Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    MrQozo

    Kierowca
    Zamieszcza materiały od: 14 stycznia 2013 - 22:00
    Ostatnio: 4 lipca 2015 - 10:23
    • Materiałów na głównej: 15 z 17 (2 usunietych przez adm.)
    • Punktów za materiały: 880
    • Komentarzy: 16
    • Punktów za komentarze: 8
     
    Rajd Warszawski 1974 –
    18 października 2013, 20:53 przez MrQozo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    autor: Marek Kaczmarek

    Cudowny Ford –
    18 października 2013, 21:10 przez MrQozo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Garb’s Not Dead – czyli V zlot zabytkowych VW –
    12 czerwca 2013, 23:13 przez MrQozo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Marian Bublewicz –
    30 maja 2013, 14:22 przez MrQozo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Tajemnice Muzeum Porsche – Porsche C 88 miało cechować się prostą, niezawodną konstrukcją i niskimi kosztami wykonania
    Porsche C 88 miało cechować się prostą, niezawodną konstrukcją i niskimi kosztami wykonania
    19 maja 2013, 4:46 przez MrQozo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Rajdowy Fiat 1985r. – Janusz Szerla - Zbigniew Baran
1985r.
    Janusz Szerla - Zbigniew Baran
    1985r.
    19 maja 2013, 14:50 przez MrQozo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Volkswagen i Porsche Formuła V –
    19 maja 2013, 4:34 przez MrQozo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Bublewicz jakiego pamiętamy – Bublewicz jakiego pamiętamy 
Na wiele lat po osiągnięciach Zasady, Marian Bublewicz na powrót wprowadził polski sport rajdowy na liczące się trasy Zachodnio - Europejskie. Zdobył też przychylność zachodnich firm, które uwierzyły w możliwości Polaka i nadały jego teamowi zawodowy charakter. 
Zanim do tego doszło Bublewicz udowodnił, że można też jeździć na krajowym sprzęcie - bo swoją przygodę z samochodami rozpoczął od zajeżdżania Fiata 125p z silnikiem 1300 - swojego taty. Szczególnie efektownie wywijało się popularnemu Bublowi na rodzimych, szutrowych rajdach olsztyńskich, czym zwrócił na siebie uwagę szefa sportowego FSO Jacka Bartosia, który zaproponował mu starty w drużynie fabrycznej. Teraz olsztynianin miał dostęp do samochodów z wyższej półki, bo ekipa FSO posiadała specjalnie przygotowane samochody wyposażone w dwuwałkowe silniki 1.6 1.8 2.0 litra z Fiatów 132. 
Na czołówkowy wynik w Monte Carlo (jak też nazwano jeden z tych modeli) było jeszcze za mało, ale w centalno-wschodniej Europie można już było namieszać. Mistrzowska jazda Bublewicza nie przypadła jednak do gustu organizatorom hermetycznego rajdu w NRD, który z zasady wygrywali zawodnicy niemieccy i zdyskwalifikowali Polaka za szybką jazdę, pozbawiając go zasłużonego pierwszego miejsca w całorocznym cyklu tzw. Pucharu Pokoju i Przyjaźni. Drugie miejsce nie satysfakcjonowało ambitnego zawodnika. W tym samym roku Bublewicz zdobywa pierwszy tytuł rajdowego Mistrza Polski. W ekipie FSO dochodzi też do pełnej konsolidacji z pilotem Ryszardem Żyszkowskim - nieodłącznym,poza nielicznymi przypadkami, partnerem Bubla i współautorem wielu zwycięstw na krajowych i zagranicznych trasach. 
Nie sposób w krótkim przypomnieniu opisać wszystkie zwycięstwa Mariana Bublewicza. Jednakże z całą pewnością można powiedzieć, że przez wiele sezonów do tragicznego wypadku na piątym odcinku Zimowego Rajdu Dolnośląskiego w 1993 roku marian Bublewicz był najlepszym polskim zawodnikiem rajdowym. Zginął w samochodzie Ford Sierra Cosworth, który mu nie bardzo odpowiadał, bo posiadał inny stosunek napędu przedniej i tylnej osi, nie taki jak w Sierze, którą cały czas startował, zdobywając w 1992 roku tytuł wicemistrza Europy. W prognozach specjalistów na następny sezon typowany był na faworyta mistrzostw, bo z sezonu na sezon uzyskiwał lepsze rezultaty. Rajd Zimowy w którym zginął wygrywał uprzednio siedmiokrotnie. 
Sylwetka Mariana Bublewicza była by niepełna bez przypomnienia jego nadzwyczajnej koleżeńskości, serdeczności i ujmującego uśmiechu, którym zjednywał sobie przyjaciół wśród innych zawodników, dziennikarzy i działaczy sportowych. 
autor:Ryszard Barnert 
źródło:Auto Sport nr4 Kwiecień 2000
    Bublewicz jakiego pamiętamy
    Na wiele lat po osiągnięciach Zasady, Marian Bublewicz na powrót wprowadził polski sport rajdowy na liczące się trasy Zachodnio - Europejskie. Zdobył też przychylność zachodnich firm, które uwierzyły w możliwości Polaka i nadały jego teamowi zawodowy charakter.
    Zanim do tego doszło Bublewicz udowodnił, że można też jeździć na krajowym sprzęcie - bo swoją przygodę z samochodami rozpoczął od zajeżdżania Fiata 125p z silnikiem 1300 - swojego taty. Szczególnie efektownie wywijało się popularnemu Bublowi na rodzimych, szutrowych rajdach olsztyńskich, czym zwrócił na siebie uwagę szefa sportowego FSO Jacka Bartosia, który zaproponował mu starty w drużynie fabrycznej. Teraz olsztynianin miał dostęp do samochodów z wyższej półki, bo ekipa FSO posiadała specjalnie przygotowane samochody wyposażone w dwuwałkowe silniki 1.6 1.8 2.0 litra z Fiatów 132.
    Na czołówkowy wynik w Monte Carlo (jak też nazwano jeden z tych modeli) było jeszcze za mało, ale w centalno-wschodniej Europie można już było namieszać. Mistrzowska jazda Bublewicza nie przypadła jednak do gustu organizatorom hermetycznego rajdu w NRD, który z zasady wygrywali zawodnicy niemieccy i zdyskwalifikowali Polaka za szybką jazdę, pozbawiając go zasłużonego pierwszego miejsca w całorocznym cyklu tzw. Pucharu Pokoju i Przyjaźni. Drugie miejsce nie satysfakcjonowało ambitnego zawodnika. W tym samym roku Bublewicz zdobywa pierwszy tytuł rajdowego Mistrza Polski. W ekipie FSO dochodzi też do pełnej konsolidacji z pilotem Ryszardem Żyszkowskim - nieodłącznym,poza nielicznymi przypadkami, partnerem Bubla i współautorem wielu zwycięstw na krajowych i zagranicznych trasach.
    Nie sposób w krótkim przypomnieniu opisać wszystkie zwycięstwa Mariana Bublewicza. Jednakże z całą pewnością można powiedzieć, że przez wiele sezonów do tragicznego wypadku na piątym odcinku Zimowego Rajdu Dolnośląskiego w 1993 roku marian Bublewicz był najlepszym polskim zawodnikiem rajdowym. Zginął w samochodzie Ford Sierra Cosworth, który mu nie bardzo odpowiadał, bo posiadał inny stosunek napędu przedniej i tylnej osi, nie taki jak w Sierze, którą cały czas startował, zdobywając w 1992 roku tytuł wicemistrza Europy. W prognozach specjalistów na następny sezon typowany był na faworyta mistrzostw, bo z sezonu na sezon uzyskiwał lepsze rezultaty. Rajd Zimowy w którym zginął wygrywał uprzednio siedmiokrotnie.
    Sylwetka Mariana Bublewicza była by niepełna bez przypomnienia jego nadzwyczajnej koleżeńskości, serdeczności i ujmującego uśmiechu, którym zjednywał sobie przyjaciół wśród innych zawodników, dziennikarzy i działaczy sportowych.
    autor:Ryszard Barnert
    źródło:Auto Sport nr4 Kwiecień 2000
    20 maja 2013, 10:31 przez MrQozo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Polski Fiat 126p –
    19 maja 2013, 18:46 przez MrQozo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    zarchiwizowany
    To tylko 2CV – Podpieranie się lusterkiem, klamką lub łokciem w zakręcie to standard :)
    Podpieranie się lusterkiem, klamką lub łokciem w zakręcie to standard :)
    19 maja 2013, 4:41 przez MrQozo (PW) | było | Do ulubionych | Skomentuj