Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 485 takich materiałów
    Dzisiaj zamieszczam krótki film, który zdaję sobie sprawę, iż może wywołać falę hejtu pod moim adresem, jak również wiele kontrowersji. Jednakże warto o tym napisać, jak publikować podobne przypadki, chociażby z racji samego problemu. Zatem, tytułem wstępu należy się dać czytelnikowi krótkie wyjaśnienie, i otóż:
    kierowcą jestem od ponad 35 lat. Kierowcą małego auta, jak również dużego. W miarę możliwości staram się, korzystając z dróg publicznych, zachować szacunek, jak ustąpić miejsca -- dla wszystkich użytkowników drogi. "W miarę możliwości", oznacza dokładnie tyle, co -- jadąc dużym autem, z ładunkiem 24 T, jak również mało stabilnym i spiętrzonym, co za tym idzie z wysoko umieszczonym środkiem ciężkości -- przede wszystkim mam na uwadze ogólnie pojęte bezpieczeństwo, jak rozsądek wynikający z posiadania takiego, a nie innego ładunku na naczepie. Mówiąc innymi słowy - każde hamowanie, jak każdy pokonywany zakręt - wymaga ode mnie wzmożonej uwagi, ostrożności oraz powinny odbywać się płynnie. Nie jest to dla mnie czas i miejsce, aby bawić się w gentelmana na drodze i myśleć o tym, jak pomóc innym użytkownikom drogi włączyć się do ruchu.
    Przejdźmy do filmu i konkretnego przypadku. Ogólnie rzecz biorąc - zachowanie kierowcy auta osobowego - jak najbardziej słuszne i miłe. Jednak, zanim kierowca auta osobowego rozpocznie swoje eleganckie i uprzejme zachowanie - niech spojrzy wpierw w lusterko - czy może nie jedzie za nim 40 tonowa ciężarówka, dla której to każdy manewr hamowania wiąże się z trudnościami. Zatem strąbiłem kierowcę, który beztrosko, 1,5 tonowym i zwinnym robaczkiem - nie patrząc w lusterka - zatrzymuje się na drodze z pierwszeństwem i rozdziela przywilej pierwszeństwem na prawo i lewo. No i w konsekwencji mojego zachowania zostałem "ukarany" i sprowadzony do poziomu - ty nie będziesz na mnie trąbił, ty teraz się przekonasz, kto tutaj rządzi na drodze. Przez następne przejechane kilometry, kierowca osobówki jechał złośliwie - na ten przykład wyhamowując mnie pod górkę i przyśpieszając, gdy się do niego zbliżałem, aby w konsekwencji sprawić mi problemy wynikające z jazdy 40 tonowym.
    9 grudnia 2024, 23:00 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Korek na jednej z ulic Torunia. Kierujący dostawczakiem wjeżdża na przejazd kolejowy i zatrzymuje się na torach, z powodu o braku miejsca za przejazdem. Wtedy włącza się sygnalizacja i opadają półrogatki. Kierowca nie ma gdzie uciec, bo przed nim stoi ciężarówka. Wyskakuje z auta aby poinformować kierowcę z przodu o sytuacji. Na szczęście niemal w tym samym momencie ciężarówka rusza do przodu i kierowca dostawczaka ucieka z torowiska. Trzech sekund brakło do tragedii.
    4 grudnia 2024, 23:50 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kolejny zawodowy kierowca udowodnił, że powinien jeszcze raz przejść kurs na prawo jazdy - nie tylko po to, aby dalej wykonywać swoją pracę, ale żeby nikogo przy tym nie zabić.

    Wczoraj w Nowej Suchej kierujący ciężarówką celowo zlekceważył sygnalizację świetlną i opadające rogatki na przejeździe kolejowo-drogowym. Wyłamał rogatkę wjazdową, wjeżdżając na przejazd, zatrzymał się na torach i wysiadł z auta bez wzięcia odpowiedzialności za bezpieczeństwo nie tylko osoby, która z nim podróżowała, ale również pasażerów nadjeżdżającego pociągu

    Skutki wypadku są ogromne:
    7 pasażerów pociągu zostało rannych
    ponad 12 milionów złotych będzie kosztować naprawa uszkodzonej infrastruktury i taboru
    setki podróżnych nie dotarło na czas lub w ogóle do zaplanowanych miejsc, ponieważ opóźnienia pociągów wyniosły łącznie ponad 3,5 tysiąca minut a kluczowa magistrala kolejowa została zablokowana

    Kierowca zrobił wszystko odwrotnie niż podpowiada logika. A wystarczyło po prostu przestrzegać zasad i przepisów i do tragedii by nie doszło.

    Sprawca wypadku zostanie obciążony kosztami za uszkodzenie infrastruktury, taboru oraz akcji ratunkowej.

    Dwaj kierowcy, którzy przejechali przez przejazd kolejowo-drogowy przed ciężarówką, także nie są wzorami do naśladowania. Oni również złamali przepisy - zignorowali migające czerwone światło, które kategorycznie zabrania wjazdu na przejazd. Jazdę należy kontynuować dopiero po wyłączeniu sygnalizatora i nieważne jest czy rogatki już się podnoszą lub dopiero opadają – nigdy nie wolno ich omijać. Trzeba poczekać, aż znowu będą w pełni podniesione.
    27 listopada 2024, 23:59 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kierowca ciężarówki wyprzedza ciągnik rolniczy i jedzie na czołówkę. Kierujący Fiatem musiał uciekać na pobocze.
    14 listopada 2024, 21:08 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Duży dużemu dużym
    30 października 2024, 23:27 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Chyba nie ma takiego terenu, którego by ta ciężarówka nie pokonała.
    3 października 2024, 22:19 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Prawdziwe odpalanie samochodu. Od palenia węgla poprzez robienie pary i jazda.
    1 października 2024, 20:12 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Star San Duo to modernizacja Stara 266 z silnikiem Mana wykonana przez firmę Star San Duo ze Starachowic. Czy to nadal jest legendarna ciężarówka z logiem Stara, a może to już bardziej Man?
    29 września 2024, 0:03 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    No w takim kamperze to teren Ci nie straszny. IFA L60 KAMPER 4x4 a dokładnie 2 takie kampery powstały z połączenia samochodu ciężarowego IFA L60 niemieckiej produkcji i zabudowy wojskowej typu SARNA 2. Jest to projekt człowieka który od dawna jeździ pojazdami marki IFA i zbudował je z sentymentu. Nazywa je kamperami, ale to prawdziwe apartamenty na kołach: zabudowa kuchenna, łazienka z prysznicem, spanie dla 4 osób i wiele innych wygód. Jak się buduje takiego terenowego kampera i ile czasu potrzeba by coś takiego powstało? Jakie możliwości wyprawowe ma ta ciężarówka?
    5 września 2024, 22:44 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jednym z samochodów z Muzeum jest japoński dostawczak wystrojony jak Szewc w Boże Ciało. Gdy do nas dotarł to miał przecięte wszystkie kable w instalacji. Minister Leszek dzielnie stawił czoła wyzwaniu i dzisiaj ciężarówka świeci pełnią blasku. Sęk w tym, że ten blask generuje ogrom ciepła. Stąd decyzja o zmianie oświetlenie na LEDowe. Minister Leszek znowu ma co robić.

    Autem odwiedzającego Muzeum jest dzisiaj Renault Avantime. Samochód sam w sobie jest niezwykle rzadko spotykany ale ten prezentowany jest dodatkowo jednym z zaledwie trzydziestu sprzedanych w Polsce! Auto miało ciekawą historię. Nawet ASO nie wiedziało gdzie na nadwoziu znajduje się numer VIN.

    Córka przyjaciela Muzeum - Sebastiana przypadkowo znalazła książeczkę z roku 1969 w której znajduje się między innymi spis stacji benzynowych, poradnik jakie oleje stosować i szereg innych informacji. Natomiast był w nim schowany również rachunek z roku 1980. Bardzo zaskoczyły nas ówczesne ceny ale jeszcze bardziej fakt, że Tadeusz, który tego dnia odwiedził Muzeum od razu jak tylko zobaczył kto był wystawcą rachunku to od razu wyciągnął telefon i zadzwonił do właściciela restauracji bo bardzo dobrze się znają.
    18 sierpnia 2024, 0:35 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj