeszcze w tym roku. W ciągu swojej historii Weismann stworzył łącznie około 1700 samochodów. Budowa każdego z nich zajmowała średnio 350 godzin, czyli łącznie ok. 2 tygodni.
    Ten niemiecki producent samochodów sportowych jeszcze niedawno zatrudniał 125 osób i inwestował w budowę fabryki. Obecnie wszystko jest już zamknięte, a w firmie pracuje… 6 osób.

    Wiesmann to niewielki, niemiecki producent samochodów sportowych. Firma została założona w 1985 roku przez dwóch braci – Martina i Friedhelma. Logotypem Wiesmanna został gekon, gdyż wg twórców ich samochody trzymają się drogi niczym gekony ścian. Bracia swoją przygodę z motoryzacją zaczynali jednak od… tworzenia dachów do kabrioletów. Zresztą dalej robią, a przynajmniej robili jeszcze do niedawna.

    Sprawa z firmą Weismann nie jest nowa. Producent złożył wniosek o upadłość jeszcze w sierpniu zeszłego roku, a zarząd zaczął się zastanawiać co dalej. Jedną z opcji miała być sprzedaż zakładów brytyjskiemu konsorcjum i wznowienie produkcji samochodów. Tymczasem okazuje się, że prawdopodobnie obserwujemy koniec marki Weismann. Firma zakończyła działalność z dniem 31 marca i jak podaje Holenderska gazeta De Telegraaf – wszystko jest zamknięte – fabryka jak i serwis.

    Jeszcze kilka lat temu Weismann zatrudniał 125 osób, a obecnie zostało tylko 6. pracowników, którzy prawdopodobnie opuszczą firmę jeszcze w tym roku. W ciągu swojej historii Weismann stworzył łącznie około 1700 samochodów. Budowa każdego z nich zajmowała średnio 350 godzin, czyli łącznie ok. 2 tygodni.
    3 maja to nie tylko Konstytucja. – My mamy też drugie święto. Tego dnia lecz w 1978 roku fabryka samochodów osobowych (FSO) w Warszawie zaczęła produkcję Poloneza.
    My mamy też drugie święto. Tego dnia lecz w 1978 roku fabryka samochodów osobowych (FSO) w Warszawie zaczęła produkcję Poloneza.
    3 maja 2014, 1:10 przez at9720 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Zapomniany prototyp – Wykonany w 1975 r. prototyp ciężarówki Star, nazwany roboczo "12,5 tony" z uwagi na sumę masy własnej (5,5 t) i ładowności (7 t). Auto powstało bez wiedzy ówczesnych decydentów i po oficjalnej prezentacji z okazji VII zjazdu PZPR w grudniu 1975 r., zabroniono konstruktorom ze Starachowic prowadzenia dalszych prac nad tym projektem - fabryka miała wykonać plan a nie "marnotrawić" pieniądze na nowe konstrukcje.
Star "12,5 tony", choć podobny do produkowanych seryjnie Starów serii 200, był całkowicie innym i o wiele nowocześniejszym pojazdem, posiadał mi. in. odchylaną kabinę kierowcy, pozwalającą na dobry dostęp do silnika oraz umożliwiającą bardziej funkcjonalnie i ergonomicznie zaprojektować miejsce pracy kierowcy, pneumatyczną instalację hamulcową, instalację elektryczną o napięciu 24 V oraz pierwszy polski silnik turbodoładowany. Za bazę posłużył silnik S359 z modelu 266 (150 KM), przy czym zasadnicza różnica tkwiła w kadłubie silnika, Star 266 posiadał kadłub aluminiowy, natomiast w silniku Stara "12,5 tony", z uwagi na doładowanie, zastosowano kadłub żeliwny. Turbosprężarka powstała w WSK Rzeszów na licencji firmy Garrett. Moc silnika ustalono na  180 KM choć podczas prób na hamowni bez trudu osiągał 200 KM a przy przeciążeniu nawet 230 KM.
Choć Star "12,5 tony" nie wyszedł poza fazę prototypu to najistotniejsze rozwiązania w nim zastosowane, jak nowa kabina i turbodoładowany silnik, wykorzystano przy produkcji Stara 1142.
    Wykonany w 1975 r. prototyp ciężarówki Star, nazwany roboczo "12,5 tony" z uwagi na sumę masy własnej (5,5 t) i ładowności (7 t). Auto powstało bez wiedzy ówczesnych decydentów i po oficjalnej prezentacji z okazji VII zjazdu PZPR w grudniu 1975 r., zabroniono konstruktorom ze Starachowic prowadzenia dalszych prac nad tym projektem - fabryka miała wykonać plan a nie "marnotrawić" pieniądze na nowe konstrukcje.
    Star "12,5 tony", choć podobny do produkowanych seryjnie Starów serii 200, był całkowicie innym i o wiele nowocześniejszym pojazdem, posiadał mi. in. odchylaną kabinę kierowcy, pozwalającą na dobry dostęp do silnika oraz umożliwiającą bardziej funkcjonalnie i ergonomicznie zaprojektować miejsce pracy kierowcy, pneumatyczną instalację hamulcową, instalację elektryczną o napięciu 24 V oraz pierwszy polski silnik turbodoładowany. Za bazę posłużył silnik S359 z modelu 266 (150 KM), przy czym zasadnicza różnica tkwiła w kadłubie silnika, Star 266 posiadał kadłub aluminiowy, natomiast w silniku Stara "12,5 tony", z uwagi na doładowanie, zastosowano kadłub żeliwny. Turbosprężarka powstała w WSK Rzeszów na licencji firmy Garrett. Moc silnika ustalono na 180 KM choć podczas prób na hamowni bez trudu osiągał 200 KM a przy przeciążeniu nawet 230 KM.
    Choć Star "12,5 tony" nie wyszedł poza fazę prototypu to najistotniejsze rozwiązania w nim zastosowane, jak nowa kabina i turbodoładowany silnik, wykorzystano przy produkcji Stara 1142.
    9 kwietnia 2014, 21:41 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj