Szukaj
*W odniesieniu do powyższego filmu dość zabawnie odnajdują się przepisy art. 54 ust. 3 PORD - "Pojazd, który ze względu na konstrukcję, ładunek lub nietypowe zachowanie na drodze może zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym, powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe." - I faktycznie, wszystkie przesłanki spełnione, można zgodnie z prawem "pozagrażać" co nieco
A tak na poważnie...dobrze, że skończyło się bez żadnych strat.
Gdyby nie reakcja w porę, skończyłoby się o wiele gorzej niż na siniaku na nodze. Niektórzy mogą nie mieć tyle szczęścia co ja."
Podejmując przedsięwzięcie jakim jest organizacja wycieczki szkolnej zawsze powinniśmy zachować podstawowe zasady związane z bezpieczeństwem podczas podróży zarówno gdy są to krótkie wycieczki, wyjazdy jednodniowe oraz kilkudniowe dalsze wyjazdy na zielone szkoły, wakacje czy obozy. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu uczestnikom wyjazdu, organizator wycieczki autokarowej zmuszony jest dopełnić kilku obowiązków gdyż każda forma wyjazdu dzieci organizowana przez szkołę lub inną organizację oświatową ma określone zasady.
Obowiązki organizatora wycieczki.
Dyrekcja szkoły w której organizowany jest wyjazd uczniów, powinien wyznaczyć kierownika wycieczki i z nim być w stałym kontakcie podczas jej trwania. Ponadto określona musi zostać liczba uczestników wyjazdu przypadająca na jednego opiekuna oraz otrzymać zgody rodziców na wyjazd dzieci. Kolejną kwestią do której należy podjeść z uwagą jest wybór firmy przewozowej oferującej wynajem autokarów lub busów. Często szkoły mają podpisane umowy ze sprawdzonymi przewoźnikami ale niejednokrotnie jest też tak, że to wychowawca szuka busa lub autokaru dla swoich podopiecznych. Ta kwestia jest niebywale ważna gdyż jak podają służby z roku na rok standard oferowanych usług transportowych stale się podnosi ale dalej można natknąć się na firmę która kosztem jakości chce świadczyć najtańsze usługi. "Jestem wychowawcą w szóstej klasie szkoły podstawowej w Krakowie, na wycieczkę klasową jeździmy 2-3 razy do roku i w sprawie organizacji transportu zawszę dzwonię do sprawdzonej firmy M Bus Kraków - wynajem autokarów. Nigdy się nie zawiodłam, zawsze są punktualni, kierowcy bardzo mili i pomocni a pojazdy nowoczesne i co istotne w przystępnej cenie. W poprzednich latach eksperymentowaliśmy z transportem aż trafiliśmy na właściwego przewoźnika na którym można polegać co bardzo ważne podczas całej organizacji wyjazdu".
W podróży:
Kolejnym ważnym aspektem podczas podróży jest przekazanie uczestnikom wyjazdu co wolno a czego nie mogą robić podczas podróży autokarem.Pasy bezpieczeństwa. Priorytetem jest obowiązek zapinania pasów bezpieczeństwa jeśli autokar je posiada. Zgodnie z ustawą autobus wyprodukowany po 2006 roku musi być wyposażony w pasy bezpieczeństwa 2 lub 3 punktowe na każdym fotelu a więc już praktycznie każdy autokar który chcemy wynająć takie posiada i pasażerowie są zobligowani do korzystania z nich. W trakcie jazdy pasażerowie powinni zostać na swoich miejscach, zakazane jest spacerowanie oraz siadanie tyłem - tu ważna rola opiekunów i kierowcy aby przed wyjazdem takie informację dzieciom przekazać i egzekwować.Bagaże. Każdy autokar i bus turystyczny powinien posiadać odpowiednią przestrzeń aby móc tam umieścić torby, plecaki i walizki osób podróżujących. W autobusach przeważnie są to luki bagażowe pod pokładem natomiast busy turystyczne taką przestrzeń posiadają z tyłu pojazdu. To bardzo ważne w kwestii bezpieczeństwa i komfortu aby wszystkie bagaże zmieściły się w odpowiednim do tego przeznaczonym miejscu. Jest absolutny zakaz aby bagaże znajdowały się w przejściu co w razie ewentualnych nieprzewidzianych sytuacji może utrudnić ewakuacje z pojazdu - policja oraz ITD do tego przykładają szczególną uwagę. Na pokład można zabrać niewielki plecaczek w którym będziemy mieć prowiant na drogę i niezbędne osobiste rzeczy - informacja o tym również powinna być przekazana przez organizatora wyjazdu.Oznaczenie pojazdu. Autobus który przewozi zorganizowaną grupę dzieci lub młodzieży w wieku do 18 lat powinien być odpowiednio oznaczony a więc z tyłu i z przodu pojazdu umieszczone muszą być żółte tabliczki z symbolem dzieci.
Aby podróż była bezpieczna, miła i komfortowa należy przestrzegać zasad związanych z bezpieczeństwem i przed wyjazdem przekazać je uczestnikom. Prawie każdy z nas lubi podróże, tym bardziej jeśli uczestniczymy w nich wraz z grupą znajomych, przyjaciół czy kolegów i koleżanek ze szkoły - dokładając starań w wyborze odpowiedniego przewoźnika i kierując się zasadami bezpiecznego podróżowania każdy z wyjazdów powinien być udany i niezapomniany.
Tekst opracowany z pomocą M Bus Kraków wynajem busów i autokarów
-Bardzo dziękuję za obejrzenie filmu i odwiedzenie mojego profilu. Nie zapomnij za subskrybować mojego kanału oraz koniecznie zostaw łapkę w górę i komentarz-
Subskrybuj i bądź na bieżąco
honda civic hb v gen 94 rok
Body-kit:
- pomalowanie budy - kolor desert sage metallic green z lexusa czerwiec rok 2014
- dokładka backyard
- lusterka F1 style
- tylnia burta usdm laminat
- owiewki szyb heko
- nakładki progów z vi gena
- usunięcie mocowań tablicy rej. z przedniego zderzaka
- usunięcie listew bocznych
- pomalowanie kratki w zderzaku czarna struktura
- oem chlapacze na tył
- lotka BYS
Wnętrze:
- czarne wnętrze z wersji noblesse,
- oem podłokietnik,
- czarne fotele kubełkowe z regulacją – fejk foteli recaro
- czarne czteropunktowe 3’’ pasy takata
- oem dywaniki civic
- wypinka kierownicy
- nakładki na pedały mugen
- zegary honda s2000
- obszycie podsufitki alcantarą na czarno
- kierownica obszyta czarną skórą z zieloną nicią
- boczki przód oraz tył czarna eko skóra plus podwójna zielona nić
- tylna kanapa czarna eko skóra plus podwójna zielona nić
- mieszek zmiany biegów i ręcznego czarna eko skóra plus podwójna zielona nić
- gałka skunk2
- pomalowanie przednich i tylnich słupków w czarny mat
- pomalowanie pilotów szyb, ramki deski i ramion kierownicy czarny połysk z zieloną perłą
Silnik:
- pełny clean pod maską
- swap na silnik d16z6, poprzednią jednostką było d15b2,
- pomalowanie silnika, skrzyni oraz osprzętu czarną bazą w połysku na to rudo-miedziany xylaric pokryty dwoma warstwami lakieru bezbarwnego
- chromowanie śrub silnika i osprzętu
- kapitalny remont silnika, nowe panewki, pierścienie, uszczelniacze zaworowe, planowanie głowicy, komplet uszczelek, nowy rozrząd, świece oraz przewody
- przeniesienie akumulatora do bagażnika
- przeniesienie puszki z bezpiecznikami do wnętrza auta
- magnetyczne korki oleju
- mocowanie chłodnicy czarne password jdm czarne
- washersy czarne password jdm
- gruba chłodnica wody
(na obecną chwilę silnik przechodzi remont i jest składany, do końca listopada przewidziane jest zakończenie swapa)
Układ dolotowy:
- parówa carbon dexcraft
Układ wydechowy:
- kolektor bisimoto
- wywalenie katalizatora
- pełen przelot 2,16"
- shotgun
Elektryka:
- elektryczny szyberdach
- elektryczne szyby
Elektronika:
- seria,
Oświetlenie:
- clear black plus soczewki bixenon
- xenon H1 z przetwornicami typu slim 4300K
- ambery
- fogi zółte
- lampy tył red white usdm
- płaskie kierunki boczne
Układ hamulcowy:
- swap tarcz przód na 262mm
- swap tarcz na tył 242mm
- stalowy oplot na tył
- pomalowanie zacisków na czarny połysk z dodatkiem rudo-miedzianego xylaricu
Układ napędowy:
- seria
Zawieszenie:
- gwint TA plus sprężyny z coiloverów
- skrócenie mocowań przedniego i tylnego gwintu, przód o 25mm, tył o 29mm
- skrócenie widełek amortyzatora o 5mm
- custom regulowane wahacze tył zakres regulacji od 0 do -13 stopni
- przerobione regulowane wahacze przód zakres regulacji do -13stopni
- w pełni customowe zwrotnice
- wydłużenie dolnego przedniego wahacza o 20mm
- custom koło, tył 16’’ 10j, rant 4’’, przód 9.5’’ rant 3.5’’, dawcą rotoru jest 14’’ OZ, śrubki felg poddane chromowaniu, rotor pomalowany miedzianą perłą,
Car-audo:
- głośniki sony xplode
- radio 2 din
Link do fan page na fb:
https://www.facebook.com/HONDA-CIVIC-EG-4-by-Maniek-1111-1532308000369904/