Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 63 takie materiały
    Wladimirec T-25 John Deere – Wladimirec T-25 po kapitalce. Kolor ala John Deere. 
2.1l diesel 2 cylindry 30KM chłodzone powietrzem. Rasowa radziecka konstrukcja. Wersja po domowej modyfikacji, wzmocnienie podwozia, elektryka. Ciekawe czy się spodoba :>
    Wladimirec T-25 po kapitalce. Kolor ala John Deere.
    2.1l diesel 2 cylindry 30KM chłodzone powietrzem. Rasowa radziecka konstrukcja. Wersja po domowej modyfikacji, wzmocnienie podwozia, elektryka. Ciekawe czy się spodoba :>
    6 lutego 2014, 21:07 przez lezuros (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Źródło:

    Własne

    Koniec samochodów z fajnym brzmieniem silnika – Tegoroczna generacja Mini to królestwo silników 3-cylindrowych. 4 cylindry zostały tylko w najmocniejszym modelu Cooper S
    Tegoroczna generacja Mini to królestwo silników 3-cylindrowych. 4 cylindry zostały tylko w najmocniejszym modelu Cooper S
    42 cylindry, silnik gwiazdowy – Silnik gwiazdowy – wielocylindrowy silnik spalinowy, w którym cylindry umieszczone są promieniowo na obwodzie koła, z centralnym wałem korbowym.
    Silnik gwiazdowy – wielocylindrowy silnik spalinowy, w którym cylindry umieszczone są promieniowo na obwodzie koła, z centralnym wałem korbowym.
    22 stycznia 2014, 23:12 przez ~grzesio753 | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Alfa Romeo 1900 – Zaprojektowana w 1950 roku jako następca modelu 6C 2500 – nazwa serii ’6C’ wzięła się od 6-cylindrowych silników. Nasza 1900 taka nie była – zaprezentowany na Paris Motor Show w tym samym roku samochód już od początku miał być pojazdem osobowym średniej klasy. W 3 wersjach nadwoziowych nie aspirował do sportowych sukcesów, w odróżnieniu do poprzedników. Jednak trochę pazura w nim było. Trzy wersje nadwoziowe: sedan, coupe i cabrio (spider), a do tego cztery silniki: od 80 do 115 KM potrafiły nieźle rozpędzić Alfę, mimo że miały tylko cztery cylindry ułożone w rzędzie. Moc na tylną oś przenosiła czterobiegowa skrzynia. Standardowo, gdyż w wersji ‘Super Sprint’ występowała skrzynia pięciobiegowa. Takie zestawienie pozwalało na rozpędzenie topowej wersji ’1900′ do 180 km/h. Na przestrzeni lat powstało wiele różnych wersji różniących się od siebie.
Berlina, 1900 Sprint, 1900 Super, 1900 TI Super – czyli Super Sprint, wersja topowa. To nie koniec. Wpływ na bryłę samochodu mieli tacy mistrzowie jak Zagato, Pinifarina, Ghia czy Bertone.
    Zaprojektowana w 1950 roku jako następca modelu 6C 2500 – nazwa serii ’6C’ wzięła się od 6-cylindrowych silników. Nasza 1900 taka nie była – zaprezentowany na Paris Motor Show w tym samym roku samochód już od początku miał być pojazdem osobowym średniej klasy. W 3 wersjach nadwoziowych nie aspirował do sportowych sukcesów, w odróżnieniu do poprzedników. Jednak trochę pazura w nim było. Trzy wersje nadwoziowe: sedan, coupe i cabrio (spider), a do tego cztery silniki: od 80 do 115 KM potrafiły nieźle rozpędzić Alfę, mimo że miały tylko cztery cylindry ułożone w rzędzie. Moc na tylną oś przenosiła czterobiegowa skrzynia. Standardowo, gdyż w wersji ‘Super Sprint’ występowała skrzynia pięciobiegowa. Takie zestawienie pozwalało na rozpędzenie topowej wersji ’1900′ do 180 km/h. Na przestrzeni lat powstało wiele różnych wersji różniących się od siebie.
    Berlina, 1900 Sprint, 1900 Super, 1900 TI Super – czyli Super Sprint, wersja topowa. To nie koniec. Wpływ na bryłę samochodu mieli tacy mistrzowie jak Zagato, Pinifarina, Ghia czy Bertone.
    22 sierpnia 2013, 14:59 przez xDEMON93x (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kolano, ziom coś jeszcze? – M jak Maszyna dostarczająca wszystkim szczęście 
 O jak oktany, których wciąż trzeba więcej 
 T jak turbina, świszcząca zamiast serca 
 O niczym olej, smarujący wnętrze mojego dziecka 
 C Jak cylindry, rzędowo bądź w układzie fał
 Y jak yoshimura, wywołująca szał 
 K jak kooperajca, Człowieka z motocyklem 
 L niczym lewarek, który nacisnę zanim zniknę



