Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 188 takich materiałów
    BMW E31  (konkurs) – BMW serii 8 o oznaczeniu seryjnym E31 zostało pokazane pierwszy raz na targach samochodowych we Frankfurcie w roku 1989, jako następca sportowego modelu BMW - serii 6. Seria 8 występowała przez długi czas tylko z silnikiem V12 o pojemności 5,0l , pochodzącym z modelu E32, o mocy 220kW/300 KM. W późniejszym okresie dodano także inne silniki np. 4,0 l o mocy 286 KM i oznaczeniu 840 Ci. W późniejszym czasie wprowadzono także zmodernizowany silnik 4,4 l o tej samej mocy i oznaczeniu, jednakże był on nowocześniejszy, posiadał wyższy moment obrotowy i zużywał mniej paliwa.

Niespodzianką były próby wprowadzenia modelu M8 w 1990 roku jako alternatywy dla Porsche i Ferrari. Miał on posiadać silnik o pojemności 6,0 l i mocy około 550 KM, przy niższej masie własnej. Jednak ten model nigdy nie został wprowadzony do produkcji, ze względu na koszty wytwarzania, które jak wówczas BMW tłumaczyło, były za duże jak na taki mały segment rynku. Jedyny prototyp oficjalnie został zniszczony. W rzeczywistości BMW ukrywało go przez 20 lat, a w 2010 roku otwarcie go zaprezentowano.

Przez 10 lat produkcji z taśmy zjechały tylko 31,062 sztuki
    BMW serii 8 o oznaczeniu seryjnym E31 zostało pokazane pierwszy raz na targach samochodowych we Frankfurcie w roku 1989, jako następca sportowego modelu BMW - serii 6. Seria 8 występowała przez długi czas tylko z silnikiem V12 o pojemności 5,0l , pochodzącym z modelu E32, o mocy 220kW/300 KM. W późniejszym okresie dodano także inne silniki np. 4,0 l o mocy 286 KM i oznaczeniu 840 Ci. W późniejszym czasie wprowadzono także zmodernizowany silnik 4,4 l o tej samej mocy i oznaczeniu, jednakże był on nowocześniejszy, posiadał wyższy moment obrotowy i zużywał mniej paliwa.

    Niespodzianką były próby wprowadzenia modelu M8 w 1990 roku jako alternatywy dla Porsche i Ferrari. Miał on posiadać silnik o pojemności 6,0 l i mocy około 550 KM, przy niższej masie własnej. Jednak ten model nigdy nie został wprowadzony do produkcji, ze względu na koszty wytwarzania, które jak wówczas BMW tłumaczyło, były za duże jak na taki mały segment rynku. Jedyny prototyp oficjalnie został zniszczony. W rzeczywistości BMW ukrywało go przez 20 lat, a w 2010 roku otwarcie go zaprezentowano.

    Przez 10 lat produkcji z taśmy zjechały tylko 31,062 sztuki
    10 kwietnia 2012, 15:00 przez mercmaniac (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    PALV ma latać do wysokości 1500 m i jest stosunkowo cichy - poniżej 70 decybeli. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w niecałe 5 sekund. W powietrzu osiąga prędkość do 195 km/h, minimalna prędkość to 30 km/h. Zużycie paliwa wynosi poniżej 4 l/100 km, zbiornik wystarcza na przejechanie 600 km albo przelot 550 km.
    Dane Techniczne:
    długość - 4 m
    szerokość - 1,2 m
    waga - 550 kg
    silnik- 213 KM
    paliwo - benzyna bezołowiowa
    Maksymalna prędkość:
    w powietrzu - 195 km/h
    na ziemi - 200 km/h
    3 kwietnia 2012, 16:46 przez Saiyd (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ford GT (konkurs) – Wzorcem dla projektantów modelu GT, był Ford GT40 z lat 60. XX w. (GT40 – nazwa wzięła się od wysokości pojazdu tj. 40 cali). W latach 60. na torach wyścigowych w Grand Prix panowały samochody Ferrari. Ówcześni szefowie Forda postanowili przerwać tę passę i podnieść prestiż własnej firmy. Tak właśnie powstał model GT40. Ford udowodnił że może wygrywać z Ferrari zwyciężając 4 razy z rzędu 24-godzinny Wyścig Le Mans. Auto było jak na tamte czasy futurystyczne, a jego konstrukcja zapewniała stabilność i wytrzymałość potrzebną w długich, 24-godzinnych maratonach.
Ford GT, upamiętnia tamte sukcesy, lecz nie jest pierwszą próbą wskrzeszenia legendy. W latach dziewięćdziesiątych Ford zaprezentował prototyp samochodu Ford GT90 z silnikiem V12 z czterema sprężarkami o mocy 720 KM. Niestety tamten model nie doczekał się produkcji nawet w krótkiej serii.
Produkcja[edytuj]

Obecny model przypomina oryginał, choć jest od niego nieco wyższy. Posiada silnik o mocy 550 KM V8 z kompresorem, a centralne umieszczenie silnika poprawia rozkład masy i stabilność. Wnętrze posiada dużo elementów z perforowanego aluminium. Elementy takie jak elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja i zestaw audio znajdują się w wyposażeniu seryjnym. Auto było do nabycia w Europie za 111 tysięcy funtów (czyli około 660 tysięcy złotych wg kursu z okresu sprzedaży), a w USA za 153 tysiące dolarów (czyli około 460 tysięcy złotych, kurs z 2006). Planowano produkcję 4500 egzemplarzy, jednak zakończono ją po wytworzeniu ok. 4000 sztuk.
    Wzorcem dla projektantów modelu GT, był Ford GT40 z lat 60. XX w. (GT40 – nazwa wzięła się od wysokości pojazdu tj. 40 cali). W latach 60. na torach wyścigowych w Grand Prix panowały samochody Ferrari. Ówcześni szefowie Forda postanowili przerwać tę passę i podnieść prestiż własnej firmy. Tak właśnie powstał model GT40. Ford udowodnił że może wygrywać z Ferrari zwyciężając 4 razy z rzędu 24-godzinny Wyścig Le Mans. Auto było jak na tamte czasy futurystyczne, a jego konstrukcja zapewniała stabilność i wytrzymałość potrzebną w długich, 24-godzinnych maratonach.
    Ford GT, upamiętnia tamte sukcesy, lecz nie jest pierwszą próbą wskrzeszenia legendy. W latach dziewięćdziesiątych Ford zaprezentował prototyp samochodu Ford GT90 z silnikiem V12 z czterema sprężarkami o mocy 720 KM. Niestety tamten model nie doczekał się produkcji nawet w krótkiej serii.
    Produkcja[edytuj]

    Obecny model przypomina oryginał, choć jest od niego nieco wyższy. Posiada silnik o mocy 550 KM V8 z kompresorem, a centralne umieszczenie silnika poprawia rozkład masy i stabilność. Wnętrze posiada dużo elementów z perforowanego aluminium. Elementy takie jak elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja i zestaw audio znajdują się w wyposażeniu seryjnym. Auto było do nabycia w Europie za 111 tysięcy funtów (czyli około 660 tysięcy złotych wg kursu z okresu sprzedaży), a w USA za 153 tysiące dolarów (czyli około 460 tysięcy złotych, kurs z 2006). Planowano produkcję 4500 egzemplarzy, jednak zakończono ją po wytworzeniu ok. 4000 sztuk.
    3 kwietnia 2012, 13:15 przez Liextreme (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ewolucja Forda Focusa WRC – Na rajdowych trasach zadebiutował w 1999 roku jako następca Escorta WRC.

Do roku 2008, Ford wyprodukował 8 wersji tego samochodu. Pierwsza wersja, powstała w roku 1999 nazwana została po prostu Focus WRC; drugą, zbudowaną w 2000 roku, oznaczono jako Ford Focus Racing WRC. Począwszy zaś od roku 2001, kolejne ewolucje oznaczane są jako Ford Focus RS WRC XX, gdzie XX to dwie ostatnie cyfry roku, w którym samochód pojawił się po raz pierwszy na rajdowych trasach (01, 02, 03 itd.).

Dane techniczne (teoretyczne*):

Silnik: 1998 ccm, 4-cylindrowy, poprzeczny, turbodoładowany.

