Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 157 takich materiałów
    Smutna historia RX7 '93 – "Arvin nagle zatrzymał samochód i otworzył maskę tylko po to, żeby widzieć ogień. Zanim zdążył cokolwiek zrobić ogień spalił jego przewody olejowe. Kiedy olej rozlał się po całym silniku zaczął płonąć. Następnie ogień spalił pierścienie uszczelniające wtryskiwacze, które wypuściły uciśnione paliwo i spryskały płomień, co niestety uniemożliwiło jego kontrolę.

Arvin i jego przyjaciele próbowali wszystkiego, żeby powstrzymać ogień, ale nie mogli zapobiec jej spaleniu. Skończyli wzywając straż pożarną. Turbo i wiązki w silniku spalone, ogień rozprzestrzenił się na błotniku. To zniszczyło amortyzatory, spaliło hamulec główny i siłownik sprzęgła. Wszystkie przewody, mocowanie silnika, złączka intercoolera zostały stopione. Zanosiło się na rozprzestrzenienie pożaru w kabinie, ale wielkie brawa dla straży pożarnej.
Minusem straży pożarnej było to, że złamali otwarte drzwi i dosłownie wyrwali wnętrze. Potłukli również przednią szybę. "To był najsmutniejszy dzień" powiedział nam Arvin. Nadal jest bardzo wdzięczny straży pożarnej."

Przetłumaczyłem tekst (kaleko trochę). Nauka angielskiego i przyjemność w jednym.
    "Arvin nagle zatrzymał samochód i otworzył maskę tylko po to, żeby widzieć ogień. Zanim zdążył cokolwiek zrobić ogień spalił jego przewody olejowe. Kiedy olej rozlał się po całym silniku zaczął płonąć. Następnie ogień spalił pierścienie uszczelniające wtryskiwacze, które wypuściły uciśnione paliwo i spryskały płomień, co niestety uniemożliwiło jego kontrolę.

    Arvin i jego przyjaciele próbowali wszystkiego, żeby powstrzymać ogień, ale nie mogli zapobiec jej spaleniu. Skończyli wzywając straż pożarną. Turbo i wiązki w silniku spalone, ogień rozprzestrzenił się na błotniku. To zniszczyło amortyzatory, spaliło hamulec główny i siłownik sprzęgła. Wszystkie przewody, mocowanie silnika, złączka intercoolera zostały stopione. Zanosiło się na rozprzestrzenienie pożaru w kabinie, ale wielkie brawa dla straży pożarnej.
    Minusem straży pożarnej było to, że złamali otwarte drzwi i dosłownie wyrwali wnętrze. Potłukli również przednią szybę. "To był najsmutniejszy dzień" powiedział nam Arvin. Nadal jest bardzo wdzięczny straży pożarnej."

    Przetłumaczyłem tekst (kaleko trochę). Nauka angielskiego i przyjemność w jednym.
    Na pohybel ekologom!
    28 listopada 2014, 14:08 przez bazzzyl (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Siemanko

    Chciałbym pochwalić się Obecnie Najmocniejszym Fiatem Uno Turbo Mk1 1,4T 8V W Polsce

    Jako baza posłużył 3-drzwiowy Fiat Uno z 1983 roku w dość opłakanym stanie, który znaczną część życia spędził rdzewiejąc w krzakach.
    W 2008 roku przyszedł w końcu czas na reanimację zakrojoną na szerszą skalę. Na pierwszy ogień poszła blacharka i tak po kilku miesiącach dłubania, w maju 2009 udało się zakończyć pierwszy etap odbudowy. Następny w kolejności był silnik, niestety seryjne 0,9 o zabójczej mocy 45KM nie napawało optymizmem. Auto zostało uruchomione z kupionym okazyjnie seryjnym silnikiem 1.4 N/A, który był tylko etapem przejściowym na czas poszukiwania jednostki z Uno Turbo. W drugiej połowie 2010r. po wstępnym skompletowaniu gratów potrzebnych do wspomnianego wcześniej swapa motor doczekał się remontu i przy okazji na małej kuracji wzmacniającej był to STAGE 1 na chwilę obecną Doczekał się STAGE 2 Zapraszam do Lektury

    Marka i Model: Fiat Uno Mk I 1.4 Turbo '83r.

    Silnik:
    - Blok 146A2.000
    - Konwersja z 1301->1372 cm3
    - Układ korbowy Uno 1.4 N/A, nowe panewki, pierścienie
    - Wymieniony kompletny rozrząd, uszczelki, simmeringi,termostat, węże,kable, etc.
    - Świece NGK BCPR7ET
    - Głowica splanowana, dotarte zawory, nowe uszczelniacze
    - Wałek 280°/270°, 10,8/9,65mm - REWAR

    Układ Paliwowy
    -Pompa Zewnętrzna Walbro GSL 392 255l/h
    - Paliwo Shell V Power Nitro + Racing 100
    - Wtryski 385ccm

    Elektronika & Układ zasilania:
    - Seryjne UT Mk I (bez odcinki)
    - Akumulator Exide Premium w bagażniku
    - Ecumaster DET3 + Map Sensor 4b w trybie Fuel Implant

    Układ dolotowy:
    -Orurowanie custom z nierdzewki
    -Intercooler Forge
    - Filtr stożkowy plus dolot 3"
    -Łączniki silikonowe FMIC Performance
    -MBC ProPerfekt
    -BOV ProPerfekt Typ I
    -Przerobiony kolektor ssący (powiększone runnery + większa przepustnica)

    -

    Układ wydechowy:
    -Turbo KKK K16
    -Custom DP 2,78"
    -kolektor wydechowy Punto GT w bandażu termoizolacyjnym
    -Kpl. wydech z nierdzewki 2,37"
    -Tłumik końcowy Custom

    Układ chłodzenia:
    -Nowa chłodnica BEHR
    -Nowa pompa wody, termostat
    -Płyn chłodniczy G12+
    - Chłodnica Oleju Ori UnoTurbo

    Układ napędowy:
    -Skrzynia z UT Mk II (górne wybieranie)
    -Przegląd, nowe uszczelniacze
    -Sprzęgło 215mm z PGT
    -Olej Valvoline DuraBlend 75W90
    -Nowe przeguby Metelli

    Zawieszenie:
    -Amortyzatory OEM Magneti Marelli UnoTurbo
    -Rozpórka tylnych kielichów Wiechers
    - Rozpórka przednia Sparco
    - Klatka Bezpieczeństwa
    -Sprężyny progresywne Power Tech -60/-60mm
    -Nowe wahacze, łączniki, końcówki drążków,łożyska etc.
    -Felgi 15" Fiat Croma
    - Opony 195/50r15 BFGoodrich GForce Profiler

    Układ hamulcowy:
    -Przód z Punto GT Tarcze Brembo Max 258mm (wentylowane)
    -Tył z Punto GT 240mm tarcze nawiercane i nacinane
    -Przód i tył kompletne Zaciski i Jarzma z Punto GT
    -Przewody Ferodo
    -Płyn hamulcowy Ferodo Racing DOT 5.1
    - Korektor Siły Hamowania

    Wnętrze:
    -OEM Look UT Mk I
    -Gałka zmiany biegów OMP
    - Kierownica Momo
    - Dodaktowe Wskaźniki Boost Auto Gauge
    & EGT Greddy
    - Fotele kubełkowe Mirco
    -Pasy szelkowe 4ro punktowe Sabelt

    Body Kit :
    -W trakcie

    Fabryczna Moc i Moment:
    105 KM @ 5750RPM
    146Nm @ 3200RPM

    STAGE 1
    144 Km @ 4600RPM
    230Nm @ 2988RPM

    STAGE2:
    256KM 311Nm
    Masa 800Kg

    Hamownia ->>> https://www.youtube.com/watch?v=a2WXBQhQ4uc

    Więcej zdjęć relacji z Prac Filmów Wykresów itp na oficjalnym Fun Page https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

    Pozdrawiam Adrian
    Stay Tuned!
    8 listopada 2014, 21:57 przez Abarth (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Chyba Panu olej bierze bo dymi strasznie –
    27 września 2014, 17:11 przez Wojtekw323 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Olej Napędowy mniej niż 5 zł - można? można! – Zdjęcie zrobione dzisiaj.
    Zdjęcie zrobione dzisiaj.
    7 września 2014, 20:30 przez damianos116 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (19)
    Rozrząd z przebiegiem TYSIĄCA kilometrów... – Znajomy wpadł do mnie na wymianę oleju, wszystko spoko olej wymieniony ale tak szlifem ostatecznym patrzę na motor i widzę, że osłona rozrządu troszkę odstaje myślę, hmmm zaglądnę dla pewności i oto co zobaczyłem :) Co najlepsze rozrząd był robiony jakieś tysiąc kilometrów temu i zagadka. Co było zrobione nie tak, że skutkowało takim zużyciem
    Znajomy wpadł do mnie na wymianę oleju, wszystko spoko olej wymieniony ale tak szlifem ostatecznym patrzę na motor i widzę, że osłona rozrządu troszkę odstaje myślę, hmmm zaglądnę dla pewności i oto co zobaczyłem :) Co najlepsze rozrząd był robiony jakieś tysiąc kilometrów temu i zagadka. Co było zrobione nie tak, że skutkowało takim zużyciem
    28 sierpnia 2014, 13:47 przez hemicuda1972 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    własne

    Dopieszczanie samochodu - IBI po miesiącu u mnie – Moja Ibiza miesiąc po zakupie.
Z zewnątrz zmieniła się nieznacznie, prawie wszystko co najlepsze kryje się tam, gdzie tego zupełnie nie widać.

Plan był taki aby na początku zająć się sprawami mechanicznymi, następnie wnętrzem, nadwoziem, a na samym końcu zabawą.
Tak więc lista rzeczy które na chwilę obecną zostały zrobione:

- prawie nowe opony na tył, bo balony powyłaziły. Z przodu w miarę nowe i rześkie więc na razie nie ma sensu wymieniać.
- wszystkie filtry (oleju, paliwa, powietrza, kabinowy)
- przewody podciśnieniowe, przelewowe
- pasek rozrządu
- uszczelka pod klawiaturę
- uszczelka podstawy filtra oleju
- wąż od odmy do bloku silnika
- wszystkie płyny (olej, chłodniczy, hamulcowy..)
- osłony przegubów 
- pompa wody
- główne koło pasowe od wału
- zawór n75
- tarcze
- klocki
- pasek klinowy
- pasek wspomagania
- łożyska tył
- wycięty kat
- oryginalny grill
- nowe radio
- jakiś mały sprzęcik w bagażniku

Jak widać dużo części, ale auto ma być przede wszystkim sprawne i bezpieczne :)

Plany:
- polutować kable które jeszcze są niepewne albo wręcz urwane (np od czujnika ABSu)
- odnowić wnętrze (mieszki, plastiki, gdzie niegdzie coś odstaje więc trzeba dokręcić itd. trzeba dać do obszycia kierownicę.. ogólnie zadbać aby nic nie trzeszczało i było ładnie.
- nadwozie. gdzieś tam jakieś ogniska rdzy wyłażą, tu coś pęknięte, tu czegoś brakuje.. przedni zderzak jest popękany i zobaczę czy da się pokleić, jeśli nie to kupuję nowy.
- pompa wspomagania chyba się kończy

Życzcie mi powodzenia.

Bat de łej, komentarze o naklejkach na aucie proszę sobie darować.
    Moja Ibiza miesiąc po zakupie.
    Z zewnątrz zmieniła się nieznacznie, prawie wszystko co najlepsze kryje się tam, gdzie tego zupełnie nie widać.

    Plan był taki aby na początku zająć się sprawami mechanicznymi, następnie wnętrzem, nadwoziem, a na samym końcu zabawą.
    Tak więc lista rzeczy które na chwilę obecną zostały zrobione:

    - prawie nowe opony na tył, bo balony powyłaziły. Z przodu w miarę nowe i rześkie więc na razie nie ma sensu wymieniać.
    - wszystkie filtry (oleju, paliwa, powietrza, kabinowy)
    - przewody podciśnieniowe, przelewowe
    - pasek rozrządu
    - uszczelka pod klawiaturę
    - uszczelka podstawy filtra oleju
    - wąż od odmy do bloku silnika
    - wszystkie płyny (olej, chłodniczy, hamulcowy..)
    - osłony przegubów
    - pompa wody
    - główne koło pasowe od wału
    - zawór n75
    - tarcze
    - klocki
    - pasek klinowy
    - pasek wspomagania
    - łożyska tył
    - wycięty kat
    - oryginalny grill
    - nowe radio
    - jakiś mały sprzęcik w bagażniku

    Jak widać dużo części, ale auto ma być przede wszystkim sprawne i bezpieczne :)

    Plany:
    - polutować kable które jeszcze są niepewne albo wręcz urwane (np od czujnika ABSu)
    - odnowić wnętrze (mieszki, plastiki, gdzie niegdzie coś odstaje więc trzeba dokręcić itd. trzeba dać do obszycia kierownicę.. ogólnie zadbać aby nic nie trzeszczało i było ładnie.
    - nadwozie. gdzieś tam jakieś ogniska rdzy wyłażą, tu coś pęknięte, tu czegoś brakuje.. przedni zderzak jest popękany i zobaczę czy da się pokleić, jeśli nie to kupuję nowy.
    - pompa wspomagania chyba się kończy

    Życzcie mi powodzenia.

    Bat de łej, komentarze o naklejkach na aucie proszę sobie darować.
    31 lipca 2014, 15:00 przez ManieK (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Źródło:

    własne

    MZ ETZ 250 – Witam serdecznie.
Siedzę na Motokillerze już od kilku lat, więc stwierdziłem, że najwyższy czas wrzucić coś na czym mi potwornie zależy. A mianowicie jest to MZ ETZ 250 z 1982 roku.
MZtke wyciągnąłem ze stodoły, stała tam 7 lat, bo właściciel wyjechał do Niemiec. Wszystko pozałatwiałem i MZtka stała się moja. Wziąłem się za generalny remont. Łożyska, nowy olej, wyczyszczony bak, remont zawieszenia, wszystkie nowe gumy, łańcuch i wieeele innych. Oczywiście oryginalny DDR-owski cylinder wraz z tłokiem. Silnik rozebrany kompletnie, wszystko wyczyszczone. Pali od kopa, piękny MZtowski dźwięk (wtajemniczeni wiedzą jaki). 
Posiadam jeszcze Simsona SR50, S51 i motorynkę Romet. 
Pozdrawiam.
    Witam serdecznie.
    Siedzę na Motokillerze już od kilku lat, więc stwierdziłem, że najwyższy czas wrzucić coś na czym mi potwornie zależy. A mianowicie jest to MZ ETZ 250 z 1982 roku.
    MZtke wyciągnąłem ze stodoły, stała tam 7 lat, bo właściciel wyjechał do Niemiec. Wszystko pozałatwiałem i MZtka stała się moja. Wziąłem się za generalny remont. Łożyska, nowy olej, wyczyszczony bak, remont zawieszenia, wszystkie nowe gumy, łańcuch i wieeele innych. Oczywiście oryginalny DDR-owski cylinder wraz z tłokiem. Silnik rozebrany kompletnie, wszystko wyczyszczone. Pali od kopa, piękny MZtowski dźwięk (wtajemniczeni wiedzą jaki).
    Posiadam jeszcze Simsona SR50, S51 i motorynkę Romet.
    Pozdrawiam.
    11 lipca 2014, 9:11 przez vanos (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Źródło:

    własne

    Tajemnicze serduszko – Piękne serduszko Hondy Concerto 1.4 16V (na dwóch gaźnikach, nie mylić z przepustnicami).
Pokrywa została zdjęta gdyż uszczelnienia już były na wykończeniu i zaczynały popuszczać olej przez pokrywę na zewnątrz jak i na świece. Sytuacja opanowana. Pamiętajcie Pasjonaci oraz miłośnicy, lepiej zapobiegać za wczas niżeli leczyć, gdy już będzie za późno!

Pozdrawiamy serdecznie Wszystkich! 
Dejw i Paulina z Hondy Concerto!
    Piękne serduszko Hondy Concerto 1.4 16V (na dwóch gaźnikach, nie mylić z przepustnicami).
    Pokrywa została zdjęta gdyż uszczelnienia już były na wykończeniu i zaczynały popuszczać olej przez pokrywę na zewnątrz jak i na świece. Sytuacja opanowana. Pamiętajcie Pasjonaci oraz miłośnicy, lepiej zapobiegać za wczas niżeli leczyć, gdy już będzie za późno!

    Pozdrawiamy serdecznie Wszystkich!
    Dejw i Paulina z Hondy Concerto!
    23 czerwca 2014, 19:00 przez Marshal92 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Nowe M54B30 właśnie ląduje w budzie – Oraz nowe kompletne sprzęgło SACHS, pompa wody, rozrusznik, wszystkie paski, czujniki wału i wałka, nowe filtry, oleje, płyny, wszystkie uszczelniacze, olej w skrzyni i w tylnym moście, termostat, poduszki pod silnikiem oraz ścięgna drążka biegów.
    Oraz nowe kompletne sprzęgło SACHS, pompa wody, rozrusznik, wszystkie paski, czujniki wału i wałka, nowe filtry, oleje, płyny, wszystkie uszczelniacze, olej w skrzyni i w tylnym moście, termostat, poduszki pod silnikiem oraz ścięgna drążka biegów.
    7 czerwca 2014, 17:58 przez ~bmwpadloaleozywa | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    wlasne