Podwójny "garb" na dachu, bardzo lekki (mniej niż 550 kg). co w połączeniu z 43 KM pozwalało zbierać zwycięstwa jeden po drugim. Zadebiutował w 1956 roku, zdobywając pierwsze miejsce na Mille Miglia w swojej kategorii. Historia powtórzyła się też rok później, natomiast w '59, żeby nie odstawać od konkurencji, zmieniono silnik (57 KM) i nadwozie, tak delikatnie.
Druga generacja Hondy NSX pojawi się w sprzedaży już niedługo, jednak od 2014 r. bierze już udział w najważniejszych, japońskich wyścigach - Super GT. W 2014 r. nastąpiły pewne zmiany w przepisach Super GT, odtąd, między innymi silniki we wszystkich samochodach z klasy GT500, to w pewnym sensie znormalizowana konstrukcja, czyli 2-litry, 4-cylindry, turbo. Było to podyktowane ujednoliceniem z niemiecką serią DTM oraz amerykańską IMSA (jeśli ktoś chce poczytać więcej, polecam wejść na oficjalną stronę Super GT, następnie w zakładkę News, tam po prawej Information i ściągnąć sobie Super GT Funbook). NSX II z wyścigów Super GT posiada silnik HR-414E o mocy ponad 550 KM.