Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 153 takie materiały
    W powszechnej świadomości uznaje się, że pierwszym powojennym samochodem sportowym z centralnie umieszczonym silnikiem V12, było Lamborghini Miura. Jednakże, rzeczywistość motoryzacyjna kryje w sobie błędy i nieścisłości, które zamierzam wyjaśnić w tym odcinku serii Legendy V12.
    8 marca 2024, 22:02 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Renault 5 Turbo 2 – Specjalna odmiana Renault 5 produkowana w latach 1980-1986. Samochód przeznaczony był do rajdów, lecz sprzedawano również wersję uliczną. Renault 5 zostało zaprezentowane po raz pierwszy w styczniu 1980 roku na European Motor Show Brussels. Pierwsza wersja Renault 5 Turbo spełniała wymagania Grupy 4. Druga wersja, Turbo 2, została wyprodukowana przy użyciu części pochodzących z oryginalnego Renault 5, cięższych od tych z pierwszej wersji 5 Turbo. Wszystkie odmiany rajdowe Turbo 5 były budowane na bazie Turbo 1. Do napędu Renault 5 Turbo został użyty umieszczony centralnie 1,4-litrowy silnik R4 turbo. W podstawowej odmianie silnik osiąga moc 160 KM i moment obrotowy 221 Nm. Wyprodukowano tylko 3167 egzemplarzy modelu.
    Specjalna odmiana Renault 5 produkowana w latach 1980-1986. Samochód przeznaczony był do rajdów, lecz sprzedawano również wersję uliczną. Renault 5 zostało zaprezentowane po raz pierwszy w styczniu 1980 roku na European Motor Show Brussels. Pierwsza wersja Renault 5 Turbo spełniała wymagania Grupy 4. Druga wersja, Turbo 2, została wyprodukowana przy użyciu części pochodzących z oryginalnego Renault 5, cięższych od tych z pierwszej wersji 5 Turbo. Wszystkie odmiany rajdowe Turbo 5 były budowane na bazie Turbo 1. Do napędu Renault 5 Turbo został użyty umieszczony centralnie 1,4-litrowy silnik R4 turbo. W podstawowej odmianie silnik osiąga moc 160 KM i moment obrotowy 221 Nm. Wyprodukowano tylko 3167 egzemplarzy modelu.
    6 września 2022, 20:54 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Pagani Huayra Roadster – Supersamochód produkowany przez włoską markę Pagani od 2011 roku. Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie w 2011 roku. Pojazd został skonstruowany w oparciu o swojego poprzednika, model Zonda. Karoserię wykonano z materiału o nazwie Carbotanium. Do napędu został użyty 6-litrowy silnik V12 twin-turbo produkowany przez niemiecką firmę Mercedes-AMG. Położony centralnie silnik wytwarza moc maksymalną 730 KM i moment obrotowy 1000 Nm. Huayra osiąga prędkość maksymalną 378 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,3 sekundy. W 2017 roku na salonie samochodowym w Genewie zaprezentowano wersje Roadster, odkrytą odmianę standardowego modelu odchudzoną o 70 kg oraz wzmocnioną o 34 KM.
    Supersamochód produkowany przez włoską markę Pagani od 2011 roku. Samochód został zaprezentowany po raz pierwszy podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie w 2011 roku. Pojazd został skonstruowany w oparciu o swojego poprzednika, model Zonda. Karoserię wykonano z materiału o nazwie Carbotanium. Do napędu został użyty 6-litrowy silnik V12 twin-turbo produkowany przez niemiecką firmę Mercedes-AMG. Położony centralnie silnik wytwarza moc maksymalną 730 KM i moment obrotowy 1000 Nm. Huayra osiąga prędkość maksymalną 378 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,3 sekundy. W 2017 roku na salonie samochodowym w Genewie zaprezentowano wersje Roadster, odkrytą odmianę standardowego modelu odchudzoną o 70 kg oraz wzmocnioną o 34 KM.
    29 sierpnia 2022, 21:46 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Pagani – Pagani Huayra – supersamochód produkowany pod włoską marką Pagani w latach 2011 – 2022. Auto jest następcą modelu Zonda. Został zaprezentowany podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie w 2011 roku.
Pojazd został skonstruowany w oparciu o swojego poprzednika, model Zonda. Karoserię wykonano z materiału o nazwie Carbotanium. Do napędu użyto pochodzącej od firmy Mercedes-AMG jednostki V12 6,0 l (5980 cm³) Twin-Turbo, położonej centralnie, generującej moc maksymalną 730 KM. Prędkość maksymalna wynosi 378 km/h, zaś przyspieszenie 0–100 km/h – 3,3 s. Pagani Huayra składa się z 3770 części.
W październiku 2013 roku auto kosztowało 1 056 000 euro. W standardowym wyposażeniu pojazd posiada m.in. węglowo-ceramiczne hamulce, inconelowo-tytanowy układ wydechowy oraz system multimedialny z zestawem głośników, ekranem dotykowym, nawigacją i łącznością Bluetooth. Opcjonalnie pojazd wyposażyć można w nadwozie w pełni wykonane z włókna węglowego za 112 500 euro, kamerę cofania, czujniki parkowania, felgi stylizowane na te z modelu Zonda-R.
W 2017 roku na salonie samochodowym w Genewie zaprezentowano wersje Roadster, odkrytą odmianę standardowego modelu odchudzoną o 70 kg oraz wzmocnioną o 34 KM.

    Pagani Huayrasupersamochód produkowany pod włoską marką Pagani w latach 2011 – 2022. Auto jest następcą modelu Zonda. Został zaprezentowany podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie w 2011 roku.

    Pojazd został skonstruowany w oparciu o swojego poprzednika, model Zonda. Karoserię wykonano z materiału o nazwie Carbotanium. Do napędu użyto pochodzącej od firmy Mercedes-AMG jednostki V12 6,0 l (5980 cm³) Twin-Turbo, położonej centralnie, generującej moc maksymalną 730 KM. Prędkość maksymalna wynosi 378 km/h, zaś przyspieszenie 0–100 km/h – 3,3 s. Pagani Huayra składa się z 3770 części.

    W październiku 2013 roku auto kosztowało 1 056 000 euro. W standardowym wyposażeniu pojazd posiada m.in. węglowo-ceramiczne hamulce, inconelowo-tytanowy układ wydechowy oraz system multimedialny z zestawem głośników, ekranem dotykowym, nawigacją i łącznością Bluetooth. Opcjonalnie pojazd wyposażyć można w nadwozie w pełni wykonane z włókna węglowego za 112 500 euro, kamerę cofania, czujniki parkowania, felgi stylizowane na te z modelu Zonda-R.

    W 2017 roku na salonie samochodowym w Genewie zaprezentowano wersje Roadster, odkrytą odmianę standardowego modelu odchudzoną o 70 kg oraz wzmocnioną o 34 KM.

    Honda NSX – Samochód sportowy produkowany przez japoński koncern Honda w latach 1990−2005 oraz ponownie od 2016 roku. Honda NSX została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Chicago w 1989 roku jako pierwsze sportowe auto marki z centralnie umieszczonym silnikiem. Prace nad NSX rozpoczęto w 1984 roku, kiedy to po wielu latach dostarczania silników do bolidów Formuły 1 McLaren'a Japończycy postanowili samodzielnie stworzyć sportowy pojazd z homologacją drogową. W samochodzie zastosowanych zostało wiele nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych, które do dziś wykorzystywane są przy produkcji drogich samochodów sportowych i limuzyn. Auto było pierwszym na Świecie seryjnie produkowanym pojazdem z nadwoziem w pełni wykonanym z aluminium. Z lekkich stopów wykonane zostało także podwozie pojazdu oraz elementy innowacyjnego niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia. Po raz pierwszy zastosowano również opracowany przez Hondę silnik ze zmiennymi fazami rozrządu – VTEC, wykonany w układzie V6 o pojemności 3 l o mocy 275 KM i momencie obrotowym 285 Nm. Od 1997 roku oferowany był mocniejszy i większy, 280-konny silnik o pojemności 3,2 l, będący modyfikacją dotychczasowej jednostki. Z tym silnikiem NSX przyspiesza 0-100 km/h w 5,7 sekund i osiąga prędkość maksymalną 270 km/h. W 2005 roku zaprzestano produkcji samochodu z powodu restrykcyjnych norm emisji spalin i zmian w przepisach dotyczących wyposażenia.
    Samochód sportowy produkowany przez japoński koncern Honda w latach 1990−2005 oraz ponownie od 2016 roku. Honda NSX została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych w Chicago w 1989 roku jako pierwsze sportowe auto marki z centralnie umieszczonym silnikiem. Prace nad NSX rozpoczęto w 1984 roku, kiedy to po wielu latach dostarczania silników do bolidów Formuły 1 McLaren'a Japończycy postanowili samodzielnie stworzyć sportowy pojazd z homologacją drogową. W samochodzie zastosowanych zostało wiele nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych, które do dziś wykorzystywane są przy produkcji drogich samochodów sportowych i limuzyn. Auto było pierwszym na Świecie seryjnie produkowanym pojazdem z nadwoziem w pełni wykonanym z aluminium. Z lekkich stopów wykonane zostało także podwozie pojazdu oraz elementy innowacyjnego niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia. Po raz pierwszy zastosowano również opracowany przez Hondę silnik ze zmiennymi fazami rozrządu – VTEC, wykonany w układzie V6 o pojemności 3 l o mocy 275 KM i momencie obrotowym 285 Nm. Od 1997 roku oferowany był mocniejszy i większy, 280-konny silnik o pojemności 3,2 l, będący modyfikacją dotychczasowej jednostki. Z tym silnikiem NSX przyspiesza 0-100 km/h w 5,7 sekund i osiąga prędkość maksymalną 270 km/h. W 2005 roku zaprzestano produkcji samochodu z powodu restrykcyjnych norm emisji spalin i zmian w przepisach dotyczących wyposażenia.
    Lamborghini Gallardo Superleggera – Gallardo to supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Lamborghini w latach 2003-2013. Gallardo zaprezentowano podczas Frankfurt Auto Show  w 2003 roku. Samochód posiada ramę podłogową typu spaceframe i aluminiową karoserię, stały napęd na cztery koła ze sprzęgłem wiskotycznym i montowany centralnie-wzdłużnie pięciolitrowy silnik V10 o mocy 510 KM. Gallardo Superleggera to wzbogacona wersja Gallardo produkowana w latach 2007–2008. Superleggera jest o 100 kg lżejszy oraz o 10 KM silniejszy od standardowego modelu. Skraca to czas przyspieszenia 0-100 km/h z 4,2 sekund do 3,8 sekund. Wyższą moc uzyskano dzięki między innymi poprawie sprawności wypełnienia cylindrów, obniżeniem strat w układzie dolotowym i zmniejszeniem podciśnienia układu wydechowego oraz zmianą oprogramowania jednostki sterującej. W 2008 r. w związku z faceliftingiem standardowego modelu Gallardo do wersji LP560-4, mającego lepsze osiągi niż Superleggera, zaprzestano jego produkcji.
