Szukaj
Znalazłem 157 takich materiałów
Arvin i jego przyjaciele próbowali wszystkiego, żeby powstrzymać ogień, ale nie mogli zapobiec jej spaleniu. Skończyli wzywając straż pożarną. Turbo i wiązki w silniku spalone, ogień rozprzestrzenił się na błotniku. To zniszczyło amortyzatory, spaliło hamulec główny i siłownik sprzęgła. Wszystkie przewody, mocowanie silnika, złączka intercoolera zostały stopione. Zanosiło się na rozprzestrzenienie pożaru w kabinie, ale wielkie brawa dla straży pożarnej.
Minusem straży pożarnej było to, że złamali otwarte drzwi i dosłownie wyrwali wnętrze. Potłukli również przednią szybę. "To był najsmutniejszy dzień" powiedział nam Arvin. Nadal jest bardzo wdzięczny straży pożarnej."
Przetłumaczyłem tekst (kaleko trochę). Nauka angielskiego i przyjemność w jednym.
Chciałbym pochwalić się Obecnie Najmocniejszym Fiatem Uno Turbo Mk1 1,4T 8V W Polsce
Jako baza posłużył 3-drzwiowy Fiat Uno z 1983 roku w dość opłakanym stanie, który znaczną część życia spędził rdzewiejąc w krzakach.
W 2008 roku przyszedł w końcu czas na reanimację zakrojoną na szerszą skalę. Na pierwszy ogień poszła blacharka i tak po kilku miesiącach dłubania, w maju 2009 udało się zakończyć pierwszy etap odbudowy. Następny w kolejności był silnik, niestety seryjne 0,9 o zabójczej mocy 45KM nie napawało optymizmem. Auto zostało uruchomione z kupionym okazyjnie seryjnym silnikiem 1.4 N/A, który był tylko etapem przejściowym na czas poszukiwania jednostki z Uno Turbo. W drugiej połowie 2010r. po wstępnym skompletowaniu gratów potrzebnych do wspomnianego wcześniej swapa motor doczekał się remontu i przy okazji na małej kuracji wzmacniającej był to STAGE 1 na chwilę obecną Doczekał się STAGE 2 Zapraszam do Lektury
Marka i Model: Fiat Uno Mk I 1.4 Turbo '83r.
Silnik:
- Blok 146A2.000
- Konwersja z 1301->1372 cm3
- Układ korbowy Uno 1.4 N/A, nowe panewki, pierścienie
- Wymieniony kompletny rozrząd, uszczelki, simmeringi,termostat, węże,kable, etc.
- Świece NGK BCPR7ET
- Głowica splanowana, dotarte zawory, nowe uszczelniacze
- Wałek 280°/270°, 10,8/9,65mm - REWAR
Układ Paliwowy
-Pompa Zewnętrzna Walbro GSL 392 255l/h
- Paliwo Shell V Power Nitro + Racing 100
- Wtryski 385ccm
Elektronika & Układ zasilania:
- Seryjne UT Mk I (bez odcinki)
- Akumulator Exide Premium w bagażniku
- Ecumaster DET3 + Map Sensor 4b w trybie Fuel Implant
Układ dolotowy:
-Orurowanie custom z nierdzewki
-Intercooler Forge
- Filtr stożkowy plus dolot 3"
-Łączniki silikonowe FMIC Performance
-MBC ProPerfekt
-BOV ProPerfekt Typ I
-Przerobiony kolektor ssący (powiększone runnery + większa przepustnica)
-
Układ wydechowy:
-Turbo KKK K16
-Custom DP 2,78"
-kolektor wydechowy Punto GT w bandażu termoizolacyjnym
-Kpl. wydech z nierdzewki 2,37"
-Tłumik końcowy Custom
Układ chłodzenia:
-Nowa chłodnica BEHR
-Nowa pompa wody, termostat
-Płyn chłodniczy G12+
- Chłodnica Oleju Ori UnoTurbo
Układ napędowy:
-Skrzynia z UT Mk II (górne wybieranie)
-Przegląd, nowe uszczelniacze
-Sprzęgło 215mm z PGT
-Olej Valvoline DuraBlend 75W90
-Nowe przeguby Metelli
Zawieszenie:
-Amortyzatory OEM Magneti Marelli UnoTurbo
-Rozpórka tylnych kielichów Wiechers
- Rozpórka przednia Sparco
- Klatka Bezpieczeństwa
-Sprężyny progresywne Power Tech -60/-60mm
-Nowe wahacze, łączniki, końcówki drążków,łożyska etc.
-Felgi 15" Fiat Croma
- Opony 195/50r15 BFGoodrich GForce Profiler
Układ hamulcowy:
-Przód z Punto GT Tarcze Brembo Max 258mm (wentylowane)
-Tył z Punto GT 240mm tarcze nawiercane i nacinane
-Przód i tył kompletne Zaciski i Jarzma z Punto GT
-Przewody Ferodo
-Płyn hamulcowy Ferodo Racing DOT 5.1
- Korektor Siły Hamowania
Wnętrze:
-OEM Look UT Mk I
-Gałka zmiany biegów OMP
- Kierownica Momo
- Dodaktowe Wskaźniki Boost Auto Gauge
& EGT Greddy
- Fotele kubełkowe Mirco
-Pasy szelkowe 4ro punktowe Sabelt
Body Kit :
-W trakcie
Fabryczna Moc i Moment:
105 KM @ 5750RPM
146Nm @ 3200RPM
STAGE 1
144 Km @ 4600RPM
230Nm @ 2988RPM
STAGE2:
256KM 311Nm
Masa 800Kg
Hamownia ->>> https://www.youtube.com/watch?v=a2WXBQhQ4uc
Więcej zdjęć relacji z Prac Filmów Wykresów itp na oficjalnym Fun Page https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket
Pozdrawiam Adrian
Stay Tuned!
Z zewnątrz zmieniła się nieznacznie, prawie wszystko co najlepsze kryje się tam, gdzie tego zupełnie nie widać.
Plan był taki aby na początku zająć się sprawami mechanicznymi, następnie wnętrzem, nadwoziem, a na samym końcu zabawą.
Tak więc lista rzeczy które na chwilę obecną zostały zrobione:
- prawie nowe opony na tył, bo balony powyłaziły. Z przodu w miarę nowe i rześkie więc na razie nie ma sensu wymieniać.
- wszystkie filtry (oleju, paliwa, powietrza, kabinowy)
- przewody podciśnieniowe, przelewowe
- pasek rozrządu
- uszczelka pod klawiaturę
- uszczelka podstawy filtra oleju
- wąż od odmy do bloku silnika
- wszystkie płyny (olej, chłodniczy, hamulcowy..)
- osłony przegubów
- pompa wody
- główne koło pasowe od wału
- zawór n75
- tarcze
- klocki
- pasek klinowy
- pasek wspomagania
- łożyska tył
- wycięty kat
- oryginalny grill
- nowe radio
- jakiś mały sprzęcik w bagażniku
Jak widać dużo części, ale auto ma być przede wszystkim sprawne i bezpieczne :)
Plany:
- polutować kable które jeszcze są niepewne albo wręcz urwane (np od czujnika ABSu)
- odnowić wnętrze (mieszki, plastiki, gdzie niegdzie coś odstaje więc trzeba dokręcić itd. trzeba dać do obszycia kierownicę.. ogólnie zadbać aby nic nie trzeszczało i było ładnie.
- nadwozie. gdzieś tam jakieś ogniska rdzy wyłażą, tu coś pęknięte, tu czegoś brakuje.. przedni zderzak jest popękany i zobaczę czy da się pokleić, jeśli nie to kupuję nowy.
- pompa wspomagania chyba się kończy
Życzcie mi powodzenia.
Bat de łej, komentarze o naklejkach na aucie proszę sobie darować.
Siedzę na Motokillerze już od kilku lat, więc stwierdziłem, że najwyższy czas wrzucić coś na czym mi potwornie zależy. A mianowicie jest to MZ ETZ 250 z 1982 roku.
MZtke wyciągnąłem ze stodoły, stała tam 7 lat, bo właściciel wyjechał do Niemiec. Wszystko pozałatwiałem i MZtka stała się moja. Wziąłem się za generalny remont. Łożyska, nowy olej, wyczyszczony bak, remont zawieszenia, wszystkie nowe gumy, łańcuch i wieeele innych. Oczywiście oryginalny DDR-owski cylinder wraz z tłokiem. Silnik rozebrany kompletnie, wszystko wyczyszczone. Pali od kopa, piękny MZtowski dźwięk (wtajemniczeni wiedzą jaki).
Posiadam jeszcze Simsona SR50, S51 i motorynkę Romet.
Pozdrawiam.
Pokrywa została zdjęta gdyż uszczelnienia już były na wykończeniu i zaczynały popuszczać olej przez pokrywę na zewnątrz jak i na świece. Sytuacja opanowana. Pamiętajcie Pasjonaci oraz miłośnicy, lepiej zapobiegać za wczas niżeli leczyć, gdy już będzie za późno!
Pozdrawiamy serdecznie Wszystkich!
Dejw i Paulina z Hondy Concerto!