Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 64 takie materiały
    Niektórzy sie chwalą jaki silnik mają – Ja pracuje przy takich. Moc 1800 koni, Waga ok 12 ton.
    Ja pracuje przy takich. Moc 1800 koni, Waga ok 12 ton.
    18 czerwca 2014, 17:07 przez ~bolobmwe46 | Do ulubionych | Skomentuj (19)
    ZIL E 167 – Ruska machina z 1960 roku, napędzana dwoma jednostkami V8 3,5l po 180KM czyli 360KM. Napęd 6x6, spalanie 100l/100km, max prędkość 70km/h, waga 7 ton, ładowność 5 ton, pojemność baku 900l. Potrafił bez przeszkód jechać w metrowym śniegu lub wodzie i wspinać się na metrowe ściany.
    Ruska machina z 1960 roku, napędzana dwoma jednostkami V8 3,5l po 180KM czyli 360KM. Napęd 6x6, spalanie 100l/100km, max prędkość 70km/h, waga 7 ton, ładowność 5 ton, pojemność baku 900l. Potrafił bez przeszkód jechać w metrowym śniegu lub wodzie i wspinać się na metrowe ściany.
    12 czerwca 2014, 15:44 przez wowku (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Najdłuższa limuzyna świata – Cadillac (The American Dream) najdłuższa limuzyna świata, mierzy aż 100 stóp ok. 35m. To monstrum waży aż 18 ton, przez co jego konstrukcje oparto na 12 osiach. Do prowadzenia tego auta potrzeba aż dwóch kierowców jednego z przodu i drugiego z tyłu, jego wnętrze skrywa w sobie, mini pole do golfa, łóżko wodne, basen z jakuzzi, oraz kilka barów, nie wspominając o helikopterze w tylnej części nadwozia. Obecnie auto prawdopodobnie stoi gdzieś na złomowisku lub zostało przerobione na żyletki.
    Cadillac (The American Dream) najdłuższa limuzyna świata, mierzy aż 100 stóp ok. 35m. To monstrum waży aż 18 ton, przez co jego konstrukcje oparto na 12 osiach. Do prowadzenia tego auta potrzeba aż dwóch kierowców jednego z przodu i drugiego z tyłu, jego wnętrze skrywa w sobie, mini pole do golfa, łóżko wodne, basen z jakuzzi, oraz kilka barów, nie wspominając o helikopterze w tylnej części nadwozia. Obecnie auto prawdopodobnie stoi gdzieś na złomowisku lub zostało przerobione na żyletki.
    3 czerwca 2014, 18:08 przez bmwgrudziadz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Cadillac Baracka Obamy – Samochód jednej z najważniejszych głów świata to specjalnie wzmocniona, opancerzona, kuloodporna i komfortowo wyposażona limuzyna. Ma 5,5 metra długości, waży 8 ton, a grubość płyt pancernych dochodzi w niektórych miejscach nawet do 20 cm.
    Samochód jednej z najważniejszych głów świata to specjalnie wzmocniona, opancerzona, kuloodporna i komfortowo wyposażona limuzyna. Ma 5,5 metra długości, waży 8 ton, a grubość płyt pancernych dochodzi w niektórych miejscach nawet do 20 cm.
    3 czerwca 2014, 20:59 przez KamilPsk (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Źródło:

    topgear.com

    Samochód testowy Michelin #1 – „Krocionóg”, „stonoga” czy „Yellow Submarine na kołach” to najpopularniejsze określenia, jakie stosowano wobec pojazdu Michelin PLR (Poids Lourd Rapide). To niezwykłe auto zostało zbudowane przez Citroena w 1972 roku na zlecenie producenta opon samochodowych Michelin.

Ten dziwoląg powstał w jednym celu – by testować zużycie opon do samochodów ciężarowych przy dużej prędkości, bez podejmowania ryzyka jazdy w takich warunkach prawdziwą ciężarówką. Opona podlegająca badaniu mieściła się w kabinie pojazdu.

Samochód mierzył 7,27 m długości, 2,45 m szerokości i 1,56 m wysokości. Koła i piasty zapożyczono od Citroena H Van, a zmodyfikowane nadwozie pochodzi z Citroena DS Safari. 

Samochód miał słynne hydropneumatyczne zawieszenie.Za napęd posłużyły dwie 350-ki V8 Chevroleta o pojemności 5,7 l. Jedna jednostka napędzała wóz, a druga była odpowiedzialna za maszynę służącą do testowania opon. Podobno wóz był w stanie osiągnąć 180 km/h, co przy całkowitej wadze 9 ton (dokładnie 9150 kg) stanowiło niezły rezultat. Prędkość maksymalna na torze testowym wynosiła 155 km/h.

Oryginalnego Citroena DS/Michelin  można podziwiać w muzeum Michelina w Clermont-Ferrand we Francji.
    „Krocionóg”, „stonoga” czy „Yellow Submarine na kołach” to najpopularniejsze określenia, jakie stosowano wobec pojazdu Michelin PLR (Poids Lourd Rapide). To niezwykłe auto zostało zbudowane przez Citroena w 1972 roku na zlecenie producenta opon samochodowych Michelin.

