Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 188 takich materiałów
    RUF CTR3 Clubsport – Drogo i na bogato - to potrafi wiele firm tuningowych. Jednak jeśli ma być naprawdę szybko wtedy na polu bitwy zostaje tylko kilku graczy. Alois Ruf jest jednym z nich. Model CTR3 Clubsport to najlepszy przykład na to co można zrobić z modelu Porsche Cayman. Przyznać trzeba, że niewiele z niego zostało. Efekt końcowy jest jednak porażający. 0-100 w 3,2 sekundy, prędkość maksymalna 370 km/h. Zarezerwowany jest dla tych ekstremalnie bogatych. jego cena wynosi 550 000 euro.
    Drogo i na bogato - to potrafi wiele firm tuningowych. Jednak jeśli ma być naprawdę szybko wtedy na polu bitwy zostaje tylko kilku graczy. Alois Ruf jest jednym z nich. Model CTR3 Clubsport to najlepszy przykład na to co można zrobić z modelu Porsche Cayman. Przyznać trzeba, że niewiele z niego zostało. Efekt końcowy jest jednak porażający. 0-100 w 3,2 sekundy, prędkość maksymalna 370 km/h. Zarezerwowany jest dla tych ekstremalnie bogatych. jego cena wynosi 550 000 euro.
    12 grudnia 2013, 22:56 przez Gruber123 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Z szybcy i wściekli 4 550 Koni z silnika 2.6 marzenie
    5 grudnia 2013, 14:52 przez szrot1998 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Ferrari 550 Maranello –
    5 października 2013, 18:29 przez Chlodny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Nissan R390 GT1 – Drogowa wersja wyścigowego samochodu Nissana z końca lat 90, powstała aby umożliwić Nissanowi starty w wyścigach, wykorzystując R390. Niestety nie była dostępna w ogólnej sprzedaży, jeden egzemplarz powędrował do muzeum Nissana, a drugi prawdopodobnie został sprzedany na prywatnej aukcji.
Silnik VRH35L Twin Turbo V8 3.5L 350 KM 490 Nm. Masa pojazdu to tylko 1098 kg. W wersji drogowej, samochód miał 300 KM mniej niż w wyścigowej. Mimo wszystko, stosunek mocy do masy wynosi ponad 318 KM na tonę, czyli niemal identycznie jak najnowszy Nissan GT-R 550 KM.
    Drogowa wersja wyścigowego samochodu Nissana z końca lat 90, powstała aby umożliwić Nissanowi starty w wyścigach, wykorzystując R390. Niestety nie była dostępna w ogólnej sprzedaży, jeden egzemplarz powędrował do muzeum Nissana, a drugi prawdopodobnie został sprzedany na prywatnej aukcji.
    Silnik VRH35L Twin Turbo V8 3.5L 350 KM 490 Nm. Masa pojazdu to tylko 1098 kg. W wersji drogowej, samochód miał 300 KM mniej niż w wyścigowej. Mimo wszystko, stosunek mocy do masy wynosi ponad 318 KM na tonę, czyli niemal identycznie jak najnowszy Nissan GT-R 550 KM.
    Nie każdy wie, a wiedzieć by chciał: Układ Transaxle – Co w tym nowego? Otóż Silnik ze sprzęgłem jest naturalnie z przodu, lecz skrzynia biegów zintegrowana z mechanizmem różnicowym (dyferencjał) jest z tyłu.

Skrzynia biegów, mechanizm różnicowy i napęd osi umieszczone są w jednej wspólnej obudowie, stanowiąc jeden zespół mechaniczny, połączony z silnikiem jednym, stabilnym wałem napędowym. Połączenie obu układów mechanicznych w jeden zespół powoduje oszczędność przestrzeni oraz obniżenie masy pojazdu i kosztów produkcji, w samochodach sportowych pozwala także uzyskać - niezwykle ważny dla właściwości jezdnych - bardziej równomierny rozkład masy całego pojazdu na obie osie (sytuacja idealna, do której dążą konstruktorzy to: 50% masy samochodu na osi przedniej, 50% masy - na osi tylnej).

Zaletą, przyczyniającą się do uzyskania lepszego rozkładu mas pojazdu i obniżenia jego wagi, jest również możliwość zastosowania lżejszego wału napędowego, który nie musi przenosić momentu obrotowego powiększonego o redukujące przełożenie skrzyni biegów, zwłaszcza na pierwszym biegu.

