Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 63 takie materiały
    Samochody elektryczne stają się coraz lepsze, wobec czego zyskują coraz większą popularność, a producenci aut z tradycyjnymi silnikami mogą niedługo zostać postawieni pod ścianą jeśli ich auta nie będą spełniały coraz bardziej wyśrubowanych norm. Pomóc im może jednak urządzenie nazwane Dynamic Skip Fire.

    DSF działa na zasadzie wyłączania poszczególnych cylindrów z pracy, jeśli ich moc nie jest akurat potrzebna co znacznie ogranicza emisje i spalanie. Sam pomysł nie jest zasadniczo nowy, ale nowe jest wykonanie. W obecnych na rynku rozwiązaniach tego typu możliwe jest bowiem wyłączenie tylko połowy cylindrów (V8 do 4, a V6 do 3) tak aby blok silnika zachował balans. DSF jednak wyłącza cylindry dynamicznie - może zatem być tak, że pracował będzie tylko jeden z nich, ale będzie on cały czas zmieniany, dzięki czemu silnik nadal będzie zbalansowany.

    Przy użyciu tej technologii duży amerykański SUV GMC Denali był w stanie zaoszczędzić 18% paliwa, a kierowca nie odczuwał przy tym żadnego spadku mocy. Otwarte jednak pozostaje pytanie jak na dłuższą metę wpływać to będzie na żywotność silnika.

    Sama technologia jest jednak bardzo ciekawa i jeśli pomyślimy o jej potencjalnym użyciu w silnikach hybrydowych to przejście na samochody elektryczne będzie mogło się odbyć bezboleśnie.
    14 listopada 2015, 18:37 przez motormaniak (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    BMW E34 – Tak wyglądała komora silnikowa zaraz po umyciu. Tak auto ma gaz, ma tylko 4 cylindry, ale i tak bym go nie zamienił na żadne inne.
    Tak wyglądała komora silnikowa zaraz po umyciu. Tak auto ma gaz, ma tylko 4 cylindry, ale i tak bym go nie zamienił na żadne inne.
    Mój były pierwszy motocykl Kawasaki ZX2-R.
    Pojemność 250 cm3 oraz nie spotykane już w tej klasie 4 rzędowo ułożone cylindry. Maksymalne obroty silnika w granicach 20 tys. rpm oraz nieziemski dźwięk. Moc maksymalna 45KM idealne na kat. A2 bo takie były moje wymagania. Jedyny i największy minus tego motocykla to problem z dostaniem części do niego.
    17 maja 2015, 22:46 przez ~misc3 | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    prywatne archiwum

    Nowy silnik Volkswagena - 1.0 pojemności i 270 KM! – "Takiego silnika jeszcze nie było w dziejach motoryzacji. Najnowszy projekt Volkswagena pokazuje, że wieszczenie końca ery silników spalinowych, to po prostu wielka bzdura.

Volkswagen właśnie zaprezentował nowy silnik. To motor i pojemności jednego litra TSI, który ma trzy cylindry i generuje aż 270 KM. Jak podkreśla Dr. Heinz-Jakob Neußer z Volkswagena, w silnikach benzynowych tkwi jeszcze spory potencjał i niemiecki koncern zrobi wszystko, aby go wykorzystać.

Niestety Volkswagen nie chwali się, w jakich modelach będzie montować nowy silnik 1.0. Biorąc jednak pod uwagę sporą moc, mogą to być specjalne sportowe wersje modeli Volkswagen Polo, czy Seat Ibiza.

Dodatkową ciekawostką jest to, że auto zostało wyposażone w specjalny system, który pozwala na chwilowe zwiększenie maksymalnego momentu obrotowego do ponad 270 Nm. Co sądzicie o takim silniku?".
    "Takiego silnika jeszcze nie było w dziejach motoryzacji. Najnowszy projekt Volkswagena pokazuje, że wieszczenie końca ery silników spalinowych, to po prostu wielka bzdura.

    Volkswagen właśnie zaprezentował nowy silnik. To motor i pojemności jednego litra TSI, który ma trzy cylindry i generuje aż 270 KM. Jak podkreśla Dr. Heinz-Jakob Neußer z Volkswagena, w silnikach benzynowych tkwi jeszcze spory potencjał i niemiecki koncern zrobi wszystko, aby go wykorzystać.

    Niestety Volkswagen nie chwali się, w jakich modelach będzie montować nowy silnik 1.0. Biorąc jednak pod uwagę sporą moc, mogą to być specjalne sportowe wersje modeli Volkswagen Polo, czy Seat Ibiza.

    Dodatkową ciekawostką jest to, że auto zostało wyposażone w specjalny system, który pozwala na chwilowe zwiększenie maksymalnego momentu obrotowego do ponad 270 Nm. Co sądzicie o takim silniku?".
    Syrena 103 - V-max – Niby tylko dwa cylindry a potrafi!
    Niby tylko dwa cylindry a potrafi!
    Model silnika w układzie VR czyli cylindry pod kątem ale z jedną głowicą. Bardziej znana jest wersja sześciocylindrowa Volkswagena, ale silnik VR4 występował na przykład w kultowej Lancii Fulvii.
    21 stycznia 2015, 2:41 przez tailgunner (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Mitsubishi Galant VR-4 (E39A) – Pierwszy Galant VR-4. Ten piękny i rasowy samochód w wersji VR-4 został zaprezentowany 27 lat temu (w 1987 roku), wyposażono go w silnik 4G63T (znany z Lancera Evolution) czyli 4-cylindry 2.0L 205 KM (w 1989 miał 220 KM, a w 1990 r. już 240 KM). Tak jak każdy Galant VR-4, ma napęd na cztery koła. Jeden z najfajniejszych sedanów z lat 80.
    Pierwszy Galant VR-4. Ten piękny i rasowy samochód w wersji VR-4 został zaprezentowany 27 lat temu (w 1987 roku), wyposażono go w silnik 4G63T (znany z Lancera Evolution) czyli 4-cylindry 2.0L 205 KM (w 1989 miał 220 KM, a w 1990 r. już 240 KM). Tak jak każdy Galant VR-4, ma napęd na cztery koła. Jeden z najfajniejszych sedanów z lat 80.
    Ciekawe, jak to jeździ.
    10 października 2014, 23:32 przez djkrm1709 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)