Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 64 takie materiały
    Na działce za domem
    17 lutego 2014, 17:08 przez glodnalisa (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Liebherr T 282B – Dane techniczne:

Masa: 203 tony
Masa dopuszczalna całkowita: 592 tony
Ładowność: 363 ton
Długość: 14,5 m
Szerokość: 8,8 m
Wysokość: 7,4 m
Wysokość załadunkowa: 6,6 m
Silniki diesla:
DDM/MTU
16-cylindrowy o pojemności 65 l. i mocy 2700 KM (2015 kW),
20-cylindrowy o pojemności 90 l. i mocy 3650 KM (2725 kW),
Cummins
16-cylindrowy o pojemności 60 l. i mocy 2700 KM (2015 kW),
18-cylindrowy o pojemności 78 l. i mocy 3500 KM (2610 kW)
Silniki elektryczne: dwa silniki prądu zmiennego firmy Siemens
Maksymalna prędkość: 64,4 km/h
Pojazd jest napędzany przy pomocy przekładni elektrycznej, w której wysokoprężny silnik spalinowy (jeden z czterech do wyboru) napędza generator prądu (alternator), zasilający dwa silniki elektryczne umieszczone w piastach tylnych kół (bliźniaczych).
    Dane techniczne:

    Masa: 203 tony
    Masa dopuszczalna całkowita: 592 tony
    Ładowność: 363 ton
    Długość: 14,5 m
    Szerokość: 8,8 m
    Wysokość: 7,4 m
    Wysokość załadunkowa: 6,6 m
    Silniki diesla:
    DDM/MTU
    16-cylindrowy o pojemności 65 l. i mocy 2700 KM (2015 kW),
    20-cylindrowy o pojemności 90 l. i mocy 3650 KM (2725 kW),
    Cummins
    16-cylindrowy o pojemności 60 l. i mocy 2700 KM (2015 kW),
    18-cylindrowy o pojemności 78 l. i mocy 3500 KM (2610 kW)
    Silniki elektryczne: dwa silniki prądu zmiennego firmy Siemens
    Maksymalna prędkość: 64,4 km/h
    Pojazd jest napędzany przy pomocy przekładni elektrycznej, w której wysokoprężny silnik spalinowy (jeden z czterech do wyboru) napędza generator prądu (alternator), zasilający dwa silniki elektryczne umieszczone w piastach tylnych kół (bliźniaczych).
    31 stycznia 2014, 15:33 przez AwesomeMuscule (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    LeTourneau L-2350 – największa obecnie ładowarka kołowa na świecie, produkowana przez LeTourneau Technologies Inc. z siedzibą w Longview (Teksas) w USA . Ładowarka nie znajduje się w w produkcji seryjnej, ale jest montowana na zamówienia indywidualnych firm. W kopalniach odkrywkowych służy przy obsłudze najcięższych wozideł technologicznych. Jednorazowo jest w stanie przetransportować do 75 ton urobku.


    Długość całkowita : 20,9 m
    Szerokość : 7,58 m
    Wysokość : 6,45 m
    Pojemność łyżki : 40,5 m³
    Ciężar roboczy : 265 ton
    Moc użyteczna : 1715 kW (2300 KM)
    30 stycznia 2014, 17:47 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj
    Taki tam... – poduszkowiec. Waga? 621 Ton
    Poduszkowiec. Waga? 621 Ton
    4 listopada 2013, 17:03 przez Ken (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Największa koparka – Mamy już wywrotkę, teraz pora ją załadować. Najszybciej zrobimy to przy pomocy koparki Terex RH 40. Łyżka o pojemności 45m3 umożliwia zabranie na raz do 85 ton materiału. Cała koparka waży 980 ton i jest napędzana silnikiem o mocy 4400KM. Napełnienie wozidła to kwestia 3-5 załadunków (średnia wydajność według producenta: 5 500 ton/h). Wysokość koparki wynosi 10m, a w najwyższym położeniu łyżki dochodzi do 20m.
    Mamy już wywrotkę, teraz pora ją załadować. Najszybciej zrobimy to przy pomocy koparki Terex RH 40. Łyżka o pojemności 45m3 umożliwia zabranie na raz do 85 ton materiału. Cała koparka waży 980 ton i jest napędzana silnikiem o mocy 4400KM. Napełnienie wozidła to kwestia 3-5 załadunków (średnia wydajność według producenta: 5 500 ton/h). Wysokość koparki wynosi 10m, a w najwyższym położeniu łyżki dochodzi do 20m.
    12 października 2013, 15:17 przez Ken (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Rozmiar ma znaczenie – Największy kołowy dźwig na świecie. Imponujący zasięg wysięgnika do 100 metrów i maksymalny udźwig 1200 ton. Jeśli taki zasięg nie wystarczy, można zamontować kratownicę, która zwiększa go do 176m.
Podwozie składa się z 9 osi. Aby żuraw mógł cokolwiek podnieść, potrzebny jest balast. Tu wynosi on 202 tony.  Silnik o mocy 671 KM potrafi rozpędzić tego kolosa do 75 km/h.
    Największy kołowy dźwig na świecie. Imponujący zasięg wysięgnika do 100 metrów i maksymalny udźwig 1200 ton. Jeśli taki zasięg nie wystarczy, można zamontować kratownicę, która zwiększa go do 176m.
    Podwozie składa się z 9 osi. Aby żuraw mógł cokolwiek podnieść, potrzebny jest balast. Tu wynosi on 202 tony. Silnik o mocy 671 KM potrafi rozpędzić tego kolosa do 75 km/h.
    10 października 2013, 22:56 przez Ken (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Belaz 75710, największa ciężarówka na świecie. – Nowy Belaz 75710 mierzy 20,6 m długości; 9,87 m szerokości i 8,16 m wysokości, jego koło ma średnicę aż 4 m. Wywrotka będzie mogła przewieźć aż 496 ton ładunku, w czym także nie ma sobie równych.

Aby wprawić tą ogromną maszynę w ruch potrzeba równie potężnego silnika i to nie jednego. Napęd pochodzi od dwóch 16 cylindrowych turbodoładowanych jednostek wysokoprężnych o pojemności 65 litrów. Łączna moc 75710 to imponujące 4600 KM!

Największa ciężarówka świata potrafi uzyskać maksymalną prędkość wynoszącą 64 km/h.
    Nowy Belaz 75710 mierzy 20,6 m długości; 9,87 m szerokości i 8,16 m wysokości, jego koło ma średnicę aż 4 m. Wywrotka będzie mogła przewieźć aż 496 ton ładunku, w czym także nie ma sobie równych.

    Aby wprawić tą ogromną maszynę w ruch potrzeba równie potężnego silnika i to nie jednego. Napęd pochodzi od dwóch 16 cylindrowych turbodoładowanych jednostek wysokoprężnych o pojemności 65 litrów. Łączna moc 75710 to imponujące 4600 KM!

    Największa ciężarówka świata potrafi uzyskać maksymalną prędkość wynoszącą 64 km/h.
    10 października 2013, 22:47 przez marcineek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Największa na świecie – Białoruska Fabryka Samochodów BieŁAZ wyprodukowała ciężarówkę, która może przewozić aż 450 ton ładunku.
    Białoruska Fabryka Samochodów BieŁAZ wyprodukowała ciężarówkę, która może przewozić aż 450 ton ładunku.
    9 października 2013, 17:51 przez Ken (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Prawdziwy Kolos Maz 535 – Masa własna 22 tony, uciąg 50 ton, 2,88m szerokości, 9,19 długości, 2,89 wysokości, napęd 8x8 i to wszystko napędzane 38 litrowym dieslem o mocy 525km, czego chcieć więcej :)
    Masa własna 22 tony, uciąg 50 ton, 2,88m szerokości, 9,19 długości, 2,89 wysokości, napęd 8x8 i to wszystko napędzane 38 litrowym dieslem o mocy 525km, czego chcieć więcej :)
    3 października 2013, 21:23 przez banan775 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Źródło:

    sovietarmor

    Landkreuzer P-1000 Ratte (niem. "Szczur") miał być gigantycznym czołgiem superciężkim przeznaczonym dla sił zbrojnych III Rzeszy. Ważący 1000 ton P-1000 Ratte byłby ponad 5 razy cięższy od największego wyprodukowanego kiedykolwiek czołgu Maus. Zaprojektowany przez Friedrich Krupp AG w 1942 i zaaprobowany przez Adolfa Hitlera, został ostatecznie zarzucony na początku 1943 z inicjatywy Alberta Speera.
    Rozpoczęto budowę czołgu, ale nigdy jej nie dokończono. W planach miał być uzbrojony w dwa działa kalibru 280 mm (zamontowane w wieżyczkach użytych także w pancernikach typu Scharnhorst), pojedyncze działo 128 mm, osiem działek przeciwlotniczych Flak 38 kalibru 20 mm i dwa karabiny maszynowe MG 151/15 kalibru 15 mm. Po każdej stronie czołgu miały znajdować się po 3 gąsienice o szerokości 1,2 metra. Napęd miały stanowić dwa 24 cylindrowe silniki MAN V12Z32/44 o mocy 8500 KM lub osiem 20 cylindrowych silników Daimler-Benz MB501 o mocy 2000 KM każdy, aby osiągnąć wymagane 16000 KM potrzebne do poruszenia czołgu. Podstawowym uzbrojeniem miały być dwa działa 280 mm w wieżyczkach z krążowników -- jedna z wieżyczek została wyprodukowana przed ostatecznym zarzuceniem projektu, a następnie użyta w baterii dział nabrzeżnych w Norwegii.
    W planach był także jeszcze większy projekt Landkreuzer P. 1500 Monster, również zarzucony we wczesnej fazie. Miała to być samobieżna wersja działa Schwerer Gustav (znanego także jako Dora) wyposażonego w armatę kalibru 800 mm.
    Ze względu na olbrzymią masę i wielkość "Szczura" nie było możliwości praktycznego zastosowanie tego typu czołgu -- jego ciężar uniemożliwiałby pokonanie jakiegokolwiek mostu czy drogi, wielkość narażałaby na ataki lotnicze i miny. Byłby zbyt wolny w czasie operacji ofensywnych i podczas odwrotu. Jedynym możliwym wariantem użycia pojazdu byłoby wykorzystanie go jako ruchomej baterii nadbrzeżnej. Pojazd miałby poruszać się wzdłuż wybrzeża po specjalnie zbudowanej drodze i zwalczać okręty przeciwnika, jednak i w tej roli byłby narażony na ataki lotnicze i miałby nikłe szanse w pojedynkach artyleryjskich z licznymi, uzbrojonymi w ciężkie działa okrętami przeciwnika.
    22 września 2013, 19:43 przez RycpaC (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (9)