Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 73 takie materiały
    Karl Benz – W dniu dzisiejszym czyli 25 listopada, 171 lat temu urodził się Karl Benz, człowiek który w 1878 roku opracował silnik spalinowy w obiegu dwusuwowym, a następnie czterosuwowym.

Po czym w 1885 roku zbudował trójkołowy pojazd z skonstruowanym przez siebie silnikiem spalinowym o pojemności 980 cm³ generującym moc 1 KM, który rozwijał maksymalnie 16 km/h.
Automobil został pokazany 3 lipca 1886 roku na ulicy Ringstraße w Mannheim.

Jednak opinia publiczna wynalazku nie zaakceptowała, spotkały go drwiny i szyderstwo. Z przyzwyczajenia do furmanek 4-kołowych z obrotowym przodkiem, nie zrozumiano zalet pojazdu 3-kołowego. Benz pomimo tego kontynuował prace nad nowymi modelami swego samochodu. W przezwyciężeniu oporu społeczeństwa pomogła mu jego żona Bertha Benz, która zaprezentowała wynalazek szerszej publiczności, jednocześnie stając się pierwszą osobą, która pokonała samochodem dystans większy niż 100 km.

Karl skonstruował podzespoły takie jak; mechanizm różnicowy, świecę zapłonową, skrzynię biegów, sprzęgło, chłodnicę oraz gaźnik.
Z wyjątkiem tego ostatniego, wszystko to jest do teraz stosowane we współczesnych samochodach.

Myślę że każdy fan/pasjonat motoryzacji powinien o tym wiedzieć, niezależnie z jakiej strony "frontu" pochodzi.
    W dniu dzisiejszym czyli 25 listopada, 171 lat temu urodził się Karl Benz, człowiek który w 1878 roku opracował silnik spalinowy w obiegu dwusuwowym, a następnie czterosuwowym.

    Po czym w 1885 roku zbudował trójkołowy pojazd z skonstruowanym przez siebie silnikiem spalinowym o pojemności 980 cm³ generującym moc 1 KM, który rozwijał maksymalnie 16 km/h.
    Automobil został pokazany 3 lipca 1886 roku na ulicy Ringstraße w Mannheim.

    Jednak opinia publiczna wynalazku nie zaakceptowała, spotkały go drwiny i szyderstwo. Z przyzwyczajenia do furmanek 4-kołowych z obrotowym przodkiem, nie zrozumiano zalet pojazdu 3-kołowego. Benz pomimo tego kontynuował prace nad nowymi modelami swego samochodu. W przezwyciężeniu oporu społeczeństwa pomogła mu jego żona Bertha Benz, która zaprezentowała wynalazek szerszej publiczności, jednocześnie stając się pierwszą osobą, która pokonała samochodem dystans większy niż 100 km.

    Karl skonstruował podzespoły takie jak; mechanizm różnicowy, świecę zapłonową, skrzynię biegów, sprzęgło, chłodnicę oraz gaźnik.
    Z wyjątkiem tego ostatniego, wszystko to jest do teraz stosowane we współczesnych samochodach.

    Myślę że każdy fan/pasjonat motoryzacji powinien o tym wiedzieć, niezależnie z jakiej strony "frontu" pochodzi.
    Lancia Beta Montecarlo Series 2 – Silnik
R4 2,0 l (1995 cm³), 2 zawory na cylinder, DOHC
Układ zasilania: gaźnik
Średnica × skok tłoka: 84,00 mm × 90,00 mm
Stopień sprężania: 9,35:1
Moc maksymalna: 120 KM (88 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 171 N•m przy 3400 obr/min

Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,3 s
Prędkość maksymalna: 192 km/h
    Silnik
    R4 2,0 l (1995 cm³), 2 zawory na cylinder, DOHC
    Układ zasilania: gaźnik
    Średnica × skok tłoka: 84,00 mm × 90,00 mm
    Stopień sprężania: 9,35:1
    Moc maksymalna: 120 KM (88 kW) przy 6000 obr/min
    Maksymalny moment obrotowy: 171 N•m przy 3400 obr/min

    Osiągi
    Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,3 s
    Prędkość maksymalna: 192 km/h
    Wyciągnięty ze stodoły – Wczoraj udało mi się zakupić za grosze kolejnego weterana polskich wsi i osiedli - Rometa Kadeta. Wygląda okropnie, ale wystarczy troche pracy i znów odzyska odrobine blasku. Przestał w szopie przez 5 lat. O dziwo ma papiery. 
Wystarczyło przeczyścić gaźnik i odpalił od pierwszego kopa.
Za jakiś czas znów będzie pyrkał na drogach.
    Wczoraj udało mi się zakupić za grosze kolejnego weterana polskich wsi i osiedli - Rometa Kadeta. Wygląda okropnie, ale wystarczy troche pracy i znów odzyska odrobine blasku. Przestał w szopie przez 5 lat. O dziwo ma papiery.
    Wystarczyło przeczyścić gaźnik i odpalił od pierwszego kopa.
    Za jakiś czas znów będzie pyrkał na drogach.
    12 maja 2015, 14:25 przez TomaHawck (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Mój nowy nabytek – Elegancik 98'

Nadszedł ten czas kiedy w końcu podjąłem decyzje o kupnie POLSKIEJ ślicznotki, o której marzyłem od dziecka.

W dużym skrócie:
Gaźnik robiony wg Pana Inżyniera Mazika
Hamulce przód od SC Sporting
Wydech Michelin
Nowa podłoga
Fabrycznie nowe klosze wszystkich lamp
Felgi Polonez 13"
Polerka
    Elegancik 98'

    Nadszedł ten czas kiedy w końcu podjąłem decyzje o kupnie POLSKIEJ ślicznotki, o której marzyłem od dziecka.

    W dużym skrócie:
    Gaźnik robiony wg Pana Inżyniera Mazika
    Hamulce przód od SC Sporting
    Wydech Michelin
    Nowa podłoga
    Fabrycznie nowe klosze wszystkich lamp
    Felgi Polonez 13"
    Polerka
    15 lutego 2015, 16:08 przez TiCo95 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (25)
    Źródło:

    Własne

    WSK z dyfuzorem - Keihin PWK 38

    Wsk po tuningu: wał z korbowodem od yz 250 by Bayu, gaźnik PWK Keihin 38mm, membrana i króciec Rotax 34mm, CDI + Top Performance ustawione na 3,2mm przed GMP, tłok z Kawasaki KDX 200, dyfuzor 8k + LeoVince.
    13 lutego 2015, 18:23 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (11)
    Na gażniku – Podobno gaźnik to przeżytek.
    Podobno gaźnik to przeżytek.
    Simson s51 – Ostanie zdjęcie się spodobało, wiec teraz napisze coś o moim Simsonie. 
W silniku siedzi 2 kanałowy cylinder o pojemności 80ccm który zasila 19mm gaźnik.Ponadto zamontowany jest wał korbowy z wypełniaczami z poliamidu oraz skrzynia B5 O ładowanie i iskrę dba zapłon LFK.
Wszystkie elementy aluminiowe zostały wypolerowane. 
Simson aktualnie więcej stoi niż jeździ. Przez te wszystkie lata kosztował mnie masę nerwów i pracy, ale chyba było warto.
    Ostanie zdjęcie się spodobało, wiec teraz napisze coś o moim Simsonie.
    W silniku siedzi 2 kanałowy cylinder o pojemności 80ccm który zasila 19mm gaźnik.Ponadto zamontowany jest wał korbowy z wypełniaczami z poliamidu oraz skrzynia B5 O ładowanie i iskrę dba zapłon LFK.
    Wszystkie elementy aluminiowe zostały wypolerowane.
    Simson aktualnie więcej stoi niż jeździ. Przez te wszystkie lata kosztował mnie masę nerwów i pracy, ale chyba było warto.
    25 września 2014, 17:39 przez leniwiec_13 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Taki najzwyklejszy Romet Chart – Cylinder 70/6/3 od chyla, czyli jakieś 15KM mocy.
Gaźnik PWK 21mm.
V-max na oryginalnym tłumiku i module 99km/h.
    Cylinder 70/6/3 od chyla, czyli jakieś 15KM mocy.
    Gaźnik PWK 21mm.
    V-max na oryginalnym tłumiku i module 99km/h.
    8 lipca 2014, 12:08 przez ~error404 | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Mercury Montclair – Czyli luksusowy samochód osobowy produkowany przez amerykańską firmę Mercury w latach 1955-1960 i 1964-1968(czyli w czasach gdzie linijka nie była jeszcze nadmiernie używana podczas projektowania samochodów).  Jak każdy amerykański samochód z tamtych lat dostępny był jako: 2-drzwiowe coupé, 2-drzwiowy kabriolet i 4-drzwiowy sedan. Do napędu używano silników V8. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 3-biegową automatyczną skrzynię biegów.

Silnik:

-V8 6,3 l (6281 cm³), 2 zawory na cylinder, OHV
-Układ zasilania: gaźnik
-Średnica cylindra × skok tłoka: 109,20 mm × 84,00 mm
-Stopień sprężania: 10,5:1
-Moc maksymalna: 335 KM (246 kW) przy 4800 obr/min
-Maksymalny moment obrotowy: 576 N•m przy 3000 obr/min.
    Czyli luksusowy samochód osobowy produkowany przez amerykańską firmę Mercury w latach 1955-1960 i 1964-1968(czyli w czasach gdzie linijka nie była jeszcze nadmiernie używana podczas projektowania samochodów). Jak każdy amerykański samochód z tamtych lat dostępny był jako: 2-drzwiowe coupé, 2-drzwiowy kabriolet i 4-drzwiowy sedan. Do napędu używano silników V8. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 3-biegową automatyczną skrzynię biegów.

    Silnik:

    -V8 6,3 l (6281 cm³), 2 zawory na cylinder, OHV
    -Układ zasilania: gaźnik
    -Średnica cylindra × skok tłoka: 109,20 mm × 84,00 mm
    -Stopień sprężania: 10,5:1
    -Moc maksymalna: 335 KM (246 kW) przy 4800 obr/min
    -Maksymalny moment obrotowy: 576 N•m przy 3000 obr/min.
    1 lipca 2014, 14:19 przez skota741 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj