Profil użytkownika
KondaS
Kierowca
Zamieszcza materiały od: | 20 września 2012 - 14:18 |
Ostatnio: | 10 grudnia 2019 - 23:01 |
Gadu-gadu: | 13860197 |
O sobie: |
Wszystko co związane z motoryzacją, a najbardziej ubóstwiam ryczące V8 ze starych amerykańskich muscle i pony carów To nie tak, że lubię większe pojemności. |
- Materiałów na głównej: 20 z 30 (10 usunietych przez adm.)
- Punktów za materiały: 1118
- Komentarzy: 549
- Punktów za komentarze: 407
Wystarczy Ci tylko Dodge SLT 4X4 Cummins 5.9L.
Fiat w wersji off-road to niecodzienne połączenie włoskiej licencji, polskiej myśli technicznej i radzieckich podzespołów Łady Niva z napędem 4x4. W 1977 r. FSO zbudowało kilka prototypów lekkiego auta osobowego o właściwościach terenowych, dziś popularnie zwanych SUV-ami. Fiat 4x4 zebrał bardzo dobre opinie, jednak projekt został zawieszony z powodu braku podzespołów - zakłady Łady zdecydowały realizować zamówienia płynące ze strony radzieckiej i Europy Zachodniej. W zbiorach Muzeum Techniki i Przemysłu NOT w Warszawie znajduje się prawdopodobnie ostatni egzemplarz.
Moda na małe, funkcjonalne auta opanowała Europę lat 50. Własnego mikrosamochodu zapragnęli również Polacy. Tak powstał Mikrus MR-300. Pracę nad prototypem podjęto pod koniec 1956 r. w zakładach w Mielcu i Rzeszowie. Wzięło w nich udział około 30 konstruktorów. Samochód powstał zgodnie z ówcześnie rozumianą ideą 4x4 (czteroosobowy, czterokołowy, czterystukilogramowy, spalający 4 l/100 km). Nadwozie jest w pełni oryginalnym dziełem, jednak wiele podzespołów to... modyfikacja niemieckiego Goggomobila. Z mikrusem wiązano wielkie nadzieje, jednak jego produkcja okazała się zbyt kosztowna - auto wymagało wielu udoskonaleń.
1 2 > ostatnia ›
« poprzednia 1 2 następna »