    Gallardo to supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Lamborghini w latach 2003-2013. Gallardo zaprezentowano podczas Frankfurt Auto Show w 2003 roku. Samochód posiada ramę podłogową typu spaceframe i aluminiową karoserię, stały napęd na cztery koła ze sprzęgłem wiskotycznym i montowany centralnie-wzdłużnie pięciolitrowy silnik V10 o mocy 510 KM. Gallardo Superleggera to wzbogacona wersja Gallardo produkowana w latach 2007–2008. Superleggera jest o 100 kg lżejszy oraz o 10 KM silniejszy od standardowego modelu. Skraca to czas przyspieszenia 0-100 km/h z 4,2 sekund do 3,8 sekund. Wyższą moc uzyskano dzięki między innymi poprawie sprawności wypełnienia cylindrów, obniżeniem strat w układzie dolotowym i zmniejszeniem podciśnienia układu wydechowego oraz zmianą oprogramowania jednostki sterującej. W 2008 r. w związku z faceliftingiem standardowego modelu Gallardo do wersji LP560-4, mającego lepsze osiągi niż Superleggera, zaprzestano jego produkcji.
    Audi R8 Spyder – Supersamochód klasy średniej produkowany przez niemiecką markę Audi od 2006 roku. Od 2015 roku produkowana jest druga generacja R8. Audi R8 po raz pierwszy zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu 30 września 2006 roku. Nazwa samochodu pochodzi od sportowego prototypu Le Mans Audi R8, zaprezentowanego podczas targów IAA w roku 2003. Wersja produkcyjna pojazdu zaprojektowana została przez Waltera de’Silvę. Od połowy 2007 roku pojazd był dostępny jest z silnikiem V8 FSI o pojemności 4,2 l i mocy 420 KM, a od 2009 roku z silnikiem V10 FSI o pojemności 5,2 l i mocy 525 KM. Silniki umieszczone są centralnie, a widoczne są dzięki oszklonej pokrywie opcjonalnie podświetlanej diodami LED. Karoseria samochodu w całości wykonana jest z aluminium, w myśl założeń koncepcji ASF. W 2009 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie zaprezentowano wersję roadster pod nazwą R8 Spyder. Samochód trafił do sprzedaży w 2010 roku. Tekstylny dach Spydera otwiera się lub zamyka w ciągu 19 sekund. Auto oferowane jest, podobnie jak wersja coupe z silnikami V8 oraz V10.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez niemiecką markę Audi od 2006 roku. Od 2015 roku produkowana jest druga generacja R8. Audi R8 po raz pierwszy zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu 30 września 2006 roku. Nazwa samochodu pochodzi od sportowego prototypu Le Mans Audi R8, zaprezentowanego podczas targów IAA w roku 2003. Wersja produkcyjna pojazdu zaprojektowana została przez Waltera de’Silvę. Od połowy 2007 roku pojazd był dostępny jest z silnikiem V8 FSI o pojemności 4,2 l i mocy 420 KM, a od 2009 roku z silnikiem V10 FSI o pojemności 5,2 l i mocy 525 KM. Silniki umieszczone są centralnie, a widoczne są dzięki oszklonej pokrywie opcjonalnie podświetlanej diodami LED. Karoseria samochodu w całości wykonana jest z aluminium, w myśl założeń koncepcji ASF. W 2009 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie zaprezentowano wersję roadster pod nazwą R8 Spyder. Samochód trafił do sprzedaży w 2010 roku. Tekstylny dach Spydera otwiera się lub zamyka w ciągu 19 sekund. Auto oferowane jest, podobnie jak wersja coupe z silnikami V8 oraz V10.
    18 lipca 2022, 21:45 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Renault Clio V6 – Sportowy model Renault zbudowany na bazie drugiej generacji Clio. Produkowany w latach 2001-2005 w fabryce Alpine. Prace nad Clio V6 rozpoczęto w 1998 roku, a pierwsza prezentacja miała miejsce podczas wyścigu w Hiszpanii w kwietniu 1999 roku. W 1998 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowano jeden z prototypów pojazdu z silnikiem 3,0 o mocy 285 KM. Wkrótce potem podjęto oficjalną decyzję o wprowadzeniu na rynek drogowej wersji pojazdu z silnikiem V6. Opracowanie projektu powierzone zostało brytyjskiej firmie Tom Walkinshaw Racing. Produkcję rozpoczęto w Szwecji, gdzie firma TWR miała swoją fabrykę. Do napędu wersji produkcyjnej wykorzystano widlastego sześciocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 2,9 l, który umieszczony został centralnie, tuż za przednimi fotelami. Pochodzi on z sportowego Renault Laguna. Napęd przenoszony jest za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów na tylną oś pojazdu. Z powodu dużego zapotrzebowania na powietrze z boku pojazdu umieszczono duże wloty powietrza oraz poszerzono wszystkie zderzaki. W 2003 roku Clio V6 przeszło face lifting. Zmieniono m.in. pas przedni i tylny pojazdu. Zastosowano m.in. nowe reflektory oraz wnętrze. Przy okazji zmieniono układ zawieszenia, a z pomocą konstruktorów Porsche zwiększono moc silnika do 255 KM, a produkcję pojazdu przeniesiono do Francji. Ze zwiększoną mocą samochód osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,8 sekund.
    Sportowy model Renault zbudowany na bazie drugiej generacji Clio. Produkowany w latach 2001-2005 w fabryce Alpine. Prace nad Clio V6 rozpoczęto w 1998 roku, a pierwsza prezentacja miała miejsce podczas wyścigu w Hiszpanii w kwietniu 1999 roku. W 1998 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowano jeden z prototypów pojazdu z silnikiem 3,0 o mocy 285 KM. Wkrótce potem podjęto oficjalną decyzję o wprowadzeniu na rynek drogowej wersji pojazdu z silnikiem V6. Opracowanie projektu powierzone zostało brytyjskiej firmie Tom Walkinshaw Racing. Produkcję rozpoczęto w Szwecji, gdzie firma TWR miała swoją fabrykę. Do napędu wersji produkcyjnej wykorzystano widlastego sześciocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 2,9 l, który umieszczony został centralnie, tuż za przednimi fotelami. Pochodzi on z sportowego Renault Laguna. Napęd przenoszony jest za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów na tylną oś pojazdu. Z powodu dużego zapotrzebowania na powietrze z boku pojazdu umieszczono duże wloty powietrza oraz poszerzono wszystkie zderzaki. W 2003 roku Clio V6 przeszło face lifting. Zmieniono m.in. pas przedni i tylny pojazdu. Zastosowano m.in. nowe reflektory oraz wnętrze. Przy okazji zmieniono układ zawieszenia, a z pomocą konstruktorów Porsche zwiększono moc silnika do 255 KM, a produkcję pojazdu przeniesiono do Francji. Ze zwiększoną mocą samochód osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,8 sekund.
    Porsche 918 Spyder – Hipersamochód produkowany przez niemiecką markę Porsche w latach 2013-2015,  zaprezentowany podczas 80. Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Genewie w 2010 roku jako następca Carrery GT. Auto zostało wyprodukowane jako seria limitowana w liczbie 918 sztuk. Pierwsze egzemplarze pojazdu pojawiły się w salonach w listopadzie 2013 roku. 918 finalnie wdrożono do produkcji we wrześniu 2013 roku. Prototyp został wyposażony w centralnie umieszczony 4,6-litrowy silnik V8 o mocy 540 KM oraz w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 230 KM. Łączna moc prototypu w podanej konfiguracji to 770 KM. Silnik spalinowy napędzał tylną oś pojazdu natomiast silniki elektryczne przednią. Wersja produkcyjna wyposażona jest w ten sam silnik spalinowy, lecz jego moc zwiększono do 608 KM. Moc silników elektrycznych także uległa zwiększeniu. Przedni elektromotor generuje 127 KM, a tylny 154 KM. Łącznie wersja produkcyjna generuje moc aż 889 KM. 918 Spyder osiąga prędkość maksymalną 350 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 2,5 sekundy. We wrześniu 2012 roku podano do wiadomości, że auto pokonało Północną Pętlę toru Nurburgring w czasie 6 minut i 57 sekund. Wersja produkcyjna różniła się szczegółami od konceptu. Wydechy zostały umieszczone w miejscu wysuwanych wlotów powietrza, czyli tuż nad silnikiem. W czerwcu 2015 roku Porsche ogłosiło, że produkcja modelu dobiegła końca po dokładnie 21 miesiącach wytwarzania w zakładach marki w Zuffenhausen.
    Hipersamochód produkowany przez niemiecką markę Porsche w latach 2013-2015, zaprezentowany podczas 80. Międzynarodowej Wystawy Samochodowej w Genewie w 2010 roku jako następca Carrery GT. Auto zostało wyprodukowane jako seria limitowana w liczbie 918 sztuk. Pierwsze egzemplarze pojazdu pojawiły się w salonach w listopadzie 2013 roku. 918 finalnie wdrożono do produkcji we wrześniu 2013 roku. Prototyp został wyposażony w centralnie umieszczony 4,6-litrowy silnik V8 o mocy 540 KM oraz w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 230 KM. Łączna moc prototypu w podanej konfiguracji to 770 KM. Silnik spalinowy napędzał tylną oś pojazdu natomiast silniki elektryczne przednią. Wersja produkcyjna wyposażona jest w ten sam silnik spalinowy, lecz jego moc zwiększono do 608 KM. Moc silników elektrycznych także uległa zwiększeniu. Przedni elektromotor generuje 127 KM, a tylny 154 KM. Łącznie wersja produkcyjna generuje moc aż 889 KM. 918 Spyder osiąga prędkość maksymalną 350 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 2,5 sekundy. We wrześniu 2012 roku podano do wiadomości, że auto pokonało Północną Pętlę toru Nurburgring w czasie 6 minut i 57 sekund. Wersja produkcyjna różniła się szczegółami od konceptu. Wydechy zostały umieszczone w miejscu wysuwanych wlotów powietrza, czyli tuż nad silnikiem. W czerwcu 2015 roku Porsche ogłosiło, że produkcja modelu dobiegła końca po dokładnie 21 miesiącach wytwarzania w zakładach marki w Zuffenhausen.
    Ferrari F40 – Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1987-1992. Samochód zadebiutował w 1987 roku, w którym firma Ferrari obchodziła swoje 40-lecie. Kompozytowe panele nadwozia wykonane zostały z wzajemnie ze sobą posklejanych włókien węglowych. Pod nadwoziem zamontowano rurową ramę przestrzenną, do której zamocowano silnik. Silnik to zmodyfikowana jednostka pochodząca od poprzednika, modelu 288 GTO. Ulokowana centralnie jednostka V8 była montowana ręcznie. Moc silnika zwiększały dwie turbosprężarki japońskiej firmy IHI. Moc maksymalna silnika wynosi 478 KM, a moment obrotowy 577 Nm. Napęd przekazywany był na oś tylną. F40 osiąga prędkość maksymalną 325 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,5 sekundy. Napęd przekazywany był na oś tylną. Powstało 1310 egzemplarzy F40.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1987-1992. Samochód zadebiutował w 1987 roku, w którym firma Ferrari obchodziła swoje 40-lecie. Kompozytowe panele nadwozia wykonane zostały z wzajemnie ze sobą posklejanych włókien węglowych. Pod nadwoziem zamontowano rurową ramę przestrzenną, do której zamocowano silnik. Silnik to zmodyfikowana jednostka pochodząca od poprzednika, modelu 288 GTO. Ulokowana centralnie jednostka V8 była montowana ręcznie. Moc silnika zwiększały dwie turbosprężarki japońskiej firmy IHI. Moc maksymalna silnika wynosi 478 KM, a moment obrotowy 577 Nm. Napęd przekazywany był na oś tylną. F40 osiąga prędkość maksymalną 325 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,5 sekundy. Napęd przekazywany był na oś tylną. Powstało 1310 egzemplarzy F40.