Szukaj
Znalazłem 128 takich materiałów
W 1993 roku znalazł się na priorytetowej liście "A" − 31 najlepszych kierowców rajdowych świata – publikowanej przez FIA. Na YouTube jest kilka bardzo ciekawych filmów pt. Szkoła sportowej jazdy Mariana Bublewicza, naprawdę warto obejrzeć.
Rok produkcji 2010
Marka Nissan
Model Patrol (Y62)
Motor 5.6i (400KM)
Typ nadwozia Estate
Drzwi 4/5
Miejsc 7
Ciało informacji
Długość 5140 mm
Szerokość 1995 mm
Wysokość 1940 mm
Rozstaw osi 3075 mm
Waga 2745 kg
Maks. waga N/A
Silnik, skrzynia biegów
Motor 5552 cm3
Motor moc kW 293 kW
Motor moc KM 400 KM
Moment obrotowy 560/4000 N*m/rot.
Układ zasilania paliwem injection
Turbina N/A
Cylinder treści 8
Średnica cylindra N/A
Ilość zaworów cylindra 4
Ilość biegów 7
Paliwo N/A
Pojemność zbiornika paliwa 100 litr
Patrol jest sprzedawany tylko na rynek Azjatycki oraz Australijski
a jego cena przy najwyższej konfiguracji przekracza 120 tys $
Na rynek USA oraz Europy Patrol znany jest pod nazwą Infiniti QX56
STS TUNING-SHOW 2013
MOTO INSPIRACJE
W imieniu Centrum Targowego Pomorza i Kujaw oraz Stowarzyszenia EASCA Poland zapraszamy do udziału w X Wystawie Samochodów Tuningowanych i Sportowych STS TUNING-SHOW” i "MOTO INSPIRACJE", która odbędzie się w Bydgoszczy w dniach 14-15 września 2013r. (sobota i niedziela) w hali Łuczniczka przy ul. Toruńskiej 59 w godz. 10.00-18.00.
W tym roku rozszerzamy formułę wystawy o Salon MOTO INSPIRACJE, w trakcie którego zaprezentujemy kolekcję samochodów zabytkowych, kultowych aut aumerykańskich (m.in. Chevrolet Corvette 1971r., Chevrolet Camaro 1971r., czy Ford Mustang 1964r.), ale także legendy świata sportowych samochodów.
W trakcie dwudniowej Wystawy odbędzie się FINAŁ MISTRZOSTW POLSKI W NAGŁOŚNIENIU SAMOCHODÓW, impreza organizowana przez stowarzyszenie EASCA Poland (www.easca.pl), który gromadzi samochody wyłonione w drodze eliminacji w trakcie sezonu przez profesjonalną komisję sędziowską w 20 kategoriach (zwycięzcy tych prestiżowych zawodów mają prawo do reprezentowania Polski w Finale Mistrzostw Europy), Finał internetowego konkursu BEST OF THE BEST (www.bofb.pl).
STS Tuning-Show będzie miejscem ostatniego etapu największej internetowej rywalizacji tuningowej - Best Of The Best 2013 - w której wyłoniony zostanie najlepiej zmodyfikowany samochód w Polsce! Formuła BOFB jest wyjątkowa, a w Bydgoszczy nastąpi wybór Najlepszego z Najlepszych w tuningowym światku (wybór należy wyłącznie do publiczności, a to właśnie jej głosami, za pośrednictwem SMS wybrany zostanie zwycięzca). Finał konkursu odbędzie się (już po raz drugi) podczas STS TUNING-SHOW, na który zaprosimy 30 najlepiej stuningowanych, zdaniem internautów samochodów.
Dla uczestników Wystawy przygotowaliśmy wiele konkursów indywidualnych, w tym OPONEO.PL konkurs "BEST FITMENT", ale także w kategoriach "KultAuto, "Najciekawsza stylistyka", "Najciekawsze wnętrze", "Komora silnika", a publiczność wybierze swój "BEST OF STS". 14 września o 18.00 przejażdżka przez miasto na BBQ w Wake Parku - pod egidą OPONEO.PL.
Ponadto podczas imprezy odbędą się Mistrzostwa Regionu w konkursie "NAJLEPSZY MECHANIK REGIONU" (www.autoflesz.com) w kategoriach Junior (szkoły samochodowe) i Profesjonalista (mechanicy salonów dealerskich). Sponsorami nagród są m.in. Shell Polska, PGNiG, Autogaz Holandia.
Dzięki aktywnej współpracy z Polskim Związkiem Motorowym OZDG Bydgoszcz na placu zewnętrznym przed halą odbędą się m.in.: pokazy driftu samochodowego przygotowane przez ekipę SideWays-Drift Team, jazdy samochodem na "trolejach", gokartami czy samochodami typu "buggie", nauka bezpiecznej jazdy. AUTOMOBILKLUB BYDGOSKI zaprezentuje z kolei samochody rajdowe.
STS TUNING-SHOW pomyślany jest jako prezentacja firm profesjonalnie zajmujących się tuningiem pojazdów oraz jako wystawa samochodów, sportowych, rajdowych i prywatnych pojazdów modyfikowanych przez pasjonatów motoryzacji. Znacząca też będzie prezentacja car-audio i demo-carów. Zapewne dużym zainteresowaniem zwiedzających cieszyć się będzie kolekcja modyfikowanych motocykli ze sceny CUSTOM oraz motocykle sportowe.
Imprezie towarzyszyć będzie wiele atrakcji, pokazów, show, konkursów z nagrodami dla publiczności. Serdecznie zapraszamy do udziału i odwiedzenia STS TUNING-SHOW 2013 w Bydgoszczy.
Z poważaniem,
Włodzimierz Piotrowski
zgłoszenia samochodów:
e-mail: wpiotrowski@ctpik.com.pl; tel. 608 039 194; tel. 52 375-80-28
Rumuński samochód produkowany przez firmę Dacia w latach 1969-1979. Pojazd ten stanowił licencyjną wersję samochodu Renault 12. W początkowym okresie Dacia 1300 powstawała z części dostarczanych przez Renault. W roku 1970 do produkcji wprowadzona została wersja kombi, a w 1972 roku opracowana już przez rumuńskich inżynierów Pick-Up. Na rynkach Europy Zachodniej model ten w wersji sedan i kombi sprzedawany był pod nazwą Dacia Denem, a pick-up jako Dacia Shifter. W 1975 roku zaprezentowano, a w 1976 podjęto produkcję Dacii 1301, która odpowiadała francuskiemu Renault 12 w wersji TS. W 1978 roku zaczęto wytwarzać wersję 1400 z silnikiem zapożyczonym z Renault 18 TL/GTL. Modele 1301 i 1400 oferowano wyłącznie w wersji sedan. W 1973 r.
Na wiele lat po osiągnięciach Zasady, Marian Bublewicz na powrót wprowadził polski sport rajdowy na liczące się trasy Zachodnio - Europejskie. Zdobył też przychylność zachodnich firm, które uwierzyły w możliwości Polaka i nadały jego teamowi zawodowy charakter.
Zanim do tego doszło Bublewicz udowodnił, że można też jeździć na krajowym sprzęcie - bo swoją przygodę z samochodami rozpoczął od zajeżdżania Fiata 125p z silnikiem 1300 - swojego taty. Szczególnie efektownie wywijało się popularnemu Bublowi na rodzimych, szutrowych rajdach olsztyńskich, czym zwrócił na siebie uwagę szefa sportowego FSO Jacka Bartosia, który zaproponował mu starty w drużynie fabrycznej. Teraz olsztynianin miał dostęp do samochodów z wyższej półki, bo ekipa FSO posiadała specjalnie przygotowane samochody wyposażone w dwuwałkowe silniki 1.6 1.8 2.0 litra z Fiatów 132.
Na czołówkowy wynik w Monte Carlo (jak też nazwano jeden z tych modeli) było jeszcze za mało, ale w centalno-wschodniej Europie można już było namieszać. Mistrzowska jazda Bublewicza nie przypadła jednak do gustu organizatorom hermetycznego rajdu w NRD, który z zasady wygrywali zawodnicy niemieccy i zdyskwalifikowali Polaka za szybką jazdę, pozbawiając go zasłużonego pierwszego miejsca w całorocznym cyklu tzw. Pucharu Pokoju i Przyjaźni. Drugie miejsce nie satysfakcjonowało ambitnego zawodnika. W tym samym roku Bublewicz zdobywa pierwszy tytuł rajdowego Mistrza Polski. W ekipie FSO dochodzi też do pełnej konsolidacji z pilotem Ryszardem Żyszkowskim - nieodłącznym,poza nielicznymi przypadkami, partnerem Bubla i współautorem wielu zwycięstw na krajowych i zagranicznych trasach.
Nie sposób w krótkim przypomnieniu opisać wszystkie zwycięstwa Mariana Bublewicza. Jednakże z całą pewnością można powiedzieć, że przez wiele sezonów do tragicznego wypadku na piątym odcinku Zimowego Rajdu Dolnośląskiego w 1993 roku marian Bublewicz był najlepszym polskim zawodnikiem rajdowym. Zginął w samochodzie Ford Sierra Cosworth, który mu nie bardzo odpowiadał, bo posiadał inny stosunek napędu przedniej i tylnej osi, nie taki jak w Sierze, którą cały czas startował, zdobywając w 1992 roku tytuł wicemistrza Europy. W prognozach specjalistów na następny sezon typowany był na faworyta mistrzostw, bo z sezonu na sezon uzyskiwał lepsze rezultaty. Rajd Zimowy w którym zginął wygrywał uprzednio siedmiokrotnie.
Sylwetka Mariana Bublewicza była by niepełna bez przypomnienia jego nadzwyczajnej koleżeńskości, serdeczności i ujmującego uśmiechu, którym zjednywał sobie przyjaciół wśród innych zawodników, dziennikarzy i działaczy sportowych.
autor:Ryszard Barnert
źródło:Auto Sport nr4 Kwiecień 2000
To nasz dom, nasze biuro, nasza kuchnia i miejsce pracy, nie dyskryminujcie nas, bo mamy max prędkość do 135km/h... to nasz przybytek, my tu mieszkamy i zarabiamy na chleb, tak jak i Wy zarabiacie. Dzięki nam i ciężkim transporcie TIR polskim, gospodarka Europy potrafi funkcjonować. Trzymajmy się razem, stawajmy po 2 busy na jednej rajce i na weekendach trzymajmy się dużych, a razem, zawsze zwyciężymy! Lub kluczyki w zbiorniku paliwa spławimy!