Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 66 takich materiałów
    WLEPKA   BMW GOLDFISH V16 – Pomysł, by stworzyć to monstrum 16-to cylindrowe pojawił sie w 1987 roku,
a dokładnie w połowie 1987 w małym kręgu pracowników działu BMW zajmującego się konstrukcją silników. Dyskutowano wtedy nad możliwością stworzenia silnika większego niż 12-sto cylindrowy...
I tak... 8 lipca 1987 zaczęto konstruować ten "specjalny silnik" pod kryptonimem "GOLDFISCH"...

Decyzja padła na 16 cylindrowy silnik w układzie V, który powstał jako kontynuacja silnika 12 cylindrowego. Pod koniec 1987 pierwszy silnik został zmontowany, a w styczniu i lutym 1988 osiągnął swoją pełną sprawność techniczną.

Następnym krokiem było umieszczenie tego prototypu w BMW serii 7 E32, i już w maju 1988 mogły odbyć się pierwsze testy tego samochodu, a 7 lipca 1988 czyli rok po rozpoczęciu prac silnik został przedstawiony na forum ogólnym.
Użycie go w produkcji seryjnej nie było przewidziane, i to jest smutne.

V16 skończył jako silnik demonstracyjny, a jednocześnie ta 16-ka wyznacza górną granicę osiągnięć tak jak silnik 3 cylindrowy wyznaczył ich dolną granicę. 

Dane techniczne GOLDFISCH V16:

- pojemność: 6651 cm3.
- moc: 408 KM przy 5200 obr/min.
- moment obrotowy: 637 Nm przy 3900 obr/min...
- stopień sprężani: 8,8:1...
- waga: 310 kg...
    Pomysł, by stworzyć to monstrum 16-to cylindrowe pojawił sie w 1987 roku,
    a dokładnie w połowie 1987 w małym kręgu pracowników działu BMW zajmującego się konstrukcją silników. Dyskutowano wtedy nad możliwością stworzenia silnika większego niż 12-sto cylindrowy...
    I tak... 8 lipca 1987 zaczęto konstruować ten "specjalny silnik" pod kryptonimem "GOLDFISCH"...

    Decyzja padła na 16 cylindrowy silnik w układzie V, który powstał jako kontynuacja silnika 12 cylindrowego. Pod koniec 1987 pierwszy silnik został zmontowany, a w styczniu i lutym 1988 osiągnął swoją pełną sprawność techniczną.

    Następnym krokiem było umieszczenie tego prototypu w BMW serii 7 E32, i już w maju 1988 mogły odbyć się pierwsze testy tego samochodu, a 7 lipca 1988 czyli rok po rozpoczęciu prac silnik został przedstawiony na forum ogólnym.
    Użycie go w produkcji seryjnej nie było przewidziane, i to jest smutne.

    V16 skończył jako silnik demonstracyjny, a jednocześnie ta 16-ka wyznacza górną granicę osiągnięć tak jak silnik 3 cylindrowy wyznaczył ich dolną granicę.

    Dane techniczne GOLDFISCH V16:

    - pojemność: 6651 cm3.
    - moc: 408 KM przy 5200 obr/min.
    - moment obrotowy: 637 Nm przy 3900 obr/min...
    - stopień sprężani: 8,8:1...
    - waga: 310 kg...
    21 lutego 2013, 15:13 przez YMT (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Modelarstwo: Moje cudowne Porsche 911(997) GT3 Cup. – Moje Porsche, kupiłem (dostałem) jako całe jest to mój (według mnie) najlepszy, jak i na sto procent - najdroższy model. Jest w skali 1/18 , nic w nim nie tuningowałem nie przerabiałem jest czysty. :) Stoi, sobie ładnie w gablotce i ozdabia mój pokoik. Teraz coś konkretniej: Ma opony z prawdziwej gumy Michelin, nawet na zaciskach hamulców można dostrzec napis "PORSCHE" są wykonane z aluminium jak tarcze i felgi, fotele również są autentyczne lecz nie pamiętam z jakiego są materiału, dbałość o detale jest niesamowita, trzeba go zobaczyć na żywo zdjęcia tego nie pokażą. Tych egzemplarzy jest zaledwie dwa tysiące na świecie na jednym ze zdjęć można ujrzeć numerek: 1375/2000 jest to numer fabryczny modelu. Miałem, również certyfikat autentyczności lecz jest gdzieś schowany, a uważam że nie jest on aż taki ważny skoro jest numer fabryczny, więc nie wybierałem się na poszukiwania. :> To tyle, dzięki. :D (Wrzucam drugi raz bo tamto miało złe rozmiary)
    Moje Porsche, kupiłem (dostałem) jako całe jest to mój (według mnie) najlepszy, jak i na sto procent - najdroższy model. Jest w skali 1/18 , nic w nim nie tuningowałem nie przerabiałem jest czysty. :) Stoi, sobie ładnie w gablotce i ozdabia mój pokoik. Teraz coś konkretniej: Ma opony z prawdziwej gumy Michelin, nawet na zaciskach hamulców można dostrzec napis "PORSCHE" są wykonane z aluminium jak tarcze i felgi, fotele również są autentyczne lecz nie pamiętam z jakiego są materiału, dbałość o detale jest niesamowita, trzeba go zobaczyć na żywo zdjęcia tego nie pokażą. Tych egzemplarzy jest zaledwie dwa tysiące na świecie na jednym ze zdjęć można ujrzeć numerek: 1375/2000 jest to numer fabryczny modelu. Miałem, również certyfikat autentyczności lecz jest gdzieś schowany, a uważam że nie jest on aż taki ważny skoro jest numer fabryczny, więc nie wybierałem się na poszukiwania. :> To tyle, dzięki. :D (Wrzucam drugi raz bo tamto miało złe rozmiary)
    13 października 2012, 11:25 przez Cappy (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    Własne.

    Fiat 126p – Stary poczciwy Fiat 126p, jeszcze nie dawno traktowany jako przeżytek, dziś już raczej żywa legenda. Prawie sto sześćdziesiąt  ekip z całego kraju przyjechało maluchami do Torunia w zeszły weekend.
    Stary poczciwy Fiat 126p, jeszcze nie dawno traktowany jako przeżytek, dziś już raczej żywa legenda. Prawie sto sześćdziesiąt ekip z całego kraju przyjechało maluchami do Torunia w zeszły weekend.
    29 września 2012, 15:00 przez Dasteri (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Fot. Mateusz Patalon

    Off-Road – Tam 40-sto konny silnik jest demonem.
    Tam 40-sto konny silnik jest demonem.
    30 czerwca 2012, 11:47 przez milek06 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Protoype BMW V16 – Pomysł, by stworzyć to monstrum 16-to cylindrowe pojawił sie w 1987 roku,
a dokładnie w połowie 1987 w małym kręgu pracowników działu BMW zajmującego się konstrukcją silników. Dyskutowano wtedy nad możliwością stworzenia silnika większego niż 12-sto cylindrowy...

I tak... 8 lipca 1987 zaczęto konstruować ten "specjalny silnik" pod kryptonimem "GOLDFISCH"...

Decyzja padła na 16 cylindrowy silnik w układzie V, który powstał jako kontynuacja silnika 12 cylindrowego. Pod koniec 1987 pierwszy silnik został zmontowany, a w styczniu i lutym 1988 osiągnął swoją pełną sprawność techniczną.

Następnym krokiem było umieszczenie tego prototypu w BMW serii 7 E32, i już w maju 1988 mogły odbyć się pierwsze testy tego samochodu, a 7 lipca 1988 czyli rok po rozpoczęciu prac silnik został przedstawiony na forum ogólnym.

Użycie go w produkcji seryjnej nie było przewidziane, i to jest smutne.

V16 skończył jako silnik demonstracyjny, a jednocześnie ta 16-ka wyznacza górną granicę osiągnięć tak jak silnik 3 cylindrowy wyznaczył ich dolną granicę.

A oto podstawowe dane techniczne GOLDFISCH V16:

- pojemność: 6651 cm3.
- moc: 408 KM przy 5200 obr/min.
- moment obrotowy: 637 Nm przy 3900 obr/min...
- stopień sprężani: 8,8:1...
- waga: 310 kg...
    Pomysł, by stworzyć to monstrum 16-to cylindrowe pojawił sie w 1987 roku,
    a dokładnie w połowie 1987 w małym kręgu pracowników działu BMW zajmującego się konstrukcją silników. Dyskutowano wtedy nad możliwością stworzenia silnika większego niż 12-sto cylindrowy...

    I tak... 8 lipca 1987 zaczęto konstruować ten "specjalny silnik" pod kryptonimem "GOLDFISCH"...

    Decyzja padła na 16 cylindrowy silnik w układzie V, który powstał jako kontynuacja silnika 12 cylindrowego. Pod koniec 1987 pierwszy silnik został zmontowany, a w styczniu i lutym 1988 osiągnął swoją pełną sprawność techniczną.

    Następnym krokiem było umieszczenie tego prototypu w BMW serii 7 E32, i już w maju 1988 mogły odbyć się pierwsze testy tego samochodu, a 7 lipca 1988 czyli rok po rozpoczęciu prac silnik został przedstawiony na forum ogólnym.

    Użycie go w produkcji seryjnej nie było przewidziane, i to jest smutne.

    V16 skończył jako silnik demonstracyjny, a jednocześnie ta 16-ka wyznacza górną granicę osiągnięć tak jak silnik 3 cylindrowy wyznaczył ich dolną granicę.

    A oto podstawowe dane techniczne GOLDFISCH V16:

    - pojemność: 6651 cm3.
    - moc: 408 KM przy 5200 obr/min.
    - moment obrotowy: 637 Nm przy 3900 obr/min...
    - stopień sprężani: 8,8:1...
    - waga: 310 kg...
    7 czerwca 2012, 8:56 przez DooLaaR (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    racingforum

    10 maja 2012, 21:54 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)