Szukaj
Znalazłem 46 takich materiałów
Napęd: elektryczny, dwusilnikowy, na przednie koła
Moc 1 silnika: 15 kW przy 3400 obr./min
Moc maksymalna: 25 kW
Tryby jazdy: Ekonomiczny, Miejski, Sportowy
Sterowanie: elektroniczna zmiana biegów
Maksymalna prędkość: 110 km/h
Maksymalny zasięg: 150 km
Koszt ładowania: ok. 4 zł/100 km
Typ baterii: Li-polimer
Pojemność baterii: 159 Ah
Czas ładowania: 6-8 h
Koła: 195/55 R16
Nadwozie: 4-osobowe pasażerskie lub 2-osobowe towarowe
Wymiary (dł.x szer.x wys.): 3890 x 1770 x 1550 mm
Pojemność bagażnika: 310 l
Ładowność: 550 kg
Masa: 1300 kg (z bateriami)
Lusterka wsteczne: kamery i monitory LCD
Koszt budowy: 8,37 mln zł
Czas budowy: 20 mies.
Wyścigi na 1/4 mili
W wyścigu na „ćwiartkę” będą mogli się zmierzyć kierowcy aut osobowych, motocykli oraz ciężarówek.Szeroki podział na klasy, oraz zmieniony względem lat ubiegłych regulamin dotyczący wymogów technicznych jakie musza spełnić startujące auta. Będzie się działo !Wpisowe : 20 zł uprawnia do 3 przejazdów. Najlepsze uzyskane wyniki wyłonią zwycięzców w każej kategorii/klasie.
3 MINI OES o puchar Tesco
[próba sprawnościowa dla każdego - auta osobowe]
Konkurencja polega na pokonaniu autem wytyczonej trasy zgodnie ze schematem w jak najkrótszym czasie. Z próbą sprawnościową [MINI OES] uczestnik może zmierzyć się czterokrotnie. Czas najszybszego przejazdu liczony będzie do klasyfikacji generalnej rundy. Na MINI OES’ie małe zwinne auto o niedużej mocy może na równi rywalizować z mocniejszymi samochodami. Tu liczyć się będą głównie umiejętności kierowcy.Podział na klasy zależny od pojemności silnika. Zakręty,nawroty, slalom, tu o wygranej decydować będą głównie umiejętności kierowcy ! Wpisowe 20 zł.
RALLY TAXI czyli przejażdżki na prawym fotelu autem organizatora na trasie MINI OES z doświadczonym kierowcą. Aby przejechać się „Taxi” wystarczy podpisać stosowne oświadczenie oraz wnieść opłatę do biura MINI OES. Atrakcja dostępna także dla nieletnich pow. 140 cm wzrostu [względy bezpieczeństwa].
Tuning
Przerobione auta, car audio, airbush. Zapraszamy wszystkich posiadaczy nietypowych pojazdów do wystawienia się na terenie imprezy [za darmo]. Prezentacje współorganizuje SKM Stargard.
Oldtimery
Sekcja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Stargardzkiego wraz z gośćmi zaprezentują zabytkowe auta oraz motocykle.
Msza święta oraz poświęcenie pojazdów
Nieodłączny punkt programu każdego festynu św Krzysztofa. Polową mszę świętą wraz z poświęceniem pojazdów poprowadzi kapelan Automobilklubu Stargardzkiego Krzysztof Jęczmionka.
Parada ulicami Stargardu
O godzinie 13 motocyklliści w towarzystwie oldtimerów opuszczą na chwilę Festyn i wyruszą na ulice Stargardu aby zaprezentować się mieszkańcom w widowiskowej paradzie
Program X Festynu św. Krzysztofa :
9:00 – 12:00 zapisy na 1/4 mili
10:00 oficjalne otwarcie festynu
10:00 – 16:00 3 runda MINI OES o puchar Tesco
10:00 – 17:00 1/4 mili
12:00 msza św oraz poświęcenie pojazdów
13:00 wyjazd pojazdów na paradę do Stargardu
18:00 zakończenie / rozdanie nagród
Dla najmłodszych uczestników imprezy przewidziano konkursy z nagrodami.
Ponadto podczas X Festynu św. Krzysztofa swoją ofertę przedstawią także lokalne salony samochodowe. Nie zabraknie stoisk przedstawicieli branży motoryzacyjnej.
Podczas trwania festynu czynne będą punkty gastronomiczne.
Historia marki BMW sięga roku 1916. W niemieckim mieście Monachium rozpoczęła swą działalność Bayerische Flugzeugwerke AG (tłum. Bawarskie Zakłady lotnicze). W początkach swego istnienia firma skierowana była na przemysł lotniczy. Produkowano lekkie samoloty treningowe i zwiadowcze oraz silniki do samolotów.
Od początku istnienia firmy za logo przyjęto niebiesko-białą szachownicę symbolizujące śmigło samolotu w ruchu. Do dziś logo to pozostało w niemal niezmienionej formie. W czasie I wojny światowej BMW poprzez wojskowe nastawienie polityczno-gospodarcze BMW otrzymywało duże wsparcie państwa. W tym czasie do niemieckich zakładów dołączyło wielu wyspecjalizowanych fachowców także ufundowano budowę nowych hal produkcyjnych.
Po wojnie firma straciła rynek zbytu na silniki lotnicze i próbując odnaleźć się w nowej rzeczywistości projektowano i sprzedawano silniki do łodzi, motorów, samochodów i ciężarówek. W 1923r. rozpoczęto produkcję motocykli. Pierwszy wyprodukowany motocykl R32 okazał się sukcesem i zapewnił firmie długotrwały i stabilny napływ zysków. BMW dzięki lukratywnej umowie z Rosją kontynuowało produkcję silników lotniczych i dynamicznie rozwijało gałąź produkującą motocykle.
W 1927 r. BMW przejęło Fahrzeugfabrik Eisenach A.G. - firmę motoryzacyjną produkującą popularne wówczas samochody Dixi. Od tego roku BMW stało się producentem samochodów osobowych. Początkowo kontynuowano produkcję modelu Dixi, by po dwóch latach pokazać światu model z logo BMW. Był to BMW 3/15 PS DA2 produkowany na licencji angielskiego Austina. Natomiast pierwszym, w pełni samodzielnym modelem był BMW 303. W 1933 roku zaprezentowano model BMW 328. Był to sportowy roadster o nowoczesnej sylwetce. Samochód nie tylko podobał się licznym klientom, ale odnosił również wiele sukcesów w sportach wyścigowych. Dzięki temu modelowi BMW zyskało opinię firmy produkującej samochody sportowe. Opinia ta jest żywa do dziś. Okres Drugiej Wojny Światowej to dla BMW utrata autonomiczności firmy w podejmowaniu samodzielnych decyzji.
Pomimo sprzeciwów zarządu firmy BMW po raz kolejny przeniosło niemal całe swe moce produkcyjne na cele wojenne. W tym okresie produkowano słynne motocykle R12 i R75 z doczepianymi koszami, silniki wirnikowe, odrzutowe i rakietowe, a także po jazd wojskowy BMW 325. Jednakże czasy wojenne to dla BMW okres ogromnych zysków finansowych wynikających z wielkich zamówień rządowych.
Aby pokryć zamówienia w zakładach BMW w ramach robót przymusowych pracowało 40-50% obcokrajowców. Mieli oni zazwyczaj status więźnia i zakwaterowani byli w Obozie Zewnętrznym Allach, znanego jako Obóz koncentracyjnego Dachau. Po wojnie po raz kolejny BMW przeżywało duże trudności reorganizacyjne. Produkowano głównie części zamienne i maszyny rolnicze. Dopiero w 1954r. zbudowano pierwszy po wojenny samochód – BMW 501, a w roku 1962r. długo oczekiwany model klasy średniej BMW 1500. Obecnie do BMW należą marki Rollsy-Royce, Bentley oraz Mini. Obecnie produkowana jest szeroka gama samochodów i motocykli.
Firma kojarzona jest jako producent luksusowy, a jego produkty należą do klasy wyższej. Na rynku polskim sprzedawane są niemal wszystkie modele BMW. Osobowe począwszy od najmniejszej serii 1 aż po limuzynę serii 7, roadstery Z3 i Z7, SUV’y X3, X5 i X5, a także sportowe M3, M5 i M6.
Sobota, 26 maja 2012
12:00 konkurs wiedzy na temat przepisów ruchu drogowego, konkurs sponsorowany przez TOGAR
13:30 konkurs na najniższe auto zlotu
14:30 przerzucanie opony traktora na czas
15:30-pokaz ratownictwa medycznego
16:15 jazda autem na czas (konsola)oraz konkurs dla dzieci mój wymarzony samochód
17:30 przeciąganie tira na czas (drużyny 4 osobowe)
19:00 rozstrzygnięcie -konkurs rysunkowy dla dzieci
20.00-21.00 najładniejsze auto zlotu (rozstrzygnięcie) oraz najstarsze auto zlotu
21:00 zabawa przy muzyce, wspólne grillowanie pod wiatą
Auto zaprezentowane w Genewie technicznie opierało się na wielu elementach Audi 80 Typ 81, na jego bazie powstało również Audi Coupé typ 85. Audi Quattro nosiło wewnętrzne oznaczenie Typ 85, auto zewnętrznie wyróżniało się poszerzeniami nadkoli, szerokimi zderzakami, itp. Pod maską pracował silnik pięciocylindrowy z turbodoładowaniem, początkowo o pojemności 2.1l i mocy 200 KM. Był on rozwinięciem silnika znanego z Audi 200 5T Typ 43. Posiadał 10 zaworów i mechaniczny wtrysk paliwa. Audi Quattro z tym silnikiem rozpędzało się do 100km/h w 7.1s i osiągało prędkość maksymalną 222km/h. Auto było wyposażone w stały napęd na 4 koła z blokowanym centralnym i tylnym mechanizmem różnicowym. Pierwsza poważna modernizacja auta miała miejsce wraz z odświeżeniem gamy Audi 80 Typ81 pod koniec 1982 roku. Wówczas podwójne kwadratowe reflektory zastąpiono reflektorami zespolonymi i wprowadzono elektroniczne wskaźniki. Wcześniej zmieniono również układ sterowania blokadami napędów. W roku 1984 auto przeszło poważniejszą modernizację. Ponownie zmieniono atrapę chłodnicy i przednie reflektory, z tyłu zastosowano czarne lampy firmy Frankani, wprowadzono całkowicie nowe wnętrze oraz elektroniczne wskaźniki z systemem AutoCheck z syntezą mowy. Pod maskę trafił nowy pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 2.2 o tej samej mocy. Poprawiła się elastyczność auta, teraz przyspieszenie do 100km/h zajmowało 6.7s. W roku 1987 wraz z wprowadzeniem nowej generacji napędu quattro do wszystkich pozostały modeli Audi również Audi Quattro wyposażono w układ napędowy z centralnym mechanizmem różnicowym typu Torsen i uruchamianą za pomocą przycisku blokadą tylnego mostu. Ostatnia poważna modernizacja auta miała miejsce w 1989, pod maskę trafił wówczas zmodyfikowany silnik 2.2 wyposażony w 20-zaworową głowicę, dysponujący mocą 220 KM. Audi Quattro 20V rozpędzało się do 100km/h w 6.3s i osiągało prędkość maksymalną 230km/h. W tej formie auto było produkowane do 1991 roku, a jego oficjalnym następcą zostało Audi Coupé S2 Typ 8B.
Audi Sport Quattro
Jest to skrócona wersja Audi Quattro. Została zaprezentowana w roku 1983 na potrzeby homologacji rajdowej grupy B. Dzięki krótszemu rozstawowi osi auto miało być bardziej zwrotne. Dla potrzeb homologacyjnych wyprodukowano ponad 200 sztuk. Poza krótszym rozstawem osi, auto wyróżniało się jeszcze szerszymi nadkolami, zmodyfikowanym przodem i maską, przebudowaną tablicą rozdzielczą. Pomimo krótkiego rozstawu osi auto było 4 osobowe. Pod maską pracował pięciocylindrowy silnik 2.1 z turbosprężarką i 20-zaworową głowicą osiągający moc 306 KM. Przyspieszenie od 0 do 100km/h zajmowało 4,9s, a prędkość maksymalna tego auta wynosiła 250km/h. Dostępny był tylko w kilku kolorach nadwozia: białym, czerwonym, zielonym, niebieskim, czarnym. Obecnie ceny rynkowe tego auta wynoszą ponad 100 tys. euro.
Rajdy samochodowe
Twórcom quattro od początku przyświecała myśl o rajdowym wykorzystaniu samochodu. Krótko po rozpoczęciu produkcji seryjnej odmiany, w styczniu 1981 pierwsza rajdowa wersja quattro wystartowała w austriackim Janner Rally od razu wygrywając w debiucie. W tym samym roku quattro zadebiutowało również w mistrzostwach świata, wygrywając z przewagą prawie sześciu minut pierwszy odcinek specjalny. Do takiej przewagi w większości przyczynił się napęd na cztery koła. Warto dodać, że to dzięki quattro w rajdach zaczęto stosować ów napęd. W 1984r. Hannu Mikkola wygrał rajd Portugalii za sterami Quattro A2 sponsorowanego przez HB. Można powiedzieć, że te dwa modele były swego rodzaju wstępem do rajdowej Grupy B.
« poprzednia 1 2 3 4 5 następna »