    Ten dziwoląg powstał w jednym celu – by testować zużycie opon do samochodów ciężarowych przy dużej prędkości, bez podejmowania ryzyka jazdy w takich warunkach prawdziwą ciężarówką. Opona podlegająca badaniu mieściła się w kabinie pojazdu.

    Samochód mierzył 7,27 m długości, 2,45 m szerokości i 1,56 m wysokości. Koła i piasty zapożyczono od Citroena H Van, a zmodyfikowane nadwozie pochodzi z Citroena DS Safari.

    Samochód miał słynne hydropneumatyczne zawieszenie.Za napęd posłużyły dwie 350-ki V8 Chevroleta o pojemności 5,7 l. Jedna jednostka napędzała wóz, a druga była odpowiedzialna za maszynę służącą do testowania opon. Podobno wóz był w stanie osiągnąć 180 km/h, co przy całkowitej wadze 9 ton (dokładnie 9150 kg) stanowiło niezły rezultat. Prędkość maksymalna na torze testowym wynosiła 155 km/h.

    Oryginalnego Citroena DS/Michelin można podziwiać w muzeum Michelina w Clermont-Ferrand we Francji.
    1 czerwca 2014, 14:34 przez KamilPsk (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    Profiauto

    Art Cars – Ton Pret.
    Ton Pret.
    1 czerwca 2014, 20:55 przez MGmbH (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Solar Roadways – tak będą wyglądały drogi przyszłości – Co by było, gdyby wszystkie drogi, parkingi, ścieżki rowerowe i chodniki zastąpić panelami słonecznymi? Wg twórców projektu Solar Roadways – generowałyby one więcej energii elektrycznej, niż jesteśmy w stanie zużyć.

Za pomysłem stoi małżeństwo – Julie i Scott Brusaw z Idaho w USA. Pracują oni nad tym projektem już od 2006 roku, a Scott jest inżynierem z 25-letnim doświadczeniem w sprzęcie elektronicznym i oprogramowaniu. Technologia dróg z panelami słonecznymi faktycznie działa i co więcej – takie drogi są w stanie wytrzymać nacisk nawet największych ciężarówek o masie przekraczającej 100 ton.

Podstawowym zadaniem paneli jest generowanie energii elektrycznej. Panele są wykonane ze specjalnego rodzaju szkła, które wg twórców jest nie tylko bardzo wytrzymałe, ale dzięki specjalnej fakturze zapewnia także świetną przyczepność. Ponadto szkło zostało z powodzeniem przetestowane pod względem dużego obciążenia i odporności na uderzenia. Pojedyncze panele można też wymieniać w bardzo prosty sposób.

Funkcjonalność inteligentnych dróg z panelami słonecznymi jest jednak znacznie większa. Są one wyposażone w elementy grzewcze, co oznacza że nie trzeba ich odśnieżać, a energia słoneczna dotrze do nich niezależnie od pogody. Ponadto są wyposażone w diody LED w różnych kolorach. Panele sterowane są przez komputer, co oznacza że w bardzo prosty sposób na drodze można wyświetlać dowolne linie, znaki i komunikaty. Ponadto projekt „Solar Roadways” umożliwia indukcyjne ładowanie samochodów elektrycznych podczas jazdy. Ładowanie może odbywać się wszędzie gdzie tam, gdzie zostaną zamontowane – np. gdy zaparkujemy auto pod sklepem, lub pod pracą.

Nie ma też problemu z wodą deszczową. Twórcy Solar Roadways pomyśleli i o tym, a tego typu drogi bez problemu odprowadzą nadmiar wody, mimo że pod powierzchnią znajduje się zaawansowana elektronika.

Twórcy przytaczają też wyniki badań w Wielkiej Brytanii, które pokazały że zamontowanie diód LED w jezdni ogranicza liczbę wypadków nawet do 70 %. Projekt Solar Roadways idzie jeszcze dalej i potrafi np. wyświetlić informacje „Zwolnij” gdy wykryje zwierzęta znajdujące się na drodze przed samochodem.
    Co by było, gdyby wszystkie drogi, parkingi, ścieżki rowerowe i chodniki zastąpić panelami słonecznymi? Wg twórców projektu Solar Roadways – generowałyby one więcej energii elektrycznej, niż jesteśmy w stanie zużyć.

    Za pomysłem stoi małżeństwo – Julie i Scott Brusaw z Idaho w USA. Pracują oni nad tym projektem już od 2006 roku, a Scott jest inżynierem z 25-letnim doświadczeniem w sprzęcie elektronicznym i oprogramowaniu. Technologia dróg z panelami słonecznymi faktycznie działa i co więcej – takie drogi są w stanie wytrzymać nacisk nawet największych ciężarówek o masie przekraczającej 100 ton.

    Podstawowym zadaniem paneli jest generowanie energii elektrycznej. Panele są wykonane ze specjalnego rodzaju szkła, które wg twórców jest nie tylko bardzo wytrzymałe, ale dzięki specjalnej fakturze zapewnia także świetną przyczepność. Ponadto szkło zostało z powodzeniem przetestowane pod względem dużego obciążenia i odporności na uderzenia. Pojedyncze panele można też wymieniać w bardzo prosty sposób.

    Funkcjonalność inteligentnych dróg z panelami słonecznymi jest jednak znacznie większa. Są one wyposażone w elementy grzewcze, co oznacza że nie trzeba ich odśnieżać, a energia słoneczna dotrze do nich niezależnie od pogody. Ponadto są wyposażone w diody LED w różnych kolorach. Panele sterowane są przez komputer, co oznacza że w bardzo prosty sposób na drodze można wyświetlać dowolne linie, znaki i komunikaty. Ponadto projekt „Solar Roadways” umożliwia indukcyjne ładowanie samochodów elektrycznych podczas jazdy. Ładowanie może odbywać się wszędzie gdzie tam, gdzie zostaną zamontowane – np. gdy zaparkujemy auto pod sklepem, lub pod pracą.

    Nie ma też problemu z wodą deszczową. Twórcy Solar Roadways pomyśleli i o tym, a tego typu drogi bez problemu odprowadzą nadmiar wody, mimo że pod powierzchnią znajduje się zaawansowana elektronika.

    Twórcy przytaczają też wyniki badań w Wielkiej Brytanii, które pokazały że zamontowanie diód LED w jezdni ogranicza liczbę wypadków nawet do 70 %. Projekt Solar Roadways idzie jeszcze dalej i potrafi np. wyświetlić informacje „Zwolnij” gdy wykryje zwierzęta znajdujące się na drodze przed samochodem.
    Marauder, – Waży 10 ton, jest niezniszczalny i kosztuje 300 tys. funtów.Auto osiąga prędkość 120 km/h. Dostępny jest w dwóch wersjach: z silnikiem CUMMINS ISBe4 Diesel (221 Kw and 1100 Nm) lub silnikiem MAN-a (176 kW AND 925 Nm).
    Waży 10 ton, jest niezniszczalny i kosztuje 300 tys. funtów.Auto osiąga prędkość 120 km/h. Dostępny jest w dwóch wersjach: z silnikiem CUMMINS ISBe4 Diesel (221 Kw and 1100 Nm) lub silnikiem MAN-a (176 kW AND 925 Nm).
    11 maja 2014, 11:15 przez SUBARIS (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Film przedstawia budowę najmocniejszego na świecie silnika diesla. Waży on około 2300 ton, ma długość 26 metrów oraz aż 14 cylindrów, z których każdy ma średnicę niemal jednego metra. Rzecz jasna, nie jest on montowany w samochodach, a w statkach. Prezentowany na nagraniu diesel charakteryzuje się mocą 107 000 koni mechanicznych.
    27 kwietnia 2014, 20:35 przez cinkal (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Wierszyk o Scania V8 – Pewnie większość zna ale tak miło poczytać czasami wierszyki o Motoryzacji. 

Wchodzę po schodkach do kabiny
I już wyobrażam sobie świst turbiny
Gdy zajmę miejsce za kierownicą
To inne problemy mi się nie liczą
Zanim usłyszę bulgot V8 (czyt. v ósemki)
Wtedy na plecach mam dreszczyk wielki
Moja Scania 620 koni koni ma
I każdego frajera wydymać się da
Tylko ona jest księżniczką szos
Ale taki jest już jej los
Nieważne ile przebiegu ma
Ważne że wciąż do przodu gna 
25 ton mam na ogonie
A czuję jakbym jechał samym koniem
Kontrola trakcji się denerwuje
Kiedy 620 koni się raduje
Gdy zapach palonej gumy poczujesz
Oznacza to że ją mordujesz
I chociaż jesteś uradowany wielce
To musisz wiedzieć że Scania też ma serce
    Pewnie większość zna ale tak miło poczytać czasami wierszyki o Motoryzacji.

    Wchodzę po schodkach do kabiny
    I już wyobrażam sobie świst turbiny
    Gdy zajmę miejsce za kierownicą
    To inne problemy mi się nie liczą
    Zanim usłyszę bulgot V8 (czyt. v ósemki)
    Wtedy na plecach mam dreszczyk wielki
    Moja Scania 620 koni koni ma
    I każdego frajera wydymać się da
    Tylko ona jest księżniczką szos
    Ale taki jest już jej los
    Nieważne ile przebiegu ma
    Ważne że wciąż do przodu gna
    25 ton mam na ogonie
    A czuję jakbym jechał samym koniem
    Kontrola trakcji się denerwuje
    Kiedy 620 koni się raduje
    Gdy zapach palonej gumy poczujesz
    Oznacza to że ją mordujesz
    I chociaż jesteś uradowany wielce
    To musisz wiedzieć że Scania też ma serce
    11 marca 2014, 21:26 przez daniel31051998 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj