Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 46 takich materiałów
    Gdy myślisz że Cie widzę... – Ostatnimi czasy dość popularnym był filmik o staranowaniu kobiety w aucie osobowym przez kierowcę auta ciężarowego. Oto zdjęcie ukazujące widok z kabiny ciężarówki. Zwróćcie uwagę że tuż przed moją ciężarówką stoi auto osobowe. Dostrzegacie je? No właśnie... prawie go nie widać. Warto zwrócić uwagę że do owej poprzedzającej mnie osobówki jest jeszcze ok. metr odstępu, a DAF którym się poruszam to tzw. "mega" czyli auto ciężarowe z obniżonym lekko zawieszeniem i oponach na niskim profilu - dzięki temu mogę zabierać dużo wyższe ładunki niż inni. W typowej ciężarówce kabinę mamy jeszcze wyżej o jakieś 20 cm. Co ważne nie mam fabrycznie przedniego, górnego lusterka. Pozdrawiam wszystkich zdrowo myślących na drodze. Uważajcie na siebie.
    Ostatnimi czasy dość popularnym był filmik o staranowaniu kobiety w aucie osobowym przez kierowcę auta ciężarowego. Oto zdjęcie ukazujące widok z kabiny ciężarówki. Zwróćcie uwagę że tuż przed moją ciężarówką stoi auto osobowe. Dostrzegacie je? No właśnie... prawie go nie widać. Warto zwrócić uwagę że do owej poprzedzającej mnie osobówki jest jeszcze ok. metr odstępu, a DAF którym się poruszam to tzw. "mega" czyli auto ciężarowe z obniżonym lekko zawieszeniem i oponach na niskim profilu - dzięki temu mogę zabierać dużo wyższe ładunki niż inni. W typowej ciężarówce kabinę mamy jeszcze wyżej o jakieś 20 cm. Co ważne nie mam fabrycznie przedniego, górnego lusterka. Pozdrawiam wszystkich zdrowo myślących na drodze. Uważajcie na siebie.
    25 czerwca 2017, 11:59 przez ~ViBeZ | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    Własne

    Badanie postrzegania marek samochodów osobowych – Drodzy Motokillerzy! 
Przeprowadzam badanie dotyczące postrzegania wybranych marek samochodów osobowych przez konsumentów.
W źródle, podaję link do ankiety, za której wypełnienie będę Wam ogromnie wdzięczna. Jest ona poufna i nie powinna Wam zająć dłużej niż 5 minut.
Jeśli będziecie zainteresowani wynikami przeprowadzonego badania - umieszczę je na stronie w formie galerii. 
Z góry dziękuję za pomoc!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScbsXIXJA3kp54aDWUrgI-IFzICxVxOvPRWcWcfmP1oL9lzPQ/viewform#responses
    Drodzy Motokillerzy!
    Przeprowadzam badanie dotyczące postrzegania wybranych marek samochodów osobowych przez konsumentów.
    W źródle, podaję link do ankiety, za której wypełnienie będę Wam ogromnie wdzięczna. Jest ona poufna i nie powinna Wam zająć dłużej niż 5 minut.
    Jeśli będziecie zainteresowani wynikami przeprowadzonego badania - umieszczę je na stronie w formie galerii.
    Z góry dziękuję za pomoc!

    https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScbsXIXJA3kp54aDWUrgI-IFzICxVxOvPRWcWcfmP1oL9lzPQ/viewform#responses
    Takim przepisom mówimy stanowcze nie! – Od 1 stycznia 2017 roku drożeją stawki OC. Paliwo objęte jest wysokimi podatkami i cały czas drożeje. Czy to koniec niespodzianek? A skądże! Oto rządzący stworzyli projekt nowej akcyzy. To już jest skandal i jawne rabowanie naszych (obywateli) kieszeni! Ponad 18 000 zł akcyzy za klasyka z dużym silnikiem. Nie godzimy się na to! We wtorek 15 listopada komisja senacka będzie obradowała nad tym projektem! Może zrobimy małą zbiórkę niezadowolonych Polaków pod senatem? Dość już wyzysku kierowców! UDOSTĘPNIAJ ten materiał. Zbierzmy się razem i pokażmy ilu nas niezadowolonych jest. ŻĄDAMY NORMALNYCH AKCYZ I NORMALNYCH ZAROBKÓW! To nie może tak działać, że zarabiamy mało, a akcyzę płacimy ogromną. Mam powiedzmy 30 000 na samochód. Idę do ASO i mam wybór prawie żaden. A potrzebuję dużego rodzinnego kombi. Sprawa beznadziejna. Na rynku wtórnym mogę kupić odpowiadające mi auto z silnikiem V6 ponad 3 litry z rocznika 2003. Teraz mogę kupić, ale po wprowadzeniu akcyzy już nie kupię. Bo auto podrożeje o około 6 000 zł (uwzględniając różnicę akcyz obecnej i przyszłej). Czyli nie kupię nic co mnie interesuje, bo zabijecie rynek wtórny! Wszystkie samochody używane podrożeją. A jak ludzie przestaną je kupować, to zaczną być sprowadzane jeszcze gorsze trupy, by wyjść na swoje po ich sprzedaży. I to w momencie, kiedy rynek aut używanych powoli normalniał. A chyba nie tego chcemy? Jakby nas było stać na nowe samochody, to byśmy je kupowali. Proste! Dlaczego Polak kupuje auto za 5 000 zł? Bo na takie go stać. Z przyjemności go nie kupuje. Czyich interesów bronicie? Polskiej motoryzacji? Jakiej? Nie ma już żadnej. Była, toście ją zabili. O FSO, FSM, FSC Lublin, FSR, FSC Star, ZSD mogę opowiadać dzieciom, że były takie fabryki i w Polsce produkowały samochody. Niektóre licencyjne, inne prawdziwie polskie. Jelcz i Autosan jeszcze jakoś zipią, FSR to teraz VW, a pozostałości po FSC Lublin przejęło DZT (obecnie Honker) i jako jedyni robią polskie samochody, choć nie tylko. FSM to FIAT, FSC Star teraz jest pod skrzydłami MAN, FSO produkuje... klocki LEGO (serio), a ZSD znikły z mapy. Teraz wszystko osobowe, co w Polsce produkowane trafia do kieszeni właścicieli, którzy nie są firmami polskimi. Bronicie interesów dealerów? Kto kupi nowe auto, jak go na nie nie stać? A ponieważ nie będzie importu aut używanych spadną obroty dealerów, którzy przecież handlują częściami. Bronicie interesów obywateli? Nie - pozbawiacie samotną matkę z dzieckiem środka lokomocji. Jej nie stać na nowe auto, więc będzie autobusem odwozić dzieciaka do szkoły i spóźniać się do pracy, aż wyleci z roboty... Chcecie zabić gospodarkę? To jest najlepszy krok ku temu. Nawet nie wiecie ile osób straci pracę przez tę chorą decyzję! Ta decyzja zabije prywatną przedsiębiorczość! Udostępniajcie ten materiał, niech poleci w świat! Foto użyczyłem od Moto doradca za wiedzą i zgodą autora.
    Od 1 stycznia 2017 roku drożeją stawki OC. Paliwo objęte jest wysokimi podatkami i cały czas drożeje. Czy to koniec niespodzianek? A skądże! Oto rządzący stworzyli projekt nowej akcyzy. To już jest skandal i jawne rabowanie naszych (obywateli) kieszeni! Ponad 18 000 zł akcyzy za klasyka z dużym silnikiem. Nie godzimy się na to! We wtorek 15 listopada komisja senacka będzie obradowała nad tym projektem! Może zrobimy małą zbiórkę niezadowolonych Polaków pod senatem? Dość już wyzysku kierowców! UDOSTĘPNIAJ ten materiał. Zbierzmy się razem i pokażmy ilu nas niezadowolonych jest. ŻĄDAMY NORMALNYCH AKCYZ I NORMALNYCH ZAROBKÓW! To nie może tak działać, że zarabiamy mało, a akcyzę płacimy ogromną. Mam powiedzmy 30 000 na samochód. Idę do ASO i mam wybór prawie żaden. A potrzebuję dużego rodzinnego kombi. Sprawa beznadziejna. Na rynku wtórnym mogę kupić odpowiadające mi auto z silnikiem V6 ponad 3 litry z rocznika 2003. Teraz mogę kupić, ale po wprowadzeniu akcyzy już nie kupię. Bo auto podrożeje o około 6 000 zł (uwzględniając różnicę akcyz obecnej i przyszłej). Czyli nie kupię nic co mnie interesuje, bo zabijecie rynek wtórny! Wszystkie samochody używane podrożeją. A jak ludzie przestaną je kupować, to zaczną być sprowadzane jeszcze gorsze trupy, by wyjść na swoje po ich sprzedaży. I to w momencie, kiedy rynek aut używanych powoli normalniał. A chyba nie tego chcemy? Jakby nas było stać na nowe samochody, to byśmy je kupowali. Proste! Dlaczego Polak kupuje auto za 5 000 zł? Bo na takie go stać. Z przyjemności go nie kupuje. Czyich interesów bronicie? Polskiej motoryzacji? Jakiej? Nie ma już żadnej. Była, toście ją zabili. O FSO, FSM, FSC Lublin, FSR, FSC Star, ZSD mogę opowiadać dzieciom, że były takie fabryki i w Polsce produkowały samochody. Niektóre licencyjne, inne prawdziwie polskie. Jelcz i Autosan jeszcze jakoś zipią, FSR to teraz VW, a pozostałości po FSC Lublin przejęło DZT (obecnie Honker) i jako jedyni robią polskie samochody, choć nie tylko. FSM to FIAT, FSC Star teraz jest pod skrzydłami MAN, FSO produkuje... klocki LEGO (serio), a ZSD znikły z mapy. Teraz wszystko osobowe, co w Polsce produkowane trafia do kieszeni właścicieli, którzy nie są firmami polskimi. Bronicie interesów dealerów? Kto kupi nowe auto, jak go na nie nie stać? A ponieważ nie będzie importu aut używanych spadną obroty dealerów, którzy przecież handlują częściami. Bronicie interesów obywateli? Nie - pozbawiacie samotną matkę z dzieckiem środka lokomocji. Jej nie stać na nowe auto, więc będzie autobusem odwozić dzieciaka do szkoły i spóźniać się do pracy, aż wyleci z roboty... Chcecie zabić gospodarkę? To jest najlepszy krok ku temu. Nawet nie wiecie ile osób straci pracę przez tę chorą decyzję! Ta decyzja zabije prywatną przedsiębiorczość! Udostępniajcie ten materiał, niech poleci w świat! Foto użyczyłem od Moto doradca za wiedzą i zgodą autora.
    14 listopada 2016, 1:24 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)
    Moje pierwsze osobowe – Moje pierwsze osobowe przesiadka z VW T4 silnik 2.4JTD 136KM
    Moje pierwsze osobowe przesiadka z VW T4 silnik 2.4JTD 136KM
    13 listopada 2016, 12:29 przez Revir (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    Prywatne

