Szukaj
Znalazłem 118 takich materiałów
został dopuszczony do ruchu ulicznego.
Supersamochód został wyposażony w 6,3-litrowy motor V12, o mocy 740 KM oraz 690 Nm maksymalnego momentu obrotoweg.Sprint do setki 3,1 s.Maksymalna prędkość wynosi 340 km/h.
Na zdjęciu wersja z silnikiem 1750ccm TBi 16v 235 KM.
Moc maksymalna (KM) 235
Moment obrotowy (Nm) 340
Przyspieszenie 0-100 km/h(sec) 6.8
Prędkość maksymalna (km/h) 242
Projekt narodził się 7 maja 1976 roku, w głowie zastępcy dyrektora ds. rozwoju francuskiej marki Renault, Jeana Terramorsiego.
Bazą do opracowania sportowego autka stała się niezwykle popularna w latach 70-tych „piątka”, czyli kultowe dzisiaj Renault 5.
Impulsem do tego stał się szkic autorstwa Marca Deschampsa.
Między słowami, w gabinecie Terramorsiego, padło magiczne i ubóstwiane w latach 70-tych określenie „turbo”.
Niestety, w sierpniu 1976 roku zmarł Terramorsi. Projekt 822 kontynuowano pod kierownictwem inżynierów Michela Tetu oraz Bernarda Dudot.
Konstrukcję nadwozia seryjnej „Piątki” wzmocniono i usztywniono.
Za słupkiem B wkomponowano potężne podwójne wloty powietrza chłodzącego silnik.
Tylną część nadwozia zdecydowanie poszerzono – wzrosła ona do 1.75 m.
Celem obniżenia masy własnej pojazdu elementy takie jak drzwi, pokrywy i dach wykonano z lekkiego aluminium, zaś błotniki z tworzywa sztucznego.
Po zaprojektowaniu nadwozia przyszedł czas na wybór jednostki napędowej.
Spośród wielu rozważanych, między innymi silnika V6 Alpine, ostatecznie zdecydowano się na jednostkę z serii Cleon o pojemności 1397 cm3, znaną z seryjnego 5 Alpine.
Szereg modyfikacji, w tym głowicy, zaworów, wału korbowego oraz układu smarowania, w połączeniu z implementacją turbosprężarki dostarczonej przez amerykańską firmę Garrett oraz układu wtryskowego K-Jetronic firmy Bosch, sprawiło, że moc jednostki wzrosła do zakładanych 160 KM.
Osiągnięcie pierwszych 100 km/h zajmowało niespełna 7 s, a prędkość maksymalna przekraczała 200 km/h.
Maksymalny moment obrotowy o wartości 221 Nm dostępny już przy 3.2 tys. obr./min. sprawiał, że ważące niespełna 1000 kg auto reagowało na wciśnięcie pedału gazu równie spontanicznie, co ojciec Rydzyk na krytykę pod adresem Radia Maryja.
Z racji fenomenalnych osiągów zastosowano także specjalne ogumienie na osi przedniej opony Michelin TRX o rozmiarze 195/55 HR 340, na osi tylnej 220/55 VR 36.
Prototyp nr. jeden przetestowano w nocy z 9 na 10 marca 1978r.na torze Arques-la-Bataille.
4 października 1978 roku zaprezentowano drugi prototyp na salonie w Paryżu, a kilka miesięcy później pojazd oznaczony numerem 822/03 przeszedł chrzest bojowy na trasie Giro d’Italia, gdzie wystartował poza konkurencją w klasie prototypów.
Homologacja FIA wymagała wyprodukowania minimum 500 seryjnych egzemplaży auta.
Do końca 1980 wyprodukowano 804 egzemplaże, z których część trafiła do europejskiej sieci dealerskiej Renault, a pozostała część bezpośrednio do teamów rajdowych w Europie.
Tylnonapędowe, narowiste i mocarne Renault 5 Turbo wymagało nie lada umiejętności, by je poskromić.
Mimo, że zapewniało niesamowite osiągi, to jednak niedoświadczonym kierowcom mogło sprawić ogromne trudności.
Liczne sukcesy na trasach rajdowych świata, liczne tytuły mistrzowskie sprawiły, że Renault 5 Turbo przez wielu uznawane jest za jedno z najlepszych aut sportowych lat 80-tych.
Z pewnością jedno z najbardziej oryginalnych.
Szerokość (mm): 2056
Wysokość (mm): 1190
Rozstaw kół przód/tył (mm): 1594/1744
Rozstaw osi (mm): 2695
Typ silnika to: Model LS9 V8 z Chevroleta Corvette ZR1 o poj. 6,2 litra
Moc (KM): 650
Maks. moment obr. (Nm): 820
Skrzynia biegów: Graziano
Masa (kg): 1300
0÷100 km/h: 3,2 s
0÷200 km/h: 8,9 s
0-200-0 km (s): 14,3
200÷0 km/h (m): 133
Czas na 1/4 mili : 11,0 s
Prędkość maks. km/h: 340
Opony przód 255/35 R19*
Opony tył 335/30 R19*
moc 730 km
mom. obr. 700nm
0-100 4,2s
0-200 10s
0-300 29,5
max. 340 km/h
Mercedes CLS Brabus Rocket.
moc 730km
mom obr. 1100* (1320)
0-100 4s
0-200 10,5s
0-300 29,5s
max. 350 km/h* (365)
Jeśli wolisz BMW kliknij "lubie to"
a jesli merca to daj "jest moc"
Jak się spodoba to wrzuce jeszcze kilka takich.
*parametry ograniczone elektronicznie (w nawiasach maksymalne wartosci)