Szukaj
Znalazłem 94 takie materiały
Następcą Actrosa pierwszej generacji została seria Mp2, innowacje w dziedzinie bezpieczeństwa, wnętrze zaprojektowane po konsultacjach z kierowcami zawodowymi, a co najważniejsze - ekonomiczność i niezawodność dały Mercedesowi w 2004 roku, kolejny tytuł "ITOY".
W 2008 roku wprowadzono ciężarówki oznaczone symbolem Mp3, w których poprawiono największą wadę poprzednika, czyli wolno działający komputer odpowiedzialny za dobór odpowiednich biegów. Nowy Actros 'myśli' 15% szybciej, we wnętrzu dodano wygodny stolik, umieszczony przed siedzeniem pasażera. Nowy Actros ustanowił również nowy rekord Guinessa w spalaniu na 100 km, na zamkniętym torze, załadowana 24 tonami balastu ciężarówka z tej serii potrzebowała zaledwie 19,44 l paliwa na pokonanie dystansu stu kilometrów. Kolejny raz, Actros stanął na szczycie podium konkursu "International Truck of the Year", było to w 2009]roku. W dniu 30.09.2011 r został udostępniony najnowszy model Actrosa.
Ciągnik dostępny jest w konfiguracjach osi: 4x2, 6x2, 6x4, 6x6, 8x4. Mercedes oferuje również ramy do zabudowy, które znajdują zastosowanie jako wywrotki, czy po prostu jako zestawy typu 'jumbo', a tutaj wybór konfiguracji się zwiększa, bo począwszy od 4x2, przez 4x4, 6x2, 6x4, 6x6, do 8x6 i 8x8. Aktualnie do Actrosa montowanych jest również kilka rodzajów silników. Wszystkie one spełniają normę czystości spalin Euro 5 lub Euro 6.
Auto wyposażone jest w ABS, system kontroli trakcji, hamulce tarczowe na wszystkich osiach, pirotechniczne pasy bezpieczeństwa, cofającą się podczas uderzenia czołowego kabinę kierowcy i łamaną kolumnę kierownicy. Opcjonalnie ESP oraz poduszkę powietrzną kierowcy.
Komfort kierowcy zapewniają także dwa wygodne łóżka z materacami zaprojektowanymi przez ortopedów, duże i pojemne schowki, a także, w kabinie Megaspace w pełni płaska podłoga.
Model ten wyprodukowano w liczbie przeszło 650 000 egzemplarzy (dane z jesieni 2009).
Podwójne wahacze trójkątne zapewniają pionowe, niezależne ruchy każdego koła.
2. Zębatkowa przekładnia kierownicza
Zapewnia bezpośrednie działanie układu kierowniczego. Jest prawie całkowicie pozbawiona luzu – samochód natychmiast reaguje na ruch kołem kierownicy.
3. Poprzeczki
Działają stabilizująco, podobnie jak belka osi przedniej w zawieszeniu konwencjonalnym.
4. Miech pneumatyczny
Amortyzuje wstrząsy i kontroluje skok, zapewniając komfort zawieszenia.
303: pierwsze BMW z sześciocylindrowym silnikiem rzędowym.
W roku 1933 zadebiutowało BMW 303 – praojciec długiej i sławetnej tradycji silników sześciocylindrowych BMW. 303 to pierwsze auto z charakterystyczną nerkowatą atrapą chłodnicy. Całkowicie nowy silnik rzędowy o pojemności 1,2 l okazał się niezwykle cichy i mocny: miał 30 KM i rozpędzał czteroosobowe auto do 90 km/h.
303 miał jednak zbyt małą pojemność, aby uplasować BMW w wyższej klasie aut. Dlatego 1,2-litrowy silnik zwiększono najpierw do 1,5 l, a później do 1,9 l i 45 KM. W ten sposób powstało BMW 319 o długości 3,90 m. Wyposażony był w automatyczną żaluzję chłodnicy i hydrauliczne amortyzatory teleskopowe. Silnik mógł się z kolei pochwalić spokojną pracą, niewielkimi wibracjami i świetną elastycznością.
Zdjęcie A przedstawia zwykłą oponę,zaś zdjęcie B to opona typu RUN FLAT.
ZALETY:
- Umożliwia jazdę po przebiciu z prędkością nie większą niż 80 - 90 km/h przez dystans 80 – 200 km (w zależności od technologii zastosowanej podczas produkcji opony)
- W przypadku nagłej utraty ciśnienia kierowca nie traci panowania nad pojazdem
- Brak konieczności posiadania koła zapasowego, czyli więcej miejsca w bagażniku
WADY:
- Mała ilość warsztatów posiadających sprzęt do wymiany tego typu ogumienia, gdyż niewłaściwy montaż może stwarzać zagrożenie (W zeszłym roku, w Niemczech opublikowano raport, z którego wynikało, że opony RUN FLAT w znacznym stopniu przyczyniają się do wypadków. Jak się okazało, awaria nie wynikała z ich budowy, tylko z niewłaściwego ich zamontowania, przy użyciu nieodpowiedniego sprzętu.)
- Opony typu RUN FLAT po przebiciu nie nadają się do dalszej jazdy (z wyjątkiem opon w systemie Pax Michelin, które można jednorazowo naprawić, o ile uszkodzenie nie wystąpiło na boku opony)
- Praktyczny brak szans na wymianę ,,od ręki'' w warsztacie, gdyż ze względu na ich cenę, oraaz małą popularność mało który warsztat posiada takie opony w magazynie,lub branżowym sklepie
- Ok 50% droższa od standardowej opony
- Ok 15% większa masa od standardowej opony
- Komfort (opony RUN FLAT są twardsze od standardowych opon, co może być szczególnie dotkliwe na polskich drogach)