Moc[KM]/rpm: 300/6000

Moment obr[Nm]/obr.: 550/4000

Napęd: na 4 koła przenoszony przy pomocy aktywnych dyferencjałów

Skrzynia biegów: 5-biegowa, sekwencyjna

Przyspieszenie (0-100km/h): poniżej 3 sekund :)
*dane teoretyczne gdyż moc 300 KM nie była kontrolowana przez FIA, producenci podawali taką wartość oficjalnie ze względu na załóżenia FIA przy wprowadzaniu klasy WRC.

Wśród polskich kierowców za sterami focusów zasiadali: Janusz Kulig, Krzysztof Hołowczyc i Tomasz Kuchar.
    Na rajdowych trasach zadebiutował w 1999 roku jako następca Escorta WRC.

    Do roku 2008, Ford wyprodukował 8 wersji tego samochodu. Pierwsza wersja, powstała w roku 1999 nazwana została po prostu Focus WRC; drugą, zbudowaną w 2000 roku, oznaczono jako Ford Focus Racing WRC. Począwszy zaś od roku 2001, kolejne ewolucje oznaczane są jako Ford Focus RS WRC XX, gdzie XX to dwie ostatnie cyfry roku, w którym samochód pojawił się po raz pierwszy na rajdowych trasach (01, 02, 03 itd.).

    Dane techniczne (teoretyczne*):

    Silnik: 1998 ccm, 4-cylindrowy, poprzeczny, turbodoładowany.

    Moc[KM]/rpm: 300/6000

    Moment obr[Nm]/obr.: 550/4000

    Napęd: na 4 koła przenoszony przy pomocy aktywnych dyferencjałów

    Skrzynia biegów: 5-biegowa, sekwencyjna

    Przyspieszenie (0-100km/h): poniżej 3 sekund :)
    *dane teoretyczne gdyż moc 300 KM nie była kontrolowana przez FIA, producenci podawali taką wartość oficjalnie ze względu na załóżenia FIA przy wprowadzaniu klasy WRC.

    Wśród polskich kierowców za sterami focusów zasiadali: Janusz Kulig, Krzysztof Hołowczyc i Tomasz Kuchar.
    1 kwietnia 2012, 21:03 przez facebook_overboosted (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Biały mat, czarny dach - przed nami BMW 550.
    7 marca 2012, 21:28 przez wrobelw (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Lyonheart K – Następca Jaguara E-Type. Lyonheart K będzie napędzany 5 litrowym silnikiem V8 o mocy 550 KM. Nadwozie zostanie wykonane z kombinacji materiałów takich jak włókno węglowe, aluminium i stal, a we wnętrzu zagości skóra, chrom i drewno. Jego waga wynosić będzie około 1500 kg, przyspieszenie do 100 km/h wyniesie mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna będzie elektronicznie ograniczona do 300 km/h.
    Następca Jaguara E-Type. Lyonheart K będzie napędzany 5 litrowym silnikiem V8 o mocy 550 KM. Nadwozie zostanie wykonane z kombinacji materiałów takich jak włókno węglowe, aluminium i stal, a we wnętrzu zagości skóra, chrom i drewno. Jego waga wynosić będzie około 1500 kg, przyspieszenie do 100 km/h wyniesie mniej niż 4 sekundy, a prędkość maksymalna będzie elektronicznie ograniczona do 300 km/h.
    22 lutego 2012, 23:14 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Kolejny już mój film z muzyką dla ucha :) tym razem piękne brzmienie V8 wydobywające się z Forda GT.
    26 lutego 2012, 1:53 przez DOMINIK200 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Polegały one na ciągnięciu za motocyklem lub samochodem narciarza po owalnym torze. Jak widać holowani zawodnicy nie maja kasków ani innych, "zbędnych" zabezpieczeń co pozwala sądzić, ze wyścigi te ze względów bezpieczeństwa nie zachowały się do naszych czasów. Jednak jak widać na przykładzie mistrzostw z roku 1955 cieszyły się one sporym zainteresowaniem, a obecność choćby Porsche 356 czy 550 pokazują, że nie brali się za nie amatorzy.
    1 lutego 2012, 11:42 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj