Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 66 takich materiałów
    BMW E32 767iL V16 "Goldfish" Prototyp – Pomysł by stworzyć to 16-to cylindrowe monstrum pojawił się w 1987 roku, a dokładniej w połowie 1987 w małym kręgu pracowników działu BMW zajmującego się konstrukcją silników. Dyskutowano wtedy nad możliwością stworzenia silnika większego niż 12-sto cylindrowy.
I tak, 8 lipca 1987 zaczęto konstruować ten specjalny silnik pod kryptonimem "GOLDFISCH".
Decyzja padła na 16 cylindrowy silnik w układzie V, który powstał jako kontynuacja silnika 12 cylindrowego. Pod koniec roku 1987 pierwszy silnik został zmontowany, a w styczniu i lutym 1988 osiągnął swoją pełną sprawność techniczną. Następnym krokiem było umieszczenie tego prototypu w BMW serii 7 E32. Już w maju 1988 mogły odbyć się pierwsze testy tego samochodu. Samochód miewał jednak kłopoty z chłodzeniem, dlatego większa produkcja nie doszła do skutku.

Dane techniczne:
-Pojemność:       6651 cm³
-Moc:             408 KM przy 5200 obr/min 
-Moment obrotowy: 637 Nm przy 3900 obr/min
    Pomysł by stworzyć to 16-to cylindrowe monstrum pojawił się w 1987 roku, a dokładniej w połowie 1987 w małym kręgu pracowników działu BMW zajmującego się konstrukcją silników. Dyskutowano wtedy nad możliwością stworzenia silnika większego niż 12-sto cylindrowy.
    I tak, 8 lipca 1987 zaczęto konstruować ten specjalny silnik pod kryptonimem "GOLDFISCH".
    Decyzja padła na 16 cylindrowy silnik w układzie V, który powstał jako kontynuacja silnika 12 cylindrowego. Pod koniec roku 1987 pierwszy silnik został zmontowany, a w styczniu i lutym 1988 osiągnął swoją pełną sprawność techniczną. Następnym krokiem było umieszczenie tego prototypu w BMW serii 7 E32. Już w maju 1988 mogły odbyć się pierwsze testy tego samochodu. Samochód miewał jednak kłopoty z chłodzeniem, dlatego większa produkcja nie doszła do skutku.

    Dane techniczne:
    -Pojemność: 6651 cm³
    -Moc: 408 KM przy 5200 obr/min
    -Moment obrotowy: 637 Nm przy 3900 obr/min
    15 marca 2015, 14:11 przez LOR4K (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (9)
    Źródło:

    własne wykonanie

    Nowe Audi R8 na pierwszy rzut oka wyróżnia się odświeżonym grillem, reflektorami LED (za dopłatą otrzymamy laserowe oświetlenie z zasięgiem do 600 metrów!), zmienionym kształtem wlotów powietrza i większym dyfuzorem. Supersamochód z Ingolstadt będzie dostępny w dwóch odmianach – V10 i V10 Plus. Pierwsza z nich ma 540 koni mechanicznych i 540 niutonometrów, a to pozwala osiągnąć sto kilometrów na godzinę w 3,5 sekundy. Wersja Plus ma 70 koni i 20 niutonometrów więcej. Dzięki temu „setkę” zaliczymy o 0,3 sekundy szybciej, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero wskazując 330 km/h (w „zwykłym” – 323 km/h). To czyni z drugiej generacji R8 najszybsze fabrycznie produkowane Audi w historii. Nowa generacja, w przeciwieństwie do poprzednika, nie będzie dostępna z manualną skrzynią biegów. Teraz każdy egzemplarz będzie wyposażony w automatyczną, siedmiobiegową przekładnię S-tronic. Moc przekazywana jest domyślnie na tylne koła, ale w zależności od sytuacji system Quattro jest zdolny przenieść 100% momentu na przednią oś. Audi R8 będzie produkowane w nowej fabryce w Heilbronn. Ceny rozpoczynają się od 165 000 euro za „zwykłą” wersję i 187 400 euro za V10 Plus.
    2 marca 2015, 19:40 przez miniu081 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Wszystkiego najlepszego z okazji 30 urodzin dla Mercedesa W124! – W tym roku mija 30 lat od kiedy do produkcji został wprowadzony następca słynnej "beczki". W124 jaki jest, każdy widzi. Wersji było wiele, a gama silników była większa niż liczba samochodów produkowanych w Polsce.
"Baleron" jest sławny głównie dzięki swojej niezawodności, która już raczej nigdy nie będzie przez nikogo pobita i powinna być wpisana do księgi rekordów Guinessa. 
Nie chce się wierzyć, że ten kanciak został zaprezentowany w 1984(czyli w czasie, gdy w Polsce szczytem techniki był Polonez i 125p) i pomimo tego, samochód nie wygląda na takiego staruszka.
Zaśpiewajmy więc "Sto lat" "Baleronowi", który w Polsce służył przeważnie jako taksówki!

*na zdjęciu powyżej C124 czyli wersja dwudrzwiowa
    W tym roku mija 30 lat od kiedy do produkcji został wprowadzony następca słynnej "beczki". W124 jaki jest, każdy widzi. Wersji było wiele, a gama silników była większa niż liczba samochodów produkowanych w Polsce.
    "Baleron" jest sławny głównie dzięki swojej niezawodności, która już raczej nigdy nie będzie przez nikogo pobita i powinna być wpisana do księgi rekordów Guinessa.
    Nie chce się wierzyć, że ten kanciak został zaprezentowany w 1984(czyli w czasie, gdy w Polsce szczytem techniki był Polonez i 125p) i pomimo tego, samochód nie wygląda na takiego staruszka.
    Zaśpiewajmy więc "Sto lat" "Baleronowi", który w Polsce służył przeważnie jako taksówki!

    *na zdjęciu powyżej C124 czyli wersja dwudrzwiowa
    Audi S3 Limousine – Audi S3 Limousine ma pojawić się w salonach kilka miesięcy po debiucie Audi A3 Limousine. Usportowiona limuzyna będzie uzbrojona w dwulitrowy, turbodoładowany silnik TFSI o mocy 300KM. Dzięki niemu S3 Limousine będzie mogło rozpędzać się do setki w 4.9 sekundy w wersji ze skrzynią S-Tronic i w 5.3 sekundy w wersji ze skrzynią manualną. Zużycie paliwa ma oscylować średnio wokół siedmiu litrów na sto kilometrów. 

O mocy auta najlepiej świadczy fakt, że elektronicznie ograniczono mu prędkość maksymalną do… 250 km/h. Auto może zaspokoić wymagania audiofili systemem nagłaśniającym Bang & Olufsen, obejmującym wzmacniacz o mocy 705W, czternaście głośników i serwującym dźwięk w formacie 5.1. To prawdziwa uczta dla uszu.
    Audi S3 Limousine ma pojawić się w salonach kilka miesięcy po debiucie Audi A3 Limousine. Usportowiona limuzyna będzie uzbrojona w dwulitrowy, turbodoładowany silnik TFSI o mocy 300KM. Dzięki niemu S3 Limousine będzie mogło rozpędzać się do setki w 4.9 sekundy w wersji ze skrzynią S-Tronic i w 5.3 sekundy w wersji ze skrzynią manualną. Zużycie paliwa ma oscylować średnio wokół siedmiu litrów na sto kilometrów.

    O mocy auta najlepiej świadczy fakt, że elektronicznie ograniczono mu prędkość maksymalną do… 250 km/h. Auto może zaspokoić wymagania audiofili systemem nagłaśniającym Bang & Olufsen, obejmującym wzmacniacz o mocy 705W, czternaście głośników i serwującym dźwięk w formacie 5.1. To prawdziwa uczta dla uszu.
    Opel Calibra – Coupe Opla, które właśnie skończyło 25 lat. Nawet dziś linia tego auta przyciąga uwagę i dalej plasuje się w czołówce najbardziej aerodynamicznych projektów (Cx=0,26). W latach swojej młodości Calibra przyciągała do siebie ciekawym wyglądem, oraz przystępną ceną, by później, na początku XXI wieku stać się pośmiewiskiem i stereotypowym autem buraka za sprawą egzemplarzy masowo sprowadzanych, a następnie "tuningowanych" w Polsce (zresztą nie tylko u nas). Dziś Calibra staje się powoli klasykiem, a znaleźć zadbany egzemplarz bez "upiększeń" wizualnych jest już dosyć trudno. Ja osobiście życzę "Cali" zasłużonej emerytury, która nie będzie mijała pod znakiem "lambo doors" i "lexus look", a także odejścia w zapomnienie takiego wizerunku modelu. Sto lat!
    Coupe Opla, które właśnie skończyło 25 lat. Nawet dziś linia tego auta przyciąga uwagę i dalej plasuje się w czołówce najbardziej aerodynamicznych projektów (Cx=0,26). W latach swojej młodości Calibra przyciągała do siebie ciekawym wyglądem, oraz przystępną ceną, by później, na początku XXI wieku stać się pośmiewiskiem i stereotypowym autem buraka za sprawą egzemplarzy masowo sprowadzanych, a następnie "tuningowanych" w Polsce (zresztą nie tylko u nas). Dziś Calibra staje się powoli klasykiem, a znaleźć zadbany egzemplarz bez "upiększeń" wizualnych jest już dosyć trudno. Ja osobiście życzę "Cali" zasłużonej emerytury, która nie będzie mijała pod znakiem "lambo doors" i "lexus look", a także odejścia w zapomnienie takiego wizerunku modelu. Sto lat!
    15 września 2014, 17:01 przez Ltvnsky (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (9)
    Moja była Yamaszka – Zrobiona prze zemnie 12-sto konna bestia.
    Zrobiona prze zemnie 12-sto konna bestia.
    15 sierpnia 2014, 22:07 przez ~psychopata5001 | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Porsche 965, z V8 od Audi
    16 maja 2014, 16:43 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Tragiczny wypadek 7 zabitych i 2 rannych, 13-17 lat – Napiszcie swoje zdanie odnośnie tego w komentarzach, myślę, że może się nawiązać bardzo ciekawa dyskusja. Cytując Onet:


Wiadomości › Kujawsko-Pomorskie › Wypadki
wczoraj 14:00
Tragedia w Klamrach, mieszkańcy wstrząśnięci

Sied­mio­ro na­sto­lat­ków zgi­nę­ło, a dwoje zo­sta­ło ran­nych, gdy oso­bo­wy re­nault, któ­rym je­cha­li, na łuku wy­padł z drogi i ude­rzył w drzew. Do wy­pad­ku do­szło w nocy z so­bo­ty na nie­dzie­lę w miej­sco­wo­ści Klam­ry k. Chełm­na (woj. ku­jaw­sko-po­mor­skie).

Ofia­ry śmier­tel­ne to osoby w wieku 13-17 lat - trzy dziew­czy­ny i czte­rech chłop­ców. Wy­pa­dek prze­ży­ło dwoje 16-lat­ków, któ­rzy zo­sta­li prze­wie­zie­ni do szpi­ta­li. Sa­mo­chód, któ­rym wszy­scy je­cha­li, był prze­zna­czo­ny dla pię­ciu osób.

- Ze wstęp­nych usta­leń wy­ni­ka, że kie­row­ca nie opa­no­wał sa­mo­cho­du na łuku drogi i ude­rzył w drze­wo - po­in­for­mo­wa­ła ofi­cer pra­so­wy Ko­men­dy Po­wia­to­wej Po­li­cji w Chełm­nie pod­kom. Agniesz­ka So­bie­ral­ska.

Po­szko­do­wa­na w wy­pad­ku dziew­czy­na, po ba­da­niach w szpi­ta­lu w Chełm­nie i prze­słu­cha­niu przez po­li­cję, zo­sta­ła od­da­na pod opie­kę ro­dzi­ców; była trzeź­wa. Ranny chło­piec nadal prze­by­wa w szpi­ta­lu w Gru­dzią­dzu, a jego stan na razie nie po­zwa­la na prze­słu­cha­nie.

- Prze­pro­wa­dzo­ne przez po­li­cję ba­da­nie wy­ka­za­ło, że 16-la­tek był w "sta­nie po uży­ciu al­ko­ho­lu", czyli miał w or­ga­ni­zmie od 0,2 do 0,5 prom. Po­bra­no od niego krew do badań na za­war­tość al­ko­ho­lu, które wy­ka­żą do­kład­ne stę­że­nie - za­zna­czy­ła pod­kom. So­bie­ral­ska.

Na razie po­li­cjan­ci nie po­da­ją, kto kie­ro­wał autem. Za­strze­ga­ją, że dla wy­ja­śnie­nia przy­czyn i oko­licz­no­ści wy­pad­ku ko­niecz­ne jest jesz­cze prze­słu­cha­nie ran­ne­go chłop­ca.

Po­li­cjan­ci usta­li­li, że wcze­śniej uczest­ni­cy wy­pad­ku spo­tka­li się przy ogni­sku, roz­pa­lo­nym na te­re­nie go­spo­dar­stwa ro­dzi­ców jed­ne­go z chłop­ców. Tam zro­dził się po­mysł po­je­cha­nia na prze­jażdż­kę, więc wzię­li sa­mo­chód ojca chłop­ca i po­je­cha­li wszy­scy razem. Wśród ofiar wy­pad­ku był ów chło­pak.
    Napiszcie swoje zdanie odnośnie tego w komentarzach, myślę, że może się nawiązać bardzo ciekawa dyskusja. Cytując Onet:


    Wiadomości › Kujawsko-Pomorskie › Wypadki
    wczoraj 14:00
    Tragedia w Klamrach, mieszkańcy wstrząśnięci

    Sied­mio­ro na­sto­lat­ków zgi­nę­ło, a dwoje zo­sta­ło ran­nych, gdy oso­bo­wy re­nault, któ­rym je­cha­li, na łuku wy­padł z drogi i ude­rzył w drzew. Do wy­pad­ku do­szło w nocy z so­bo­ty na nie­dzie­lę w miej­sco­wo­ści Klam­ry k. Chełm­na (woj. ku­jaw­sko-po­mor­skie).

    Ofia­ry śmier­tel­ne to osoby w wieku 13-17 lat - trzy dziew­czy­ny i czte­rech chłop­ców. Wy­pa­dek prze­ży­ło dwoje 16-lat­ków, któ­rzy zo­sta­li prze­wie­zie­ni do szpi­ta­li. Sa­mo­chód, któ­rym wszy­scy je­cha­li, był prze­zna­czo­ny dla pię­ciu osób.

    - Ze wstęp­nych usta­leń wy­ni­ka, że kie­row­ca nie opa­no­wał sa­mo­cho­du na łuku drogi i ude­rzył w drze­wo - po­in­for­mo­wa­ła ofi­cer pra­so­wy Ko­men­dy Po­wia­to­wej Po­li­cji w Chełm­nie pod­kom. Agniesz­ka So­bie­ral­ska.

    Po­szko­do­wa­na w wy­pad­ku dziew­czy­na, po ba­da­niach w szpi­ta­lu w Chełm­nie i prze­słu­cha­niu przez po­li­cję, zo­sta­ła od­da­na pod opie­kę ro­dzi­ców; była trzeź­wa. Ranny chło­piec nadal prze­by­wa w szpi­ta­lu w Gru­dzią­dzu, a jego stan na razie nie po­zwa­la na prze­słu­cha­nie.

    - Prze­pro­wa­dzo­ne przez po­li­cję ba­da­nie wy­ka­za­ło, że 16-la­tek był w "sta­nie po uży­ciu al­ko­ho­lu", czyli miał w or­ga­ni­zmie od 0,2 do 0,5 prom. Po­bra­no od niego krew do badań na za­war­tość al­ko­ho­lu, które wy­ka­żą do­kład­ne stę­że­nie - za­zna­czy­ła pod­kom. So­bie­ral­ska.

    Na razie po­li­cjan­ci nie po­da­ją, kto kie­ro­wał autem. Za­strze­ga­ją, że dla wy­ja­śnie­nia przy­czyn i oko­licz­no­ści wy­pad­ku ko­niecz­ne jest jesz­cze prze­słu­cha­nie ran­ne­go chłop­ca.

    Po­li­cjan­ci usta­li­li, że wcze­śniej uczest­ni­cy wy­pad­ku spo­tka­li się przy ogni­sku, roz­pa­lo­nym na te­re­nie go­spo­dar­stwa ro­dzi­ców jed­ne­go z chłop­ców. Tam zro­dził się po­mysł po­je­cha­nia na prze­jażdż­kę, więc wzię­li sa­mo­chód ojca chłop­ca i po­je­cha­li wszy­scy razem. Wśród ofiar wy­pad­ku był ów chło­pak.
    BMW 850i – 18 -sto letni samochód nadal piękny  298 km/h Poezja
    18 -sto letni samochód nadal piękny 298 km/h Poezja
    E36 – Od dwóch lat jestem szczęśliwym posiadaczem BMW e36 Cabrio i w miarę możliwości staram się przywrócić mu dawny blask. A oto efekty odnawiania 20-sto letnich foteli. Co o tym myślicie?
    Od dwóch lat jestem szczęśliwym posiadaczem BMW e36 Cabrio i w miarę możliwości staram się przywrócić mu dawny blask. A oto efekty odnawiania 20-sto letnich foteli. Co o tym myślicie?
    7 marca 2014, 18:51 przez obier (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (11)