Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 132 takie materiały
    Toyota Celica GT-Four ST205 – Sportowy samochód osobowy produkowany przez japońską firmę Toyota w latach 1970-2005, dostępny jako liftback i coupe, w niewielkiej liczbie egzemplarzy powstawała też wersja kabriolet. Sprzedaż pierwszej generacji rozpoczęła się na japońskim rynku pod koniec 1970 roku. Zaprojektowana została jako bardziej przystępna alternatywa dla droższej Toyoty 2000GT. Szósta generacja zadebiutowała w lutym 1994 roku. Celica GT-Four ST205 została wprowadzona na rynek japoński w lutym 1994 roku, a na rynek australijski, europejski i brytyjski w połowie tego samego roku. Wersja ta miała być mocniejszą Celicą. GT-Four napędzana jest dwulitrowym silnikiem 3S-GTE I4 turbo o mocy 242 KM dla modelu eksportowego i 255 KM dla modelu na rynek japoński. Ostateczna wersja GT-Four zawierała ulepszenia, takie jak całkowicie aluminiowa maska ​​silnika, aby zmniejszyć masę, czterokanałowy ABS i ulepszona turbosprężarka CT20B. Łącznie powstało 2500 egzemplarzy, aby spełnić wymagania homologacyjne FIA uczestnictwa w Grupie A Rajdowych Mistrzostw Świata.
    Sportowy samochód osobowy produkowany przez japońską firmę Toyota w latach 1970-2005, dostępny jako liftback i coupe, w niewielkiej liczbie egzemplarzy powstawała też wersja kabriolet. Sprzedaż pierwszej generacji rozpoczęła się na japońskim rynku pod koniec 1970 roku. Zaprojektowana została jako bardziej przystępna alternatywa dla droższej Toyoty 2000GT. Szósta generacja zadebiutowała w lutym 1994 roku. Celica GT-Four ST205 została wprowadzona na rynek japoński w lutym 1994 roku, a na rynek australijski, europejski i brytyjski w połowie tego samego roku. Wersja ta miała być mocniejszą Celicą. GT-Four napędzana jest dwulitrowym silnikiem 3S-GTE I4 turbo o mocy 242 KM dla modelu eksportowego i 255 KM dla modelu na rynek japoński. Ostateczna wersja GT-Four zawierała ulepszenia, takie jak całkowicie aluminiowa maska ​​silnika, aby zmniejszyć masę, czterokanałowy ABS i ulepszona turbosprężarka CT20B. Łącznie powstało 2500 egzemplarzy, aby spełnić wymagania homologacyjne FIA uczestnictwa w Grupie A Rajdowych Mistrzostw Świata.
    Rolls-Royce Boat Tail – Samochód osobowy klasy luksusowej typu one-off wyprodukowany przez brytyjską marką Rolls-Royce w 2021 roku. Pod koniec maja 2021 roku Rolls-Royce przedstawił trzeci w swoich nowożytnych dziejach, po Hyperionie i Sweptailu, limitowany model stworzony na specjalne zamówienie. Był nim kabriolet Boat Tail, który nawiązuje nawiązuje w ten sposób do przedwojennej tradycji budowania samochodów typu tzw. Haute couture. Samochód powstał po czteroletnim procesie konstrukcyjnym w oparciu o płytę podłogową oraz podzespoły techniczne sztandarowej limuzyny Phantom, zyskując jednocześnie zupełnie nowy projekt nadwozia. Na potrzeby tej konstrukcji stworzone zostało 1813 nowych komponentów. Samochód wyposażono w dwunastocylindrowy silnik o pojemności 6,75 l i mocy 563 KM.
    Samochód osobowy klasy luksusowej typu one-off wyprodukowany przez brytyjską marką Rolls-Royce w 2021 roku. Pod koniec maja 2021 roku Rolls-Royce przedstawił trzeci w swoich nowożytnych dziejach, po Hyperionie i Sweptailu, limitowany model stworzony na specjalne zamówienie. Był nim kabriolet Boat Tail, który nawiązuje nawiązuje w ten sposób do przedwojennej tradycji budowania samochodów typu tzw. Haute couture. Samochód powstał po czteroletnim procesie konstrukcyjnym w oparciu o płytę podłogową oraz podzespoły techniczne sztandarowej limuzyny Phantom, zyskując jednocześnie zupełnie nowy projekt nadwozia. Na potrzeby tej konstrukcji stworzone zostało 1813 nowych komponentów. Samochód wyposażono w dwunastocylindrowy silnik o pojemności 6,75 l i mocy 563 KM.
    Mercedes-Benz 540K Special Roadster – Luksusowy samochód osobowy produkowany przez firmę Mercedes-Benz w latach 1936–1940, nosił oznaczenie W24. Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany podczas 1936 Paris Motor Show, konstrukcyjnie był rozwinięciem modelu 500K, który zaś wywodził się z Mercedesa SSK. 540K dostępny był jako: 2-miejscowy kabriolet, 4-miejscowe coupe oraz 7-miejscowa limuzyna. Napędzany benzynowym R8 znanym z 500K powiększonym do pojemności 5,4 l. Silnik osiągał moc maksymalną 117 KM, tak jak w poprzedniku występowała sprężarka Roots, której uruchomienie podnosiło wartość mocy do 183 KM, dzięki czemu prędkość maksymalna samochodu wynosiła 170 km/h. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4- lub opcjonalnie 5-biegową manualną skrzynię biegów. Wyposażony był w układ hamulcowy ze wspomaganiem. 540K charakteryzował się podobnym układem podwozia jak 500K, był jednak lżejszy, głównie dzięki zastosowaniu w ramie rur o owalnym przekroju. Łącznie powstało 406 egzemplarzy 540K.
    Luksusowy samochód osobowy produkowany przez firmę Mercedes-Benz w latach 1936–1940, nosił oznaczenie W24. Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany podczas 1936 Paris Motor Show, konstrukcyjnie był rozwinięciem modelu 500K, który zaś wywodził się z Mercedesa SSK. 540K dostępny był jako: 2-miejscowy kabriolet, 4-miejscowe coupe oraz 7-miejscowa limuzyna. Napędzany benzynowym R8 znanym z 500K powiększonym do pojemności 5,4 l. Silnik osiągał moc maksymalną 117 KM, tak jak w poprzedniku występowała sprężarka Roots, której uruchomienie podnosiło wartość mocy do 183 KM, dzięki czemu prędkość maksymalna samochodu wynosiła 170 km/h. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4- lub opcjonalnie 5-biegową manualną skrzynię biegów. Wyposażony był w układ hamulcowy ze wspomaganiem. 540K charakteryzował się podobnym układem podwozia jak 500K, był jednak lżejszy, głównie dzięki zastosowaniu w ramie rur o owalnym przekroju. Łącznie powstało 406 egzemplarzy 540K.
    Volkswagen Karmann Ghia Type 14 – Samochód sportowy produkowany w latach 1955–1974 przez firmę nadwoziową Karmann w oparciu o podzespoły Volkswagena. Type 14 bazował na podwoziu Volkswagena Type 1, a produkowany w latach 1962-1969 większy Type 34 oparty był na podwoziu Volkswagena Type 3. Karmann Ghia ma silnik chłodzony powietrzem i nie ma chłodnicy. Samochód ten, poprzez sieć sprzedaży Volkswagena trafiał do klientów z wszystkich kontynentów świata. Idea powstania tego samochodu na bazie popularnego Garbusa pochodziła od Wilhelma Karmanna, którego firma produkowała już dla firmy Volkswagen Garbusa w wersji kabriolet. Po uzyskaniu gotowego projektu nadwozia od włoskiej firmy projektowej Ghia z Turynu, został zaprezentowany firmie Volkswagen wstępny projekt samochodu pod marką Karmann Ghia. Założenia dla konstrukcji tego samochodu były proste i czytelne: zbudować dobrze wyglądający samochód sportowy z użyciem tak wielu elementów z Garbusa jak to tylko możliwe. Łącznie wyprodukowano 440,000 egzemplarzy. Około 360,000 z nich to coupe, a pozostałe 80,000 to kabriolety.
    Samochód sportowy produkowany w latach 1955–1974 przez firmę nadwoziową Karmann w oparciu o podzespoły Volkswagena. Type 14 bazował na podwoziu Volkswagena Type 1, a produkowany w latach 1962-1969 większy Type 34 oparty był na podwoziu Volkswagena Type 3. Karmann Ghia ma silnik chłodzony powietrzem i nie ma chłodnicy. Samochód ten, poprzez sieć sprzedaży Volkswagena trafiał do klientów z wszystkich kontynentów świata. Idea powstania tego samochodu na bazie popularnego Garbusa pochodziła od Wilhelma Karmanna, którego firma produkowała już dla firmy Volkswagen Garbusa w wersji kabriolet. Po uzyskaniu gotowego projektu nadwozia od włoskiej firmy projektowej Ghia z Turynu, został zaprezentowany firmie Volkswagen wstępny projekt samochodu pod marką Karmann Ghia. Założenia dla konstrukcji tego samochodu były proste i czytelne: zbudować dobrze wyglądający samochód sportowy z użyciem tak wielu elementów z Garbusa jak to tylko możliwe. Łącznie wyprodukowano 440,000 egzemplarzy. Około 360,000 z nich to coupe, a pozostałe 80,000 to kabriolety.
    Aston Martin DB7 Zagato – DB7 to samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 1994–2003. Zaprojektowany w celu zastąpienia Astona Martina V8. Samochód zbudowano na bazie Jaguara XJS, ale z wieloma zmianami. Pierwsze modele miały sześciocylindrowe silniki, ale w 1999 roku został wprowadzony model V12 Vantage, z potężniejszym sześciolitrowym silnikiem V12 w układzie V. DB7 Zagato to specjalna limitowana edycja modelu DB7, dostępny był jako 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy kabriolet. Napędzany jest 5,9-litrowym V12 o mocy 435 KM i momencie obrotowym 556 Nm. Moc przenoszona była na tylną oś poprzez 6-biegową manualną skrzynię biegów. DB7 Zagato osiąga prędkość maksymalną 298 km/h i przyspiesza do 60 mil na godzinę w 4,9 s. Powstało 99 egzemplarzy DB7 Zagato, a samochód został zastąpiony przez DB AR1.
    DB7 to samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 1994–2003. Zaprojektowany w celu zastąpienia Astona Martina V8. Samochód zbudowano na bazie Jaguara XJS, ale z wieloma zmianami. Pierwsze modele miały sześciocylindrowe silniki, ale w 1999 roku został wprowadzony model V12 Vantage, z potężniejszym sześciolitrowym silnikiem V12 w układzie V. DB7 Zagato to specjalna limitowana edycja modelu DB7, dostępny był jako 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy kabriolet. Napędzany jest 5,9-litrowym V12 o mocy 435 KM i momencie obrotowym 556 Nm. Moc przenoszona była na tylną oś poprzez 6-biegową manualną skrzynię biegów. DB7 Zagato osiąga prędkość maksymalną 298 km/h i przyspiesza do 60 mil na godzinę w 4,9 s. Powstało 99 egzemplarzy DB7 Zagato, a samochód został zastąpiony przez DB AR1.
    Peugeot 504 V6 Coupe – Średniej wielkości samochód produkowany przez francuską firmę Peugeot w latach 1968-1983. Samochód zadebiutował na dwunastym Salonie Genewskim we wrześniu 1968 roku w wersji sedan. W 1969 roku dołączyły do niego 2-drzwiowe coupe i 2-drzwiowy kabriolet, a w 1970 roku 5-drzwiowe kombi. Zastosowano początkowo tylko jeden silnik, czterocylindrowy o pojemności 1,8 l o mocy 82 KM w wersji standardowej oraz o mocy 97 KM w wersji z wtryskiem. Peugeot 504 został wybrany europejskim samochodem roku 1969. W 1970 roku samochód otrzymał nowy silnik czterocylindrowy o pojemności 2 l oraz mocy 93 KM lub 104 KM z wtryskiem. oraz czterocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2,1 l i mocy 65 KM. Najsilniejszą dostępną wersją samochodu było V6 Coupe napędzane tak jak mówi nazwa 2,7-litrowym V6 generującym moc 138 KM i moment obrotowy 207 Nm. V6 Coupe rozpędza się do 100 km/h w w 10,5 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 186 km/h.
    Średniej wielkości samochód produkowany przez francuską firmę Peugeot w latach 1968-1983. Samochód zadebiutował na dwunastym Salonie Genewskim we wrześniu 1968 roku w wersji sedan. W 1969 roku dołączyły do niego 2-drzwiowe coupe i 2-drzwiowy kabriolet, a w 1970 roku 5-drzwiowe kombi. Zastosowano początkowo tylko jeden silnik, czterocylindrowy o pojemności 1,8 l o mocy 82 KM w wersji standardowej oraz o mocy 97 KM w wersji z wtryskiem. Peugeot 504 został wybrany europejskim samochodem roku 1969. W 1970 roku samochód otrzymał nowy silnik czterocylindrowy o pojemności 2 l oraz mocy 93 KM lub 104 KM z wtryskiem. oraz czterocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2,1 l i mocy 65 KM. Najsilniejszą dostępną wersją samochodu było V6 Coupe napędzane tak jak mówi nazwa 2,7-litrowym V6 generującym moc 138 KM i moment obrotowy 207 Nm. V6 Coupe rozpędza się do 100 km/h w w 10,5 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 186 km/h.
    22 kwietnia 2022, 21:18 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW – BMW M3 E46 – model oparty na BMW E46. Produkowany w wersji coupé i kabriolet. Wyposażony w sześciocylindrowy silnik S54 o pojemności 3246 cm³.

Model BMW M3 E46 był produkowany z przeznaczeniem na rynek europejski oraz amerykański. Jako ciekawostkę należy zanotować, że w początkowych modelach BMW M3 miały usterkę fabryczną polegającą na zastosowaniu wadliwego materiału przy produkcji panewek korbowodowych. Usterka ta często powodowała problemy silnikowe. BMW usuwało bezpłatnie usterkę, a w krytycznych przypadkach nawet wymieniało silnik. Warto zwrócić na powyższą przypadłość szczególną uwagę w egzemplarzach wyprodukowanych przed 2003 rokiem. Serwisy BMW na całym świecie wzywały właścicieli aut i nieodpłatnie wykonywały akcję serwisową polegająca na wymianie wadliwych panewek na właściwe.
    BMW M3 E46 – model oparty na BMW E46. Produkowany w wersji coupé i kabriolet. Wyposażony w sześciocylindrowy silnik S54 o pojemności 3246 cm³.

    Model BMW M3 E46 był produkowany z przeznaczeniem na rynek europejski oraz amerykański. Jako ciekawostkę należy zanotować, że w początkowych modelach BMW M3 miały usterkę fabryczną polegającą na zastosowaniu wadliwego materiału przy produkcji panewek korbowodowych. Usterka ta często powodowała problemy silnikowe. BMW usuwało bezpłatnie usterkę, a w krytycznych przypadkach nawet wymieniało silnik. Warto zwrócić na powyższą przypadłość szczególną uwagę w egzemplarzach wyprodukowanych przed 2003 rokiem. Serwisy BMW na całym świecie wzywały właścicieli aut i nieodpłatnie wykonywały akcję serwisową polegająca na wymianie wadliwych panewek na właściwe.
    Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe – Samochód osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany pod brytyjską marką Rolls-Royce w latach 1925–1991 oraz ponownie od 2003 roku. Od 2017 roku produkowana jest najnowsza ósma generacja modelu. Siódma generacja Phantoma została zaprezentowana po raz pierwszy wiosną 2003 roku po najdłuższej w historii modelu, 13-letniej przerwie w produkcji modelu. Phantom siódmej generacji to pierwszy model wprowadzony na rynek po przejęciu firmy Rolls-Royce przez koncern BMW. W styczniu 2007 roku Drophead Coupe to 2-drzwiowy kabriolet, który jest rozwinięciem siódmej generacji modelu Phantom. Został z niego zapożyczony silnik V12 o pojemności 6,75 l, który generuje moc 460 KM i moment obrotowy 720 Nm. Moc ta przenoszona jest na koła tylne poprzez 6-biegową automatyczną skrzynię biegów. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 240 km/h.
    Samochód osobowy klasy dużych aut luksusowych produkowany pod brytyjską marką Rolls-Royce w latach 1925–1991 oraz ponownie od 2003 roku. Od 2017 roku produkowana jest najnowsza ósma generacja modelu. Siódma generacja Phantoma została zaprezentowana po raz pierwszy wiosną 2003 roku po najdłuższej w historii modelu, 13-letniej przerwie w produkcji modelu. Phantom siódmej generacji to pierwszy model wprowadzony na rynek po przejęciu firmy Rolls-Royce przez koncern BMW. W styczniu 2007 roku Drophead Coupe to 2-drzwiowy kabriolet, który jest rozwinięciem siódmej generacji modelu Phantom. Został z niego zapożyczony silnik V12 o pojemności 6,75 l, który generuje moc 460 KM i moment obrotowy 720 Nm. Moc ta przenoszona jest na koła tylne poprzez 6-biegową automatyczną skrzynię biegów. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa 5,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 240 km/h.
    18 kwietnia 2022, 20:00 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Renault Caravelle – Mały samochód osobowy produkowany przez francuską firmę Renault w latach 1958–1968, dostępny jako 2-drzwiowy kabriolet lub 2-drzwiowe coupe. Samochód zaprojektował Pietro Frua z Carrozzeria Ghia z wykorzystaniem podłogi i silnika Renault Dauphine. Silnikiem tym był R4 o pojemności 1,1 l, który wytwarzał moc 50 KM. Poza Ameryką Północną i Wielką Brytanią do 1962 roku samochód sprzedawany był pod nazwą Renault Floride. Wraz z sukcesem Volkswagena w Ameryce Północnej Renault szukało sposobów w jakie mogą im dorównać ich Renault Dauphine. Na zjeździe dystrybutorów w Ameryce Północnej, która odbyła się na Florydzie amerykańscy dealerzy Renault wezwali do stworzenia wersji coupe/kabrioletu Dauphine, który poprawiłby wizerunek Renault na rynku amerykańskim. Prezes Renault - Pierre Dreyfus a ponieważ koncepcja narodziła się na konwencji na Florydzie, samochód natychmiast stał się znany w firmie jako Renault Floride. Jednak nazwa Floride została uznana za nieodpowiednią na rynek amerykański, ponieważ mogła sugerować brak szacunku dla stanów innych niż Floryda. Dlatego wybrano alternatywną nazwę Caravelle. Samochód osiągał prędkość maksymalną 143 km/h a przyspieszenie 0-100 km/h trwało 17,8 sekundy.
    Mały samochód osobowy produkowany przez francuską firmę Renault w latach 1958–1968, dostępny jako 2-drzwiowy kabriolet lub 2-drzwiowe coupe. Samochód zaprojektował Pietro Frua z Carrozzeria Ghia z wykorzystaniem podłogi i silnika Renault Dauphine. Silnikiem tym był R4 o pojemności 1,1 l, który wytwarzał moc 50 KM. Poza Ameryką Północną i Wielką Brytanią do 1962 roku samochód sprzedawany był pod nazwą Renault Floride. Wraz z sukcesem Volkswagena w Ameryce Północnej Renault szukało sposobów w jakie mogą im dorównać ich Renault Dauphine. Na zjeździe dystrybutorów w Ameryce Północnej, która odbyła się na Florydzie amerykańscy dealerzy Renault wezwali do stworzenia wersji coupe/kabrioletu Dauphine, który poprawiłby wizerunek Renault na rynku amerykańskim. Prezes Renault - Pierre Dreyfus a ponieważ koncepcja narodziła się na konwencji na Florydzie, samochód natychmiast stał się znany w firmie jako Renault Floride. Jednak nazwa Floride została uznana za nieodpowiednią na rynek amerykański, ponieważ mogła sugerować brak szacunku dla stanów innych niż Floryda. Dlatego wybrano alternatywną nazwę Caravelle. Samochód osiągał prędkość maksymalną 143 km/h a przyspieszenie 0-100 km/h trwało 17,8 sekundy.
    16 kwietnia 2022, 19:15 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Maserati GranTurismo S – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Maserati w latach 2007–2019. Pojazd po raz pierwszy zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2007 roku. Nadwozie pojazdu zostało zaprojektowane przez Pininfarine pod przewodnictwem Jasona Castrioty. GranTurismo dzieli wiele podzespołów z Ferrari 599 GTB Fiorano. Od 2010 roku produkowana jest także wersja kabriolet pod nazwą GranCabrio. Wzmocniona wersja GranTurismo o oznaczeniu S została zaprezentowana podczas Geneva Motor Show 2008. Napędzana jest nowym silnikiem V8 o pojemności 4,7 l. Silnik ten wytwarza moc 440 KM i osiąga prędkość maksymalną 295 km/h Użyto także sekwencyjnej skrzyni MC-Shift oraz układu transaxle.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoską markę Maserati w latach 2007–2019. Pojazd po raz pierwszy zaprezentowano podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2007 roku. Nadwozie pojazdu zostało zaprojektowane przez Pininfarine pod przewodnictwem Jasona Castrioty. GranTurismo dzieli wiele podzespołów z Ferrari 599 GTB Fiorano. Od 2010 roku produkowana jest także wersja kabriolet pod nazwą GranCabrio. Wzmocniona wersja GranTurismo o oznaczeniu S została zaprezentowana podczas Geneva Motor Show 2008. Napędzana jest nowym silnikiem V8 o pojemności 4,7 l. Silnik ten wytwarza moc 440 KM i osiąga prędkość maksymalną 295 km/h Użyto także sekwencyjnej skrzyni MC-Shift oraz układu transaxle.
    14 kwietnia 2022, 22:03 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj