Szukaj
Znalazłem 128 takich materiałów
Na rynkach Ameryki Łacińskiej debiutuje najmocniejsza wersja Renault Sandero znana w Europie jako Dacia. Odmiana R.S cechuje agresywniejszy w porównaniu do serii wygląd auta. Najważniejsze informacje jednak dotyczą mechaniki. 2 litry, 145 koni, 8 sekund do setki i 210 km/h, 6 biegowa manualna skrzynia oraz zmodyfikowane hamulce oraz zawieszenie. Trzeba przyznać że prezentuje się to naprawdę ciekawie. Na razie nie wiadomo czy auto trafi do Europy ale można spekulować że prędzej czy później Renault będzie chciało ubarwić ofertę Dacii i zacznie oferować Sandero R.S również i na naszych rynkach.
Nowością na tamtejszym rynku ma być także Renault Duster Oroch 4 drzwiowy pick up nie wyglądający jak wół roboczy.
Gratulacje za fantastyczny debiut na tych piekielnie szybkich i wąskich trasach!
Jednak Ford Motorsport zawalił sprawę. Samochód nie został złożony na czas (brakowało chociażby skrzyni biegów) w efekcie czego Marian wystartował samochodem znanego Flamandczyka, Patricka Snijersa. To prawda, miał trochę problemów z tym samochodem. Natomiast bardzo denerwuje mnie, kiedy ktoś mówi że nie potrafił nim jeździć. Jest to kompletna bzdura. Był to samochód mocniejszy od wcześniejszej Sierry Cosworth, z rozłożeniem napędu 50/50 (Bubel miał 33/67) ale jeździł już samochodem o takim rozłożeniu napędu i była to Mazda 323 4WD.
Od tamtego czasu zmieniło się bardzo dużo rzeczy w rajdach samochodowych (nie tylko w naszym kraju) ale można powiedzieć, że jego śmierć otworzyła oczy organizatorom (również tego feralnego rajdu) i zaczęli dbać w lepszym stopniu o bezpieczeństwo nie tylko zawodników, ale również i kibiców.
Marian - pozostałeś wielki w naszych sercach. Artur Kusto stworzył fantastyczny film, w którym nie tylko pokazujemy Twoją jazdę, ale również postawę człowieka mądrego, ciepłego, wrażliwego.
Wicemistrz Europy 1992, wielokrotny Mistrz Polski w rajdach samochodowych, a przede wszystkim wspaniały człowiek i ogromny miłośnik sportu, nie tylko samochodowego.
Na zdjęciu model Ford-a Sierra RS Cosworth RWD MK1 Mariana Bublewicza oraz Jego wieloletniego pilota Ryszarda Żyszkowskiego. Nie ta z feralnego rajdu, lecz ta na, której Mistrz zaczynał profesjonalne ściganie się w Marlboro Rally Team Poland. Model pochodzi z gry Live For Speed. Nie jestem jego twórcą a jedynie jego malowania. Nie jest ono również doskonałe pod względem spójności z oryginałem, ale wykonałem je sam, po to aby nie było to kolejne skopiowane zdjęcie z internetu.
Pamięci Mistrza!
Ogromne podziękowania dla Artur Kusto Foto-Film, za podesłanie "naklejek" do wykonania w/w malowania.
Wraz z pojawieniem się wersji drogowej, na rynek wszedł wyścigowy S7R, który w krótkim czasie podjął walkę na torach USA i Europy. Jeden z modeli można było zobaczyć w wyścigowych mistrzostwach Polski, jako, że kontrakt z niemieckim zespołem Konrad Motorsport na wypożyczenie bolidu podpisała polska ekipa w składzie Maciej Stańco i Rafał Janus. Samochód produkowano seryjnie do 2008 roku, potem był dostępny już tylko na zamówienie. W 2008 roku w Nowym Jorku pokazano prototyp prawdopodobnego następcy modelu, Saleen S5S Raptor.
Do Mk1 3d zawsze miałem sentyment (pierwsze zachodnie auto ojca) i tamtej jesieni zacząłem się za czymś rozglądać.
W Polsce niestety nie udało się ogarnąć niczego sensownego. Wpadł mi od głowy chory pomysł, aby jechać po Mk1 gdzieś na południe Europy, gdzie miały lepszy klimat. Zaczęło się wertowanie ogłoszeń i pojechaliśmy w lutym do Rijeki w składzie 3 oszołomów po pięknego żółtego diesla.
Niestety auto nie okazało się takie świeżutkie i nie dogadaliśmy się z ceną. Poszukiwania w okolicznych miejscowościach nie przyniosły skutku. Czas gonił więc do domu z pusta laweta. Pękło 2000km, 28h za kierownica prawie bez przerwy. Po powrocie lekka załamka ale szukałem dalej. Miesiąc później pojawił się ten egzemplarz. Golf Mk1 TAS (a wiec wyprodukowany w Sarajewie) w wersji JL (na rynek bałkański) 1981 pierwszy właściciel, rzekomo bardzo dobry stan, bliżej bo tym razem Zagrzeb, a więc 700km. Okazało się, że właściciel bardzo dobrze mówi po angielsku i udało się dogadać szczegóły naszego przyjazdu.
MODEL: Golf Mk1 TAS.
SILNIK: 1.3 diesel.