Szukaj
Znalazłem 63 takie materiały
DSF działa na zasadzie wyłączania poszczególnych cylindrów z pracy, jeśli ich moc nie jest akurat potrzebna co znacznie ogranicza emisje i spalanie. Sam pomysł nie jest zasadniczo nowy, ale nowe jest wykonanie. W obecnych na rynku rozwiązaniach tego typu możliwe jest bowiem wyłączenie tylko połowy cylindrów (V8 do 4, a V6 do 3) tak aby blok silnika zachował balans. DSF jednak wyłącza cylindry dynamicznie - może zatem być tak, że pracował będzie tylko jeden z nich, ale będzie on cały czas zmieniany, dzięki czemu silnik nadal będzie zbalansowany.
Przy użyciu tej technologii duży amerykański SUV GMC Denali był w stanie zaoszczędzić 18% paliwa, a kierowca nie odczuwał przy tym żadnego spadku mocy. Otwarte jednak pozostaje pytanie jak na dłuższą metę wpływać to będzie na żywotność silnika.
Sama technologia jest jednak bardzo ciekawa i jeśli pomyślimy o jej potencjalnym użyciu w silnikach hybrydowych to przejście na samochody elektryczne będzie mogło się odbyć bezboleśnie.
Pojemność 250 cm3 oraz nie spotykane już w tej klasie 4 rzędowo ułożone cylindry. Maksymalne obroty silnika w granicach 20 tys. rpm oraz nieziemski dźwięk. Moc maksymalna 45KM idealne na kat. A2 bo takie były moje wymagania. Jedyny i największy minus tego motocykla to problem z dostaniem części do niego.
Volkswagen właśnie zaprezentował nowy silnik. To motor i pojemności jednego litra TSI, który ma trzy cylindry i generuje aż 270 KM. Jak podkreśla Dr. Heinz-Jakob Neußer z Volkswagena, w silnikach benzynowych tkwi jeszcze spory potencjał i niemiecki koncern zrobi wszystko, aby go wykorzystać.
Niestety Volkswagen nie chwali się, w jakich modelach będzie montować nowy silnik 1.0. Biorąc jednak pod uwagę sporą moc, mogą to być specjalne sportowe wersje modeli Volkswagen Polo, czy Seat Ibiza.
Dodatkową ciekawostką jest to, że auto zostało wyposażone w specjalny system, który pozwala na chwilowe zwiększenie maksymalnego momentu obrotowego do ponad 270 Nm. Co sądzicie o takim silniku?".
‹ pierwsza < 1 2 3 4 5 6 7 > ostatnia ›