Tekst: Malina - Motocykle
    M jak Maszyna dostarczająca wszystkim szczęście
    O jak oktany, których wciąż trzeba więcej
    T jak turbina, świszcząca zamiast serca
    O niczym olej, smarujący wnętrze mojego dziecka
    C Jak cylindry, rzędowo bądź w układzie fał
    Y jak yoshimura, wywołująca szał
    K jak kooperajca, Człowieka z motocyklem
    L niczym lewarek, który nacisnę zanim zniknę



    Tekst: Malina - Motocykle
    27 lipca 2013, 20:49 przez KoT (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Nowe starocie – Robiąc porządki na strychu znalazłem nowiuśkie dwa cylindry do trabanta. Niestety oryginalne kartony się nie zachowały, były strasznie podarte. Miłe znalezisko
    Robiąc porządki na strychu znalazłem nowiuśkie dwa cylindry do trabanta. Niestety oryginalne kartony się nie zachowały, były strasznie podarte. Miłe znalezisko
    10 lipca 2013, 14:10 przez tobi3776 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Źródło:

    Własne

    Dlatego kocham Hondy. Niby "tylko" 4 cylindry i napęd na przód, ale dobrze zmodyfikowane i w odpowiednich rękach, nie mają kompleksów przeciwko komukolwiek.
    25 czerwca 2013, 15:19 przez staryjaponiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Wiedza Motokillera vol.2 - Twin scroll turbo – TST, czyli Twin scroll turbo, to bardzo ogólnie turbosprężarka z twin scroll'em. Jest to nowoczesne rozwiązanie stosowane w turbosprężarkach.
Turbosprężarka z twin scroll'em różni się od zwykłej tym, że przez część ciepłą przechodzą dwa kanały napędzające wirnik turbiny, a nie jeden, jak w klasycznym turbo. Jeden z nich jest mniejszy i krótszy dla szybszej odpowiedzi turbiny na otworzenie przepustnicy (czytaj: wciśnięcie gazu), a drugi większy i dłuższy dla wygenerowania większego ciśnienia doładowania na wyższych obrotach.
Działanie takiej turbiny jest dość skomplikowane, przynajmniej ja dużo główkowałem i czytałem, zanim zrozumiałem, jak to działa. W każdym bądź razie dwa kanały wykorzystują różną prędkość spalin wydalanych z cylindrów. Do każdego kanału prowadzi kolektor wydechowy od innych cylindrów. Dla wyjaśnienia załóżmy, że mamy rzędową szóstkę turbodoładowaną z twin scroll'em. W takim razie np. większy kanał napędzają cylindry od pierwszego do trzeciego, a mały kanał od czwartego do szóstego.
Jak już pisałem wcześniej taka turbosprężarka daje podobny efekt do układu BiTurbo - szybsza reakcja turbiny na dodanie gazu na niskich obrotach (spaliny poruszają się małym kanałem, a co za tym idzie mają większą prędkość), a jednocześnie generowanie dość wysokiego ciśnienia doładowania na wysokich obrotach (duża ilość spalin poruszających się większym kanałem daje taki sam efekt, jak mała ilość spalin mniejszym kanałem). Reakcja jest na tyle szybka, że rzekomo w turbo z twin scroll'em wręcz nie istnieje zjawisko turbodziury. Dzieje się tak też dlatego, że twin scroll znakomicie radzi sobie ze spontanicznymi zmianami ciśnienia w kolektorze wydechowym na niskich obrotach.
Turbosprężarka z twin scroll'em jest montowana m.in. w Mitsubishi Lancer EVO X, oraz BMW M3 E92 (akurat tu są dwie turbiny z twin scroll'em).

Chyba trochę namieszałem przy objaśnianiu działania, więc jakby ktoś czegoś nie zrozumiał to niech po prostu zapyta w komentarzu - jeżeli nie ja, to na pewno inny Motokiller rozeznany w temacie odpowie.
    TST, czyli Twin scroll turbo, to bardzo ogólnie turbosprężarka z twin scroll'em. Jest to nowoczesne rozwiązanie stosowane w turbosprężarkach.
    Turbosprężarka z twin scroll'em różni się od zwykłej tym, że przez część ciepłą przechodzą dwa kanały napędzające wirnik turbiny, a nie jeden, jak w klasycznym turbo. Jeden z nich jest mniejszy i krótszy dla szybszej odpowiedzi turbiny na otworzenie przepustnicy (czytaj: wciśnięcie gazu), a drugi większy i dłuższy dla wygenerowania większego ciśnienia doładowania na wyższych obrotach.
    Działanie takiej turbiny jest dość skomplikowane, przynajmniej ja dużo główkowałem i czytałem, zanim zrozumiałem, jak to działa. W każdym bądź razie dwa kanały wykorzystują różną prędkość spalin wydalanych z cylindrów. Do każdego kanału prowadzi kolektor wydechowy od innych cylindrów. Dla wyjaśnienia załóżmy, że mamy rzędową szóstkę turbodoładowaną z twin scroll'em. W takim razie np. większy kanał napędzają cylindry od pierwszego do trzeciego, a mały kanał od czwartego do szóstego.
    Jak już pisałem wcześniej taka turbosprężarka daje podobny efekt do układu BiTurbo - szybsza reakcja turbiny na dodanie gazu na niskich obrotach (spaliny poruszają się małym kanałem, a co za tym idzie mają większą prędkość), a jednocześnie generowanie dość wysokiego ciśnienia doładowania na wysokich obrotach (duża ilość spalin poruszających się większym kanałem daje taki sam efekt, jak mała ilość spalin mniejszym kanałem). Reakcja jest na tyle szybka, że rzekomo w turbo z twin scroll'em wręcz nie istnieje zjawisko turbodziury. Dzieje się tak też dlatego, że twin scroll znakomicie radzi sobie ze spontanicznymi zmianami ciśnienia w kolektorze wydechowym na niskich obrotach.
    Turbosprężarka z twin scroll'em jest montowana m.in. w Mitsubishi Lancer EVO X, oraz BMW M3 E92 (akurat tu są dwie turbiny z twin scroll'em).

    Chyba trochę namieszałem przy objaśnianiu działania, więc jakby ktoś czegoś nie zrozumiał to niech po prostu zapyta w komentarzu - jeżeli nie ja, to na pewno inny Motokiller rozeznany w temacie odpowie.
    15 czerwca 2013, 20:22 przez robert18mar (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (10)
    Wiedza Motokillera vol.1 - Biturbo i Twin Turbo – Przede wszystkim przepraszam za zdjęcie samej turbny, ale nie znalazłem takiego, co by obrazowało i uklad Twin Turbo i BiTurbo.
Postanowiłem co jakiś czas wrzucać ciekawy artykuł o motoryzacji dla was drodzy Motokillerzy. Kiedyś ktoś zaczął wrzucać wiedzę i bardzo mi się podobały jego artykuły, ale niestety już takich nie widuję. 

Ale teraz do sedna sprawy:
BiTurbo i Twin Turbo - co to jest i czym się różni?

Myślę że zdecydowana większość motokillerów wie, co to, ale na wszelki wypadek przypomnę - BiTurbo i Twin Turbo to dwa różne systemy doładowania silnika dwiema turbosprężarkami. Natomiast często nawet zażarci fani motoryzacji mają problem z odróżnieniem jenego od drugiego. Więc wyjasniam.

Twin Turbo - jest to system doładowania silnika o parzystej liczbie tłoków (ważne) dwiema turbosprzężarkami, gdzie KAŻDA TURBINA NAPĘDZANA JEST PRZEZ SWOJĄ POŁOWĘ CYLINDRÓW. Taki system stosowało się np. w Nissanach Syline'ach R32, R33 i R34, poza tym obecnie jest dośc często stosowany, np też w Audi. Taki system zapewnia zdecydowanie szybsze uzyskanie wysokiego ciśnienia doładowania, niż w przypadku silników z jedną turbosprężarką.

BiTurbo - to system doładowania silnika dwiema turbosprężarkami połączonymi szeregowo. Polega to na tym, że JEDNA TURBINA (MNIEJSZA) JEST PIERWSZA W UKŁADZIE WYDECHOWYM, A ZA NIĄ DRUGA (WIĘKSZA). TURBINA MAŁA WSPOMAGA/ROZKRĘCA WIĘKSZĄ. Turbosprężarki w systemie BiTurbo są zasilane przez wszystkie cylindry, tyle, że jak wspomniałem najpierw mniejsza, a za nią jest większa.
System taki nie daje takiego doładowania, jak Twin Turbo, ale za to już na niskich obrotach jest dostępna duża moc, która potem stale rośnie, dzięki rozkręcającej się drugiej turbinie. Dzieje się tak, gdyż, według praw fizyki popartych praktyką im mniejsza turbosprężarka, tym szybciej się rozkręca, od większej, ale przy maksymalnej prędkości obrotowej generuje mniejsze doładowanie. Natomiast analogicznie im większa, tym wolniej się rozkręca, ale spręża więcej powietrza. Silnik BiTurbo ma bardziej równomierny przyrost mocy. Dobrze zestrojone turbiny w silniku BiTurbo dają prawie tak równomierny przyrost mocy z obrotami, jak silniki wolnossące. System BiTurbo jest o wiele rzadziej stosowany od systemu Twin Turbo, ale wciąż jest. Stosuje się go np. w wielu modelach Mercedes'ów od Brabusa.
    Przede wszystkim przepraszam za zdjęcie samej turbny, ale nie znalazłem takiego, co by obrazowało i uklad Twin Turbo i BiTurbo.
    Postanowiłem co jakiś czas wrzucać ciekawy artykuł o motoryzacji dla was drodzy Motokillerzy. Kiedyś ktoś zaczął wrzucać wiedzę i bardzo mi się podobały jego artykuły, ale niestety już takich nie widuję.

    Ale teraz do sedna sprawy:
    BiTurbo i Twin Turbo - co to jest i czym się różni?

    Myślę że zdecydowana większość motokillerów wie, co to, ale na wszelki wypadek przypomnę - BiTurbo i Twin Turbo to dwa różne systemy doładowania silnika dwiema turbosprężarkami. Natomiast często nawet zażarci fani motoryzacji mają problem z odróżnieniem jenego od drugiego. Więc wyjasniam.

    Twin Turbo - jest to system doładowania silnika o parzystej liczbie tłoków (ważne) dwiema turbosprzężarkami, gdzie KAŻDA TURBINA NAPĘDZANA JEST PRZEZ SWOJĄ POŁOWĘ CYLINDRÓW. Taki system stosowało się np. w Nissanach Syline'ach R32, R33 i R34, poza tym obecnie jest dośc często stosowany, np też w Audi. Taki system zapewnia zdecydowanie szybsze uzyskanie wysokiego ciśnienia doładowania, niż w przypadku silników z jedną turbosprężarką.

    BiTurbo - to system doładowania silnika dwiema turbosprężarkami połączonymi szeregowo. Polega to na tym, że JEDNA TURBINA (MNIEJSZA) JEST PIERWSZA W UKŁADZIE WYDECHOWYM, A ZA NIĄ DRUGA (WIĘKSZA). TURBINA MAŁA WSPOMAGA/ROZKRĘCA WIĘKSZĄ. Turbosprężarki w systemie BiTurbo są zasilane przez wszystkie cylindry, tyle, że jak wspomniałem najpierw mniejsza, a za nią jest większa.
    System taki nie daje takiego doładowania, jak Twin Turbo, ale za to już na niskich obrotach jest dostępna duża moc, która potem stale rośnie, dzięki rozkręcającej się drugiej turbinie. Dzieje się tak, gdyż, według praw fizyki popartych praktyką im mniejsza turbosprężarka, tym szybciej się rozkręca, od większej, ale przy maksymalnej prędkości obrotowej generuje mniejsze doładowanie. Natomiast analogicznie im większa, tym wolniej się rozkręca, ale spręża więcej powietrza. Silnik BiTurbo ma bardziej równomierny przyrost mocy. Dobrze zestrojone turbiny w silniku BiTurbo dają prawie tak równomierny przyrost mocy z obrotami, jak silniki wolnossące. System BiTurbo jest o wiele rzadziej stosowany od systemu Twin Turbo, ale wciąż jest. Stosuje się go np. w wielu modelach Mercedes'ów od Brabusa.
    10 czerwca 2013, 18:57 przez robert18mar (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (17)
    BMW DIXI 3/15 DA2 (1929-1931) – 4 cylindry, niecałe 750cm3, moc 15KM.
    4 cylindry, niecałe 750cm3, moc 15KM.
    20 maja 2013, 23:46 przez BOTI1988 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj