Szukaj
Znalazłem 85 takich materiałów
Otórz, gdy założyciel firmy "August Horch Automobilwerke GmbH" August Horch, został zmuszony przez sąd do usunięcia z nazwy swojego nazwiska, razem ze swoim przyjacielem Franzem Fikentscherem postanowili wymyślić nową nazwę, jednak spotkaniu towarzyszyli także dwaj synowie Franza. Podczas rozmowy jeden z nich przetłumaczył nazwisko Horch na łaciński - "słuchać się", co tłumaczy się jako "audire", a forma rozkazująca to "Audi". Nazwę tych wspaniałych aut zawdzięczamy 10-letniemu chłopcu.
SAM powstał na bazie Volkswagena KdF Kubelwagen z 1941 roku. Z tej maszyny zapożyczona została płyta podłogowa, elementy zawieszenia tylnego i przedniego, części układu kierowniczego i hamulcowego. Jednostką napędzającą SAM-a był silnik typu bokser o pojemności 1130 centymetrów sześciennych i mocy 34 KM.
Karoseria została wykonana przez konstruktora własnoręcznie, z włókna poliuretanowego oraz żywicy poliestrowej, czyli materiałów służących do budowy szybowców. SAM jako jeden z nielicznych amatorskich pojazdów otrzymał oficjalne pozwolenie na używanie nazwy Volkswagen.
Poniekąd samochód nie ma nic - oprócz nazwy - wspólnego z jego imiennikiem ze stajni Pagani.
DeTomaso Zonda zadebiutował w 1971 roku i bazował na Maseratti Ghibli. Napęd stanowi 5.7 litrowa jednostka V8 od Forda, a nie AMG, w dodatku umieszczona z przodu.
Trzeba jednak przyznać, że w swoich latach DeTomaso Zonda wzbudzał podobne emocje, co dziś Pagani Zonda.
Na pytanie, skąd ta sama nazwa samochodów z różnych epok, odmiennych producentów, też jest całkiem sensowna odpowiedź: otóż Horacio Pagani i Ajejandro De Tomaso pochodzą z Argentyny, a tam terminem Zonda określano ciepły i suchy wiatr, mocno podnoszący temperaturę powietrza...
Macie pomysł gdzie mogła by rozegrać się akcja kolejnej części "Szybko i Wściekle"?
Nazwa serialu "Oldtimer" wzięła się z nazwy klubu "Oldtimery Garwolin"