    Napotkany w alpach – Takie autko napotkałem we Francuskich Alpach, małe dwu osobowe.
    Takie autko napotkałem we Francuskich Alpach, małe dwu osobowe.
    7 listopada 2014, 14:16 przez triko88 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Volvo FH – Maszyna, która swoimi liniami zawstydza niejedno nowe osobowe auto. Jeden z dowodów na to, że i narzędzie pracy może być pięknie zaprojektowane.
    Maszyna, która swoimi liniami zawstydza niejedno nowe osobowe auto. Jeden z dowodów na to, że i narzędzie pracy może być pięknie zaprojektowane.
    13 września 2014, 1:03 przez Ltvnsky (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Przed nami kolejna, 10 już edycja Wrak Race – Uwaga uwaga! Na tej imprezie wystąpi reprezentacja Motokiller.pl. Autem będzie jechał właściciel firmy do której należy Motokiller. Więc naprawdę warto pójść i obejrzeć!


Stwarzamy kolejną okazję, aby zasmakować terenowej przygody w zapomnianych wrakach.   Poprzednie 9 edycji były bardzo udane. Liczymy, że i tym razem będzie podobnie, a nawet jeszcze lepiej! Więcej wrażeń i niezapomnianych emocji! Takie bowiem warunki preferowali dotychczasowi uczestnicy.   Mamy nadzieję, że kierowcy nas nie zawiodą i na tą edycje zgłosi się jeszcze więcej chętnych.   Czekamy na Was !
REGULAMIN Wrak Race 2014
1. Cel imprezy Wrak Race
Zasadniczym celem imprezy Wrak Race jest rozwijanie kultury motoryzacyjnej, Doskonalenie technik jazdy, ciekawe spędzenie wolnego czasu wśród znajomych oraz dobra zabawa.
 
2. Organizator
Kolibki Adventure Park 81-553 Gdynia, ul. Bernadowska 1
 
3. Termin i miejsce
19-20.07.2014 Gdynia Kolibki, ul. Bernadowska 1 3.1 Harmonogram:
Sobota 19.07.2014.:
- od godz. 12.00 otwarcie biura i parku maszyn – prace nad tuningiem i stylizacją pojazdów
- godzina. 17.00 – zapoznanie z trasą dla zawodników
- godzina 18.30- zamknięcie parku maszyn
Niedziela 20.07.2014.:
- godzina 07.00 – otwarcie parku maszyn
- godzina 09.20 – odprawa dla załóg
- godzina 10.00 – 13.40 starty wg ustalonej kolejności w grupach
- godzina 13.50 – opublikowanie punktacji z podaniem pojazdów zakwalifikowanych do Biegu Finałowego.
- Godzina 14.15 – start Biegu Finałowego
- Godzina 15.00 – Ceremonia dekoracji i wyników.
- Godzina 15.15 – 19.00 – wyjazd pojazdów z parku maszyn
 
 
4. Wymagania dotyczące osób biorących udział w imprezie Wrak Race:
 
4.1 Osoba biorąca udział w imprezie musi mieć ukończony 25-ty rok życia.
4.2 Wymagane jest posiadanie prawa jazdy.
4.3 Osoba bierze pełną odpowiedzialność za swój pojazd.
4.4 Na całym terenie Adventure Parku Gdynia Kolibki wszystkich uczestników imprezy obowiązują powszechne przepisy ruchu drogowego, maksymalną prędkość poruszania się po terenie Adventure Parku ustala się na 30km/h.
4.5 Uczestnik zdaje sobie sprawę z ryzyka wiążącego się z jazdą terenową.
4.6 Zawodnik startuje w imprezie na własną odpowiedzialność.
4.7 Kierowca musi mieć podczas jazdy samochodem zapięte pasy- od momentu uruchomienia silnika aż do chwili zatrzymania się i wyłączenia pojazdu.
4.8 Podczas przebywania w samochodzie obowiązuje kask z ochroną szczęki. Zaleca się także stosowanie systemów ochrony szyi, kręgosłupa, kombinezonów trudnopalnych.
 
