Z Japonii. Firma została założona w roku 1931 w Kurume (Japonia). Nazwisko założyciela, Shojiro Ishibashi, dosłownie oznacza "kamienny most". Jest ona źródłem anglojęzycznej nazwy Bridgestone, przyjętej, by ułatwić podbój rynku amerykańskiego. W roku 1988 Bridgestone przejęła amerykańską Firestone.
Samochód zadebiutował w 1989 r. z silnikiem 1.8L (175 KM), stąd odpowiednie cyfry w nazwie modelu, ale po dwóch latach pod maskę zawitała jednostka 2.0L (205 KM), jednak nazwy modelu nie zmieniono. W 1996 r. z okazji faceliftingu pojawiły się lampy które widać na powyższej fotce, w tym roku pojawiła się również inna rzecz, otóż po raz pierwszy pod maskę tego modelu zawitał silnik wolnossący (2.0L 140 KM).
Legenda głosi, że Peugeot zostawił dla siebie 3 cyfrowe nazwy z zerem po środku już od ok. 1930 roku. Znana jest historia Porsche 901, który musiał zmienić nazwę. Francuska marka pozwoliła zostawić jedynie Ferrari swoje nazwy z zerem po środku, mowa o modelach 208, 308 i Dino 206. Ale coś jakoś nic nie wiadomo jak Francuzi zareagowali na BMW 507.