Niektóre pojazdy z zastosowaniem układu Transaxle:

Starsze modele:

Alfa Romeo Alfetta, GTV (1 generacja, 1974–1986), Giulietta (Typ 116) (1977), 75, 90, SZ
DAF (wszystkie modele osobowe)
Ferrari 275
Ferrari 365 GTB/4 Daytona; 365 GTS/4 Daytona Spyder
Lancia Aurelia
Lancia Flaminia
Mercedes-Benz W196 (również otwarty 300 SLR i Uhlenhaut-Coupé)
Pontiac Tempest
Porsche 924, 944, 928, 968
Škoda Popular
Volvo 340/360

Pojazdy współczesne

Alfa Romeo 8C Competizione
Aston Martin V8 Vantage i DB 9
Cadillac XLR
Chevrolet Corvette (od C5)
Ferrari 456 GT, 550, 612 Scaglietti, 599 GTB Fiorano, California
Maserati Quattroporte, 3200 GT, Coupé GT i Spyder
Mercedes-Benz SLS AMG
Panoz Esperante GTR-1
Plymouth Prowler
Lexus LFA

Samochody w układzie Transaxle w nietypowych konfiguracjach:

Nissan GT-R, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4
Bucher/Mowag Duro, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4
Ford RS200, silnik centralny, odrębna skrzynia biegów na przedniej osi, napęd 4x4
    Co w tym nowego? Otóż Silnik ze sprzęgłem jest naturalnie z przodu, lecz skrzynia biegów zintegrowana z mechanizmem różnicowym (dyferencjał) jest z tyłu.

    Skrzynia biegów, mechanizm różnicowy i napęd osi umieszczone są w jednej wspólnej obudowie, stanowiąc jeden zespół mechaniczny, połączony z silnikiem jednym, stabilnym wałem napędowym. Połączenie obu układów mechanicznych w jeden zespół powoduje oszczędność przestrzeni oraz obniżenie masy pojazdu i kosztów produkcji, w samochodach sportowych pozwala także uzyskać - niezwykle ważny dla właściwości jezdnych - bardziej równomierny rozkład masy całego pojazdu na obie osie (sytuacja idealna, do której dążą konstruktorzy to: 50% masy samochodu na osi przedniej, 50% masy - na osi tylnej).

    Zaletą, przyczyniającą się do uzyskania lepszego rozkładu mas pojazdu i obniżenia jego wagi, jest również możliwość zastosowania lżejszego wału napędowego, który nie musi przenosić momentu obrotowego powiększonego o redukujące przełożenie skrzyni biegów, zwłaszcza na pierwszym biegu.

    Niektóre pojazdy z zastosowaniem układu Transaxle:

    Starsze modele:

    Alfa Romeo Alfetta, GTV (1 generacja, 1974–1986), Giulietta (Typ 116) (1977), 75, 90, SZ
    DAF (wszystkie modele osobowe)
    Ferrari 275
    Ferrari 365 GTB/4 Daytona; 365 GTS/4 Daytona Spyder
    Lancia Aurelia
    Lancia Flaminia
    Mercedes-Benz W196 (również otwarty 300 SLR i Uhlenhaut-Coupé)
    Pontiac Tempest
    Porsche 924, 944, 928, 968
    Škoda Popular
    Volvo 340/360

    Pojazdy współczesne

    Alfa Romeo 8C Competizione
    Aston Martin V8 Vantage i DB 9
    Cadillac XLR
    Chevrolet Corvette (od C5)
    Ferrari 456 GT, 550, 612 Scaglietti, 599 GTB Fiorano, California
    Maserati Quattroporte, 3200 GT, Coupé GT i Spyder
    Mercedes-Benz SLS AMG
    Panoz Esperante GTR-1
    Plymouth Prowler
    Lexus LFA

    Samochody w układzie Transaxle w nietypowych konfiguracjach:

    Nissan GT-R, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4
    Bucher/Mowag Duro, silnik z przodu, skrzynia biegów na tylnej osi, napęd 4x4
    Ford RS200, silnik centralny, odrębna skrzynia biegów na przedniej osi, napęd 4x4
    10 września 2013, 11:20 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Największy zlot Astonów – z okazji 100-lecia Astona Martina.
Zlot odbył się w Londynie ( dokładniej w Kensington Gardens), było ich 550
    Z okazji 100-lecia Astona Martina.
    Zlot odbył się w Londynie ( dokładniej w Kensington Gardens), było ich 550
    23 lipca 2013, 14:51 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Widać, że mocy nie brakuje
    13 czerwca 2013, 14:40 przez vagpl (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    BMW E21 rekin – silnik Toyoty Supry 2jz 550 KM. samochód Marka Wartałowicza. Zdjęcie na DMP w Poznaniu.
    Silnik Toyoty Supry 2jz 550 KM. samochód Marka Wartałowicza. Zdjęcie na DMP w Poznaniu.
    27 kwietnia 2013, 16:03 przez jajo541 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Prototypowe BMW M8 – Silnik V12 o mocy ponad 550 KM. Czas potrzebny do osiągnięcia 100 km/h nawet dziś robi wrażenie: to trochę więcej niż 4 sekundy. Również prędkość maksymalna była niezła: 320 km/h.

Projekt jednak wstrzymano i powstał tylko jeden prototyp.
    Silnik V12 o mocy ponad 550 KM. Czas potrzebny do osiągnięcia 100 km/h nawet dziś robi wrażenie: to trochę więcej niż 4 sekundy. Również prędkość maksymalna była niezła: 320 km/h.

    Projekt jednak wstrzymano i powstał tylko jeden prototyp.
    18 kwietnia 2013, 20:39 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)