5. Wymagania dotyczące aut, jadących w zawodach Wrak Race:
5.1 Pojazd biorący udział w imprezie musi mieć powyżej 15-stu lat.
5.2 Nadwozie pojazdu musi być zamknięte.
5.3. Do rywalizacji dopuszczone są pojazdy samochodowe osobowe o seryjnej konstrukcji i fabrycznie przystosowane do napędu na jedną oś.
 
5.4 Samochód musi posiadać:
5.4.1. całą przednią szybę ze szkła bezpiecznego oraz lewą szybę, ewentualnie siatkę drucianą z oczkami max 1 cm x 1 cm w miejsce lewej szyby.
5.4.2. fotel kierowcy oryginalny bądź podobny, trwale zamocowany do podłogi oraz pas bezpieczeństwa. Dopuszcza się fotele kubełkowe oraz pasy szelkowe
5.4.3. Sprawny układ hamulcowy i kierowniczy,
5.4.4. układ wydechowy lub jego fragment powodujący zmniejszenie hałasu do max 100 dB przy 3 000 obrotów silnika, mierzone w odległości 1 m od pojazdu na wysokości 0,5 m od podłoża
5.4.5. ogumienie w rozmiarze oryginalnym zalecanym dla modelu samochodu, bądź ogumienie w rozmiarze max 20 % większym, o rzeźbie bieżnika szosowej, zimowej, all terrain,
5.4.6. Silnik oryginalny bądź podobny o pojemności nie większej niż właściwa dla danego modelu. modyfikacje silnika nie są dozwolone.
5.4.7. Oryginalny zbiornik paliwa, bądź inny zbiornik trwale zamontowany, szcelny i nie powodujący zagrożenia wycieku paliwa bądź zniszczenia podczas jazdy bądź kolizji
5.4.8. Akumulator musi być zamocowany w pojeździe trwale za pomocą jarzma metalowego bądź pasa transportowego.
5.4.9. Zawieszenie oryginalne. Dopuszcza się dowolne modyfikacje zawieszenia poprzez wymianę sprężyn, amortyzatorów itp.
5.4.10. gaśnica o masie min 1 kg umieszczona wewnątrz pojazdu w odległości max 1 m od obrysu fotela kierowcy w miejscu pozwalającym na łatwy dostęp
 
5.6 Pojazd nie może mieć:
5.6.1 Wzmocnionych zderzaków w postaci wspawanych rur, kątowników itp. wystających poza obrys samochodu, przy czym przez obrys pojazdu rozumie się oryginalny kształt i wymiar pojazdu wg oryginalnych zderzaków.
5.6.2 Wzmocnień i osłon podwozia powyżej poziomu równego wysokości 75 % przedniego koła ponad powierzchnią ziemi.
5.6.3 Opon kołkowanych, rolniczych, mud terrain, łańcuchów, kolców itp.
5.6.4 Zauważalnych wycieków oleju, płynu hamulcowego i chłodniczego.
5.6.5 Zbędnych elementów wyposażenia nie zamocowanych trwale wewnątrz bądź na zewnątrz pojazdu.
5.6.7. Wszelkie elementy dodatkowe o masie powyżej 2 kg muszą być przytwierdzone do nadwozia samochodu stalową linką.
 
5.7. Dopuszczenie pojazdu
Ostateczną decyzję o dopuszczeniu pojazdu do startu podejmuje Sędzia Techniczny. Sędzia techniczny, po przeprowadzeniu Badania Technicznego może przekazać kierowcy listę niezgodności z regulaminem i o ile w wyznaczonym czasie niezgodności te zostaną usunięte, pojazd zostanie dopuszczony do startu.
 
6. Zasady rywalizacji obejmują:
6.1 Po przejeździe prologu zostaje ustalona kolejność ustawienia się aut na starcie.
6.2 Każda z grup startuje w trzech wyścigach o podanych w tabeli godzinach:
 
Godziny startów:
Grupa 1: 10.00, 11.15, 12.30
Grupa 2: 10,25, 11.40, 12.55
Grupa 3: 10.50, 12.05. 13.20
 
Bieg finałowy- godzina 14.15
6.3 W biegu finałowym biorą udział auta, które w swoich grupach zajęły pierwsze pięć miejsc.
6.3.1 Przewidywana ilość aut startujących w biegu finałowym – 15 szt.
6.3.2 Klasyfikacja końcowa zwycięzców Wrak Race ustalana jest wyłącznie na podstawie biegu finałowego.
6.3.3 Kolejność aut na lini startu biegu finałowego ustalana jest na podstawie czasu osiągniętego podczas prologu.
 
6.4Każdy przejazd trwa 15 minut. W tym czasie zawodnik musi pokonać jak największą ilość okrążeń toru.
6.4.1. W przypadku przestojów w rywalizacji, związanych z zatorem na trasie sędzia może przedłużyć bieg o czas trwania zatoru, nie dłużej jednak niż do 20 minuty.
6.4.2. Każdy bieg kończy sędzia główny przy pomocy flagi z szachownicą.
6.4.3. W przypadku tej samej liczby okrążeń, drugim kryterium jest czas w jakim okrążenia zostały przejechane!
6.4.4. Kwestie sporne rozstrzyga sędzia główny po konsultacji z sędziami technicznymi.
6.5 Podczas przejazdu bądź dojeżdżania do linii startu kategorycznie zabrania się:
wyjazd poza tor;
wyjazd poza teren Adventure Parku;
jazdy pod wpływem alkoholu/narkotyków/leków;
wysiadania z auta, które uległo awarii, z wyłączeniem stref do tego przeznaczonych- kierowca zobligowany jest do pozostania w pojeździe do momentu przybycia pomocy technicznej;
celowego uderzania w stojące pojazdy;
wypinania się z pasów;
zdejmowania kasku;
otwierania okien;
zaśmiecanie terenu Adventure Parku;
celowego niszczenia drzew, krzewów i innej zieleni;
wszelkich prób oszustwa lub zachowania niezgodnego z fair-play.
6.6 Wszelkie stwierdzone w tym zakresie fakty karane będą przez organizatora dyskwalifikacją oraz zakazem wstępu na kolejne imprezy.
6.7 Podczas dojeżdżania do linii startowej zabrania się wyprzedzania pojazdów.
6.8 Po przejechaniu mety pojazdy udają się za samochodem technicznym do parku maszyn.
6.9 Ekipa techniczna może zająć się naprawianiem pojazdu tylko w parku maszyn lub poza torem.
6.10 Każdy z kierowców zobligowany jest do przestrzegania sygnalizacji informacyjnej oraz ostrzegawczej, która wyraża się następująco:
informacyjna:• szachownica oznacza rozpoczęcie i zakończenie wyścigu;
ostrzegawcza:
flaga żółta oznacza upomnienie dla kierowcy, za nieprzepisowe zachowanie;
flaga czerwona oznacza dyskwalifikacje z zawodów za niedozwolone bądź nieregulaminowe zachowanie.
flaga zielona – zwolnij, zachowaj ostrożność
7 Puchar Prezesa Pomorskiego PZM
7.1 Ustala się specjalną rywalizację zawodników startujących w roku 2014
7.2 Celem jest wyłonienie zawodnika, który zdobędzie największą ilość punktów we wszystkich eliminacjach:
a) 5-6.04.2014r
b) 19-20.07.2014r
c) 18-19.10.2014r
7.3 Punkty można zdobyć pokonując jak największą ilość okrążeń ze wszystkich edycji, naliczanych wyłącznie w biegach finałowych.
7.4 Ustala się dodatkową nagrodę dla uczestnika który podczas wszystkich eliminacji jechał tym samym autem.
7.5 Prezes Polskiego Związku Motorowego z okręgu Gdańskiego przyzna następujące wyróżnienia:
I Miejsce; Mistrz Wrak Race 2014r ; Puchar PZM; Nagroda finansowa 1000zł 
II Miejsce v-ce Mistrz Wrak Race 2014r; Puchar PZM; Nagroda finansowa 500zł 
III Miejsce Puchar PZM; Nagroda finansowa 200zł
8 Za załamanie bądź nieprzestrzeganie zasad zawodnik jest wykluczony z rywalizacji.
 
9. Nagrody
9.1 Nagrody rzeczowe są fundowane przez sponsorów.
9.2 Organizator nie przewiduje możliwości zamiany nagród rzeczowych na gotówkę.
9.3 Nagrody są przyznawane za:
1 miejsce, 2 miejsce, 3 miejsce
Najbardziej pechowy kierowca
Najlepsza stylizacja auta i kierowcy: 1 miejsce; 2 miejsce; 3 miejsce
10. Postanowienia końcowe
10.1 Organizator nie odpowiada za rzeczy zaginione w trakcie imprezy.
10.2 Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki losowe zaistniałe podczas dojazdu uczestników na imprezę Wrak Race i powrót z niej. 9.3 Każdy uczestnik bierze udział w imprezie na własną odpowiedzialność.
10.3.1. Wszelkie kwestie sporne i zażalenia rozpatrywane są wyłącznie w formie pisemnej po wpłacie kaucji w wysokości 200zl.
10.4 Organizator nie bierze odpowiedzialności za ewentualne kolizje i wypadki na trasie.
10.5 W czasie trwania imprezy uczestnicy muszą stosować się do Regulaminu imprezy, poleceń Organizatora, Sędziów i innych osób wskazanych przez Organizatora. Niestosowanie się do poleceń, spowoduje konsekwencje w postaci nałożenia kary lub dyskwalifikacji i wykluczeniu z imprezy. Uczestnikom wykluczonym z imprezy nie zwraca się żadnych wniesionych opłat.
10.6 Brak znajomości regulaminu nie będzie uznawany jako wytłumaczenie.
10.7 Uczestnik wyraża zgodę na wykorzystywanie swojego wizerunku na zdjęciach i w filmach powstałych podczas imprezy Wrak Race.
10.8 Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu.
 
10.9 Składając swój podpis pod treścią niniejszego Regulaminu (na stosowanym Oświadczeniu) uczestnicy niniejszym zrzekają się wszelkich roszczeń wobec Organizatora, w szczególności oświadczają, iż rezygnują z prawa do wszczęcia kroków sądowych lub występowania z regresem przeciwko Organizatorom, ich agentom, sponsorom, uczestnikom i pomocnikom, organom władzy, właścicielom terenu, a także wszelkim i wszystkim innym osobom powiązanym z organizacją imprezy, w związku z wszelkimi i wszystkimi wypadkami lub stratami związanymi z imprezą, nawet wtedy, gdy wypadek lub strata były zamierzone lub wynikły z rażącego zaniedbania.
    Uwaga uwaga! Na tej imprezie wystąpi reprezentacja Motokiller.pl. Autem będzie jechał właściciel firmy do której należy Motokiller. Więc naprawdę warto pójść i obejrzeć!


    Stwarzamy kolejną okazję, aby zasmakować terenowej przygody w zapomnianych wrakach. Poprzednie 9 edycji były bardzo udane. Liczymy, że i tym razem będzie podobnie, a nawet jeszcze lepiej! Więcej wrażeń i niezapomnianych emocji! Takie bowiem warunki preferowali dotychczasowi uczestnicy. Mamy nadzieję, że kierowcy nas nie zawiodą i na tą edycje zgłosi się jeszcze więcej chętnych. Czekamy na Was !
    REGULAMIN Wrak Race 2014
    1. Cel imprezy Wrak Race
    Zasadniczym celem imprezy Wrak Race jest rozwijanie kultury motoryzacyjnej, Doskonalenie technik jazdy, ciekawe spędzenie wolnego czasu wśród znajomych oraz dobra zabawa.

    2. Organizator
    Kolibki Adventure Park 81-553 Gdynia, ul. Bernadowska 1

    3. Termin i miejsce
    19-20.07.2014 Gdynia Kolibki, ul. Bernadowska 1 3.1 Harmonogram:
    Sobota 19.07.2014.:
    - od godz. 12.00 otwarcie biura i parku maszyn – prace nad tuningiem i stylizacją pojazdów
    - godzina. 17.00 – zapoznanie z trasą dla zawodników
    - godzina 18.30- zamknięcie parku maszyn
    Niedziela 20.07.2014.:
    - godzina 07.00 – otwarcie parku maszyn
    - godzina 09.20 – odprawa dla załóg
    - godzina 10.00 – 13.40 starty wg ustalonej kolejności w grupach
    - godzina 13.50 – opublikowanie punktacji z podaniem pojazdów zakwalifikowanych do Biegu Finałowego.
    - Godzina 14.15 – start Biegu Finałowego
    - Godzina 15.00 – Ceremonia dekoracji i wyników.
    - Godzina 15.15 – 19.00 – wyjazd pojazdów z parku maszyn


    4. Wymagania dotyczące osób biorących udział w imprezie Wrak Race:

    4.1 Osoba biorąca udział w imprezie musi mieć ukończony 25-ty rok życia.
    4.2 Wymagane jest posiadanie prawa jazdy.
    4.3 Osoba bierze pełną odpowiedzialność za swój pojazd.
    4.4 Na całym terenie Adventure Parku Gdynia Kolibki wszystkich uczestników imprezy obowiązują powszechne przepisy ruchu drogowego, maksymalną prędkość poruszania się po terenie Adventure Parku ustala się na 30km/h.
    4.5 Uczestnik zdaje sobie sprawę z ryzyka wiążącego się z jazdą terenową.
    4.6 Zawodnik startuje w imprezie na własną odpowiedzialność.
    4.7 Kierowca musi mieć podczas jazdy samochodem zapięte pasy- od momentu uruchomienia silnika aż do chwili zatrzymania się i wyłączenia pojazdu.
    4.8 Podczas przebywania w samochodzie obowiązuje kask z ochroną szczęki. Zaleca się także stosowanie systemów ochrony szyi, kręgosłupa, kombinezonów trudnopalnych.

    5. Wymagania dotyczące aut, jadących w zawodach Wrak Race:
    5.1 Pojazd biorący udział w imprezie musi mieć powyżej 15-stu lat.
    5.2 Nadwozie pojazdu musi być zamknięte.
    5.3. Do rywalizacji dopuszczone są pojazdy samochodowe osobowe o seryjnej konstrukcji i fabrycznie przystosowane do napędu na jedną oś.

    5.4 Samochód musi posiadać:
    5.4.1. całą przednią szybę ze szkła bezpiecznego oraz lewą szybę, ewentualnie siatkę drucianą z oczkami max 1 cm x 1 cm w miejsce lewej szyby.
    5.4.2. fotel kierowcy oryginalny bądź podobny, trwale zamocowany do podłogi oraz pas bezpieczeństwa. Dopuszcza się fotele kubełkowe oraz pasy szelkowe
    5.4.3. Sprawny układ hamulcowy i kierowniczy,
    5.4.4. układ wydechowy lub jego fragment powodujący zmniejszenie hałasu do max 100 dB przy 3 000 obrotów silnika, mierzone w odległości 1 m od pojazdu na wysokości 0,5 m od podłoża
    5.4.5. ogumienie w rozmiarze oryginalnym zalecanym dla modelu samochodu, bądź ogumienie w rozmiarze max 20 % większym, o rzeźbie bieżnika szosowej, zimowej, all terrain,
    5.4.6. Silnik oryginalny bądź podobny o pojemności nie większej niż właściwa dla danego modelu. modyfikacje silnika nie są dozwolone.
    5.4.7. Oryginalny zbiornik paliwa, bądź inny zbiornik trwale zamontowany, szcelny i nie powodujący zagrożenia wycieku paliwa bądź zniszczenia podczas jazdy bądź kolizji
    5.4.8. Akumulator musi być zamocowany w pojeździe trwale za pomocą jarzma metalowego bądź pasa transportowego.
    5.4.9. Zawieszenie oryginalne. Dopuszcza się dowolne modyfikacje zawieszenia poprzez wymianę sprężyn, amortyzatorów itp.
    5.4.10. gaśnica o masie min 1 kg umieszczona wewnątrz pojazdu w odległości max 1 m od obrysu fotela kierowcy w miejscu pozwalającym na łatwy dostęp

    5.6 Pojazd nie może mieć:
    5.6.1 Wzmocnionych zderzaków w postaci wspawanych rur, kątowników itp. wystających poza obrys samochodu, przy czym przez obrys pojazdu rozumie się oryginalny kształt i wymiar pojazdu wg oryginalnych zderzaków.
    5.6.2 Wzmocnień i osłon podwozia powyżej poziomu równego wysokości 75 % przedniego koła ponad powierzchnią ziemi.
    5.6.3 Opon kołkowanych, rolniczych, mud terrain, łańcuchów, kolców itp.
    5.6.4 Zauważalnych wycieków oleju, płynu hamulcowego i chłodniczego.
    5.6.5 Zbędnych elementów wyposażenia nie zamocowanych trwale wewnątrz bądź na zewnątrz pojazdu.
    5.6.7. Wszelkie elementy dodatkowe o masie powyżej 2 kg muszą być przytwierdzone do nadwozia samochodu stalową linką.

    5.7. Dopuszczenie pojazdu
    Ostateczną decyzję o dopuszczeniu pojazdu do startu podejmuje Sędzia Techniczny. Sędzia techniczny, po przeprowadzeniu Badania Technicznego może przekazać kierowcy listę niezgodności z regulaminem i o ile w wyznaczonym czasie niezgodności te zostaną usunięte, pojazd zostanie dopuszczony do startu.

    6. Zasady rywalizacji obejmują:
    6.1 Po przejeździe prologu zostaje ustalona kolejność ustawienia się aut na starcie.
    6.2 Każda z grup startuje w trzech wyścigach o podanych w tabeli godzinach:

    Godziny startów:
    Grupa 1: 10.00, 11.15, 12.30
    Grupa 2: 10,25, 11.40, 12.55
    Grupa 3: 10.50, 12.05. 13.20

    Bieg finałowy- godzina 14.15
    6.3 W biegu finałowym biorą udział auta, które w swoich grupach zajęły pierwsze pięć miejsc.
    6.3.1 Przewidywana ilość aut startujących w biegu finałowym – 15 szt.
    6.3.2 Klasyfikacja końcowa zwycięzców Wrak Race ustalana jest wyłącznie na podstawie biegu finałowego.
    6.3.3 Kolejność aut na lini startu biegu finałowego ustalana jest na podstawie czasu osiągniętego podczas prologu.

    6.4Każdy przejazd trwa 15 minut. W tym czasie zawodnik musi pokonać jak największą ilość okrążeń toru.
    6.4.1. W przypadku przestojów w rywalizacji, związanych z zatorem na trasie sędzia może przedłużyć bieg o czas trwania zatoru, nie dłużej jednak niż do 20 minuty.
    6.4.2. Każdy bieg kończy sędzia główny przy pomocy flagi z szachownicą.
    6.4.3. W przypadku tej samej liczby okrążeń, drugim kryterium jest czas w jakim okrążenia zostały przejechane!
    6.4.4. Kwestie sporne rozstrzyga sędzia główny po konsultacji z sędziami technicznymi.
    6.5 Podczas przejazdu bądź dojeżdżania do linii startu kategorycznie zabrania się:
    wyjazd poza tor;
    wyjazd poza teren Adventure Parku;
    jazdy pod wpływem alkoholu/narkotyków/leków;
    wysiadania z auta, które uległo awarii, z wyłączeniem stref do tego przeznaczonych- kierowca zobligowany jest do pozostania w pojeździe do momentu przybycia pomocy technicznej;
    celowego uderzania w stojące pojazdy;
    wypinania się z pasów;
    zdejmowania kasku;
    otwierania okien;
    zaśmiecanie terenu Adventure Parku;
    celowego niszczenia drzew, krzewów i innej zieleni;
    wszelkich prób oszustwa lub zachowania niezgodnego z fair-play.
    6.6 Wszelkie stwierdzone w tym zakresie fakty karane będą przez organizatora dyskwalifikacją oraz zakazem wstępu na kolejne imprezy.
    6.7 Podczas dojeżdżania do linii startowej zabrania się wyprzedzania pojazdów.
    6.8 Po przejechaniu mety pojazdy udają się za samochodem technicznym do parku maszyn.
    6.9 Ekipa techniczna może zająć się naprawianiem pojazdu tylko w parku maszyn lub poza torem.
    6.10 Każdy z kierowców zobligowany jest do przestrzegania sygnalizacji informacyjnej oraz ostrzegawczej, która wyraża się następująco:
    informacyjna:• szachownica oznacza rozpoczęcie i zakończenie wyścigu;
    ostrzegawcza:
    flaga żółta oznacza upomnienie dla kierowcy, za nieprzepisowe zachowanie;
    flaga czerwona oznacza dyskwalifikacje z zawodów za niedozwolone bądź nieregulaminowe zachowanie.
    flaga zielona – zwolnij, zachowaj ostrożność
    7 Puchar Prezesa Pomorskiego PZM
    7.1 Ustala się specjalną rywalizację zawodników startujących w roku 2014
    7.2 Celem jest wyłonienie zawodnika, który zdobędzie największą ilość punktów we wszystkich eliminacjach:
    a) 5-6.04.2014r
    b) 19-20.07.2014r
    c) 18-19.10.2014r
    7.3 Punkty można zdobyć pokonując jak największą ilość okrążeń ze wszystkich edycji, naliczanych wyłącznie w biegach finałowych.
    7.4 Ustala się dodatkową nagrodę dla uczestnika który podczas wszystkich eliminacji jechał tym samym autem.
    7.5 Prezes Polskiego Związku Motorowego z okręgu Gdańskiego przyzna następujące wyróżnienia:
    I Miejsce; Mistrz Wrak Race 2014r ; Puchar PZM; Nagroda finansowa 1000zł
    II Miejsce v-ce Mistrz Wrak Race 2014r; Puchar PZM; Nagroda finansowa 500zł
    III Miejsce Puchar PZM; Nagroda finansowa 200zł
    8 Za załamanie bądź nieprzestrzeganie zasad zawodnik jest wykluczony z rywalizacji.

    9. Nagrody
    9.1 Nagrody rzeczowe są fundowane przez sponsorów.
    9.2 Organizator nie przewiduje możliwości zamiany nagród rzeczowych na gotówkę.
    9.3 Nagrody są przyznawane za:
    1 miejsce, 2 miejsce, 3 miejsce
    Najbardziej pechowy kierowca
    Najlepsza stylizacja auta i kierowcy: 1 miejsce; 2 miejsce; 3 miejsce
    10. Postanowienia końcowe
    10.1 Organizator nie odpowiada za rzeczy zaginione w trakcie imprezy.
    10.2 Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki losowe zaistniałe podczas dojazdu uczestników na imprezę Wrak Race i powrót z niej. 9.3 Każdy uczestnik bierze udział w imprezie na własną odpowiedzialność.
    10.3.1. Wszelkie kwestie sporne i zażalenia rozpatrywane są wyłącznie w formie pisemnej po wpłacie kaucji w wysokości 200zl.
    10.4 Organizator nie bierze odpowiedzialności za ewentualne kolizje i wypadki na trasie.
    10.5 W czasie trwania imprezy uczestnicy muszą stosować się do Regulaminu imprezy, poleceń Organizatora, Sędziów i innych osób wskazanych przez Organizatora. Niestosowanie się do poleceń, spowoduje konsekwencje w postaci nałożenia kary lub dyskwalifikacji i wykluczeniu z imprezy. Uczestnikom wykluczonym z imprezy nie zwraca się żadnych wniesionych opłat.
    10.6 Brak znajomości regulaminu nie będzie uznawany jako wytłumaczenie.
    10.7 Uczestnik wyraża zgodę na wykorzystywanie swojego wizerunku na zdjęciach i w filmach powstałych podczas imprezy Wrak Race.
    10.8 Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu.

    10.9 Składając swój podpis pod treścią niniejszego Regulaminu (na stosowanym Oświadczeniu) uczestnicy niniejszym zrzekają się wszelkich roszczeń wobec Organizatora, w szczególności oświadczają, iż rezygnują z prawa do wszczęcia kroków sądowych lub występowania z regresem przeciwko Organizatorom, ich agentom, sponsorom, uczestnikom i pomocnikom, organom władzy, właścicielom terenu, a także wszelkim i wszystkim innym osobom powiązanym z organizacją imprezy, w związku z wszelkimi i wszystkimi wypadkami lub stratami związanymi z imprezą, nawet wtedy, gdy wypadek lub strata były zamierzone lub wynikły z rażącego zaniedbania.
    14 lipca 2014, 23:27 przez wolfpiotr (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Źródło:

    net

    Kultowe samochody - Audi Quattro – Audi Quattro - model sportowego samochodu osobowego produkowanego przez firmę Audi AG w latach 1980-1991, który święcił wiele triumfów na trasach rajdowych. Auto, które odmieniło oblicze rajdów samochodowych i rozpoczęło erę popularyzacji napędu na 4 koła w samochodach osobowych.

Audi quattro zadebiutowało 3 marca w 1980 roku w Genewie. Nad autem pracowano od lutego 1977. Wtedy to Ferdynand Piech, Jorg Bensinger, Hans Nedvidek i kilku projektantów z Audi zaczęło pracować nad rewolucyjnym sportowym wozem. Idea napędu na 4 koła zrodziła się podczas zimowych testów Audi 200 oraz Volkswagena Iltisa. Okazało się wówczas, że powolna terenówka radzi sobie lepiej w zimowych warunkach niż sportowa limuzyna ze 170 konnym silnikiem. Grupa inżynierów postanowiła zaadaptować napęd na 4 koła do auta osobowego. Powstał wówczas pierwszy prototyp opierający się na Audi 80 B1, wyposażony w układ napędu na 4 koła z Volkswagena Iltisa i silnik z Audi 200. Kolejny prototyp opierał się już na przygotowywanym do produkcji Audi 80 Typ 81 (B2). Po przeprowadzeniu testów i przekonaniu zarządu projekt dostał zielone światło i zlecono opracowanie nadwozia opierającego się na Audi 80. Pierwszym kierowcą testowym był Hannu Mikkola. Po krótkim teście skomentował możliwości wozu: „Właśnie doświadczyłem powiewu przyszłości. Ten samochód zrewolucjonizuje rajdy na zawsze”. Pierwszy prototyp określany był skrótem „A1” to: „Allrad 1” (czyli po prostu: „z napędem na wszystkie koła”). To samo oznaczenie nosiła potem pierwsza ewolucja rajdowa tego auta.

Auto zaprezentowane w Genewie technicznie opierało się na wielu elementach Audi 80 Typ 81, na jego bazie powstało również Audi Coupé typ 85. Audi quattro nosiło wewnętrzne oznaczenie Typ 85, auto zewnętrznie wyróżniało się poszerzeniami nadkoli, szerokimi zderzakami, itp. Pod maską pracował silnik pięciocylindrowy z turbodoładowaniem, początkowo o pojemności 2.1l i mocy 200 KM. Był on rozwinięciem silnika znanego z Audi 200 5T Typ 43. Posiadał 10 zaworów i mechaniczny wtrysk paliwa. Audi quattro z tym silnikiem rozpędzało się do 100km/h w 7.1s i osiągało prędkość maksymalną 222km/h. Auto było wyposażone w stały napęd na 4 koła z blokowanym centralnym i tylnym mechanizmem różnicowym. Pierwsza poważna modernizacja auta miała miejsce wraz z odświeżeniem gamy Audi 80 Typ81 pod koniec 1982 roku. Wówczas podwójne kwadratowe reflektory zastąpiono reflektorami zespolonymi i wprowadzono elektroniczne wskaźniki. Wcześniej zmieniono również układ sterowania blokadami napędów. W roku 1984 auto przeszło poważniejszą modernizację. Ponownie zmieniono atrapę chłodnicy i przednie reflektory, z tyłu zastosowano czarne lampy firmy Frankani, wprowadzono całkowicie nowe wnętrze oraz elektroniczne wskaźniki z systemem AutoCheck z syntezą mowy. Pod maskę trafił nowy pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 2.2 o tej samej mocy. Poprawiła się elastyczność auta, teraz przyspieszenie do 100km/h zajmowało 6.7s. W roku 1987 wraz z wprowadzeniem nowej generacji napędu quattro do wszystkich pozostały modeli Audi również Audi quattro wyposażono w układ napędowy z centralnym mechanizmem różnicowym typu Torsen i uruchamianą za pomocą przycisku blokadą tylnego mostu. Ostatnia poważna modernizacja auta miała miejsce w 1989, pod maskę trafił wówczas zmodyfikowany silnik 2.2 wyposażony w 20-zaworową głowicę, dysponujący mocą 220 KM. Audi quattro 20V rozpędzało się do 100km/h w 6.3s i osiągało prędkość maksymalną 230km/h. W tej formie auto było produkowane do 1991 roku, a jego oficjalnym następcą zostało Audi Coupé S2 Typ 8B.

W sumie wyprodukowano ponad 11 tys. sztuk Audi quattro, najrzadsze są modele z silnikiem 20V, których powstało poniżej 1000.

Audi Sport Quattro
Jest to skrócona wersja Audi quattro. Zbudowana na potrzeby homologacji rajdowej grupy B. Została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie w roku 1983. Dzięki krótszemu rozstawowi osi auto miało być bardziej zwrotne. Dla potrzeb homologacyjnych wyprodukowano 220 sztuk. Samochód był dostępny w sprzedaży od grudnia 1984 roku, za horrendalną wówczas cenę 195 000 DEM, którą podniesiono od 1 stycznia 1985 do 203.850 DEM (w tym samym czasie Porsche 911 turbo sprzedawano za ok. 100 000 DEM). W tamtym czasie był to najdroższy model seryjnie produkowanego niemieckiego auta. Mimo ceny, Sport Quattro znalazło 170 prywatnych nabywców. Poza krótszym rozstawem osi, auto wyróżniało się szerszymi nadkolami, zmodyfikowanym przodem i maską, przebudowaną tablicą rozdzielczą i znacznymi modyfikacjami technicznymi. Pomimo krótkiego rozstawu osi, auto było 4 osobowe. Pod maską pracował pięciocylindrowy silnik 2.1 z turbosprężarką i 20-zaworową głowicą osiągający moc 306 KM. Przyspieszenie od 0 do 100km/h zajmowało 4,9 s, a prędkość maksymalna tego auta wynosiła 250km/h. Kolejna wersja - rajdowa - posiadała moc 331 kW/450 KM; a przyspieszenie od 0 do 100km/h wynosiło 3,5 s. W ramach 220 wyprodukowanych egzemplarzy powstało również 20 sztuk Audi Sport quattro S1 o mocy 390 kW/530 KM i przyspieszeniu 2,6 s do 100 km/h. Do startu w znanym wyścigu górskim w USA - Pikes Peak International Hill Climb w 1987 roku - powstała wersja specjalna Audi Sport quattro S1 Pikes Peak z silnym ospojlerowaniem i skrzydłem dociskowym z tyłu, z silnikiem o mocy 440 kW/598 KM, której przyspieszenie wynosiło mniej niż 2,5 s do 100km/h.

Wersja seryjna samochodu dostępna była tylko w kilku kolorach nadwozia: białym, czerwonym, zielonym, niebieskim, czarnym. Obecnie ceny rynkowe tego auta wynoszą ponad 100 tys. euro.

Twórcom quattro od początku przyświecała myśl o rajdowym wykorzystaniu samochodu. Krótko po rozpoczęciu produkcji seryjnej odmiany, w styczniu 1981 pierwsza rajdowa wersja quattro wystartowała w austriackim Janner Rally od razu wygrywając w debiucie. W tym samym roku quattro zadebiutowało również w mistrzostwach świata, wygrywając z przewagą prawie sześciu minut pierwszy odcinek specjalny. Do takiej przewagi w większości przyczynił się napęd na cztery koła. Warto dodać, że to dzięki quattro w rajdach zaczęto stosować ów napęd. W 1984r. Hannu Mikkola wygrał rajd Portugalii za sterami quattro A2 sponsorowanego przez HB. Można powiedzieć, że te dwa modele były swego rodzaju wstępem do rajdowej Grupy B.
    Audi Quattro - model sportowego samochodu osobowego produkowanego przez firmę Audi AG w latach 1980-1991, który święcił wiele triumfów na trasach rajdowych. Auto, które odmieniło oblicze rajdów samochodowych i rozpoczęło erę popularyzacji napędu na 4 koła w samochodach osobowych.

    Audi quattro zadebiutowało 3 marca w 1980 roku w Genewie. Nad autem pracowano od lutego 1977. Wtedy to Ferdynand Piech, Jorg Bensinger, Hans Nedvidek i kilku projektantów z Audi zaczęło pracować nad rewolucyjnym sportowym wozem. Idea napędu na 4 koła zrodziła się podczas zimowych testów Audi 200 oraz Volkswagena Iltisa. Okazało się wówczas, że powolna terenówka radzi sobie lepiej w zimowych warunkach niż sportowa limuzyna ze 170 konnym silnikiem. Grupa inżynierów postanowiła zaadaptować napęd na 4 koła do auta osobowego. Powstał wówczas pierwszy prototyp opierający się na Audi 80 B1, wyposażony w układ napędu na 4 koła z Volkswagena Iltisa i silnik z Audi 200. Kolejny prototyp opierał się już na przygotowywanym do produkcji Audi 80 Typ 81 (B2). Po przeprowadzeniu testów i przekonaniu zarządu projekt dostał zielone światło i zlecono opracowanie nadwozia opierającego się na Audi 80. Pierwszym kierowcą testowym był Hannu Mikkola. Po krótkim teście skomentował możliwości wozu: „Właśnie doświadczyłem powiewu przyszłości. Ten samochód zrewolucjonizuje rajdy na zawsze”. Pierwszy prototyp określany był skrótem „A1” to: „Allrad 1” (czyli po prostu: „z napędem na wszystkie koła”). To samo oznaczenie nosiła potem pierwsza ewolucja rajdowa tego auta.

    Auto zaprezentowane w Genewie technicznie opierało się na wielu elementach Audi 80 Typ 81, na jego bazie powstało również Audi Coupé typ 85. Audi quattro nosiło wewnętrzne oznaczenie Typ 85, auto zewnętrznie wyróżniało się poszerzeniami nadkoli, szerokimi zderzakami, itp. Pod maską pracował silnik pięciocylindrowy z turbodoładowaniem, początkowo o pojemności 2.1l i mocy 200 KM. Był on rozwinięciem silnika znanego z Audi 200 5T Typ 43. Posiadał 10 zaworów i mechaniczny wtrysk paliwa. Audi quattro z tym silnikiem rozpędzało się do 100km/h w 7.1s i osiągało prędkość maksymalną 222km/h. Auto było wyposażone w stały napęd na 4 koła z blokowanym centralnym i tylnym mechanizmem różnicowym. Pierwsza poważna modernizacja auta miała miejsce wraz z odświeżeniem gamy Audi 80 Typ81 pod koniec 1982 roku. Wówczas podwójne kwadratowe reflektory zastąpiono reflektorami zespolonymi i wprowadzono elektroniczne wskaźniki. Wcześniej zmieniono również układ sterowania blokadami napędów. W roku 1984 auto przeszło poważniejszą modernizację. Ponownie zmieniono atrapę chłodnicy i przednie reflektory, z tyłu zastosowano czarne lampy firmy Frankani, wprowadzono całkowicie nowe wnętrze oraz elektroniczne wskaźniki z systemem AutoCheck z syntezą mowy. Pod maskę trafił nowy pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 2.2 o tej samej mocy. Poprawiła się elastyczność auta, teraz przyspieszenie do 100km/h zajmowało 6.7s. W roku 1987 wraz z wprowadzeniem nowej generacji napędu quattro do wszystkich pozostały modeli Audi również Audi quattro wyposażono w układ napędowy z centralnym mechanizmem różnicowym typu Torsen i uruchamianą za pomocą przycisku blokadą tylnego mostu. Ostatnia poważna modernizacja auta miała miejsce w 1989, pod maskę trafił wówczas zmodyfikowany silnik 2.2 wyposażony w 20-zaworową głowicę, dysponujący mocą 220 KM. Audi quattro 20V rozpędzało się do 100km/h w 6.3s i osiągało prędkość maksymalną 230km/h. W tej formie auto było produkowane do 1991 roku, a jego oficjalnym następcą zostało Audi Coupé S2 Typ 8B.

    W sumie wyprodukowano ponad 11 tys. sztuk Audi quattro, najrzadsze są modele z silnikiem 20V, których powstało poniżej 1000.

    Audi Sport Quattro
    Jest to skrócona wersja Audi quattro. Zbudowana na potrzeby homologacji rajdowej grupy B. Została zaprezentowana na targach motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie w roku 1983. Dzięki krótszemu rozstawowi osi auto miało być bardziej zwrotne. Dla potrzeb homologacyjnych wyprodukowano 220 sztuk. Samochód był dostępny w sprzedaży od grudnia 1984 roku, za horrendalną wówczas cenę 195 000 DEM, którą podniesiono od 1 stycznia 1985 do 203.850 DEM (w tym samym czasie Porsche 911 turbo sprzedawano za ok. 100 000 DEM). W tamtym czasie był to najdroższy model seryjnie produkowanego niemieckiego auta. Mimo ceny, Sport Quattro znalazło 170 prywatnych nabywców. Poza krótszym rozstawem osi, auto wyróżniało się szerszymi nadkolami, zmodyfikowanym przodem i maską, przebudowaną tablicą rozdzielczą i znacznymi modyfikacjami technicznymi. Pomimo krótkiego rozstawu osi, auto było 4 osobowe. Pod maską pracował pięciocylindrowy silnik 2.1 z turbosprężarką i 20-zaworową głowicą osiągający moc 306 KM. Przyspieszenie od 0 do 100km/h zajmowało 4,9 s, a prędkość maksymalna tego auta wynosiła 250km/h. Kolejna wersja - rajdowa - posiadała moc 331 kW/450 KM; a przyspieszenie od 0 do 100km/h wynosiło 3,5 s. W ramach 220 wyprodukowanych egzemplarzy powstało również 20 sztuk Audi Sport quattro S1 o mocy 390 kW/530 KM i przyspieszeniu 2,6 s do 100 km/h. Do startu w znanym wyścigu górskim w USA - Pikes Peak International Hill Climb w 1987 roku - powstała wersja specjalna Audi Sport quattro S1 Pikes Peak z silnym ospojlerowaniem i skrzydłem dociskowym z tyłu, z silnikiem o mocy 440 kW/598 KM, której przyspieszenie wynosiło mniej niż 2,5 s do 100km/h.

    Wersja seryjna samochodu dostępna była tylko w kilku kolorach nadwozia: białym, czerwonym, zielonym, niebieskim, czarnym. Obecnie ceny rynkowe tego auta wynoszą ponad 100 tys. euro.

    Twórcom quattro od początku przyświecała myśl o rajdowym wykorzystaniu samochodu. Krótko po rozpoczęciu produkcji seryjnej odmiany, w styczniu 1981 pierwsza rajdowa wersja quattro wystartowała w austriackim Janner Rally od razu wygrywając w debiucie. W tym samym roku quattro zadebiutowało również w mistrzostwach świata, wygrywając z przewagą prawie sześciu minut pierwszy odcinek specjalny. Do takiej przewagi w większości przyczynił się napęd na cztery koła. Warto dodać, że to dzięki quattro w rajdach zaczęto stosować ów napęd. W 1984r. Hannu Mikkola wygrał rajd Portugalii za sterami quattro A2 sponsorowanego przez HB. Można powiedzieć, że te dwa modele były swego rodzaju wstępem do rajdowej Grupy B.
    4 czerwca 2014, 13:18 przez Walder (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    NIK: Miejski monitoring to głównie narzędzie. Straży Miejskiej! – Z przeprowadzonej kontroli wynika, że monitoringi miejskie służą przede wszystkim do wystawiania mandatów za złe parkowanie. Rozboje, włamania oraz kradzieże to jedynie 5% wszystkich rejestrowanych zdarzeń.

W 20% skontrolowanych miast dane osobowe obserwowanych były zabezpieczone w nieodpowiedni sposób – miały do nich dostęp osoby postronne. Połowa miast prowadzących miejski monitoring nielegalnie przetwarzała dane osobowe, a zbiory nie były zgłaszane do GIODO. Ponadto ponad połowa miast nie miała całodobowej obserwacji obrazu z kamer. Oznaczało to, że gdy coś się stało… nikt tego nie widział.

Jakby tego było mało operatorzy musieli jednocześnie obserwować obraz ze zbyt wielu kamer. To powodowało że ich praca była nieskuteczna. Najgorzej pod tym względem wypadł Zamość. Tutaj na jednego pracownika przypadało nawet… 80 kamer! W Poznaniu wynik był nieco lepszy – do 69 kamer na jednego pracownika. 

Ponadto NIK zwraca uwagę na brak przepisów prawa, które wskazywałyby instytucję nadzorującą funkcjonowanie monitoringów miejskich. Inspektorzy podkreślają, że system monitoringu powinien zwiększać bezpieczeństwo obywateli bez naruszania podstawowych praw obywatelskich.
    Z przeprowadzonej kontroli wynika, że monitoringi miejskie służą przede wszystkim do wystawiania mandatów za złe parkowanie. Rozboje, włamania oraz kradzieże to jedynie 5% wszystkich rejestrowanych zdarzeń.

    W 20% skontrolowanych miast dane osobowe obserwowanych były zabezpieczone w nieodpowiedni sposób – miały do nich dostęp osoby postronne. Połowa miast prowadzących miejski monitoring nielegalnie przetwarzała dane osobowe, a zbiory nie były zgłaszane do GIODO. Ponadto ponad połowa miast nie miała całodobowej obserwacji obrazu z kamer. Oznaczało to, że gdy coś się stało… nikt tego nie widział.

    Jakby tego było mało operatorzy musieli jednocześnie obserwować obraz ze zbyt wielu kamer. To powodowało że ich praca była nieskuteczna. Najgorzej pod tym względem wypadł Zamość. Tutaj na jednego pracownika przypadało nawet… 80 kamer! W Poznaniu wynik był nieco lepszy – do 69 kamer na jednego pracownika.

    Ponadto NIK zwraca uwagę na brak przepisów prawa, które wskazywałyby instytucję nadzorującą funkcjonowanie monitoringów miejskich. Inspektorzy podkreślają, że system monitoringu powinien zwiększać bezpieczeństwo obywateli bez naruszania podstawowych praw obywatelskich.
    Polskie samochody osobowe – Album dla kolekcjonerów. Pochodzi z 1984 roku, niestety nie mam wszystkich naklejek. To tylko nie duża część wszystkich stron.
    Album dla kolekcjonerów. Pochodzi z 1984 roku, niestety nie mam wszystkich naklejek. To tylko nie duża część wszystkich stron.
    13 marca 2014, 17:44 przez 15SLE87MR (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    Własne