Momencik, trwa przetwarzanie danych
Zaprojektowana w 1950 roku jako następca modelu 6C 2500 – nazwa serii ’6C’ wzięła się od 6-cylindrowych silników. Nasza 1900 taka nie była – zaprezentowany na Paris Motor Show w tym samym roku samochód już od początku miał być pojazdem osobowym średniej klasy. W 3 wersjach nadwoziowych nie aspirował do sportowych sukcesów, w odróżnieniu do poprzedników. Jednak trochę pazura w nim było. Trzy wersje nadwoziowe: sedan, coupe i cabrio (spider), a do tego cztery silniki: od 80 do 115 KM potrafiły nieźle rozpędzić Alfę, mimo że miały tylko cztery cylindry ułożone w rzędzie. Moc na tylną oś przenosiła czterobiegowa skrzynia. Standardowo, gdyż w wersji ‘Super Sprint’ występowała skrzynia pięciobiegowa. Takie zestawienie pozwalało na rozpędzenie topowej wersji ’1900′ do 180 km/h. Na przestrzeni lat powstało wiele różnych wersji różniących się od siebie.
Berlina, 1900 Sprint, 1900 Super, 1900 TI Super – czyli Super Sprint, wersja topowa. To nie koniec. Wpływ na bryłę samochodu mieli tacy mistrzowie jak Zagato, Pinifarina, Ghia czy Bertone.
22 sierpnia 2013, 14:59
przez
xDEMON93x
(
PW)
|
Skomentuj
Zobacz następny
Komentarze