Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 27 takich materiałów
    Datsun 280ZX – Failrady Z to seria samochodów sportowych produkowanych przez japońskie przedsiębiorstwo Nissan w latach 1969-2020. Ostatnim modelem z pierwszej serii Z był 280Z, którego produkcja rozpoczęła się w 1975 roku. 280Z posiadał 2,8-litrowy silnik L28E, który generował moc 149 KM i moment obrotowy 221 Nm. 280ZX był pierwszym z dwóch modeli tej generacji. Samochód przeszedł całkowity facelifting, z 280Z został tylko silnik L28E. Samochód miał z przodu kolumny McPherson, a z tyłu wahacz wleczony. Główną konkurencją dla 280ZX było Porsche 924 z lepszym wyposażeniem, jednak w latach 70 w USA panował kryzys paliwowy, a 280ZX był oszczędniejszy, szybszy i tańszy niż konkurencja. Nadwozie było bardziej aerodynamiczne niż nadwozia poprzedników, miał też niżej umieszczony środek ciężkości. Dzięki niezawodności, dobrym osiągom, przyczepności i ekonomice, Datsun znajdywał coraz więcej nabywców. W 1981 roku została stworzona wersja 280ZX Turbo, która dostępna była tylko na rynku japońskim. Wersja to wyposażona była w dwulitrowy silnik turbo o mocy 145 KM i momencie obrotowym 210 Nm.
    Failrady Z to seria samochodów sportowych produkowanych przez japońskie przedsiębiorstwo Nissan w latach 1969-2020. Ostatnim modelem z pierwszej serii Z był 280Z, którego produkcja rozpoczęła się w 1975 roku. 280Z posiadał 2,8-litrowy silnik L28E, który generował moc 149 KM i moment obrotowy 221 Nm. 280ZX był pierwszym z dwóch modeli tej generacji. Samochód przeszedł całkowity facelifting, z 280Z został tylko silnik L28E. Samochód miał z przodu kolumny McPherson, a z tyłu wahacz wleczony. Główną konkurencją dla 280ZX było Porsche 924 z lepszym wyposażeniem, jednak w latach 70 w USA panował kryzys paliwowy, a 280ZX był oszczędniejszy, szybszy i tańszy niż konkurencja. Nadwozie było bardziej aerodynamiczne niż nadwozia poprzedników, miał też niżej umieszczony środek ciężkości. Dzięki niezawodności, dobrym osiągom, przyczepności i ekonomice, Datsun znajdywał coraz więcej nabywców. W 1981 roku została stworzona wersja 280ZX Turbo, która dostępna była tylko na rynku japońskim. Wersja to wyposażona była w dwulitrowy silnik turbo o mocy 145 KM i momencie obrotowym 210 Nm.
    30 sierpnia 2022, 20:42 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    KTM – CO NOWEGO?
Pierwsze zdjęcia szpiegowskie tych maszyn pojawiły się pod koniec roku 2021. Dziś - analizując maszyny fabrycznych riderów lub wspomnianej wyżej limitowanej 450-tki SX-F, możemy stwierdzić, że poczyniono sporo, żeby motocrossówki KTM były jeszcze bardziej READY TO RACE. Już na pierwszy rzut oka widać, że wiele zmieniło się w obrębie nadwozia. Wzrok przykuwają bardzo wyostrzone i wysunięte mocno w stronę widelca boczne osłony chłodnic. Ciekawie jest jednak także pod plastikami. Jak możemy wyczytać z przeznaczonych na rynek USA materiałów, KTM 450 SX-F FACTORY EDITION posiada nową ramę, która ma korzystnie wpływać na poprawę stabilności przy dużych prędkościach. Z kolei nowe, równoległe mocowania poprawiają elastyczność. Wraz z ramą przeprojektowano także subframe. Rama pomocnicza z jaką mamy tutaj do czynienia to konstrukcja dwuczęściowa. KTM zastosował połączenie aluminium, które wzmocnił poliamidem. Pozwoliło to na znaczące wzmocnienie. Waga tego elementu? Ok. 1.8 kg.
Gdzie ponadto szukano oszczędności w masie? W wahaczu. Jest to zupełnie nowy wahacz wykonany z aluminium w procesie odlewania ciśnieniowego. Ucięto na nim 190 g. Całość została zoptymalizowana także pod kątem gromadzenia błota. To ważny czynnik w tym sporcie. W najnowszej odsłonie wahacz oferuje ponadto łatwą regulację łańcucha z oznaczeniami widocznymi u góry. 

    CO NOWEGO?

    Pierwsze zdjęcia szpiegowskie tych maszyn pojawiły się pod koniec roku 2021. Dziś - analizując maszyny fabrycznych riderów lub wspomnianej wyżej limitowanej 450-tki SX-F, możemy stwierdzić, że poczyniono sporo, żeby motocrossówki KTM były jeszcze bardziej READY TO RACE. Już na pierwszy rzut oka widać, że wiele zmieniło się w obrębie nadwozia. Wzrok przykuwają bardzo wyostrzone i wysunięte mocno w stronę widelca boczne osłony chłodnic. Ciekawie jest jednak także pod plastikami. Jak możemy wyczytać z przeznaczonych na rynek USA materiałów, KTM 450 SX-F FACTORY EDITION posiada nową ramę, która ma korzystnie wpływać na poprawę stabilności przy dużych prędkościach. Z kolei nowe, równoległe mocowania poprawiają elastyczność. Wraz z ramą przeprojektowano także subframe. Rama pomocnicza z jaką mamy tutaj do czynienia to konstrukcja dwuczęściowa. KTM zastosował połączenie aluminium, które wzmocnił poliamidem. Pozwoliło to na znaczące wzmocnienie. Waga tego elementu? Ok. 1.8 kg.

    Gdzie ponadto szukano oszczędności w masie? W wahaczu. Jest to zupełnie nowy wahacz wykonany z aluminium w procesie odlewania ciśnieniowego. Ucięto na nim 190 g. Całość została zoptymalizowana także pod kątem gromadzenia błota. To ważny czynnik w tym sporcie. W najnowszej odsłonie wahacz oferuje ponadto łatwą regulację łańcucha z oznaczeniami widocznymi u góry. 

    Datsun 280ZX – Datsun Z to seria samochodów sportowych produkowanych przez japońskie przedsiębiorstwo Nissan Motors. Pierwszym modelem należącym do serii był Datsun 240Z. Na rynku japońskim samochody pochodzące od serii Z sprzedawane są pod nazwą Nissan Fairlady Z. 280ZX był pierwszym z dwóch modeli tej generacji. Model ten przeszedł całkowity facelift, bez zmian pozostał tylko silnik L28E. Samochód miał z przodu kolumny McPherson, a z tyłu wahacz wleczony. Konkurencją dla tego modelu było Porsche 924 z lepszym wyposażeniem, jednak w latach 70. w USA panował kryzys paliwowy, a 280ZX był oszczędniejszy, szybszy i tańszy niż konkurencja. Nadwozie było bardziej aerodynamiczne niż nadwozia poprzedników, miał też niżej umieszczony środek ciężkości.  Posiadał 80-litrowy zbiornik paliwa. Dzięki niezawodności, dobrym osiągom, przyczepności i ekonomice, Datsun znajdywał coraz więcej nabywców.
    Datsun Z to seria samochodów sportowych produkowanych przez japońskie przedsiębiorstwo Nissan Motors. Pierwszym modelem należącym do serii był Datsun 240Z. Na rynku japońskim samochody pochodzące od serii Z sprzedawane są pod nazwą Nissan Fairlady Z. 280ZX był pierwszym z dwóch modeli tej generacji. Model ten przeszedł całkowity facelift, bez zmian pozostał tylko silnik L28E. Samochód miał z przodu kolumny McPherson, a z tyłu wahacz wleczony. Konkurencją dla tego modelu było Porsche 924 z lepszym wyposażeniem, jednak w latach 70. w USA panował kryzys paliwowy, a 280ZX był oszczędniejszy, szybszy i tańszy niż konkurencja. Nadwozie było bardziej aerodynamiczne niż nadwozia poprzedników, miał też niżej umieszczony środek ciężkości. Posiadał 80-litrowy zbiornik paliwa. Dzięki niezawodności, dobrym osiągom, przyczepności i ekonomice, Datsun znajdywał coraz więcej nabywców.
    15 kwietnia 2022, 19:13 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW Z3 Coupe – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecki koncern BMW w latach 1995–2002. Z3 bazuje na platformie BMW serii 3 E36, stąd rozwinięcie kodu modelowego. Zawieszenie przednie jest takie jak w każdym E36, czyli kolumna McPhersona i pojedynczy wahacz, natomiast zawieszenie tylne, to konstrukcja oparta na wersji compact. Projektowane jeszcze dla poprzedniego modelu serii 3- E30, czyli pojedyncze wahacze wleczone. Od roku 1995 produkowane z czterocylindrowymi silnikami 1.8 116KM i 1.9 140KM. W 1997 roku do gamy silnikowej doszedł sześciocylindrowy 2.8 o mocy 193KM. Ta najmocniejsza wersja otrzymała również zmieniony przedni zderzak, szerszy rozstaw tylnej osi i szersze tylne nadkola. Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu typu Torsem był tam montowany fabrycznie. W tym samym roku do produkcji trafiła zamknięta wersja nadwoziowa - Coupe. Z3 Coupe napędzane jest najmocniejszym w gamie Z3 silnik sześciocylindrowy silnik 2.8 l o mocy 193 KM, a po roku 2000 o pojemności 3 l i mocy 231KM. Z trzylitrowym silnikiem Coupe osiągało prędkość maksymalną 240 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h zajmowało 6 sekund.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez niemiecki koncern BMW w latach 1995–2002. Z3 bazuje na platformie BMW serii 3 E36, stąd rozwinięcie kodu modelowego. Zawieszenie przednie jest takie jak w każdym E36, czyli kolumna McPhersona i pojedynczy wahacz, natomiast zawieszenie tylne, to konstrukcja oparta na wersji compact. Projektowane jeszcze dla poprzedniego modelu serii 3- E30, czyli pojedyncze wahacze wleczone. Od roku 1995 produkowane z czterocylindrowymi silnikami 1.8 116KM i 1.9 140KM. W 1997 roku do gamy silnikowej doszedł sześciocylindrowy 2.8 o mocy 193KM. Ta najmocniejsza wersja otrzymała również zmieniony przedni zderzak, szerszy rozstaw tylnej osi i szersze tylne nadkola. Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu typu Torsem był tam montowany fabrycznie. W tym samym roku do produkcji trafiła zamknięta wersja nadwoziowa - Coupe. Z3 Coupe napędzane jest najmocniejszym w gamie Z3 silnik sześciocylindrowy silnik 2.8 l o mocy 193 KM, a po roku 2000 o pojemności 3 l i mocy 231KM. Z trzylitrowym silnikiem Coupe osiągało prędkość maksymalną 240 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h zajmowało 6 sekund.
    11 kwietnia 2022, 20:38 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Największą zaletą K2 suchego smaru do łańcucha jest to ,że w momencie aplikacji jest on płynny, dzięki czemu penetruje wszystkie elementy łańcucha. Natomiast po ok. 30 min tężeje, pozostawiając, przeźroczystą warstwę smarująco-ochronną. Warstwa ta niezwykle mocno przywiera do łańcucha, dzięki czemu nie odpada od niego w czasie jazdy. Przez co motocykl pozostaje czysty, a interwały pomiędzy kolejnymi smarowaniami mogą zostać wydłużone, ponieważ smar pozostaje na swoim miejscu zamiast chlapać na elementy takie jak koła czy wahacz.
    Przypadek "nowego" uszkodzonego wahacza.
    26 maja 2017, 19:37 przez Fenix (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW E46 – Witam wszystkich MotoKillerów! Chciałbym Wam zaprezentować moje pierwsze autko (uprzedzam, nie, rodzice nie dali na nie  ) jakim jest BMW E46 r.2000 silnik M47D20 (2.0D 136KM, 100kW)
Niestety poprzedni właściciel nie był zbyt ogarnięty przy tym samochodzie, a co za tym idzie, wpadłem w minę.
Nawet wole nie wiedzieć ile samochód jeździł na tym oleju. Podczas diagnostyki na stacji kontroli pojazdów olej był jak kisiel. Mam w nim trochę do ogarnięcia blachę i lakier (odpryski na masce i prawe przednie nadkole) na prawym nadkole i na progu zaczyna wychodzić trochę rudego. I oto moja mina w którą wpadłem... Koło dwumasowe. Nie jest już w dobrej kondycji (wyszło dopiero na jaw po zakupie przy pierwszej naprawie) ale na szczęście nie jest aż tak tragicznie, zaczyna dopiero się coś dziać jeszcze do wiosny mogę jeździć na tym dwumasie.
Rzeczy, które już zrobiłem
- prawy wahacz
- lewy drążek kierowniczy
- hamulec ręczny
- olej
- filtry
Do zrobienia zostało:
- blacha i lakierownie
- koło dwumasowe
- przednie lampy (od starości popękały)
- świece
Uważam, że za cenę 7500zł to nie dałem wcale dużo. Zapraszam do komentowania!


Nie mogę dodać więcej zdjęć, resztę zdjęć w komentarzach.
    Witam wszystkich MotoKillerów! Chciałbym Wam zaprezentować moje pierwsze autko (uprzedzam, nie, rodzice nie dali na nie ) jakim jest BMW E46 r.2000 silnik M47D20 (2.0D 136KM, 100kW)
    Niestety poprzedni właściciel nie był zbyt ogarnięty przy tym samochodzie, a co za tym idzie, wpadłem w minę.
    Nawet wole nie wiedzieć ile samochód jeździł na tym oleju. Podczas diagnostyki na stacji kontroli pojazdów olej był jak kisiel. Mam w nim trochę do ogarnięcia blachę i lakier (odpryski na masce i prawe przednie nadkole) na prawym nadkole i na progu zaczyna wychodzić trochę rudego. I oto moja mina w którą wpadłem... Koło dwumasowe. Nie jest już w dobrej kondycji (wyszło dopiero na jaw po zakupie przy pierwszej naprawie) ale na szczęście nie jest aż tak tragicznie, zaczyna dopiero się coś dziać jeszcze do wiosny mogę jeździć na tym dwumasie.
    Rzeczy, które już zrobiłem
    - prawy wahacz
    - lewy drążek kierowniczy
    - hamulec ręczny
    - olej
    - filtry
    Do zrobienia zostało:
    - blacha i lakierownie
    - koło dwumasowe
    - przednie lampy (od starości popękały)
    - świece
    Uważam, że za cenę 7500zł to nie dałem wcale dużo. Zapraszam do komentowania!


    Nie mogę dodać więcej zdjęć, resztę zdjęć w komentarzach.
    20 września 2015, 23:35 przez LubA (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (21)
    Źródło:

    własne

    Wahacz – Taki tam wahacz z Seata Ibizy 6L 2003r.
    Taki tam wahacz z Seata Ibizy 6L 2003r.
    Wahacz został wydłużony ze 143,5 cm do 171,5 cm, zmieniony tylny amortyzator oraz tylna felga. Poza tym jest to niemal standardowe Kawasaki.
    12 grudnia 2014, 14:16 przez Fenek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj