Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Profil użytkownika

    mateusz6657

    Młody rajdowiec
    Zamieszcza materiały od: 16 maja 2012 - 15:36
    Ostatnio: 16 stycznia 2018 - 16:05
    • Materiałów na głównej: 67 z 82 (15 usunietych przez adm.)
    • Punktów za materiały: 4792
    • Komentarzy: 154
    • Punktów za komentarze: 62
     
    Vanos – Jest to dwustopniowa regulacja faz rozrządu firmy BMW.
Składa się z:
zawór elektromagnetyczny
wałek przesuwny
skośne koło zębate, powodujące obrót wałka rozrządu
układ uruchamiający
element regulacyjny
Zasada działania:
Elektroniczne urządzenie sterujące, wykorzystując sygnał z czujników obciążenia i prędkości obrotowej silnika, określa sygnał sterujący wykonawczego układu hydraulicznego. Sygnał sterujący ustala położenie zaworu elektromagnetycznego umożliwiające przepływ oleju do układu uruchamiającego. Siła pochodząca od ciśnienia oleju powoduje przesunięcie wałka połączonego z elementem regulacyjnym, który znajduje się w piaście koła łańcuchowego napędu wałka rozrządu. Ten zmienia swoje położenie kątowe, powodując zmianę faz rozrządu (w tym przypadku zaworu dolotowego). W zakresie niskich prędkości element regulacyjny obraca wałkiem rozrządu, zmniejszając kąt początku otwarcia zaworów dolotowych. W średnim zakresie prędkości obrotowych, powyżej określonej wartości, element regulacyjny obraca wałek rozrządu w kierunku wcześniejszego otwarcia zaworów dolotowych. Po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej element regulacyjny ustawia wałek rozrządu ponownie w położeniu późniejszego otwarcia zaworów dolotowych.
    Jest to dwustopniowa regulacja faz rozrządu firmy BMW.
    Składa się z:
    zawór elektromagnetyczny
    wałek przesuwny
    skośne koło zębate, powodujące obrót wałka rozrządu
    układ uruchamiający
    element regulacyjny
    Zasada działania:
    Elektroniczne urządzenie sterujące, wykorzystując sygnał z czujników obciążenia i prędkości obrotowej silnika, określa sygnał sterujący wykonawczego układu hydraulicznego. Sygnał sterujący ustala położenie zaworu elektromagnetycznego umożliwiające przepływ oleju do układu uruchamiającego. Siła pochodząca od ciśnienia oleju powoduje przesunięcie wałka połączonego z elementem regulacyjnym, który znajduje się w piaście koła łańcuchowego napędu wałka rozrządu. Ten zmienia swoje położenie kątowe, powodując zmianę faz rozrządu (w tym przypadku zaworu dolotowego). W zakresie niskich prędkości element regulacyjny obraca wałkiem rozrządu, zmniejszając kąt początku otwarcia zaworów dolotowych. W średnim zakresie prędkości obrotowych, powyżej określonej wartości, element regulacyjny obraca wałek rozrządu w kierunku wcześniejszego otwarcia zaworów dolotowych. Po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej element regulacyjny ustawia wałek rozrządu ponownie w położeniu późniejszego otwarcia zaworów dolotowych.
    22 marca 2015, 18:22 przez mateusz6657 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Honda Civic VI –
    12 grudnia 2014, 21:58 przez mateusz6657 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło: www.auto-świat.pl
    Audi V8 – Auto zostało po raz pierwszy zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 1988 roku. Samochód mimo, że zbudowany został na bazie płyty podłogowej modeli 100 i 200 konkurować mógł m.in. z BMW i Mercedesem dzięki 32-zaworowemu, wtryskowemu silnikowi benzynowemu w układzie V8, napędzie Quattro i dopracowaną skrzynią biegów. Samochód stylistycznie przypominał modele 100 i 200 jednak różnił się od nich grillem, powiększonym rozstawem osi, poszerzonymi błotnikami, innymi zderzakami oraz większymi kołami. W 1990 roku wprowadzono na rynek dłuższą wersją Lang. W 1992 roku we wnętrzu pojazdu dokonano kilku zmian stylistycznych, zmieniono m.in. panel Climatronic oraz odcień drewna na bardziej wyrazisty. W tym samym roku wprowadzono na rynek mocniejszą wersję Exclusive z silnikiem V8 o pojemności 4.2 litra i mocy 280 KM.
    Auto zostało po raz pierwszy zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 1988 roku. Samochód mimo, że zbudowany został na bazie płyty podłogowej modeli 100 i 200 konkurować mógł m.in. z BMW i Mercedesem dzięki 32-zaworowemu, wtryskowemu silnikowi benzynowemu w układzie V8, napędzie Quattro i dopracowaną skrzynią biegów. Samochód stylistycznie przypominał modele 100 i 200 jednak różnił się od nich grillem, powiększonym rozstawem osi, poszerzonymi błotnikami, innymi zderzakami oraz większymi kołami. W 1990 roku wprowadzono na rynek dłuższą wersją Lang. W 1992 roku we wnętrzu pojazdu dokonano kilku zmian stylistycznych, zmieniono m.in. panel Climatronic oraz odcień drewna na bardziej wyrazisty. W tym samym roku wprowadzono na rynek mocniejszą wersję Exclusive z silnikiem V8 o pojemności 4.2 litra i mocy 280 KM.
    30 listopada 2014, 13:49 przez mateusz6657 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Renault Clio V6 – Renault Clio V6 – sportowy model Renault budowany od 2001 roku w fabryce Alpine. Samochód jest mocno zmodyfikowaną wersją modelu Clio. Do napędu użyto widlastego silnika sześciocylindrowego o pojemności 2,9 litra, został on umieszczony centralnie. Napęd przenoszony był poprzez 6-biegową manualną skrzynię biegów na koła tylne. Motor umieszczony z tyłu potrzebuje dolotu powietrza, więc po bokach karoserii powstały dwa duże wloty i poszerzone zostały wszystkie błotniki. Produkcję zakończono w roku 2005.
Silnik generuje 255KM i 300Nm momentu obrotowego.
Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 6,0  sekund.
    Renault Clio V6 – sportowy model Renault budowany od 2001 roku w fabryce Alpine. Samochód jest mocno zmodyfikowaną wersją modelu Clio. Do napędu użyto widlastego silnika sześciocylindrowego o pojemności 2,9 litra, został on umieszczony centralnie. Napęd przenoszony był poprzez 6-biegową manualną skrzynię biegów na koła tylne. Motor umieszczony z tyłu potrzebuje dolotu powietrza, więc po bokach karoserii powstały dwa duże wloty i poszerzone zostały wszystkie błotniki. Produkcję zakończono w roku 2005.
    Silnik generuje 255KM i 300Nm momentu obrotowego.
    Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 6,0 sekund.
    30 listopada 2014, 13:44 przez mateusz6657 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Audi S6 C4 – W Audi S6 C4 mamy do wyboru 3 rodzaje silników:
2.2T R5(230KM)
4.2 V8(290KM)
4.2 Plus V8(325KM)
Jednak skupimy się na tym najmocniejszym silniku wolnossącym 4.2 Plus DOHC.
Silnik ten posiada 8 cylindrów o łącznej pojemności 4172cm3, który generóję aż 325KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 400Nm. Silnik ten został wyposażony w elektroniczny wtrysk paliwa (EFI). Moc silnika zostaje przenoszona na wszystkie 4 koła (Quattro).Silnik 4.2 Plus rozpędza auto do 100km/h w zaledwie 5,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 250km/h. Średnie spalanie poza miastem wynosi 15 l/100km.
    W Audi S6 C4 mamy do wyboru 3 rodzaje silników:
    2.2T R5(230KM)
    4.2 V8(290KM)
    4.2 Plus V8(325KM)
    Jednak skupimy się na tym najmocniejszym silniku wolnossącym 4.2 Plus DOHC.
    Silnik ten posiada 8 cylindrów o łącznej pojemności 4172cm3, który generóję aż 325KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 400Nm. Silnik ten został wyposażony w elektroniczny wtrysk paliwa (EFI). Moc silnika zostaje przenoszona na wszystkie 4 koła (Quattro).Silnik 4.2 Plus rozpędza auto do 100km/h w zaledwie 5,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 250km/h. Średnie spalanie poza miastem wynosi 15 l/100km.
    27 listopada 2014, 23:59 przez mateusz6657 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (8)
    Źródło: audi-c4.pl
    BMW X5 M-Power – Pod maską X5 M pracuje benzynowa doładowana jednostka V8 o pojemności 4.4 l, mocy 555 KM i 680 Nm momentu obrotowego przenoszone jest na cztery koła za pomocą 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów ze sportowym oprogramowaniem. Pierwsze 100 km/h  osiąga w zaledwie 4,7 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 275 km/h.
    Pod maską X5 M pracuje benzynowa doładowana jednostka V8 o pojemności 4.4 l, mocy 555 KM i 680 Nm momentu obrotowego przenoszone jest na cztery koła za pomocą 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów ze sportowym oprogramowaniem. Pierwsze 100 km/h osiąga w zaledwie 4,7 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 275 km/h.
    27 listopada 2014, 23:26 przez mateusz6657 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło: www.mycarportal.net
    zarchiwizowany
    Audi A6 C4 – Mam w planach kupić takie auto na wiosnę ponieważ jest to mój samochód marzeń. Prosił bym o waszą opinie na jego temat. To będzie moje pierwsze auto.
    Mam w planach kupić takie auto na wiosnę ponieważ jest to mój samochód marzeń. Prosił bym o waszą opinie na jego temat. To będzie moje pierwsze auto.
    7 października 2014, 16:22 przez mateusz6657 (PW) | było | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło: da.wikipedia.org
    zarchiwizowany
    Moja Suzi – Moja Suzuki rm 125.?
    Moja Suzuki rm 125.?
    6 sierpnia 2014, 13:02 przez mateusz6657 (PW) | było | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło: własne
    Jeździ ktoś?
    3 maja 2014, 12:50 przez mateusz6657 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Pyysior –
    7 kwietnia 2014, 15:37 przez mateusz6657 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło: Saab / Facebook