Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 85 takich materiałów
    Oldscholu ciąg dalszy: – Słowo TIR na dobre zagościło w naszym potocznym języku, określając coś większego od Żuka, czy też innego pojazdu dostawczego. Skąd się wzięło takie określenie? Zapewne od widocznej na powyższym zdjęciu tablicy o niebieskim tle i białych literach. Jednak w tym konkretnym przypadku, złośliwcy, nawiązując do technicznego zaawansowania rodzimych wyrobów motoryzacyjnych z tamtych czasów, rozwijali ten skrót jako: Trasa I Remont. Ale to nie jest oczywiście prawidłowe tłumaczenie skrótu. Oficjalnych rozwinięć skróconej nazwy konwencji celnej, zawartej w Genewie w 1975 roku, w internecie można znaleźć co najmniej trzy. Wszystkie one jednak krążą wokół terminu: międzynarodowy transport/tranzyt drogowy, w oryginale zapisanym w języku francuskim. I to jest jedynie słuszna wersja TIR-a.
    Słowo TIR na dobre zagościło w naszym potocznym języku, określając coś większego od Żuka, czy też innego pojazdu dostawczego. Skąd się wzięło takie określenie? Zapewne od widocznej na powyższym zdjęciu tablicy o niebieskim tle i białych literach. Jednak w tym konkretnym przypadku, złośliwcy, nawiązując do technicznego zaawansowania rodzimych wyrobów motoryzacyjnych z tamtych czasów, rozwijali ten skrót jako: Trasa I Remont. Ale to nie jest oczywiście prawidłowe tłumaczenie skrótu. Oficjalnych rozwinięć skróconej nazwy konwencji celnej, zawartej w Genewie w 1975 roku, w internecie można znaleźć co najmniej trzy. Wszystkie one jednak krążą wokół terminu: międzynarodowy transport/tranzyt drogowy, w oryginale zapisanym w języku francuskim. I to jest jedynie słuszna wersja TIR-a.
    10 grudnia 2012, 16:39 przez maserati (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Ktoś zna? – zapomniałem nazwy!
    Zapomniałem nazwy!
    2 września 2012, 21:34 przez rowerzysta (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    OPEL Corsa – Niby taka zwykła dla nas Corsa... A wiecie, że w różnych regionach świata nazywają ją inaczej? Proszę, tutaj macie nazwy z innych kultur.

Europe: Opel Corsa
UK: Vauxhall Corsa
Latin America: Opel Corsa / Chevrolet Corsa
Mexico: Chevrolet Chevy
Middle East: Chevrolet Barina
Australia: Holden Barina
Asia: Chevrolet Corsa / Chevrolet Sail / Opel Corsa Sail
China: Buick Sail S-RV / Chevrolet Sail S.RV 
Japan: Opel Vita
    Niby taka zwykła dla nas Corsa... A wiecie, że w różnych regionach świata nazywają ją inaczej? Proszę, tutaj macie nazwy z innych kultur.

    Europe: Opel Corsa
    UK: Vauxhall Corsa
    Latin America: Opel Corsa / Chevrolet Corsa
    Mexico: Chevrolet Chevy
    Middle East: Chevrolet Barina
    Australia: Holden Barina
    Asia: Chevrolet Corsa / Chevrolet Sail / Opel Corsa Sail
    China: Buick Sail S-RV / Chevrolet Sail S.RV
    Japan: Opel Vita
    10 lipca 2012, 22:31 przez KogucikKCKasia (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Przypominam że możecie pisać nazwy samochodów których reklamy chcecie obejrzeć!
    13 czerwca 2012, 22:19 przez mateusz6657 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Przypominam że możecie pisać nazwy aut których reklamy chcecie obejrzeć.
    11 czerwca 2012, 21:12 przez mateusz6657 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Syrena 105 – syrena 105, jedyna w pełni polska konstrukcja. pamiętam czasy kiedy była powszechnie spotykana na drogach, dziś jedynie na zlotach i rajdach weteranów szos. ileż to miała nazw, od pełnej dumy "królowej szos", do pogardliwej "skarpety". inne nazwy to m.in. francuski "sirenault", włoska "lancia tragedia" czy japońska "masahuku". ktoś pamięta inne określenia?
    Syrena 105, jedyna w pełni polska konstrukcja. pamiętam czasy kiedy była powszechnie spotykana na drogach, dziś jedynie na zlotach i rajdach weteranów szos. ileż to miała nazw, od pełnej dumy "królowej szos", do pogardliwej "skarpety". inne nazwy to m.in. francuski "sirenault", włoska "lancia tragedia" czy japońska "masahuku". ktoś pamięta inne określenia?
    1 czerwca 2012, 18:10 przez orwo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Škoda Octavia – Škoda Octavia została wprowadzona na rynek pod koniec 1996 roku. Był to pierwszy model Škody, który powstał w biurach konstrukcyjnych koncernu Volkswagena. Dzięki Octavii Škoda znacznie umocniła swoją pozycje na europejskim rynku motoryzacyjnym.

W Škodzie Octavii wykorzystano płytę podłogową VW Golfa IV generacji (Platforma VW A4 PQ 34). Ten model Škody wytwarzano w dwóch wersjach nadwoziowych 5-drzwiowy liftback oraz kombi oraz początkowo w trzech wersjach wyposażenia LX, GLX i SLX. Dużą popularnością cieszyły się wersje promocyjne, m.in.: Laurin&Klement, Tour.

Octavia przeszła drobny face lifting w 2000 roku. Wtedy zmieniono nazwy wersji wyposażeniowych na Classic, Ambiente i Elegance, rozpoczęto także sprzedaż modelu w wersji RS (Rallye Sport).

Od roku 2001 podstawowa wersja Octavii - liftback dostępna była również z napędem na cztery koła.

Pomimo rozpoczęcia sprzedaży Octavii drugiej generacji na początku 2004 roku, model ten oferowany pozostał w ofercie pod oznaczeniem Škoda Octavia Tour. Produkcja zakończona została 9 listopada 2010 roku. w zakładzie we Vrchlabí. Powodem zakończenia produkcji było słabnące zainteresowanie tym modelu na rynku. W ciągu 12 lat wyprodukowano 1 442 126 egzemplarzy,
    Škoda Octavia została wprowadzona na rynek pod koniec 1996 roku. Był to pierwszy model Škody, który powstał w biurach konstrukcyjnych koncernu Volkswagena. Dzięki Octavii Škoda znacznie umocniła swoją pozycje na europejskim rynku motoryzacyjnym.

    W Škodzie Octavii wykorzystano płytę podłogową VW Golfa IV generacji (Platforma VW A4 PQ 34). Ten model Škody wytwarzano w dwóch wersjach nadwoziowych 5-drzwiowy liftback oraz kombi oraz początkowo w trzech wersjach wyposażenia LX, GLX i SLX. Dużą popularnością cieszyły się wersje promocyjne, m.in.: Laurin&Klement, Tour.

    Octavia przeszła drobny face lifting w 2000 roku. Wtedy zmieniono nazwy wersji wyposażeniowych na Classic, Ambiente i Elegance, rozpoczęto także sprzedaż modelu w wersji RS (Rallye Sport).

    Od roku 2001 podstawowa wersja Octavii - liftback dostępna była również z napędem na cztery koła.

    Pomimo rozpoczęcia sprzedaży Octavii drugiej generacji na początku 2004 roku, model ten oferowany pozostał w ofercie pod oznaczeniem Škoda Octavia Tour. Produkcja zakończona została 9 listopada 2010 roku. w zakładzie we Vrchlabí. Powodem zakończenia produkcji było słabnące zainteresowanie tym modelu na rynku. W ciągu 12 lat wyprodukowano 1 442 126 egzemplarzy,
    30 maja 2012, 16:07 przez MatiG96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Ford Escort – Mk I (1968-1975)
W 1967 roku brytyjski oddział Forda zaprezentował następcę samochodu Ford Anglia, pod nazwą Escort. Produkcję rozpoczęto jednocześnie w zakładach w Niemczech i Anglii. Był to dwu- i czterodrzwiowy sedan i trzydrzwiowe kombi. Silniki o pojemności 1,1 l, 1,3 l i 1,6 l przenosiły napęd na tylne koła. W 1971 roku pojawiła się wersja Escort Mexico, nazwana tak po zwycięstwie w rajdzie „London to Mexico Rally” w 1970 roku. W 1974 pojawia się sportowa wersja RS2000.

Mk II (1975-1980)
W 1975 pojawiła się druga generacja Escorta. Nowe było przede wszystkim nadwozie, a silniki pozostały te same, co w Escorcie Mk I. Dodatkowo wprowadzono jednostkę 1,8 l w wersji RS1800. Wersję RS2000 można było odróżnić po podwójnych reflektorach z przodu.

Mk III (1980-1986)
We wrześniu 1980 roku zaprezentowano trzecią już generację. Po raz pierwszy w tym modelu zastosowano przedni napęd. Ford Escort został wybrany samochodem roku 1981. Nowością było także nadwozie typu liftback trzy lub pięciodrzwiowe, mające nawiązać bezpośrednią walkę z najgroźniejszym rywalem, Volkswagenem Golfem. Napęd stanowiły silniki 1,1 l, 1,3 l i 1,6D l W 1981 pojawiła się wersja XR3 z silnikiem 1,6 l o mocy 96 KM. W sierpniu 1983 roku zaprezentowano 2-drzwiowy kabriolet i sedana o nazwie Orion. W wersji XR3i pojawił się wtrysk paliwa a moc wzrosła do 105 KM.

Mk IV (1986-1990)
Na początku 1986 przeprowadzono facelifting. Zmieniono zderzaki, pas przedni, pojawiła się nowa jednostka 1,4 l W 1989 zastosowano nowego diesla 1,8 l. Mk IV charakteryzował się bardziej opływowym kształtem maski. Zmiany były na tyle niewielkie, że Mk IV był natychmiast rozpoznawalny jako następca poprzedniego modelu.Do innych zmian należało zastąpienie modelu XR3 z układem gaźnikowym, przez model XR3i, w którym zastosowano wtrysk paliwa w systemie K-Jetronic.Najmocniejsza wersja RS Turbo z silnikiem o mocy 132 KM (często legitymująca się mocą 145-150 KM) sterowana była systemem wtrysku KE-Jetronic.

Mk V (1990-1993
W 1990 roku zaprezentowano kolejną wersję Escorta. Zastosowano jednostki 1,3 l (60 KM), 1,4 l (71 KM), 1,6 l (105 KM), 1,6 l 16V (90 KM), 1,8l 16V i diesel 1,8 l (60 KM). Wersja XR3i otrzymała silnik 1,8 l o mocy 130 KM (pozostałe 1,8 l 105 i 115 KM), a nowy RS2000 silnik 2,0 l o mocy 150 KM. Ta ostatnia miała możliwość otrzymania napędu na cztery koła.Produckja  odbywała się  w niemieckich fabrykach

Ford Escort RS Cosworth – sportowy samochód osobowy (hot hatch) konstrukcji Forda oparty na modelach Escort MkV i Sierra RS Cosworth produkowany w latach 1992-1996. Wyprodukowano 7165 egzemplarzy modelu[1].

Samochód oparto na skróconej płycie podłogowej Sierry 4x4. Przystosowano do niej nadwozie Escorta MkV odpowiednio zmodyfikowane przez Karmanna. Pierwsze 2500 egzemplarzy powstało w celu uzyskania homologacji pozwalającej na start w rajdach Grupy A FIA[1]. W serii tej zastosowano turbosprężarkę Garett T3/T04B, silniki w nią wyposażone charakteryzowały się dużą turbodziurą. W drugiej serii Escorta użyto mniejszej turbiny Garett T25, co pozwoliło zniwelować niekorzystne zjawisko. Z zewnątrz samochód wyróżniał się dużym spojlerem na klapie bagażnika.

Mk Vb (1992-1995)
Pierwsze zmiany stylistyczne przeprowadzono w 1992 roku, zmieniając pas przedni (charakterystyczny owalny wlot w atrapie chłodnicy) i tylne lampy. W 1995 roku Ford zrezygnował z nazwy Orion i sedan także otrzymał nazwę Escort.Ta wersja Escorta z silnikami 1,3 l i 1,6 16V montowana była również w polskich zakładach Forda w Płońsku.

Mk VI (1995-2000)
Drugi gruntowny facelifting odbył się w styczniu 1995 roku. Ponownie zmieniono pas przedni, jak też deskę rozdzielczą. W 1998 Escorta zastąpił całkowicie nowy model – Ford Focus. Produkcję zakończono w 2000, jednak ostatni furgon zszedł z taśmy w 2002 roku. W tych latach produkowana też była sportowa odmiana – Ford Escort RS 2000 z silnikiem o pojemności 2,0 l i mocy 150 KM. Silnik ten zapewniał przyspieszenie do 100 km/h w czasie 8,7 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 208 km/h.
    Mk I (1968-1975)
    W 1967 roku brytyjski oddział Forda zaprezentował następcę samochodu Ford Anglia, pod nazwą Escort. Produkcję rozpoczęto jednocześnie w zakładach w Niemczech i Anglii. Był to dwu- i czterodrzwiowy sedan i trzydrzwiowe kombi. Silniki o pojemności 1,1 l, 1,3 l i 1,6 l przenosiły napęd na tylne koła. W 1971 roku pojawiła się wersja Escort Mexico, nazwana tak po zwycięstwie w rajdzie „London to Mexico Rally” w 1970 roku. W 1974 pojawia się sportowa wersja RS2000.

    Mk II (1975-1980)
    W 1975 pojawiła się druga generacja Escorta. Nowe było przede wszystkim nadwozie, a silniki pozostały te same, co w Escorcie Mk I. Dodatkowo wprowadzono jednostkę 1,8 l w wersji RS1800. Wersję RS2000 można było odróżnić po podwójnych reflektorach z przodu.

    Mk III (1980-1986)
    We wrześniu 1980 roku zaprezentowano trzecią już generację. Po raz pierwszy w tym modelu zastosowano przedni napęd. Ford Escort został wybrany samochodem roku 1981. Nowością było także nadwozie typu liftback trzy lub pięciodrzwiowe, mające nawiązać bezpośrednią walkę z najgroźniejszym rywalem, Volkswagenem Golfem. Napęd stanowiły silniki 1,1 l, 1,3 l i 1,6D l W 1981 pojawiła się wersja XR3 z silnikiem 1,6 l o mocy 96 KM. W sierpniu 1983 roku zaprezentowano 2-drzwiowy kabriolet i sedana o nazwie Orion. W wersji XR3i pojawił się wtrysk paliwa a moc wzrosła do 105 KM.

    Mk IV (1986-1990)
    Na początku 1986 przeprowadzono facelifting. Zmieniono zderzaki, pas przedni, pojawiła się nowa jednostka 1,4 l W 1989 zastosowano nowego diesla 1,8 l. Mk IV charakteryzował się bardziej opływowym kształtem maski. Zmiany były na tyle niewielkie, że Mk IV był natychmiast rozpoznawalny jako następca poprzedniego modelu.Do innych zmian należało zastąpienie modelu XR3 z układem gaźnikowym, przez model XR3i, w którym zastosowano wtrysk paliwa w systemie K-Jetronic.Najmocniejsza wersja RS Turbo z silnikiem o mocy 132 KM (często legitymująca się mocą 145-150 KM) sterowana była systemem wtrysku KE-Jetronic.

    Mk V (1990-1993
    W 1990 roku zaprezentowano kolejną wersję Escorta. Zastosowano jednostki 1,3 l (60 KM), 1,4 l (71 KM), 1,6 l (105 KM), 1,6 l 16V (90 KM), 1,8l 16V i diesel 1,8 l (60 KM). Wersja XR3i otrzymała silnik 1,8 l o mocy 130 KM (pozostałe 1,8 l 105 i 115 KM), a nowy RS2000 silnik 2,0 l o mocy 150 KM. Ta ostatnia miała możliwość otrzymania napędu na cztery koła.Produckja odbywała się w niemieckich fabrykach

    Ford Escort RS Cosworth – sportowy samochód osobowy (hot hatch) konstrukcji Forda oparty na modelach Escort MkV i Sierra RS Cosworth produkowany w latach 1992-1996. Wyprodukowano 7165 egzemplarzy modelu[1].

    Samochód oparto na skróconej płycie podłogowej Sierry 4x4. Przystosowano do niej nadwozie Escorta MkV odpowiednio zmodyfikowane przez Karmanna. Pierwsze 2500 egzemplarzy powstało w celu uzyskania homologacji pozwalającej na start w rajdach Grupy A FIA[1]. W serii tej zastosowano turbosprężarkę Garett T3/T04B, silniki w nią wyposażone charakteryzowały się dużą turbodziurą. W drugiej serii Escorta użyto mniejszej turbiny Garett T25, co pozwoliło zniwelować niekorzystne zjawisko. Z zewnątrz samochód wyróżniał się dużym spojlerem na klapie bagażnika.

    Mk Vb (1992-1995)
    Pierwsze zmiany stylistyczne przeprowadzono w 1992 roku, zmieniając pas przedni (charakterystyczny owalny wlot w atrapie chłodnicy) i tylne lampy. W 1995 roku Ford zrezygnował z nazwy Orion i sedan także otrzymał nazwę Escort.Ta wersja Escorta z silnikami 1,3 l i 1,6 16V montowana była również w polskich zakładach Forda w Płońsku.

    Mk VI (1995-2000)
    Drugi gruntowny facelifting odbył się w styczniu 1995 roku. Ponownie zmieniono pas przedni, jak też deskę rozdzielczą. W 1998 Escorta zastąpił całkowicie nowy model – Ford Focus. Produkcję zakończono w 2000, jednak ostatni furgon zszedł z taśmy w 2002 roku. W tych latach produkowana też była sportowa odmiana – Ford Escort RS 2000 z silnikiem o pojemności 2,0 l i mocy 150 KM. Silnik ten zapewniał przyspieszenie do 100 km/h w czasie 8,7 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 208 km/h.
    30 maja 2012, 16:20 przez MatiG96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mój były Golf II – No niestety sprzedałem go w 2007, bo nie miałem kasy, wtedy jeszcze nie było takiej mody na tuning jak dzisiaj. Jak kupowałem go w 2004 roku, chyba tylko 4 takie były w Polsce, wiem że tuningiem zajęła  się jakaś niemiecka firma, ale nazwy nie pamiętam.. Zamierzałem wrzucić vr6 bo był tam 1.8 ( lipa ). Do dzisiaj żałuje tego że go sprzedałem. Niech moc będzie z nim.
    No niestety sprzedałem go w 2007, bo nie miałem kasy, wtedy jeszcze nie było takiej mody na tuning jak dzisiaj. Jak kupowałem go w 2004 roku, chyba tylko 4 takie były w Polsce, wiem że tuningiem zajęła się jakaś niemiecka firma, ale nazwy nie pamiętam.. Zamierzałem wrzucić vr6 bo był tam 1.8 ( lipa ). Do dzisiaj żałuje tego że go sprzedałem. Niech moc będzie z nim.
    1 maja 2012, 23:48 przez kroldawid (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (10)
    WSK M21W2          Konkurs – Wszyscy znają wszelkiego typu zagraniczne motocykle zapominając o naszych polskich konstrukcjach. Widoczna na zdjęciu WSK M21W2 często mylona z kobuzem pochodzi z 1973r jest to pierwsza seria motocykli z silnikiem 175ccm. Watro przypomnieć że w tamtych czasach byliśmy potęgą motocyklową i nasze WSK były również składane w Indiach. Warto sobie przypomnieć o tych czasach aby nazwy Kobuz Lelek Dudek Kos itd nie były obce.
    Wszyscy znają wszelkiego typu zagraniczne motocykle zapominając o naszych polskich konstrukcjach. Widoczna na zdjęciu WSK M21W2 często mylona z kobuzem pochodzi z 1973r jest to pierwsza seria motocykli z silnikiem 175ccm. Watro przypomnieć że w tamtych czasach byliśmy potęgą motocyklową i nasze WSK były również składane w Indiach. Warto sobie przypomnieć o tych czasach aby nazwy Kobuz Lelek Dudek Kos itd nie były obce.
    18 kwietnia 2012, 20:05 przez ~zzaspa | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    Moje własne zdjęcie