Sportowy model Renault zbudowany na bazie Clio II, produkowany w latach 2001-2005 w fabryce Alpine. Pojazd jest mocno zmodernizowaną seryjną odmianą drugiej generacji auta klasy miejskiej, modelu Clio. Prace nad samochodem rozpoczęto w 1998 roku, a jego pierwsza prezentacja miała miejsce podczas wyścigu w Hiszpanii w kwietniu 1999 roku. W 1998 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowano jeden z prototypów pojazdu z silnikiem 3.0 o mocy 285 KM. Do napędu pojazdu użyto widlastego sześciocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 2,9 l, który wytwarzał moc 226 KM i został umieszczony centralnie. W 2003 roku wraz z seryjną wersją pojazdu, model V6 przeszedł face lifting. Zmieniono m.in. pas przedni i tylny pojazdu. Zastosowano m.in. nowe reflektory oraz wnętrze. Przy okazji zmieniono układ zawieszenia, a z pomocą konstruktorów Porsche zwiększono moc silnika do 255 KM, a produkcję pojazdu przeniesiono do Francji. Ze zwiększoną mocą silnika Clio V6 osiąga prędkość maksymalną 250 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 5,8 sekundy. Łącznie wyprodukowano 2935 egzemplarze.
Samochód produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1994-1999. Po premierze wersji coupe zaprezentowano jeszcze dwie odmiany: Targę i Spider w 1995 roku. W 1998 roku do oferty wprowadzono nową sekwencyjną skrzynię biegów w stylu Formuły 1, za dodatkową opłatą £6.000, te wersje samochodu widnieją w katalogach z nazwą jako Ferrari F355 F1. Firma Ferrari wyprodukowała jeszcze 109 egzemplarzy wyścigowej wersji Ferrari 355 Challenge, przeznaczonej do amatorskich wyścigów w klasie Ferrari Challenge. Wersja ta różniła się wyglądem w stosunku do wersji podstawowej, ale nie była dopuszczona do ruchu ulicznego. Pod koniec produkcji wyprodukowano jeszcze 100 egzemplarzy specjalnej wersji Fiorano, różniła się w stosunku do podstawowej wersji kilkoma zmianami technicznymi w zawieszeniu i hamulcach. Wszystkie samochody z tej serii to Spidery, a rozpoznać je można po specjalnej tabliczce informacyjnej na desce rozdzielczej zawierającej numer egzemplarza. F355 posiada centralnie umieszczony ośmiocylindrowy silnik o pojemności 3,5 l, którzy wytwarza moc 381 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 295 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 4,7 sekund. Produkcja modelu zakończyła się w 1999 roku i został zastąpiony przez Ferrari 360.
Dwumiejscowy roadster z silnikiem umieszczonym centralnie budowany przez niemieckiego producenta samochodów Porsche. Samochód ten zapoczątkował komercyjny zwrot dla Porsche i to właśnie jemu przypisuje się uratowanie firmy, która na początku lat 90.
Ferrari 308 GTB berlinetta i targa 308 GTS to 2-miejscowe samochody sportowe z silnikiem V8 umieszczonym centralnie produkowane przez włoską firmę Ferrari od 1975 do 1985. 308 został rozsławiony przez serial telewizyjny Magnum, P.I., w którym główny bohater, Thomas Magnum (Tom Selleck) podróżował nim wokół Oahu przez 8 sezonów.
Dwuosobowy samochód sportowy z centralnie umieszczonym silnikiem V8. W 1989 zastąpił model Ferrari 328, a w 1994 został zastąpiony przez Ferrari F355. Ostatni model opracowany za życia Enzo Ferrari, a wprowadzony do produkcji seryjnej po jego śmierci.
Cadillac Cien to 2-drzwiowy samochód koncepcyjny z silnikiem umieszczonym centralnie i napędem na tylne koła, stworzony przez Cadillaca, zaprojektowany przez Simona Coxa i zaprezentowany na Detroit Auto Show 2002 z okazji 100-lecia Cadillaca (cien to po hiszpańsku sto lat). Pojawił się w filmie Wyspa z 2005 roku oraz w filmie Transformers: Wiek zagłady z 2014 roku.
Francuski samochód sportowy o nadwoziu z włókna szklanego i silnika V6 umieszczonego centralnie produkowany w latach 1991 - 2000 przez francuską firmę Venturi.
Mikrosamochód produkowany przez niemiecką firmę Zündapp w latach 1957-1958. Jego przednia i tylna ściana stanowiły drzwi i wyglądały tak samo (z wyjątkiem oświetlenia), silnik umieszczony był centralnie, a kierowca i trzech pasażerów siedzieli na dwóch kanapach, umieszczonych tyłem do siebie (druga – tyłem do kierunku jazdy). Do takiej konstrukcji samochodu nawiązywała jego nazwa, pochodząca od boga Janusa o dwóch twarzach.
Samochód sportowy z silnikiem umieszczonym centralnie, produkowany przez firmę Maserati w latach 1972-1982. Nazwa samochodu pochodzi od odległej od Ziemi o 79 lata świetlne gwiazdy - Merak leżącej w gwiazdozbiorze Wielka Niedźwiedzica.