Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 73 takie materiały
    JAWA 355 1959r – Ostatnio po okazyjnej cenie udało mi się nabyć JAWE 355 z 1959r, a właściwie coś na kształt tejże jawy. Za zadanie postawiłem sobie doprowadzić ją do stanu takiego jak na zdjęciu + otrzymać na nią żółte blachy. Motór jest w dosyć zaniedbany i zapomniany. jego historia wygląda mniej-więcej tak: Jawka niemal od nowości należała do pana który w wyniku nieszczęśliwego wypadku na początku lat 90 stracił wzrok. od tej pory motocykl stał nieużywany w kącie garażu, aż do 2007 r. kiedy to panu się umarło. Wtedy Jawa stała się obiektem sprawy spadkowej która zakończyła się kilka miesięcy temu. po wstępnych oględzinach widać, że rudy wróg dał o sobie znać w dużej części blachy. brakuje takich elementów jak: pokrywka zbiornika z paliwem (właściwie to jest, ale raczej do niczego się nie nada) oraz lewego tylnego podnóżka. Całość wymaga nowego lakieru. Skórzane obicie siedzenia także jest mocno wytarte i wymaga wymiany. Jeśli chodzi o mechanikę silnik nie odpala (po 20 latach nieużywania zdziwiłbym się jakby było inaczej) ale jest w dobrym stanie. ponoć jeździł do końca. W miarę możliwości postaram się wrzucać zdjęcia z prac remontowych.
EDIT: SUKCES silnik odpalił. wystarczyło wymienić pierścienie , wyregulować gaźnik i gdzieniegdzie psiknąć WD-40. co prawda krztusi się i traci obroty ale najważniejsze za nami. Myślałem, że bedzie gorzej
    Ostatnio po okazyjnej cenie udało mi się nabyć JAWE 355 z 1959r, a właściwie coś na kształt tejże jawy. Za zadanie postawiłem sobie doprowadzić ją do stanu takiego jak na zdjęciu + otrzymać na nią żółte blachy. Motór jest w dosyć zaniedbany i zapomniany. jego historia wygląda mniej-więcej tak: Jawka niemal od nowości należała do pana który w wyniku nieszczęśliwego wypadku na początku lat 90 stracił wzrok. od tej pory motocykl stał nieużywany w kącie garażu, aż do 2007 r. kiedy to panu się umarło. Wtedy Jawa stała się obiektem sprawy spadkowej która zakończyła się kilka miesięcy temu. po wstępnych oględzinach widać, że rudy wróg dał o sobie znać w dużej części blachy. brakuje takich elementów jak: pokrywka zbiornika z paliwem (właściwie to jest, ale raczej do niczego się nie nada) oraz lewego tylnego podnóżka. Całość wymaga nowego lakieru. Skórzane obicie siedzenia także jest mocno wytarte i wymaga wymiany. Jeśli chodzi o mechanikę silnik nie odpala (po 20 latach nieużywania zdziwiłbym się jakby było inaczej) ale jest w dobrym stanie. ponoć jeździł do końca. W miarę możliwości postaram się wrzucać zdjęcia z prac remontowych.
    EDIT: SUKCES silnik odpalił. wystarczyło wymienić pierścienie , wyregulować gaźnik i gdzieniegdzie psiknąć WD-40. co prawda krztusi się i traci obroty ale najważniejsze za nami. Myślałem, że bedzie gorzej
    18 listopada 2012, 20:25 przez Sevcenko (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Podwójny gaźnik Webera –
    19 listopada 2012, 18:45 przez hakaze (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Ehh te czasy – Co gaźnik był najlepszy
    Co gaźnik był najlepszy
    23 września 2012, 22:19 przez Bandzior (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mój kingway street 125/50 – Mój motorower o poj 125cc chodź jest zarejestrowany na motorower (50)
Kilka usprawnień:
-silnik 125cc Diabolini z rozrusznikiem i z aluminiowym cylindrem, który odprowadza ciepło o wiele szybciej od standardowego cylindra (żeliwnego), przez to silnik się nie grzeje i jego żywotność jest o wiele dłuższa
-gaźnik kelhin 22mm
-tylna opona metzeler me22, kupiona w tamtym roku, jak nowa
-Paski na felgach czerwone
-powiększyłem schowek pod siedzeniem
-Lusterka od ścigacza (własne malowanie)
-Tank-pad
-Diody do jazdy dziennej
-Diody zamiast postojówek
-Biały licznik wyskalowany do 100km/h
-Zębatka 16Z (przy silniku, żeby był szybszy)
-Świeca irydowa
-Sportowy moduł (taki sam jak w yamaha TZR)

Więcej info i zdjęć:
http://tablica.pl/oferta/kingway-street-zipp-shock-125-50-motorower-nie-honda-yamaha-aprilia-ID1jkNR.html
    Mój motorower o poj 125cc chodź jest zarejestrowany na motorower (50)
    Kilka usprawnień:
    -silnik 125cc Diabolini z rozrusznikiem i z aluminiowym cylindrem, który odprowadza ciepło o wiele szybciej od standardowego cylindra (żeliwnego), przez to silnik się nie grzeje i jego żywotność jest o wiele dłuższa
    -gaźnik kelhin 22mm
    -tylna opona metzeler me22, kupiona w tamtym roku, jak nowa
    -Paski na felgach czerwone
    -powiększyłem schowek pod siedzeniem
    -Lusterka od ścigacza (własne malowanie)
    -Tank-pad
    -Diody do jazdy dziennej
    -Diody zamiast postojówek
    -Biały licznik wyskalowany do 100km/h
    -Zębatka 16Z (przy silniku, żeby był szybszy)
    -Świeca irydowa
    -Sportowy moduł (taki sam jak w yamaha TZR)

    Więcej info i zdjęć:
    http://tablica.pl/oferta/kingway-street-zipp-shock-125-50-motorower-nie-honda-yamaha-aprilia-ID1jkNR.html
    17 lipca 2012, 15:54 przez Piotr2223 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Simson tuning – Z seri jak wszyscy to i ja.
Mój simek po tuningu:
*cylinder 70/5 4 kanały płuczące i boost port
* spawany wydech liczony na 9500rpm
*gaźnik 19mm 
i jeszcze wiele drobiazgów ,a wizualnie to to co na zdjęciu:D
    Z seri jak wszyscy to i ja.
    Mój simek po tuningu:
    *cylinder 70/5 4 kanały płuczące i boost port
    * spawany wydech liczony na 9500rpm
    *gaźnik 19mm
    i jeszcze wiele drobiazgów ,a wizualnie to to co na zdjęciu:D
    7 lipca 2012, 12:35 przez ~simtun | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Fiat 126el – Silnik:
- oczywiście silnik po generalce jakoś 3.5tyś i jest zalany Castrollem 5W-40 
- wydech dwururka speeder′a bez db killer′ów 
- wypolerowany gaźnik oraz dysza paliwa 125 
- ogarnięty dolot zimnego powietrza do puszki z filtrem prosto od wiatraka) 
- przyspieszony zapłon 
- głowica 2mm niżej + ogarnięte kanały wraz z prowadnicami
- zamach odelżony i wyważony(obecnie 2,7kg)
    Silnik:
    - oczywiście silnik po generalce jakoś 3.5tyś i jest zalany Castrollem 5W-40
    - wydech dwururka speeder′a bez db killer′ów
    - wypolerowany gaźnik oraz dysza paliwa 125
    - ogarnięty dolot zimnego powietrza do puszki z filtrem prosto od wiatraka)
    - przyspieszony zapłon
    - głowica 2mm niżej + ogarnięte kanały wraz z prowadnicami
    - zamach odelżony i wyważony(obecnie 2,7kg)
    4 lipca 2012, 20:11 przez ~wojtek6996 | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    Własne

    Yamaha Aerox 2004r – - Cylinder 70 HEBO RR
- Gaźnik 21 mm dellorto
- Sprzegło Polini
- Wariator RMS
- Pasek RMS 
- Sportowy moduł
- Płytki karbon  :D 
- Wał TOP RAICING 
- Tłumik Laser x-pro
    - Cylinder 70 HEBO RR
    - Gaźnik 21 mm dellorto
    - Sprzegło Polini
    - Wariator RMS
    - Pasek RMS
    - Sportowy moduł
    - Płytki karbon :D
    - Wał TOP RAICING
    - Tłumik Laser x-pro
    1 czerwca 2012, 21:48 przez gilu58 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    W takim razie moja kolej – Przedstawiam wam moją "Roxi" czyli Yamahe Aeroxa. Pochodzi ona z 98 roku, lecz została wyremontowana w 2011 roku i praktycznie wszystko pochodzi z tego roku. 
Części jakie w nim siedzą to:
Malossi MHR Replica 70cc ( po portingu kanały wydechowe wszystkie 3 - 188* płuki 134*)

- Wydech Polini 4Race 1 w chromie
- Gaźnik 21mm Tec Racing
- Wał RMS Sport ( spokojnie kręci 14000 obr)
- Łożyska wszystkie SKF na wale są c4 w teflonowym koszyku
- Napęd: Malossi OVERRANGE ( wariator, talerze, pasek i przeciwtalerz)
- Przełożenia Polini Evo 
- Do tego odciążony i przestawiony zapłon ;)
Z optyki to zrobiony Custom, Zosatła założona nowa pokrywa przekładni i przemalowany na niebiesko.

Roxi śmiga spokojnie około 120 km/h (vmax nie mierzony) ma około 16km i do setki rozpędza się w 8s. Jak na skuterek to chyba dobrze? 
Z miejsca staje na koło
    Przedstawiam wam moją "Roxi" czyli Yamahe Aeroxa. Pochodzi ona z 98 roku, lecz została wyremontowana w 2011 roku i praktycznie wszystko pochodzi z tego roku.
    Części jakie w nim siedzą to:
    Malossi MHR Replica 70cc ( po portingu kanały wydechowe wszystkie 3 - 188* płuki 134*)

    - Wydech Polini 4Race 1 w chromie
    - Gaźnik 21mm Tec Racing
    - Wał RMS Sport ( spokojnie kręci 14000 obr)
    - Łożyska wszystkie SKF na wale są c4 w teflonowym koszyku
    - Napęd: Malossi OVERRANGE ( wariator, talerze, pasek i przeciwtalerz)
    - Przełożenia Polini Evo
    - Do tego odciążony i przestawiony zapłon ;)
    Z optyki to zrobiony Custom, Zosatła założona nowa pokrywa przekładni i przemalowany na niebiesko.

    Roxi śmiga spokojnie około 120 km/h (vmax nie mierzony) ma około 16km i do setki rozpędza się w 8s. Jak na skuterek to chyba dobrze?
    Z miejsca staje na koło
    22 maja 2012, 18:07 przez Oryginalny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    Moje własne

    Encyklopedia:Mikrus MR-300 – Mikrus MR-300 – polski samochód osobowy o bardzo uproszczonej budowie produkowany w latach 1957-1960 przez WSK Mielec (nadwozie) we współpracy z WSK Rzeszów (silnik). Wyprodukowano 1728 sztuk.

Dane techniczne

silnik umieszczony poprzecznie z tyłu napędza koła tylne:
silnik benzynowy, dwusuwowy, dwucylindrowy, rzędowy, chłodzony powietrzem, umieszczony poprzecznie z tyłu
pojemność skokowa: 296 cm³
stopień sprężania: 6
średnica cylindra x skok tłoka: 58 x 56 [mm]
moc maks.: 14,5 KM (10,7 kW) przy 5100 obr./min
maksymalny moment obrotowy 19,6 Nm przy 3500 obr./min
gaźnik: Bing 1/26/54 lub Jikov 2926 lub Pegaz GM26
napęd:
dwutarczowe sprzęgło mokre na czopie wału korbowego
niesynchronizowana skrzynia biegów o przełożeniach I/II/III/IV/R: 3,96/2,21/1,32/0,93/3,34
przełożenie przekładni głównej: 2,26
instalacja elektryczna
dynamostarter 12V, 130/300W; typ LA2/12/1302R Bosch lub PR-1a ZWE Świdnica
akumulator 12V, 24Ah
nadwozie:samonośne,dwudrzwiowe,czteroosobowe
wymiary:długość: 3025 mm,szerokość: 1315 mm,wysokość: 1350 mm,rozstaw kół: 1025 mm,rozstaw osi: 1850 mm,pojemność bagażnika: 200 dm³,zbiornika paliwa: 27,5 dm³,rozmiar opon: 4,40 * 10,masa własna: 472 kg,ładowność: 228 kg
osiągi:
prędkość maksymalna: 90 km/h
średnica zawracania: 8 m
średnie zużycie paliwa: 5-5,8 (4-6) dm³/100 km
    Mikrus MR-300 – polski samochód osobowy o bardzo uproszczonej budowie produkowany w latach 1957-1960 przez WSK Mielec (nadwozie) we współpracy z WSK Rzeszów (silnik). Wyprodukowano 1728 sztuk.

    Dane techniczne

    silnik umieszczony poprzecznie z tyłu napędza koła tylne:
    silnik benzynowy, dwusuwowy, dwucylindrowy, rzędowy, chłodzony powietrzem, umieszczony poprzecznie z tyłu
    pojemność skokowa: 296 cm³
    stopień sprężania: 6
    średnica cylindra x skok tłoka: 58 x 56 [mm]
    moc maks.: 14,5 KM (10,7 kW) przy 5100 obr./min
    maksymalny moment obrotowy 19,6 Nm przy 3500 obr./min
    gaźnik: Bing 1/26/54 lub Jikov 2926 lub Pegaz GM26
    napęd:
    dwutarczowe sprzęgło mokre na czopie wału korbowego
    niesynchronizowana skrzynia biegów o przełożeniach I/II/III/IV/R: 3,96/2,21/1,32/0,93/3,34
    przełożenie przekładni głównej: 2,26
    instalacja elektryczna
    dynamostarter 12V, 130/300W; typ LA2/12/1302R Bosch lub PR-1a ZWE Świdnica
    akumulator 12V, 24Ah
    nadwozie:samonośne,dwudrzwiowe,czteroosobowe
    wymiary:długość: 3025 mm,szerokość: 1315 mm,wysokość: 1350 mm,rozstaw kół: 1025 mm,rozstaw osi: 1850 mm,pojemność bagażnika: 200 dm³,zbiornika paliwa: 27,5 dm³,rozmiar opon: 4,40 * 10,masa własna: 472 kg,ładowność: 228 kg
    osiągi:
    prędkość maksymalna: 90 km/h
    średnica zawracania: 8 m
    średnie zużycie paliwa: 5-5,8 (4-6) dm³/100 km
    17 maja 2012, 22:43 przez MatiG96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    VW JETTA II – Drugą generację, opartą na Golfie II, produkowano w latach 1984–1992. Nadwozie było podobnie jak poprzednio dwu lub czterodrzwiowe. W Europie zakończono sprzedaż w 1991 roku. Model przeszedł w 1988 roku modernizację. Samochód oferowany jest nadal w Chinach pod nazwą FAW Volkswagen Jetta
Stosowane silniki i wersje (na rok ′89): czterocylindrowe, chłodzone cieczą, wałek(i) w głowicy, umieszczone poprzecznie z przodu.
1300 CL: 1272 cm³; 40 kW (55 KM) przy 5200 obr./min; 97 Nm przy 3000 obr./min; st. spr. 9,5:1; 2 zawory na cylinder; Vmax = 149 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 17,2; spalanie l/100 km; (4 biegi): 7,5,
1600 CL, GL: 1595 cm³; 51 kW (70 KM) przy 5200 obr./min; 118 Nm przy 2700 obr./min; st. spr. 9:1; 2 zawory na cylinder; wtrysk lub gaźnik; Vmax = 160 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 14,2; spalanie l/100 km; (5 biegów): 7,8,
1800 CL, GL, GT: 1781 cm³, 66 kW (90 KM) przy 5250 obr./min; 142 Nm przy 3000 obr./min; st. spr. 9:1; 2 zawory na cylinder; wtrysk; Vmax = 173 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 11,8; spalanie l/100 km; (5 biegów): 8,0,
1800 GT: 1781 cm³, 79 kW (107 KM) przy 5400 obr./min; 157 Nm przy 3800 obr./min; st. spr. 10:1; 2 zawory na cylinder; wtrysk; Vmax = 184 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 10,6; spalanie l/100 km; (5 biegów): 8,4,
1800 GT 16V: 1781 cm³, 95 kW (129 KM) przy 5800 obr./min; 168 Nm przy 4250 obr./min; st. spr. 10:1; 2 wałki, 4 zawory na cylinder; wtrysk; Vmax = 196 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 9,3; spalanie l/100 km; (5 biegów): 8,7,
2000 GLi 16v: 1984 cm³, 100 kW (136 KM) przy 5800 obr./min; 180 Nm przy 4400 obr./min; st. spr. 10,8:1; 4 zawory na cylinder, 2 wałki; wtrysk; kod silnika 9a stosowany również w Corrado i Passat (spełniający normy ekologiczne np. dla Kalifornii),
1800 syncro CL, GT: 1781 cm³, 72 kW (98 KM) przy 5400 obr./min; 143 Nm przy 3000 obr./min; st. spr. 9,1:1; 2 zawory na cylinder; wtrysk; Vmax = 178 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 11,4; spalanie l/100 km; (5 biegów): 8,9, napęd na cztery koła,
1600 Diesel CL, GL: 1588 cm³, 40 kW (54 KM) przy 4800 obr./min; 100 Nm przy 2300 obr./min st. spr. 23:1; 2 zawory na cylinder; Vmax = 149 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 17,1; spalanie l/100 km; (4 biegi): 6,0,
1600 Turbo-Diesel CL, GL, GTD: 1588 cm³, 51 kW (70 KM) przy 4500 obr./min; 133 Nm przy 2500 obr./min; st. spr. 23:1; 2 zawory na cylinder; Vmax = 167 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 13,7; spalanie l/100 km; (5 biegów): 5,5,
1600 Turbo-Diesel Katalizator CL, GL: 1588 cm³, 44 kW (60 KM) przy 4500 obr./min; 110 Nm przy 2400 obr./min; st. spr. 23:1; 2 zawory na cylinder; Vmax = 149 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 17,1; spalanie l/100 km; (5 biegów): 6,0,
1600 Turbo-Diesel CL, GL, GTD: 1588 cm³, 59 kW (80 KM) przy 4500 obr./min; 152 Nm przy 2300 obr./min; st. spr. 23:1; 2 zawory na cylinder; Vmax = 167 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 13,7; spalanie l/100 km; (5 biegów): 5,7.
    Drugą generację, opartą na Golfie II, produkowano w latach 1984–1992. Nadwozie było podobnie jak poprzednio dwu lub czterodrzwiowe. W Europie zakończono sprzedaż w 1991 roku. Model przeszedł w 1988 roku modernizację. Samochód oferowany jest nadal w Chinach pod nazwą FAW Volkswagen Jetta
    Stosowane silniki i wersje (na rok ′89): czterocylindrowe, chłodzone cieczą, wałek(i) w głowicy, umieszczone poprzecznie z przodu.
    1300 CL: 1272 cm³; 40 kW (55 KM) przy 5200 obr./min; 97 Nm przy 3000 obr./min; st. spr. 9,5:1; 2 zawory na cylinder; Vmax = 149 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 17,2; spalanie l/100 km; (4 biegi): 7,5,
    1600 CL, GL: 1595 cm³; 51 kW (70 KM) przy 5200 obr./min; 118 Nm przy 2700 obr./min; st. spr. 9:1; 2 zawory na cylinder; wtrysk lub gaźnik; Vmax = 160 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 14,2; spalanie l/100 km; (5 biegów): 7,8,
    1800 CL, GL, GT: 1781 cm³, 66 kW (90 KM) przy 5250 obr./min; 142 Nm przy 3000 obr./min; st. spr. 9:1; 2 zawory na cylinder; wtrysk; Vmax = 173 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 11,8; spalanie l/100 km; (5 biegów): 8,0,
    1800 GT: 1781 cm³, 79 kW (107 KM) przy 5400 obr./min; 157 Nm przy 3800 obr./min; st. spr. 10:1; 2 zawory na cylinder; wtrysk; Vmax = 184 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 10,6; spalanie l/100 km; (5 biegów): 8,4,
    1800 GT 16V: 1781 cm³, 95 kW (129 KM) przy 5800 obr./min; 168 Nm przy 4250 obr./min; st. spr. 10:1; 2 wałki, 4 zawory na cylinder; wtrysk; Vmax = 196 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 9,3; spalanie l/100 km; (5 biegów): 8,7,
    2000 GLi 16v: 1984 cm³, 100 kW (136 KM) przy 5800 obr./min; 180 Nm przy 4400 obr./min; st. spr. 10,8:1; 4 zawory na cylinder, 2 wałki; wtrysk; kod silnika 9a stosowany również w Corrado i Passat (spełniający normy ekologiczne np. dla Kalifornii),
    1800 syncro CL, GT: 1781 cm³, 72 kW (98 KM) przy 5400 obr./min; 143 Nm przy 3000 obr./min; st. spr. 9,1:1; 2 zawory na cylinder; wtrysk; Vmax = 178 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 11,4; spalanie l/100 km; (5 biegów): 8,9, napęd na cztery koła,
    1600 Diesel CL, GL: 1588 cm³, 40 kW (54 KM) przy 4800 obr./min; 100 Nm przy 2300 obr./min st. spr. 23:1; 2 zawory na cylinder; Vmax = 149 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 17,1; spalanie l/100 km; (4 biegi): 6,0,
    1600 Turbo-Diesel CL, GL, GTD: 1588 cm³, 51 kW (70 KM) przy 4500 obr./min; 133 Nm przy 2500 obr./min; st. spr. 23:1; 2 zawory na cylinder; Vmax = 167 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 13,7; spalanie l/100 km; (5 biegów): 5,5,
    1600 Turbo-Diesel Katalizator CL, GL: 1588 cm³, 44 kW (60 KM) przy 4500 obr./min; 110 Nm przy 2400 obr./min; st. spr. 23:1; 2 zawory na cylinder; Vmax = 149 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 17,1; spalanie l/100 km; (5 biegów): 6,0,
    1600 Turbo-Diesel CL, GL, GTD: 1588 cm³, 59 kW (80 KM) przy 4500 obr./min; 152 Nm przy 2300 obr./min; st. spr. 23:1; 2 zawory na cylinder; Vmax = 167 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h 13,7; spalanie l/100 km; (5 biegów): 5,7.
    14 maja 2012, 23:09 przez MatiG96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj