Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 55 takich materiałów
    Bogusław Baran z Pleśnej to prawdziwy entuzjasta motoryzacji. Największym powodem do dumy dla pana Bogusława jest Hot Rod, zbudowany przez niego od podstaw. Prace nad tym oryginalnym pojazdem trwały dwa lata i wymagały zastosowania części z różnych pojazdów - kabiną ze starego ZiŁa, chłodnicą z Ursusa, skrzynią biegów z Lublina, czy silnikiem z GAZ-a 66. Obecnie poszukuje idealnego miejsca, gdzie mógłby wyeksponować swoje dzieła.
    31 stycznia 2024, 20:52 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Dodge Viper RT/10 Roadster – Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Dodge w latach 1991–2017. Pod koniec lat 80. koncern Chrysler rozpoczął prace nad nowym samochodem sportowym marki Dodge, którego premiera odbyła się w 1991 roku. Efektem był model Viper z awangardowym projektem nadwozia autorstwa Toma Gale'a. Charakterystycznymi elementami stałą się aerodynamiczna sylwetka, z wysoko osadzonymi reflektorami w owalnopodobnym kształcie i podobnie uformowane tylne lampy. Ponadto samochód zyskał duże wloty powietrza na krawędzi przednich błotników, a także długą maskę i nisko osadzoną kabiną pasażerską. Dodge Viper RT/10 Roadster trafił do sprzedaży w styczniu 1992 roku. Samochód napędzany jest ośmiolitrowym V10 generującym moc maksymalną 450 KM i moment obrotowy 664 Nm. RT/10 Roadster przyspiesza 0-100 km/h w 4,8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 266 km/h.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Dodge w latach 1991–2017. Pod koniec lat 80. koncern Chrysler rozpoczął prace nad nowym samochodem sportowym marki Dodge, którego premiera odbyła się w 1991 roku. Efektem był model Viper z awangardowym projektem nadwozia autorstwa Toma Gale'a. Charakterystycznymi elementami stałą się aerodynamiczna sylwetka, z wysoko osadzonymi reflektorami w owalnopodobnym kształcie i podobnie uformowane tylne lampy. Ponadto samochód zyskał duże wloty powietrza na krawędzi przednich błotników, a także długą maskę i nisko osadzoną kabiną pasażerską. Dodge Viper RT/10 Roadster trafił do sprzedaży w styczniu 1992 roku. Samochód napędzany jest ośmiolitrowym V10 generującym moc maksymalną 450 KM i moment obrotowy 664 Nm. RT/10 Roadster przyspiesza 0-100 km/h w 4,8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 266 km/h.
    Ferrari 288 GTO – Supersamochód produkowany przez włoską firmę Ferrari, został zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w 1984 roku. 288 GTO pierwotnie stworzono z myślą o startach w grupie B rajdowych mistrzostw świata, jednakże nigdy w tejże grupie nie wystartowało. Likwidacja grupy B w związku z wypadkiem Toivonena spowodowała zatrzymanie produkcji 288, przez co powstało jedynie 277 sztuk tego samochodu. 288 GTO był stylizowany przez Pininfarinę we współpracy z ekspertami Ferrari od aerodynamiki. W Ferrari 308 silnik V8 był instalowany poprzecznie za kabiną kierowcy, ze skrzynią biegów poniżej bloku silnika. W GTO silnik leżał podłużnie, a skrzynia biegów leżała za silnikiem. Ten klasyczny wyścigowy układ miał szereg nowych zalet, ale główną było to, że łatwiejszy był dostęp zarówno do silnika, jak i do skrzyni biegów, a to wielka zaleta podczas wyścigu. Obniżyło to środek ciężkości całego pojazdu. Nazwa 288 informuje, że silnik V8 ma pojemności 2,8 l. Silnik ten generuje moc maksymalną 400 KM i moment obrotowy 496 Nm, dzięki czemu 288 GTO przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.
    Supersamochód produkowany przez włoską firmę Ferrari, został zaprezentowany podczas Geneva Motor Show w 1984 roku. 288 GTO pierwotnie stworzono z myślą o startach w grupie B rajdowych mistrzostw świata, jednakże nigdy w tejże grupie nie wystartowało. Likwidacja grupy B w związku z wypadkiem Toivonena spowodowała zatrzymanie produkcji 288, przez co powstało jedynie 277 sztuk tego samochodu. 288 GTO był stylizowany przez Pininfarinę we współpracy z ekspertami Ferrari od aerodynamiki. W Ferrari 308 silnik V8 był instalowany poprzecznie za kabiną kierowcy, ze skrzynią biegów poniżej bloku silnika. W GTO silnik leżał podłużnie, a skrzynia biegów leżała za silnikiem. Ten klasyczny wyścigowy układ miał szereg nowych zalet, ale główną było to, że łatwiejszy był dostęp zarówno do silnika, jak i do skrzyni biegów, a to wielka zaleta podczas wyścigu. Obniżyło to środek ciężkości całego pojazdu. Nazwa 288 informuje, że silnik V8 ma pojemności 2,8 l. Silnik ten generuje moc maksymalną 400 KM i moment obrotowy 496 Nm, dzięki czemu 288 GTO przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.
    Shelby Daytona Coupe – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez amerykańskę marką Shelby w latach 1964–1965. Daytona została opracowana przez Carrolla Shelby jako lekki samochód sportowy opracowany na płycie podłogowej roadstera Shelby Cobra, otrzymując unikalny, aerodynamiczny wygląd dostosowany do osiągnięcia jak najmniejszych oporów nadwozia. Wyróżniał się nisko osadzoną kabiną pasażerską, podłużną maską oraz szeroko rozstawionymi reflektorami umieszczonymi na błotnikach. Z przodu samochodu użyto hamulców tarczowych a z tyłu bębnowych. Daytonę zasila V8 HEMI o pojemności 4,7 l, które wytwarza moc 380 KM i moment obrotowy 530 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 305 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,1 s.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez amerykańskę marką Shelby w latach 1964–1965. Daytona została opracowana przez Carrolla Shelby jako lekki samochód sportowy opracowany na płycie podłogowej roadstera Shelby Cobra, otrzymując unikalny, aerodynamiczny wygląd dostosowany do osiągnięcia jak najmniejszych oporów nadwozia. Wyróżniał się nisko osadzoną kabiną pasażerską, podłużną maską oraz szeroko rozstawionymi reflektorami umieszczonymi na błotnikach. Z przodu samochodu użyto hamulców tarczowych a z tyłu bębnowych. Daytonę zasila V8 HEMI o pojemności 4,7 l, które wytwarza moc 380 KM i moment obrotowy 530 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 305 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,1 s.
    26 kwietnia 2022, 20:45 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    McLaren Speedtail – Hybrydowy hipersamochód wyprodukowany przez brytyjską marką McLaren od 2020 roku. Speedtail został zaprezentowany po raz pierwszy pod koniec października 2018 roku jako pierwszy, pełnowymiarowy i topowy supersamochód McLarena od czasu zakończenia produkcji P1 w 2015 roku. Wygląd i proporcje nadwozia modelu podporządkowano parametrom technicznym modelu - kabina pasażerska otoczona jest przez specjalnie wyprofilowane nadwozie, a tył zyskał wydłużony kształt wzbogacony spojlerem. Na przednich kołach zamontowano specjalne kołpaki z włókna węglowego, których rolą jest zmniejszenie zawirowań powietrza podczas szybkiej jazdy. McLaren Speedtail jest samochodem trzyosobowym z centralnie umieszczonym fotelem kierowcy. Rozwiązanie to zaczerpnięto z protoplasty - F1 z 1995 roku. Samochód napędza hybrydowy układ z silnikiem elektrycznym o mocy 308 KM, który współtworzy podwójnie doładowane V8 o pojemności 4 l o mocy 1050 KM, co pozwala na osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego 1150 Nm. Speedtail osiąga prędkość maksymalną 403 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3 sekundy, za to do 300 km/h w 13 sekund.
    Hybrydowy hipersamochód wyprodukowany przez brytyjską marką McLaren od 2020 roku. Speedtail został zaprezentowany po raz pierwszy pod koniec października 2018 roku jako pierwszy, pełnowymiarowy i topowy supersamochód McLarena od czasu zakończenia produkcji P1 w 2015 roku. Wygląd i proporcje nadwozia modelu podporządkowano parametrom technicznym modelu - kabina pasażerska otoczona jest przez specjalnie wyprofilowane nadwozie, a tył zyskał wydłużony kształt wzbogacony spojlerem. Na przednich kołach zamontowano specjalne kołpaki z włókna węglowego, których rolą jest zmniejszenie zawirowań powietrza podczas szybkiej jazdy. McLaren Speedtail jest samochodem trzyosobowym z centralnie umieszczonym fotelem kierowcy. Rozwiązanie to zaczerpnięto z protoplasty - F1 z 1995 roku. Samochód napędza hybrydowy układ z silnikiem elektrycznym o mocy 308 KM, który współtworzy podwójnie doładowane V8 o pojemności 4 l o mocy 1050 KM, co pozwala na osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego 1150 Nm. Speedtail osiąga prędkość maksymalną 403 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 3 sekundy, za to do 300 km/h w 13 sekund.
    18 kwietnia 2022, 20:30 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Pininfarina Battista – Elektryczny hipersamochód produkowany przez niemieckie przedsiębiorstwo Automobili Pininfarina od 2020 roku. Podczas salonu samochodowego Geneva Motor Show w marcu 2019 roku nowo powstałe przed rokiem przedsiębiorstwo Automobili Pininfarina przedstawiło swój pierwszy pojazd w postaci supersamochodu o w pełni elektrycznym napędzie. Nazwany Pininfarina Battista, jest przez to hołdem dla założyciela studia projektowego Pininfarina, żyjącego w latach 1893–1966 Battisy Pininfariny. Zespół stylistów Pininfariny, któremu dowodził Luca Borgogno, odpowiedzialny był również za projekt nadwozia pojazdu, wyróżniając się smukłą sylwetką łączącą kontrastowe barwy nadwozia z malowanym na czarno dachem oraz licznymi przetłoczeniami płynnie połączonymi z wlotami powietrza. Pas przedni przyozdobiła charakterystyczna, świetlista listwa z diod LED. Kabina pasażerska Battisty zyskała luksusowy i zarazem cyfrowy charakter, wyróżniając się dwoma ekranami dotykowymi okalającymi kierowcę, a także kołem kierownicym w formie zaokrąglonego, wyprofilowanego sześciokąta. W momencie debiutu samochód został określony najszybszym produkcyjnym samochodem w historii włoskiej motoryzacji oraz najszybszym samochodem elektrycznym na rynku. Podczas prac nad pojazdem zaangażowano inżynierów z bogatym doświadczeniem w pracach nad supersamochodami, działającymi wcześniej dla m.in. Bugatti, McLarena czy Porsche. Pod kątem technicznym samochód zapożyczył podzespoły od chorwackiej firmy Rimac. W ten sposób, układ napędowy Battisty tworzą cztery silniki elektryczne umieszczone przy każdym z kół, które rozwijają łączną moc 1900 KM i maksymalny moment obrotowy 2300 Nm. Dzięki temu Battista osiąga prędkość maksymalną 350 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w mniej niż 2 sekundy.
    Elektryczny hipersamochód produkowany przez niemieckie przedsiębiorstwo Automobili Pininfarina od 2020 roku. Podczas salonu samochodowego Geneva Motor Show w marcu 2019 roku nowo powstałe przed rokiem przedsiębiorstwo Automobili Pininfarina przedstawiło swój pierwszy pojazd w postaci supersamochodu o w pełni elektrycznym napędzie. Nazwany Pininfarina Battista, jest przez to hołdem dla założyciela studia projektowego Pininfarina, żyjącego w latach 1893–1966 Battisy Pininfariny. Zespół stylistów Pininfariny, któremu dowodził Luca Borgogno, odpowiedzialny był również za projekt nadwozia pojazdu, wyróżniając się smukłą sylwetką łączącą kontrastowe barwy nadwozia z malowanym na czarno dachem oraz licznymi przetłoczeniami płynnie połączonymi z wlotami powietrza. Pas przedni przyozdobiła charakterystyczna, świetlista listwa z diod LED. Kabina pasażerska Battisty zyskała luksusowy i zarazem cyfrowy charakter, wyróżniając się dwoma ekranami dotykowymi okalającymi kierowcę, a także kołem kierownicym w formie zaokrąglonego, wyprofilowanego sześciokąta. W momencie debiutu samochód został określony najszybszym produkcyjnym samochodem w historii włoskiej motoryzacji oraz najszybszym samochodem elektrycznym na rynku. Podczas prac nad pojazdem zaangażowano inżynierów z bogatym doświadczeniem w pracach nad supersamochodami, działającymi wcześniej dla m.in. Bugatti, McLarena czy Porsche. Pod kątem technicznym samochód zapożyczył podzespoły od chorwackiej firmy Rimac. W ten sposób, układ napędowy Battisty tworzą cztery silniki elektryczne umieszczone przy każdym z kół, które rozwijają łączną moc 1900 KM i maksymalny moment obrotowy 2300 Nm. Dzięki temu Battista osiąga prędkość maksymalną 350 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w mniej niż 2 sekundy.
    Shelby Series 1 – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod amerykańską marką Shelby w latach 1998-2005. W lipcu 1994 roku Carroll Shelby rozpoczął pracę nad pierwszym w historii samochodem sportowym skonstruowanym od podstaw jako jego samodzielna konstrukcja, nie będąca pochodną wersją pojazdu innego producenta. W efekcie powstał 2-miejscowy roadster Shelby Series 1, który został zaprezentowany w 1998 roku. Samochód utrzymano w koncepcji podobnej do historycznego modelu Shelby Cobra - pojazd zachował sylwetkę z podłużną maską, krótkim zwisem tylnym, nisko osadzoną kabiną pasażerską, a także muskularnie zarysowanymi nadkolami. Ponadto, pojazd zyskał owalne reflektory oraz podwójne tylne lampy złożone z małych okrągłych kloszy. Shelby Series 1 posiadał czterolitrowy silnik L47 Aurora V8 o mocy 320 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 273 km/h i 60 mili na godzinę w 4,4 sekundy. Shelby Series 1 wytwarzany był do 2005 roku w zakładach Shelby American w nowej siedzibie firmy w Las Vegas w stanie Nevada. Pojazd był konstrukcją małoseryjną i limitowaną - łącznie powstało 249 egzemplarzy.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod amerykańską marką Shelby w latach 1998-2005. W lipcu 1994 roku Carroll Shelby rozpoczął pracę nad pierwszym w historii samochodem sportowym skonstruowanym od podstaw jako jego samodzielna konstrukcja, nie będąca pochodną wersją pojazdu innego producenta. W efekcie powstał 2-miejscowy roadster Shelby Series 1, który został zaprezentowany w 1998 roku. Samochód utrzymano w koncepcji podobnej do historycznego modelu Shelby Cobra - pojazd zachował sylwetkę z podłużną maską, krótkim zwisem tylnym, nisko osadzoną kabiną pasażerską, a także muskularnie zarysowanymi nadkolami. Ponadto, pojazd zyskał owalne reflektory oraz podwójne tylne lampy złożone z małych okrągłych kloszy. Shelby Series 1 posiadał czterolitrowy silnik L47 Aurora V8 o mocy 320 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 273 km/h i 60 mili na godzinę w 4,4 sekundy. Shelby Series 1 wytwarzany był do 2005 roku w zakładach Shelby American w nowej siedzibie firmy w Las Vegas w stanie Nevada. Pojazd był konstrukcją małoseryjną i limitowaną - łącznie powstało 249 egzemplarzy.
    7 kwietnia 2022, 21:38 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Wypadek 2 ciężarówek na A4. Jeden z kierowco nie wyhamował i na jechał na drugiego. W wyniku zderzenia od jednego z aut odpadła kabina. Na szczęście nikomu nic się nie stało.
    03.11.2021 - Autostrada A4 między węzłami Udanin a Budziszów
    27 listopada 2021, 22:14 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jak polakierować auto? – Samochody od czasu do czasu wymagają lakierowania. W ramach tego procesu można dokonać kompletnej zmiany barwy pojazdu lub sprawić, że wyblakła i matowa powłoka odzyska swój błysk i atrakcyjny wygląd. Oczywiście czynnościami takimi zajmują się wyspecjalizowane warsztaty lakiernicze, ale można je również wykonywać samodzielnie. Należy pamiętać, że proces lakierowania wymaga odpowiednich narzędzi, materiałów i stosownych przygotowań. Istotne jest więc zadbanie o wiele rzeczy, aby uzyskać estetyczny efekt końcowy.
Odpowiednie zaopatrzenie, materiały polerskie i lakiernicze to podstawa
Profesjonalne warsztaty dysponują nowoczesnym sprzętem i rozwiązaniami, takimi jak na przykład kabina bezpyłowa. W przypadku samodzielnego lakierowania istotne jest zadbanie o kilka elementów, które zastąpią profesjonalne wyposażenie. Przede wszystkim należy nastawić się na kilkudniową pracę. Najlepszym wyjściem jest poświęcenie na lakierowanie samochodu kilku weekendów. Dzięki temu wszystko zostanie wykonane dokładnie. Dobrym pomysłem jest skorzystanie z garażu lub wiaty, ale lakierowanie można również przeprowadzić na zewnątrz, jeśli pogoda jest odpowiednia i jeśli zastosowane zostały środki ostrożności.
Podczas lakierowania potrzebne są różnego rodzaju materiały polerskie i lakiernicze, które zostały przedstawione poniżej:- 
duża ilość suchego i mokrego papieru ściernego o granulacji 1200 oraz 2000,
- gazety oraz taśma do maskowania,
- szlifierka z zasilaniem pneumatycznym lub elektrycznym,
- pistolet lakierniczy,
- sprężarka,
- rozcieńczalnik do farb,
- maska do ochrony twarzy,
- okulary ochronne,
- podkład,
- lakier epoksydowy lub farba akrylowa,
- lakier bezbarwny,
- odkurzacz niezbędny do utrzymania odpowiedniej czystości malowanego obszaru.
Wymienione materiały i narzędzia lakiernicze znajdziesz w sklepie eKemichal.pl, który od lat wyposaża warsztaty lakiernicze. 
Jeżeli zamierzamy lakierować mniejszy lub średni pojazd, musimy zakupić około 4 litrów warstwy podkładowej, 11 litrów warstwy głównej oraz około 8-11 litrów lakieru bezbarwnego. W większych pojazdach potrzeba około 6 litrów podkładu, 15 litrów lakieru głównego i 11-15 litrów lakieru bezbarwnego. Są to górne wartości, jednak lepiej zaopatrzyć się w większy zapas farby niż ryzykować jej niedobór. W przypadku lakierowania pojedynczych elementów, należy podać kod kolorystyczny pojazdu znajdujący się na tabliczce znamionowej. Na podstawie takich informacji sklep lub mieszalnia dopasuje odpowiedni produkt. 
Przygotowanie do procesu lakierowania samochodu
Wiele osób zastanawiających się nad tym, jak polakierować auto, powinno pamiętać o bardzo istotnym etapie, jakim są przygotowania. Podstawową sprawą jest usunięcie kurzu oraz wszelkich innych zanieczyszczeń z miejsca, w którym będzie się wykonywało pracę. Dzięki temu pod farbę nie trafią żadne niepożądane drobiny, a cała powłoka będzie pozbawiona niedoskonałości. Ważne jest więc bardzo dokładne umycie auta, z uwzględnieniem wszystkich zakamarków. Jeśli chodzi o malowanie zewnętrznej powierzchni pojazdu to nie trzeba się martwić demontażem jego elementów. Wystarczy tylko zamaskować obszary, które nie mają zostać polakierowane, przy pomocy specjalnej taśmy oraz gazet.
Ważną sprawą w ramach przygotowań jest również usunięcie starej powłoki lakierniczej z pojazdu. Można to zrobić przy pomocy szlifierki elektrycznej albo pneumatycznej, ale w trudno dostępnych miejscach, rogach i na krawędziach konieczne będzie szlifowanie ręczne. Najlepszą opcją jest całkowite zeszlifowanie auta do gołego metalu z dbałością o gładkość, jednak należy się liczyć z tym, że taki proces zajmuje sporo czasu. Po wszystkim całą powierzchnię należy przetrzeć rozcieńczalnikiem i szmatką, aby pozbyć się pyłu.
Właściwe lakierowanie samochodu
Po wymieszaniu podkładu z rozcieńczalnikiem należy nałożyć podkład trzymając pistolet w odległości około 15 cm od metalu, wykonując ruchy z boku na bok. Spust należy naciskać wyłącznie podczas wykonywania ruchu ręką. Po odczekaniu czasu schnięcia i utwardzania ustalonego przez producenta, można przejść do nakładania kolejnych powłok czyli kilku warstw właściwej farby oraz lakieru bezbarwnego nadającego odpowiedni, estetyczny połysk. Pistolety lakiernicze znajdziesz na stronie: https://www.ekemichal.pl/produkty/pistolety-lakiernicze,2,14650.

    Samochody od czasu do czasu wymagają lakierowania. W ramach tego procesu można dokonać kompletnej zmiany barwy pojazdu lub sprawić, że wyblakła i matowa powłoka odzyska swój błysk i atrakcyjny wygląd. Oczywiście czynnościami takimi zajmują się wyspecjalizowane warsztaty lakiernicze, ale można je również wykonywać samodzielnie. Należy pamiętać, że proces lakierowania wymaga odpowiednich narzędzi, materiałów i stosownych przygotowań. Istotne jest więc zadbanie o wiele rzeczy, aby uzyskać estetyczny efekt końcowy.

    Odpowiednie zaopatrzenie, materiały polerskie i lakiernicze to podstawa

    Profesjonalne warsztaty dysponują nowoczesnym sprzętem i rozwiązaniami, takimi jak na przykład kabina bezpyłowa. W przypadku samodzielnego lakierowania istotne jest zadbanie o kilka elementów, które zastąpią profesjonalne wyposażenie. Przede wszystkim należy nastawić się na kilkudniową pracę. Najlepszym wyjściem jest poświęcenie na lakierowanie samochodu kilku weekendów. Dzięki temu wszystko zostanie wykonane dokładnie. Dobrym pomysłem jest skorzystanie z garażu lub wiaty, ale lakierowanie można również przeprowadzić na zewnątrz, jeśli pogoda jest odpowiednia i jeśli zastosowane zostały środki ostrożności.

    Podczas lakierowania potrzebne są różnego rodzaju materiały polerskie i lakiernicze, które zostały przedstawione poniżej:- 

    duża ilość suchego i mokrego papieru ściernego o granulacji 1200 oraz 2000,

    - gazety oraz taśma do maskowania,

    - szlifierka z zasilaniem pneumatycznym lub elektrycznym,

    - pistolet lakierniczy,

    - sprężarka,

    - rozcieńczalnik do farb,

    - maska do ochrony twarzy,

    - okulary ochronne,

    - podkład,

    - lakier epoksydowy lub farba akrylowa,

    - lakier bezbarwny,

    - odkurzacz niezbędny do utrzymania odpowiedniej czystości malowanego obszaru.

    Wymienione materiały i narzędzia lakiernicze znajdziesz w sklepie eKemichal.pl, który od lat wyposaża warsztaty lakiernicze.

    Jeżeli zamierzamy lakierować mniejszy lub średni pojazd, musimy zakupić około 4 litrów warstwy podkładowej, 11 litrów warstwy głównej oraz około 8-11 litrów lakieru bezbarwnego. W większych pojazdach potrzeba około 6 litrów podkładu, 15 litrów lakieru głównego i 11-15 litrów lakieru bezbarwnego. Są to górne wartości, jednak lepiej zaopatrzyć się w większy zapas farby niż ryzykować jej niedobór. W przypadku lakierowania pojedynczych elementów, należy podać kod kolorystyczny pojazdu znajdujący się na tabliczce znamionowej. Na podstawie takich informacji sklep lub mieszalnia dopasuje odpowiedni produkt.

    Przygotowanie do procesu lakierowania samochodu

    Wiele osób zastanawiających się nad tym, jak polakierować auto, powinno pamiętać o bardzo istotnym etapie, jakim są przygotowania. Podstawową sprawą jest usunięcie kurzu oraz wszelkich innych zanieczyszczeń z miejsca, w którym będzie się wykonywało pracę. Dzięki temu pod farbę nie trafią żadne niepożądane drobiny, a cała powłoka będzie pozbawiona niedoskonałości. Ważne jest więc bardzo dokładne umycie auta, z uwzględnieniem wszystkich zakamarków. Jeśli chodzi o malowanie zewnętrznej powierzchni pojazdu to nie trzeba się martwić demontażem jego elementów. Wystarczy tylko zamaskować obszary, które nie mają zostać polakierowane, przy pomocy specjalnej taśmy oraz gazet.

    Ważną sprawą w ramach przygotowań jest również usunięcie starej powłoki lakierniczej z pojazdu. Można to zrobić przy pomocy szlifierki elektrycznej albo pneumatycznej, ale w trudno dostępnych miejscach, rogach i na krawędziach konieczne będzie szlifowanie ręczne. Najlepszą opcją jest całkowite zeszlifowanie auta do gołego metalu z dbałością o gładkość, jednak należy się liczyć z tym, że taki proces zajmuje sporo czasu. Po wszystkim całą powierzchnię należy przetrzeć rozcieńczalnikiem i szmatką, aby pozbyć się pyłu.

    Właściwe lakierowanie samochodu

    Po wymieszaniu podkładu z rozcieńczalnikiem należy nałożyć podkład trzymając pistolet w odległości około 15 cm od metalu, wykonując ruchy z boku na bok. Spust należy naciskać wyłącznie podczas wykonywania ruchu ręką. Po odczekaniu czasu schnięcia i utwardzania ustalonego przez producenta, można przejść do nakładania kolejnych powłok czyli kilku warstw właściwej farby oraz lakieru bezbarwnego nadającego odpowiedni, estetyczny połysk. Pistolety lakiernicze znajdziesz na stronie: https://www.ekemichal.pl/produkty/pistolety-lakiernicze,2,14650.

    29 października 2021, 20:39 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Pojazd typu coupé utility produkowany pod marką Ford w latach 1957–1979. W przeciwieństwie do typowego pojazdu z segmentu pick-up, Ranchero został oparty na płycie podłogowej z 2-drzwiowego kombi z dołączoną kabiną pasażerską i tylną paką.
    24 lutego 2019, 10:04 przez kjkibi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj