Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Polski sen o motoryzacji

    Polski sen o motoryzacji – Mikrus MR-300

Moda na małe, funkcjonalne auta opanowała Europę lat 50. Własnego mikrosamochodu zapragnęli również Polacy. Tak powstał Mikrus MR-300. Pracę nad prototypem podjęto pod koniec 1956 r. w zakładach w Mielcu i Rzeszowie. Wzięło w nich udział około 30 konstruktorów. Samochód powstał zgodnie z ówcześnie rozumianą ideą 4x4 (czteroosobowy, czterokołowy, czterystukilogramowy, spalający 4 l/100 km). Nadwozie jest w pełni oryginalnym dziełem, jednak wiele podzespołów to... modyfikacja niemieckiego Goggomobila. Z mikrusem wiązano wielkie nadzieje, jednak jego produkcja okazała się zbyt kosztowna - auto wymagało wielu udoskonaleń.
    Mikrus MR-300

    Moda na małe, funkcjonalne auta opanowała Europę lat 50. Własnego mikrosamochodu zapragnęli również Polacy. Tak powstał Mikrus MR-300. Pracę nad prototypem podjęto pod koniec 1956 r. w zakładach w Mielcu i Rzeszowie. Wzięło w nich udział około 30 konstruktorów. Samochód powstał zgodnie z ówcześnie rozumianą ideą 4x4 (czteroosobowy, czterokołowy, czterystukilogramowy, spalający 4 l/100 km). Nadwozie jest w pełni oryginalnym dziełem, jednak wiele podzespołów to... modyfikacja niemieckiego Goggomobila. Z mikrusem wiązano wielkie nadzieje, jednak jego produkcja okazała się zbyt kosztowna - auto wymagało wielu udoskonaleń.
    13 lipca 2014, 14:57 przez KondaS (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    zdjęcie własne, opis z wystawy

    Zobacz następny

    Komentarze

    Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…