Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 72 takie materiały
    Peugeot 307 WRC –
    29 listopada 2023, 17:13 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    26 marca 2023, 1:34 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Peugeot 307 WRC –
    25 października 2022, 19:42 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Peugeot 307 WRC – Samochód WRC konstrukcji Peugeota oparty na modelu 307 CC stworzony jako następca utytułowanego Peugeota 206 WRC. 307 WRC zadebiutował podczas Rajdu Monte Carlo w 2004 roku. Peugeot zdecydował się na wykorzystanie do budowy nowego rajdowego samochodu właśnie tego modelu ponieważ model 207, nie był jeszcze gotowy. Z kolei model 307 w wersji hatchback miał zbyt wysoko poprowadzoną linie dachu, co podnosiłoby znacznie środek ciężkości. Dlatego też zdecydowano się wykorzystać wersję CC. Składany metalowy dach zastąpiono stałym, przymocowanym do klatki bezpieczeństwa. Peugeot chciał zastosować w tym modelu innowacyjną, dwusprzęgłową skrzynię biegów. W tym celu zakupił od Porsche licencję na ich PDK. Skrzynia docelowo miała znajdować zastosowanie w samochodach drogowych, jednak najpierw Peugeot chciał ją przetestować w sporcie. Prace nad dopracowaniem konstrukcji się przeciągały, dlatego postanowiono zastosować w rajdówce 4-biegową sekwencyjną przekładnię. Cały układ napędowy modelu 307 WRC był przystosowany do skrzyni PDK, dlatego też dyferencjały zostały zaadaptowane z drogowego modelu 405 T16. W takiej specyfikacji, z elementami napędu pochodzącymi z początku lat 90, auto wystartowało w czterech pierwszych eliminacjach sezonu 2004 i było jedynym samochodem WRC pozbawionym aktywnych dyferencjałów. Do napędu 307 WRC został użyty dwulitrowy silnik R4 turbo, który generuje moc 300 KM i moment obrotowy 580 Nm. W sumie model 307 WRC przez trzy lata startów 27 razy zajmował miejsce na podium, a Marcus Gronholm wywalczył nim tytuł II wicemistzra świata w sezonie 2005.
    Samochód WRC konstrukcji Peugeota oparty na modelu 307 CC stworzony jako następca utytułowanego Peugeota 206 WRC. 307 WRC zadebiutował podczas Rajdu Monte Carlo w 2004 roku. Peugeot zdecydował się na wykorzystanie do budowy nowego rajdowego samochodu właśnie tego modelu ponieważ model 207, nie był jeszcze gotowy. Z kolei model 307 w wersji hatchback miał zbyt wysoko poprowadzoną linie dachu, co podnosiłoby znacznie środek ciężkości. Dlatego też zdecydowano się wykorzystać wersję CC. Składany metalowy dach zastąpiono stałym, przymocowanym do klatki bezpieczeństwa. Peugeot chciał zastosować w tym modelu innowacyjną, dwusprzęgłową skrzynię biegów. W tym celu zakupił od Porsche licencję na ich PDK. Skrzynia docelowo miała znajdować zastosowanie w samochodach drogowych, jednak najpierw Peugeot chciał ją przetestować w sporcie. Prace nad dopracowaniem konstrukcji się przeciągały, dlatego postanowiono zastosować w rajdówce 4-biegową sekwencyjną przekładnię. Cały układ napędowy modelu 307 WRC był przystosowany do skrzyni PDK, dlatego też dyferencjały zostały zaadaptowane z drogowego modelu 405 T16. W takiej specyfikacji, z elementami napędu pochodzącymi z początku lat 90, auto wystartowało w czterech pierwszych eliminacjach sezonu 2004 i było jedynym samochodem WRC pozbawionym aktywnych dyferencjałów. Do napędu 307 WRC został użyty dwulitrowy silnik R4 turbo, który generuje moc 300 KM i moment obrotowy 580 Nm. W sumie model 307 WRC przez trzy lata startów 27 razy zajmował miejsce na podium, a Marcus Gronholm wywalczył nim tytuł II wicemistzra świata w sezonie 2005.
    31 sierpnia 2022, 20:48 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo od 2016 roku. Został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w 105. rocznicę istnienia marki Alfa Romeo. Prezentacja pojazdu miała miejsce w odnowionym muzeum marki w Arese niedaleko Mediolanu 24 czerwca 2015 roku. Najmocniejsza seryjnie produkowana wersja pojazdu Quadrifoglio wyposażona została w podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 2,9 l, opracowany przez inżynierów Ferrari, który wytwarza moc 510 KM. Jest to zmodyfikowany silnik Ferrari F154 - V8 3,9 l z uciętymi dwoma cylindrami. Prędkość maksymalna wynosi 307 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 3,9 sekund. Wersja Quadrifoglio wyróżnia się m.in. otworami wentylacyjnymi na przednich zderzakach, wylotami powietrza w pokrywie silnika oraz większą atrapą chłodnicy. W tylnej części pojazdu umieszczono dyfuzor z czterema końcówkami układu wydechowego oraz spojler. W celu zmniejszenia masy pojazdu większość elementów wykonano z aluminium, włókna węglowego oraz kompozytów. Pojazd otrzymał także system Alfa DNA Pro, który od podstawowego systemu Alfa DNA wyróżnia się m.in. trybem Race, który włącza overboost oraz wzmacnia dźwięk układu wydechowego, a także system aktywnego zawieszenia. Nazwa Quadrifoglio pochodzi od włoskiego nazwa "czterolistna koniczyna". Po raz pierwszy znak czterolistnej koniczyny został użyty w bolidzie Alfy Romeo w 1923 roku.
    Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez włoską markę Alfa Romeo od 2016 roku. Został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w 105. rocznicę istnienia marki Alfa Romeo. Prezentacja pojazdu miała miejsce w odnowionym muzeum marki w Arese niedaleko Mediolanu 24 czerwca 2015 roku. Najmocniejsza seryjnie produkowana wersja pojazdu Quadrifoglio wyposażona została w podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 2,9 l, opracowany przez inżynierów Ferrari, który wytwarza moc 510 KM. Jest to zmodyfikowany silnik Ferrari F154 - V8 3,9 l z uciętymi dwoma cylindrami. Prędkość maksymalna wynosi 307 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwa 3,9 sekund. Wersja Quadrifoglio wyróżnia się m.in. otworami wentylacyjnymi na przednich zderzakach, wylotami powietrza w pokrywie silnika oraz większą atrapą chłodnicy. W tylnej części pojazdu umieszczono dyfuzor z czterema końcówkami układu wydechowego oraz spojler. W celu zmniejszenia masy pojazdu większość elementów wykonano z aluminium, włókna węglowego oraz kompozytów. Pojazd otrzymał także system Alfa DNA Pro, który od podstawowego systemu Alfa DNA wyróżnia się m.in. trybem Race, który włącza overboost oraz wzmacnia dźwięk układu wydechowego, a także system aktywnego zawieszenia. Nazwa Quadrifoglio pochodzi od włoskiego nazwa "czterolistna koniczyna". Po raz pierwszy znak czterolistnej koniczyny został użyty w bolidzie Alfy Romeo w 1923 roku.
    Jaguar XJR-15 – Supersamochód skonstruowany i wyprodukowany przez brytyjską firmę Jaguar we współpracy z TWR. Nadwozie zaprojektował Peter Stevens - stylista McLarena F1. Docelowo XJR-15 jako samochód supersportowy miał zrobić to samo na drodze co dokonał jego protoplasta Jaguar XJR-9LM na torze. Jaguar chciał tym modelem wejść na rynek, dominujących od lat Ferrari i Lamborghini. W roku 1984 po prezentacji Ferrari 288 GTO zaczęto równocześnie prowadzić pracę nad XJR-15 i XJ220. XJR-15 miał być przekształceniem XJR-9 w model drogowy. XJR-15 posiadał sześciolitrowe V12 o mocy 450 KM i momencie obrotowym 570 Nm zaprojektowane przez firmę TWR. Samochód osiągał prędkość maksymalną 307 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 3,1 s. W chwili swojego debiutu na rynku cena wynosiła ponad 960,000 $. Był wówczas najdroższym samochodem do czasu pojawienia się McLarena F1. W sumie wyprodukowano tylko 50 egzemplarzy.
    Supersamochód skonstruowany i wyprodukowany przez brytyjską firmę Jaguar we współpracy z TWR. Nadwozie zaprojektował Peter Stevens - stylista McLarena F1. Docelowo XJR-15 jako samochód supersportowy miał zrobić to samo na drodze co dokonał jego protoplasta Jaguar XJR-9LM na torze. Jaguar chciał tym modelem wejść na rynek, dominujących od lat Ferrari i Lamborghini. W roku 1984 po prezentacji Ferrari 288 GTO zaczęto równocześnie prowadzić pracę nad XJR-15 i XJ220. XJR-15 miał być przekształceniem XJR-9 w model drogowy. XJR-15 posiadał sześciolitrowe V12 o mocy 450 KM i momencie obrotowym 570 Nm zaprojektowane przez firmę TWR. Samochód osiągał prędkość maksymalną 307 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 3,1 s. W chwili swojego debiutu na rynku cena wynosiła ponad 960,000 $. Był wówczas najdroższym samochodem do czasu pojawienia się McLarena F1. W sumie wyprodukowano tylko 50 egzemplarzy.