Tym razem prezentujemy na czym polega problem ślizgającego się sprzęgła. Pokazujemy jak są zbudowane i jak współgrają ze sobą korbowód, koło zamachowe, sprzęgło docisk, łożysko oporowe i skrzynia biegów. Wskazujemy różnice między jednomasowym i dwumasowym kołem zamachowym.
Wreszcie udało mi się zakupić ciekawe mocne auto za małe pieniądze 150 KM V5. Jednak auto jest w trakcie remontu silnika zakupione było za okazyjną cenę ze stukającym silnikiem. Obrócona panewka korbowodu piątego cylindra. Po wyjęciu wału okazało się że wał, jego koniec od strony koła pasowego został skrzywiony. W silniku jest już inny używany oraz wymieniony korbowód. Teraz kończę wymianę uszczelniaczy i czekam na ślizgi łańcucha rozrządu. Taka ciekawostka osobno nie do dostania w żadnej hurtowni motoryzacyjnej jedynie serwis VW ale nie ma tragedii cenowej. Ślizg napinacza i ślizg górnego łańcucha to koszt po 80 zł sztuka.
Kilka lat temu kupiłem sobie "wspaniałego" Golfa III GTI 2.0 16V. Po sześciu (!) dniach silnik wyzionął ducha, ale i tak wspominam go z sentymentem do dziś.