Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 77 takich materiałów
    McLaren Senna GTR – Supersamochód klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę McLaren od 2018 roku. Jest to wyczynowy supersamochód zbudowany jako alternatywa dla mniejszych modeli 570S i 720S o bardziej drogowym charakterze. Po raz pierwszy samochód został zaprezentowany od koniec 2017 roku. Nazwa wyścigowego modelu to hołd McLarena dla utytułowanego brazylijskiego kierowcy wyścigowego Ayrtona Senny. Samochód napędzany jest przez silnik V8 o pojemności 4 l, który generuje 800 KM i moment obrotowy 800 Nm. W marcu 2018 roku McLaren przedstawił specjalną wersję Senny przenzaczoną do poruszania się w warunkach torowych. Odmiana GTR powstała jako hołd dla zwycięstw McLarena w wyścigach LeMans w 1995 roku, powstając w ściśle limitowanej serii 5 egzemplarzy odróżniających się od siebie innym malowaniem nadwozia odnoszącym się do barw każdego z wyścigowych bolidów sprzed ćwierć wieku. Dzięki modyfikacjom w układzie napędowym i lżejszemu nadwoziu o 188 kilogramów Senna GTR rozwija o 14 KM większą moc.
    Supersamochód klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę McLaren od 2018 roku. Jest to wyczynowy supersamochód zbudowany jako alternatywa dla mniejszych modeli 570S i 720S o bardziej drogowym charakterze. Po raz pierwszy samochód został zaprezentowany od koniec 2017 roku. Nazwa wyścigowego modelu to hołd McLarena dla utytułowanego brazylijskiego kierowcy wyścigowego Ayrtona Senny. Samochód napędzany jest przez silnik V8 o pojemności 4 l, który generuje 800 KM i moment obrotowy 800 Nm. W marcu 2018 roku McLaren przedstawił specjalną wersję Senny przenzaczoną do poruszania się w warunkach torowych. Odmiana GTR powstała jako hołd dla zwycięstw McLarena w wyścigach LeMans w 1995 roku, powstając w ściśle limitowanej serii 5 egzemplarzy odróżniających się od siebie innym malowaniem nadwozia odnoszącym się do barw każdego z wyścigowych bolidów sprzed ćwierć wieku. Dzięki modyfikacjom w układzie napędowym i lżejszemu nadwoziu o 188 kilogramów Senna GTR rozwija o 14 KM większą moc.
    2 września 2022, 21:27 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Audi RS2 Avant – Sportowy samochód oparty na bazie Audi 80 Avant produkowany w latach 1994-1995. Samochód powstał przy współpracy niemieckich marek Audi i Porsche. Większość egzemplarzy RS2 to kombi, lecz powstały również cztery egzemplarze w wersji sedan. Po udanej prezentacji modelu 500E Mercedesa i jego sukcesie zarówno pod względem osiągów jak i sprzedaży Audi rozpoczęło współpracę z Porsche. Chociaż wiele elementów konstrukcyjnych samochodu zostało wyprodukowanych przez Audi, montażem zajmowało się Porsche w ich fabryce Rossle-Bau w Zuffenhausen w Niemczech. RS2 napędzane jest przez turbodoładowany silnik I5 o pojemności 2,2 l. Silnik ten został wyprodukowany przez Audi, ale został znacznie zmodyfikowany przez Porsche: standardowa turbosprężarka KKK została zamieniona na większą wraz z wytrzymałym intercoolerem i wtryskiwaczami paliwa o wyższym przepływie, nowo zaprojektowanym wałkiem rozrządu, wydajniejszym układem dolotowym i niskociśnieniowym układem wydechowym. Z tymi modyfikacjami silnik RS2 wytwarza moc 315 KM i moment obrotowy 410 Nm co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 262 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 4,8 sekundy. W teście drogowym przeprowadzonym w 1995 roku przez brytyjski magazyn samochodowy Autocar RS2 przyspieszał 0-30 mph w 1,5 sekundy co oznaczało, że RS2 osiąga tą prędkość szybciej niż drogowa wersja McLarena F1.
    Sportowy samochód oparty na bazie Audi 80 Avant produkowany w latach 1994-1995. Samochód powstał przy współpracy niemieckich marek Audi i Porsche. Większość egzemplarzy RS2 to kombi, lecz powstały również cztery egzemplarze w wersji sedan. Po udanej prezentacji modelu 500E Mercedesa i jego sukcesie zarówno pod względem osiągów jak i sprzedaży Audi rozpoczęło współpracę z Porsche. Chociaż wiele elementów konstrukcyjnych samochodu zostało wyprodukowanych przez Audi, montażem zajmowało się Porsche w ich fabryce Rossle-Bau w Zuffenhausen w Niemczech. RS2 napędzane jest przez turbodoładowany silnik I5 o pojemności 2,2 l. Silnik ten został wyprodukowany przez Audi, ale został znacznie zmodyfikowany przez Porsche: standardowa turbosprężarka KKK została zamieniona na większą wraz z wytrzymałym intercoolerem i wtryskiwaczami paliwa o wyższym przepływie, nowo zaprojektowanym wałkiem rozrządu, wydajniejszym układem dolotowym i niskociśnieniowym układem wydechowym. Z tymi modyfikacjami silnik RS2 wytwarza moc 315 KM i moment obrotowy 410 Nm co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 262 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 4,8 sekundy. W teście drogowym przeprowadzonym w 1995 roku przez brytyjski magazyn samochodowy Autocar RS2 przyspieszał 0-30 mph w 1,5 sekundy co oznaczało, że RS2 osiąga tą prędkość szybciej niż drogowa wersja McLarena F1.
    1 września 2022, 21:57 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    McLarena P1 można już z czystym sumieniem nazwać modelem legendarnym. Czym zaskarbił sobie sympatie petrolheadów z całego świata? Jak wypada na tle Wielkiej Trójcy Hiperaut? Zapraszam na seans!
    23 sierpnia 2022, 14:51 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    McLaren F1 LM – Hipersamochód produkowany przez brytyjską markę McLaren w latach 1993-1998. W 1988 roku konstruktor Gordon Murray i projektant Peter Stevens przedstawili pierwsze szkice sportowego coupe Ronowi Dennisowi, szefowi McLarena. Samochód miał być ulicznym ucieleśnieniem sukcesu firmy w Formule 1. Pierwszy prototyp samochodu gotowy był w połowie 1991 roku, a 28 maja 1992 roku w Monako odbyła się pierwsza prezentacja. W 1994 McLaren F1 trafił do pierwszych odbiorców. F1 LM produkowany był w latach 1996-1998. Samochód został wyprodukowany w hołdzie wygranego w 1995 roku wyścigu Le Mans. LM bazowany jest na modelu F1 GTR i jest najdroższą wersją McLarena F1. F1 LM napędzany jest 6,1-litrowym V12 o mocy 680 KM i 705 Nm momentu obrotowego co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 362 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 2,8 sekundy. Powstało tylko 5 egzemplarzy McLarena F1 LM.
    Hipersamochód produkowany przez brytyjską markę McLaren w latach 1993-1998. W 1988 roku konstruktor Gordon Murray i projektant Peter Stevens przedstawili pierwsze szkice sportowego coupe Ronowi Dennisowi, szefowi McLarena. Samochód miał być ulicznym ucieleśnieniem sukcesu firmy w Formule 1. Pierwszy prototyp samochodu gotowy był w połowie 1991 roku, a 28 maja 1992 roku w Monako odbyła się pierwsza prezentacja. W 1994 McLaren F1 trafił do pierwszych odbiorców. F1 LM produkowany był w latach 1996-1998. Samochód został wyprodukowany w hołdzie wygranego w 1995 roku wyścigu Le Mans. LM bazowany jest na modelu F1 GTR i jest najdroższą wersją McLarena F1. F1 LM napędzany jest 6,1-litrowym V12 o mocy 680 KM i 705 Nm momentu obrotowego co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 362 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 2,8 sekundy. Powstało tylko 5 egzemplarzy McLarena F1 LM.
    21 sierpnia 2022, 21:30 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes-Benz SLR McLaren 722 – Supersamochód klasy średniej produkowany we współpracy Mercedesa i McLarena w latach 2003-2009. Pierwszy prototyp samochodu zaprezentowano w Detroit w 1999 roku za to wersję produkcyjną zaprezentowano 17 listopada 2003 podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. W 2007 roku rozpoczęto produkcję wersji roadster. Do współpracy między Mercedesem, a McLarenem doszło, ponieważ obie firmy ściśle współpracowały wówczas ze sobą w Formule 1, a McLaren był także w 40% własnością ówczesnej firmy Daimler AG. Produkcja SLR odbywała się ręcznie w centrum technologicznym McLarena w Woking w Anglii w wersji coupe oraz roadster. Inspiracją podczas projektowania samochodu był Mercedes 300 SLR. Nadwozie wykonano z włókna węglowego. Przy projektowaniu nadwozia korzystano z technologii jakie wykorzystuje się w F1. SLR wyposażono w ukryty spojler, który podnosi się przy prędkości 95 km/h zwiększając przyczepność i stabilność auta. Wersja 722 Edition wyposażona jest w 5,4-litrowy silnik V8, który wytwarza moc 650 KM i moment obrotowy 820 Nm. W tej wersji samochód osiąga prędkość maksymalną 337 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekund.
    Supersamochód klasy średniej produkowany we współpracy Mercedesa i McLarena w latach 2003-2009. Pierwszy prototyp samochodu zaprezentowano w Detroit w 1999 roku za to wersję produkcyjną zaprezentowano 17 listopada 2003 podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. W 2007 roku rozpoczęto produkcję wersji roadster. Do współpracy między Mercedesem, a McLarenem doszło, ponieważ obie firmy ściśle współpracowały wówczas ze sobą w Formule 1, a McLaren był także w 40% własnością ówczesnej firmy Daimler AG. Produkcja SLR odbywała się ręcznie w centrum technologicznym McLarena w Woking w Anglii w wersji coupe oraz roadster. Inspiracją podczas projektowania samochodu był Mercedes 300 SLR. Nadwozie wykonano z włókna węglowego. Przy projektowaniu nadwozia korzystano z technologii jakie wykorzystuje się w F1. SLR wyposażono w ukryty spojler, który podnosi się przy prędkości 95 km/h zwiększając przyczepność i stabilność auta. Wersja 722 Edition wyposażona jest w 5,4-litrowy silnik V8, który wytwarza moc 650 KM i moment obrotowy 820 Nm. W tej wersji samochód osiąga prędkość maksymalną 337 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekund.
    McLaren P1 – Hybrydowy hipersamochód produkowany przez brytyjską markę McLaren w latach 2013-2015, został zaprezentowany w 2012 roku na Paris Motor Show. P1 waży około 1300 kg i zbliżony jest pod tym względem do McLarena MP4-12C. Wersję produkcyjną zaprezentowano na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2013 roku. Wersja produkcyjna miała zamontowany ogranicznik prędkości do 350 km/h. W tej wersji zmieniono także wloty powietrza z przodu i z tyłu wozu. Aerodynamika nie została zmieniona. Oficjalna wersja ma zmieniony lakier z pomarańczowego na żółty. P1 wykorzystuje projekt mid-engine. Jest to monocoque z włókna węglowego i struktury bezpieczeństwa dachu i klatki bezpieczeństwa zamontowanej we wnętrzu pojazdu o nazwie MonoCage. Silnik McLaren M838T V8 twin-turbo o pojemności 6,9 l w połączeniu z systemem odzyskiwania energii kinetycznej auta ma moc 727 KM. W połączeniu z silnikiem elektrycznym P1 ma w sumie 903 KM. Można także jeździć na samym silniku elektrycznym. P1 przyspiesza do 100 km/h w 2,8 sekund.
    Hybrydowy hipersamochód produkowany przez brytyjską markę McLaren w latach 2013-2015, został zaprezentowany w 2012 roku na Paris Motor Show. P1 waży około 1300 kg i zbliżony jest pod tym względem do McLarena MP4-12C. Wersję produkcyjną zaprezentowano na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2013 roku. Wersja produkcyjna miała zamontowany ogranicznik prędkości do 350 km/h. W tej wersji zmieniono także wloty powietrza z przodu i z tyłu wozu. Aerodynamika nie została zmieniona. Oficjalna wersja ma zmieniony lakier z pomarańczowego na żółty. P1 wykorzystuje projekt mid-engine. Jest to monocoque z włókna węglowego i struktury bezpieczeństwa dachu i klatki bezpieczeństwa zamontowanej we wnętrzu pojazdu o nazwie MonoCage. Silnik McLaren M838T V8 twin-turbo o pojemności 6,9 l w połączeniu z systemem odzyskiwania energii kinetycznej auta ma moc 727 KM. W połączeniu z silnikiem elektrycznym P1 ma w sumie 903 KM. Można także jeździć na samym silniku elektrycznym. P1 przyspiesza do 100 km/h w 2,8 sekund.
    Mercedes-Benz CLK GTR – Samochód wyścigowy zaliczany do ówczesnej kategorii wyścigowej GT1 wyprodukowany w 1997 roku i hipersamochód, produkowany przez niemieckie przedsiębiorstwo Mercedes-AMG w latach 1998–1999. Jego twórcami byli konstruktorzy pracujący w dziale AMG, natomiast głównym przeznaczeniem pokonanie triumfującego w wyścigach samochodów GT Mclarena F1 GTR. Wersja stworzona w 1997 roku była przeznaczona do rywalizacji w ówczesnych wyścigach serii FIA GT. Cywilny wariant CLK GTR skonstruowany został przez Mercedes-AMG przy zachowaniu minimalnych różnic wizualnych. Samochód zachował elementy zapożyczone z CLK, a także charakterystyczne, masywne nadkola i unoszone do góry drzwi. Kluczowym komponentem unikalnym dla cywilnego CLK GTR został z kolei tylny spojler zintegrowany z karoserią. Wersje cywilne, prócz standardowego modelu z silnikiem V12 o pojemności 6,1 l, były także wyposażone w silnik zmodernizowany przez brytyjską firmę Ilmor Engineering o pojemności 6,9 l, który generuje moc 620 KM i moment obrotowy 770 Nm, dzięki czemu CLK GTR osiąga prędkość maksymalną 320 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,8 sekund.
    Samochód wyścigowy zaliczany do ówczesnej kategorii wyścigowej GT1 wyprodukowany w 1997 roku i hipersamochód, produkowany przez niemieckie przedsiębiorstwo Mercedes-AMG w latach 1998–1999. Jego twórcami byli konstruktorzy pracujący w dziale AMG, natomiast głównym przeznaczeniem pokonanie triumfującego w wyścigach samochodów GT Mclarena F1 GTR. Wersja stworzona w 1997 roku była przeznaczona do rywalizacji w ówczesnych wyścigach serii FIA GT. Cywilny wariant CLK GTR skonstruowany został przez Mercedes-AMG przy zachowaniu minimalnych różnic wizualnych. Samochód zachował elementy zapożyczone z CLK, a także charakterystyczne, masywne nadkola i unoszone do góry drzwi. Kluczowym komponentem unikalnym dla cywilnego CLK GTR został z kolei tylny spojler zintegrowany z karoserią. Wersje cywilne, prócz standardowego modelu z silnikiem V12 o pojemności 6,1 l, były także wyposażone w silnik zmodernizowany przez brytyjską firmę Ilmor Engineering o pojemności 6,9 l, który generuje moc 620 KM i moment obrotowy 770 Nm, dzięki czemu CLK GTR osiąga prędkość maksymalną 320 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,8 sekund.
    McLaren F1 GTR – F1 to hipersamochód produkowany przez brytyjską markę McLaren w latach 1993–1998. Pierwszy prototyp F1 był gotowy w połowie 1991 roku. Pierwsza prezentacja samochodu odbyła się w dniu 28 maja 1992 roku w Monako, a w 1994 F1 trafił do pierwszych, cywilnych odbiorców. Wersja F1 GTR produkowana była w latach 1995-1997. Ze 100 egzemplarzy McLarena F1, 28 z nich to F1 GTR. Waga waha się od 915 do 970 kg. Do napędu użyto silnika V12 pochodzącego z BMW. egzemplarzy po przerobieniu otrzymało homologację drogową. Wersja F1 GTR z 1995 roku posiada silnik generujący moc 600 KM, wersja z 1996 osiąga moc 627 KM. Do napędu modeli z tego rocznika użyto jednostki typu V12 6,1 l pochodzącej od BMW. Jednostka wyposażona jest w układ 48 zaworów. Prędkość maksymalna wynosi 370 km/h. We wnętrzu zamontowano 3 siedzenia. Napęd przenoszony jest na tylne koła. Wersja F1 GTR z 1997 roku osiąga moc maksymalną 680 KM, generowana jest przez sześciolitrowy silnik V12 pochodzący od BMW. Zwiększono w nim prędkość maksymalną z 370 km/h do 386 km/h. Istnieje również wydłużona wersja pojazdu McLaren F1 GTR Long Tail, która powstała w liczbie 10 sztuk.
    F1 to hipersamochód produkowany przez brytyjską markę McLaren w latach 1993–1998. Pierwszy prototyp F1 był gotowy w połowie 1991 roku. Pierwsza prezentacja samochodu odbyła się w dniu 28 maja 1992 roku w Monako, a w 1994 F1 trafił do pierwszych, cywilnych odbiorców. Wersja F1 GTR produkowana była w latach 1995-1997. Ze 100 egzemplarzy McLarena F1, 28 z nich to F1 GTR. Waga waha się od 915 do 970 kg. Do napędu użyto silnika V12 pochodzącego z BMW. egzemplarzy po przerobieniu otrzymało homologację drogową. Wersja F1 GTR z 1995 roku posiada silnik generujący moc 600 KM, wersja z 1996 osiąga moc 627 KM. Do napędu modeli z tego rocznika użyto jednostki typu V12 6,1 l pochodzącej od BMW. Jednostka wyposażona jest w układ 48 zaworów. Prędkość maksymalna wynosi 370 km/h. We wnętrzu zamontowano 3 siedzenia. Napęd przenoszony jest na tylne koła. Wersja F1 GTR z 1997 roku osiąga moc maksymalną 680 KM, generowana jest przez sześciolitrowy silnik V12 pochodzący od BMW. Zwiększono w nim prędkość maksymalną z 370 km/h do 386 km/h. Istnieje również wydłużona wersja pojazdu McLaren F1 GTR Long Tail, która powstała w liczbie 10 sztuk.
    21 czerwca 2022, 21:42 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    McLaren – Senna to wyczynowy supersamochód zbudowany jako alternatywa dla mniejszych modeli 570S i 720S o bardziej drogowym charakterze. Po raz pierwszy model zaprezentowano pod koniec 2017 roku. Nazwa wyścigowego modelu to hołd McLarena dla utytułowanego brazylijskiego kierowcy wyścigowego Ayrtona Senny zmarłego tragicznie podczas wyścigu na torze Imola w 1994 roku. Wyłącznościowe prawa do nazwy udało się uzyskać brytyjskiemu przedsiębiorstwu dzięki porozumieniu z brazylijskim Instituto Ayrton Senna

Pod kątem wizualnym McLaren Senna został utrzymany w spójnej z pozostałymi modelami w ofercie stylistyce function over fashion, wyróżniając się charakterystycznym kształtem pasa przedniego. Jednocześnie, samochód wzbogacono w rozwiązania podyktowane torową specyfiką, jak dużym tylnym spojlerem czy licznymi wlotami powietrza.

Samochód napędzany jest 4-litrowym V8 o mocy 800 KM, które rozwija 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka współpracuje z siedmiobiegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Osiągi pojazdu udało się zoptymalizować pod kątem jak najwyższych wartości dzięki masie całkowitej pojazdu, która wynosi mniej niż 1,2 tony
    Senna to wyczynowy supersamochód zbudowany jako alternatywa dla mniejszych modeli 570S i 720S o bardziej drogowym charakterze. Po raz pierwszy model zaprezentowano pod koniec 2017 roku. Nazwa wyścigowego modelu to hołd McLarena dla utytułowanego brazylijskiego kierowcy wyścigowego Ayrtona Senny zmarłego tragicznie podczas wyścigu na torze Imola w 1994 roku. Wyłącznościowe prawa do nazwy udało się uzyskać brytyjskiemu przedsiębiorstwu dzięki porozumieniu z brazylijskim Instituto Ayrton Senna

    Pod kątem wizualnym McLaren Senna został utrzymany w spójnej z pozostałymi modelami w ofercie stylistyce function over fashion, wyróżniając się charakterystycznym kształtem pasa przedniego. Jednocześnie, samochód wzbogacono w rozwiązania podyktowane torową specyfiką, jak dużym tylnym spojlerem czy licznymi wlotami powietrza.

    Samochód napędzany jest 4-litrowym V8 o mocy 800 KM, które rozwija 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka współpracuje z siedmiobiegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Osiągi pojazdu udało się zoptymalizować pod kątem jak najwyższych wartości dzięki masie całkowitej pojazdu, która wynosi mniej niż 1,2 tony