Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 10 takich materiałów
    29 sierpnia 2022, 9:20 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Saab 9-3 Aero – Samochód osobowy produkowany pod szwedzką marką Saab w latach 1998–2011 oraz ponownie przez szwedzkie przedsiębiorstwo NEVS w latach 2013–2014. Druga generacja Saaba 9-3 została zaprezentowana po raz pierwszy w 2002 roku. Zupełnie nowe wcielenie modelu otrzymało tym razem kod fabryczny YS3F. Konstrukcja pojazdu została opracowana na bazie płyty podłogowej amerykańskiego koncernu General Motors -Epsilon I na której powstały m.in. Opel Vectra C, Fiat Croma oraz Cadillac BLS. Pojazd otrzymał klasyczną sylwetkę nadwozia, której charakterystycznym dla marki Saab elementem był trójdzielny wlot powietrza. Podobnie jak inne modele marki stacyjkę umieszczono pomiędzy przednimi fotelami. Od 2 grudnia 2013 roku do maja 2014 roku po wykupieniu Saaba przez nowego inwestora - NEVS prowadzono ponowną produkcję modelu 9-3. W ofercie znajdował się wyłącznie model 9-3 Aero z nadwoziem sedan. Konfiguracja ta bazowała na zmodyfikowanej wersji Griffin z ostatnich lat produkcji przez GM. Saab sprzedawany przez NEVS od produkowanego do 2011 roku modelu różnił się m.in. logo z którego zniknęła charakterystyczna głowa gryfa, lecz pozostał napis SAAB. Te auta oferowano wyłącznie z turbodoładowanym silnikiem benzynowym produkcji GM o pojemności 2 l i mocy 220 KM, który w wersji ze skrzynią manualną prędkość 100 km/h osiągał w 6,9 s i maksymalnie rozpędzał pojazd do 240 km/h. W pojeździe w porównaniu do ostatniego rocznika produkcji GM zmieniono m.in. fotele i zagłówki. Samochód sprzedawany był wyłącznie na rynku szwedzkim, a zamówienia składać można było pośrednictwem internetu. W 2014 roku przygotowano mocniejszą wersję Hirsch Edition, o mocy zwiększonej do 275 KM. W czerwcu 2016 roku firma NEVS ogłosiła, iż rezygnuje z wykorzystywania marki Saab, w związku z wygaśnięciem praw do jej używania.
    Samochód osobowy produkowany pod szwedzką marką Saab w latach 1998–2011 oraz ponownie przez szwedzkie przedsiębiorstwo NEVS w latach 2013–2014. Druga generacja Saaba 9-3 została zaprezentowana po raz pierwszy w 2002 roku. Zupełnie nowe wcielenie modelu otrzymało tym razem kod fabryczny YS3F. Konstrukcja pojazdu została opracowana na bazie płyty podłogowej amerykańskiego koncernu General Motors -Epsilon I na której powstały m.in. Opel Vectra C, Fiat Croma oraz Cadillac BLS. Pojazd otrzymał klasyczną sylwetkę nadwozia, której charakterystycznym dla marki Saab elementem był trójdzielny wlot powietrza. Podobnie jak inne modele marki stacyjkę umieszczono pomiędzy przednimi fotelami. Od 2 grudnia 2013 roku do maja 2014 roku po wykupieniu Saaba przez nowego inwestora - NEVS prowadzono ponowną produkcję modelu 9-3. W ofercie znajdował się wyłącznie model 9-3 Aero z nadwoziem sedan. Konfiguracja ta bazowała na zmodyfikowanej wersji Griffin z ostatnich lat produkcji przez GM. Saab sprzedawany przez NEVS od produkowanego do 2011 roku modelu różnił się m.in. logo z którego zniknęła charakterystyczna głowa gryfa, lecz pozostał napis SAAB. Te auta oferowano wyłącznie z turbodoładowanym silnikiem benzynowym produkcji GM o pojemności 2 l i mocy 220 KM, który w wersji ze skrzynią manualną prędkość 100 km/h osiągał w 6,9 s i maksymalnie rozpędzał pojazd do 240 km/h. W pojeździe w porównaniu do ostatniego rocznika produkcji GM zmieniono m.in. fotele i zagłówki. Samochód sprzedawany był wyłącznie na rynku szwedzkim, a zamówienia składać można było pośrednictwem internetu. W 2014 roku przygotowano mocniejszą wersję Hirsch Edition, o mocy zwiększonej do 275 KM. W czerwcu 2016 roku firma NEVS ogłosiła, iż rezygnuje z wykorzystywania marki Saab, w związku z wygaśnięciem praw do jej używania.
    5 kwietnia 2022, 21:53 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Historia mojej motoryzacji – Kilka aut się nie załapało, bo albo nie mam zdjęcia, albo zostało usunięte. 

Nie załapały się:
FSM CC
Ford Orion
Fiat Croma
VW Golf II
VW Polo II (dwie sztuki)
Ford Fiesta III
    Kilka aut się nie załapało, bo albo nie mam zdjęcia, albo zostało usunięte.

    Nie załapały się:
    FSM CC
    Ford Orion
    Fiat Croma
    VW Golf II
    VW Polo II (dwie sztuki)
    Ford Fiesta III
    Fiat Croma 154 – Na Poznańskich Klasykach Nocą.
    Na Poznańskich Klasykach Nocą.
    Siemanko

    Chciałbym pochwalić się Obecnie Najmocniejszym Fiatem Uno Turbo Mk1 1,4T 8V W Polsce

    Jako baza posłużył 3-drzwiowy Fiat Uno z 1983 roku w dość opłakanym stanie, który znaczną część życia spędził rdzewiejąc w krzakach.
    W 2008 roku przyszedł w końcu czas na reanimację zakrojoną na szerszą skalę. Na pierwszy ogień poszła blacharka i tak po kilku miesiącach dłubania, w maju 2009 udało się zakończyć pierwszy etap odbudowy. Następny w kolejności był silnik, niestety seryjne 0,9 o zabójczej mocy 45KM nie napawało optymizmem. Auto zostało uruchomione z kupionym okazyjnie seryjnym silnikiem 1.4 N/A, który był tylko etapem przejściowym na czas poszukiwania jednostki z Uno Turbo. W drugiej połowie 2010r. po wstępnym skompletowaniu gratów potrzebnych do wspomnianego wcześniej swapa motor doczekał się remontu i przy okazji na małej kuracji wzmacniającej był to STAGE 1 na chwilę obecną Doczekał się STAGE 2 Zapraszam do Lektury

    Marka i Model: Fiat Uno Mk I 1.4 Turbo '83r.

    Silnik:
    - Blok 146A2.000
    - Konwersja z 1301->1372 cm3
    - Układ korbowy Uno 1.4 N/A, nowe panewki, pierścienie
    - Wymieniony kompletny rozrząd, uszczelki, simmeringi,termostat, węże,kable, etc.
    - Świece NGK BCPR7ET
    - Głowica splanowana, dotarte zawory, nowe uszczelniacze
    - Wałek 280°/270°, 10,8/9,65mm - REWAR

    Układ Paliwowy
    -Pompa Zewnętrzna Walbro GSL 392 255l/h
    - Paliwo Shell V Power Nitro + Racing 100
    - Wtryski 385ccm

    Elektronika & Układ zasilania:
    - Seryjne UT Mk I (bez odcinki)
    - Akumulator Exide Premium w bagażniku
    - Ecumaster DET3 + Map Sensor 4b w trybie Fuel Implant

    Układ dolotowy:
    -Orurowanie custom z nierdzewki
    -Intercooler Forge
    - Filtr stożkowy plus dolot 3"
    -Łączniki silikonowe FMIC Performance
    -MBC ProPerfekt
    -BOV ProPerfekt Typ I
    -Przerobiony kolektor ssący (powiększone runnery + większa przepustnica)

    -

    Układ wydechowy:
    -Turbo KKK K16
    -Custom DP 2,78"
    -kolektor wydechowy Punto GT w bandażu termoizolacyjnym
    -Kpl. wydech z nierdzewki 2,37"
    -Tłumik końcowy Custom

    Układ chłodzenia:
    -Nowa chłodnica BEHR
    -Nowa pompa wody, termostat
    -Płyn chłodniczy G12+
    - Chłodnica Oleju Ori UnoTurbo

    Układ napędowy:
    -Skrzynia z UT Mk II (górne wybieranie)
    -Przegląd, nowe uszczelniacze
    -Sprzęgło 215mm z PGT
    -Olej Valvoline DuraBlend 75W90
    -Nowe przeguby Metelli

    Zawieszenie:
    -Amortyzatory OEM Magneti Marelli UnoTurbo
    -Rozpórka tylnych kielichów Wiechers
    - Rozpórka przednia Sparco
    - Klatka Bezpieczeństwa
    -Sprężyny progresywne Power Tech -60/-60mm
    -Nowe wahacze, łączniki, końcówki drążków,łożyska etc.
    -Felgi 15" Fiat Croma
    - Opony 195/50r15 BFGoodrich GForce Profiler

    Układ hamulcowy:
    -Przód z Punto GT Tarcze Brembo Max 258mm (wentylowane)
    -Tył z Punto GT 240mm tarcze nawiercane i nacinane
    -Przód i tył kompletne Zaciski i Jarzma z Punto GT
    -Przewody Ferodo
    -Płyn hamulcowy Ferodo Racing DOT 5.1
    - Korektor Siły Hamowania

    Wnętrze:
    -OEM Look UT Mk I
    -Gałka zmiany biegów OMP
    - Kierownica Momo
    - Dodaktowe Wskaźniki Boost Auto Gauge
    & EGT Greddy
    - Fotele kubełkowe Mirco
    -Pasy szelkowe 4ro punktowe Sabelt

    Body Kit :
    -W trakcie

    Fabryczna Moc i Moment:
    105 KM @ 5750RPM
    146Nm @ 3200RPM

    STAGE 1
    144 Km @ 4600RPM
    230Nm @ 2988RPM

    STAGE2:
    256KM 311Nm
    Masa 800Kg

    Hamownia ->>> https://www.youtube.com/watch?v=a2WXBQhQ4uc

    Więcej zdjęć relacji z Prac Filmów Wykresów itp na oficjalnym Fun Page https://www.facebook.com/ItalianPocketRocket

    Pozdrawiam Adrian
    Stay Tuned!
    8 listopada 2014, 21:57 przez Abarth (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Alfa Romeo 164 Q4 – Model 164 był ostatnim opracowanym przez Alfę Romeo przed wchłonięciem jej przez Fiata, i chociaż na wspólnej platformie Tipo 4 powstały jeszcze Saab 9000, Lancia Thema i Fiat Croma, to Alfa charakteryzowała się najlepszymi właściwościami jezdnymi.
 
Jednym z montowanych w modelu 164 silników było legendarne V6 opracowane przez Giuseppe Busso. Niezawodne – przy odpowiednim serwisowaniu zapewniało bezproblemowe przebiegi rzędu 400 tys. km – i piękne, równie dobrze jak pod maską prezentowałoby się na eksponowanym miejscu w salonie, ciesząc oczy rzędem lśniących kolektorów.
 
Po liftingu z roku 1993 napędzający wcześniejszą wersję QV 200-konny silnik zyskał dodatkowych 12 zaworów i 32 konie. Okazało się jednak, że przedni napęd nie jest w stanie należycie wykorzystać potencjału jednostki. Rozwiązaniem okazał się napęd na wszystkie koła. Jego przygotowanie zlecono austriackiej firmie Steyr-Daimler-Puch, która stworzyła konstrukcję o niespotykanym na tamte czasy poziomie zaawansowania.
 
Zastosowano przedni dyferencjał konwencjonalny, tylny typu Torsen, natomiast centralnym elementem stałego napędu na cztery koła był układ Viscomatic, czyli kombinacja kół planetarnych i sprzęgła wiskotycznego, sprzężony z układem wspomagania progresywnego. Rozdziałem momentu między przednią a tylną oś sterował system elektroniczny analizujący prędkość, promień skrętu, obroty silnika, stopień otwarcia przepustnicy i dane z ABS-u. Układ był niezwykle skomplikowany.


Wyposażenie seryjne było bogate, zawierało między innymi automatyczną klimatyzację, podgrzewane i elektrycznie sterowane fotele, lusterka oraz szyby, reflektory soczewkowe, a przede wszystkim wspomniane zawieszenie z elektroniczną regulacją twardości.
 
Lista wyposażenia dodatkowego zawierała lakier metalizowany, elektrycznie otwierany dach i skórzane fotele Recaro Memory. Te ostatnie dzisiaj poszukiwane przez miłośników modelu osiągają astronomiczne ceny rzędu zwykłej przednionapędowej 164 w niezłym stanie
    Model 164 był ostatnim opracowanym przez Alfę Romeo przed wchłonięciem jej przez Fiata, i chociaż na wspólnej platformie Tipo 4 powstały jeszcze Saab 9000, Lancia Thema i Fiat Croma, to Alfa charakteryzowała się najlepszymi właściwościami jezdnymi.

    Jednym z montowanych w modelu 164 silników było legendarne V6 opracowane przez Giuseppe Busso. Niezawodne – przy odpowiednim serwisowaniu zapewniało bezproblemowe przebiegi rzędu 400 tys. km – i piękne, równie dobrze jak pod maską prezentowałoby się na eksponowanym miejscu w salonie, ciesząc oczy rzędem lśniących kolektorów.

    Po liftingu z roku 1993 napędzający wcześniejszą wersję QV 200-konny silnik zyskał dodatkowych 12 zaworów i 32 konie. Okazało się jednak, że przedni napęd nie jest w stanie należycie wykorzystać potencjału jednostki. Rozwiązaniem okazał się napęd na wszystkie koła. Jego przygotowanie zlecono austriackiej firmie Steyr-Daimler-Puch, która stworzyła konstrukcję o niespotykanym na tamte czasy poziomie zaawansowania.

    Zastosowano przedni dyferencjał konwencjonalny, tylny typu Torsen, natomiast centralnym elementem stałego napędu na cztery koła był układ Viscomatic, czyli kombinacja kół planetarnych i sprzęgła wiskotycznego, sprzężony z układem wspomagania progresywnego. Rozdziałem momentu między przednią a tylną oś sterował system elektroniczny analizujący prędkość, promień skrętu, obroty silnika, stopień otwarcia przepustnicy i dane z ABS-u. Układ był niezwykle skomplikowany.


    Wyposażenie seryjne było bogate, zawierało między innymi automatyczną klimatyzację, podgrzewane i elektrycznie sterowane fotele, lusterka oraz szyby, reflektory soczewkowe, a przede wszystkim wspomniane zawieszenie z elektroniczną regulacją twardości.

    Lista wyposażenia dodatkowego zawierała lakier metalizowany, elektrycznie otwierany dach i skórzane fotele Recaro Memory. Te ostatnie dzisiaj poszukiwane przez miłośników modelu osiągają astronomiczne ceny rzędu zwykłej przednionapędowej 164 w niezłym stanie
    14 marca 2014, 17:25 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Fiat Croma V8 Concept – Szkoda, że nie weszła do produkcji.
    Szkoda, że nie weszła do produkcji.
    2 marca 2014, 20:29 przez karol1994 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Saab 9000 CD  rok produkcji 1988 – Samochód ten został zaprojektowany na wspólnej platformie (płycie podłogowej) Saaba i Fiata. W ten sposób powstały cztery samochody: Alfa Romeo 164, Fiat Croma, Lancia Thema i Saab 9000. Oprócz Alfy Romeo samochody te miały współwymienne niektóre elementy karoserii (drzwi) czy np. szybę przednią (Saab 9000 – Fiat Croma). Początkowo model 9000 występował jako pięciodrzwiowy liftback, ale od roku 1988 również jako 4-drzwiowy sedan. Wersja CC występowała od 1984 roku do 1991 roku. W późniejszym czasie zastąpiono ją wersją CS. Od tej pory liftbacka oznaczano CS lub CSE a sedana CD lub CDE w zależności od wersji wyposażenia. Wszystkie modele 9000 były wyposażone tylko w przedni napęd. Wersje CSE i CDE miały lepsze i bardziej komfortowe wyposażenie. Stosowano silniki o spektrum mocy od 126 do 225 KM. Wersja Aero dostępna od 1993 roku występowała tylko w nadwoziu liftback, wyposażona była ona w silnik 2.3l i 2.0l obydwa wyposażone w turbosprężarkę o mocach od 185 do 225 KM w zależności od występowania na rynku, ze względów podatkowych we Włoszech dostępna była tylko słabsza wersja 2-litrowa. Saab 9000 Aero był najmocniejszym i najszybszym seryjnym Saabem, jaki był produkowany w latach 1993-1999. Samochód ten ceniony był za przestronne wnętrze wg amerykańskiej agnecji EPA, bardzo dobre wyposażenie, niezłe osiągi, dobre prowadzenie i niezawodność. W roku 1998 zastąpiony został nowszym modelem, mianowicie Saab 9-5 jednak bazującym już częściowo na podzespołach Opla. Co negatywnie wpłynęło na wizerunek firmy. Ponadto Saab 9-5 nie oferował już tyle miejsca wewnątrz, co starszy model 9000. Także bagażnik był mniejszy. Jednak komfort jazdy znacznie się poprawił, wnętrze modelu 9-5 bardzo przypominało odświeżoną wersję kokpitu 9000,. Ponadto pojawiła się wersja kombi, nie dostępna w starszych modelach serii 9000. Saab 9000 uchronił się skutecznie przed silnikami diesla, których nie posiadał w ogóle w ofercie podczas swojej produkcji. Jednak nie ominęły je już następcy modelu 9-5
    Samochód ten został zaprojektowany na wspólnej platformie (płycie podłogowej) Saaba i Fiata. W ten sposób powstały cztery samochody: Alfa Romeo 164, Fiat Croma, Lancia Thema i Saab 9000. Oprócz Alfy Romeo samochody te miały współwymienne niektóre elementy karoserii (drzwi) czy np. szybę przednią (Saab 9000 – Fiat Croma). Początkowo model 9000 występował jako pięciodrzwiowy liftback, ale od roku 1988 również jako 4-drzwiowy sedan. Wersja CC występowała od 1984 roku do 1991 roku. W późniejszym czasie zastąpiono ją wersją CS. Od tej pory liftbacka oznaczano CS lub CSE a sedana CD lub CDE w zależności od wersji wyposażenia. Wszystkie modele 9000 były wyposażone tylko w przedni napęd. Wersje CSE i CDE miały lepsze i bardziej komfortowe wyposażenie. Stosowano silniki o spektrum mocy od 126 do 225 KM. Wersja Aero dostępna od 1993 roku występowała tylko w nadwoziu liftback, wyposażona była ona w silnik 2.3l i 2.0l obydwa wyposażone w turbosprężarkę o mocach od 185 do 225 KM w zależności od występowania na rynku, ze względów podatkowych we Włoszech dostępna była tylko słabsza wersja 2-litrowa. Saab 9000 Aero był najmocniejszym i najszybszym seryjnym Saabem, jaki był produkowany w latach 1993-1999. Samochód ten ceniony był za przestronne wnętrze wg amerykańskiej agnecji EPA, bardzo dobre wyposażenie, niezłe osiągi, dobre prowadzenie i niezawodność. W roku 1998 zastąpiony został nowszym modelem, mianowicie Saab 9-5 jednak bazującym już częściowo na podzespołach Opla. Co negatywnie wpłynęło na wizerunek firmy. Ponadto Saab 9-5 nie oferował już tyle miejsca wewnątrz, co starszy model 9000. Także bagażnik był mniejszy. Jednak komfort jazdy znacznie się poprawił, wnętrze modelu 9-5 bardzo przypominało odświeżoną wersję kokpitu 9000,. Ponadto pojawiła się wersja kombi, nie dostępna w starszych modelach serii 9000. Saab 9000 uchronił się skutecznie przed silnikami diesla, których nie posiadał w ogóle w ofercie podczas swojej produkcji. Jednak nie ominęły je już następcy modelu 9-5
    4 lipca 2013, 8:44 przez Kabu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Fiat Croma – Mało spotykany na polskich drogach.
    Mało spotykany na polskich drogach.
    25 września 2012, 17:43 przez ~malybob | Do ulubionych | Skomentuj

    1