Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 124 takie materiały
    Michael Schumacher wyszedł ze szpitala – Siedmiokrotny mistrz świata Formuły 1, Michael Schumacher opuścił dziś klinikę w Lozannie i został przewieziony do swojego domu w Gland w Szwajcarii. W opinii lekarzy, jego stan zdrowia pozwala na dalszą rehabilitację w domowym zaciszu. Przed 45-latkiem jest jednak jeszcze długa i trudna droga, aby powrócić do zdrowia po pechowym upadku. #respect
    Siedmiokrotny mistrz świata Formuły 1, Michael Schumacher opuścił dziś klinikę w Lozannie i został przewieziony do swojego domu w Gland w Szwajcarii. W opinii lekarzy, jego stan zdrowia pozwala na dalszą rehabilitację w domowym zaciszu. Przed 45-latkiem jest jednak jeszcze długa i trudna droga, aby powrócić do zdrowia po pechowym upadku. #respect
    9 września 2014, 19:33 przez Maxiking (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Ostatnie Grand Prix Formuly 1 przyniosło wiele emocji, a Daniel Ricciardo zaprezentował podręcznikową szkołę wyprzedzania rywali.
    8 września 2014, 17:52 przez Maxiking (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Ferrari F80 – Następca Ferarri La Ferarri. Samochód miałby być napędzany podwójnie doładowanym silnikiem V8 o mocy 900 KM, które byłyby wspomagane dodatkowymi 300 końmi osiągniętymi dzięki systemowi KERS znanemu z Formuły 1. Przyśpieszenie do pierwszej "setki" wyniosłoby zaledwie 2 sekundy, a prędkość maksymalna miałaby przekroczyć 500 km/h.
    Następca Ferarri La Ferarri. Samochód miałby być napędzany podwójnie doładowanym silnikiem V8 o mocy 900 KM, które byłyby wspomagane dodatkowymi 300 końmi osiągniętymi dzięki systemowi KERS znanemu z Formuły 1. Przyśpieszenie do pierwszej "setki" wyniosłoby zaledwie 2 sekundy, a prędkość maksymalna miałaby przekroczyć 500 km/h.
    24 sierpnia 2014, 0:33 przez Pypyrypy (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Jedno okrążenie, jeden były mistrz świata, jeden roztrzęsiony komik i jeden szybki wywiad

    Rockingham, Wielka Brytania (19 Sierpnia 2014) – Ilu odpowiedzi jest w stanie udzielić Lewis Hamilton podczas jednego okrążenia na torze wyścigowym? Brytyjski komik James Corden postanowił to sprawdzić, pokonując swój lęk na siedzeniu pasażera, obok kierowcy Formuły 1 teamu MERCEDES AMG PETRONAS. Czy jest coś bardziej ekscytującego od F1, czy woli Sebastiana od Fernando i czy to prawda że nosi kask w łóżku, to tylko kilka z wielu pytań, na jakie Hamilton odpowiedział w najszybszym wywiadzie w jego karierze.
    19 sierpnia 2014, 16:20 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Przekroje samochodów "Honda NSX / Acura NSX (1990)" – SILNIK
pojemność skokowa:  2977cm3
moc:  274KM
moment obr.:  285Nm
układ silnika, liczba cylindrów:  widlasty, 6
położenie silnika:  centralnie
ustawienie silnika:  poprzecznie
średnica x skok tłoka:  90.00mm x 78.00mm
typ:  DOHC - dwa wałki rozrządu w głowicy
stopień sprężania:  10.20:1

OSIĄGI
przyspieszenie 0-100 km/h:  5.7s
prędkość maksymalna:  274km/h
stosunek mocy do masy:  0.196KM/kg

ZAWIESZENIE
napęd:  na koła tylne
średnica zawracania:  11.60m
hamulce przód / tył:  wentylowane tarczowe / wentylowane tarczowe , ABS
skrzynia biegów:  liczba biegów: 6, skrzynia biegów: manualna

WYMIARY i WAGI
długość:  4404mm
szerokość:  1811mm
wysokość:  1171mm
rozstaw osi:  2530mm
prześwit:  135mm
masa:  1365kg
pojemność zbiornika paliwa:  70litrów

CIEKAWOSTKI
-Podwozie samochodu zostało zaprojektowane przy pomocy jednego z największych w historii kierowców Formuły 1 - Ayrtona Senny.
-Po testach na torze Nurburgring niemiecki kierowca Hans-Joachim Stuck powiedział – “Ta Honda to najlepsze Ferrari”
-Honda NSX była pierwszym autem na świecie z nadwoziem wykonanym w pełni z aluminium. Z lekkich stopów wykonano także podwozie oraz elementy innowacyjnego niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia.
-Po raz pierwszy zastosowano również opracowany przez Hondę silnik ze zmiennymi fazami rozrządu - VTEC.
-Produkcję auta zakończono z powodu nie spełnienia restrykcyjnych norm emisji spalin oraz zmianami w przepisach dotyczących wyposażenia
-Proces nakładania lakieru na Hondę NSX składał się z 23 etapów zapewniając piękny połysk oraz świetną konserwację
    SILNIK
    pojemność skokowa: 2977cm3
    moc: 274KM
    moment obr.: 285Nm
    układ silnika, liczba cylindrów: widlasty, 6
    położenie silnika: centralnie
    ustawienie silnika: poprzecznie
    średnica x skok tłoka: 90.00mm x 78.00mm
    typ: DOHC - dwa wałki rozrządu w głowicy
    stopień sprężania: 10.20:1

    OSIĄGI
    przyspieszenie 0-100 km/h: 5.7s
    prędkość maksymalna: 274km/h
    stosunek mocy do masy: 0.196KM/kg

    ZAWIESZENIE
    napęd: na koła tylne
    średnica zawracania: 11.60m
    hamulce przód / tył: wentylowane tarczowe / wentylowane tarczowe , ABS
    skrzynia biegów: liczba biegów: 6, skrzynia biegów: manualna

    WYMIARY i WAGI
    długość: 4404mm
    szerokość: 1811mm
    wysokość: 1171mm
    rozstaw osi: 2530mm
    prześwit: 135mm
    masa: 1365kg
    pojemność zbiornika paliwa: 70litrów

    CIEKAWOSTKI
    -Podwozie samochodu zostało zaprojektowane przy pomocy jednego z największych w historii kierowców Formuły 1 - Ayrtona Senny.
    -Po testach na torze Nurburgring niemiecki kierowca Hans-Joachim Stuck powiedział – “Ta Honda to najlepsze Ferrari”
    -Honda NSX była pierwszym autem na świecie z nadwoziem wykonanym w pełni z aluminium. Z lekkich stopów wykonano także podwozie oraz elementy innowacyjnego niezależnego przedniego i tylnego zawieszenia.
    -Po raz pierwszy zastosowano również opracowany przez Hondę silnik ze zmiennymi fazami rozrządu - VTEC.
    -Produkcję auta zakończono z powodu nie spełnienia restrykcyjnych norm emisji spalin oraz zmianami w przepisach dotyczących wyposażenia
    -Proces nakładania lakieru na Hondę NSX składał się z 23 etapów zapewniając piękny połysk oraz świetną konserwację
    30 lipca 2014, 19:45 przez kubiisz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    "Jeśli chcielibyśmy stworzyć listę samochodów, które stanowią najlepszą inwestycję, to szybko okazałoby się, że prym w tej kategorii wiedzie marka Ferrari. Te z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych kosztują dzisiaj fortunę. Mowa tu o modelach takich jak 275 GTB/4, 250 Testa Rossa, 340/375 MM Berlinetta, czy właśnie 250 GTO. Ten ostatni produkowano w latach 1962-1964. Powstało tylko 39 egzemplarzy tego wyścigowego pojazdu. Debiut tego auta miał miejsce podczas 12-godzinnego wyścigu w Sebring, a za kierownicą zasiadł mistrz świata Formuły 1 Phill Hill. Przez wszystkie 3 lata Ferrari 250 GTO zdobywało mistrzostwo świata w swojej klasie.

    Połączenie klasycznej włoskiej stylistyki z silnikiem V12 o pojemności 3 l i mocy 300 KM dało rewelacyjne rezultaty. Nic więc dziwnego w tym, że samochód jest niezwykle poszukiwany przez kolekcjonerów, za co gotowi są słono płacić. Oprócz 33 podstawowych modeli, powstały też trzy z większym, 4-litrowym silnikiem oraz trzy ze zmodyfikowanym nadwoziem. Te są jeszcze cenniejsze."

    Najdroższy samochód w historii. Na ostatniej aukcji, na której został wystawiony został sprzedany za 53 miliony dolarów (ponad 160 mln zł).

    Zapraszam do obejrzenia filmu, można bardzo dokładnie zobaczyć za co ktoś zapłacił taki majątek. Piękny dźwięk, wygląd, wykonanie. To te prawdziwe Ferrari, kiedy jeszcze w tych autach w podstawowym wyposażeniu nie było nawet radia. Super podróż w czasie.

    Polecam obejrzeć cały film. Jest długi, ale bardzo ciekawie się ogląda.
    Caterham Seven Kamui Kobayashi – Caterham sygnowany nazwiskiem ich kierowcy Formuły 1.
    Caterham sygnowany nazwiskiem ich kierowcy Formuły 1.
    28 maja 2014, 21:43 przez karolVTEC (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    mojeauto.pl

    Audi Sport Quattro S1 – Szaleni fani + legendarny potwór

'W roku 1979 Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FISA, dziś FIA) dopuściła do serii Samochodowych Rajdowych Mistrzostw Świata pojazdy z napędem na cztery koła. W nowe warunki natychmiast wstrzeliło się Audi ze swoim modelem Quattro, który już w debiucie w portugalskim Rajdzie Algarve startując jeszcze poza klasyfikacją zwyciężył z przewagą aż 27 minut! Wyczyn ten skutecznie zamknął usta wszystkim niedowiarkom twierdzącym, że auta z napędem na cztery koła będą za ciężkie i za mało zwrotne na zakrętach. W roku 1981 Quattro oficjalnie pojawiło się na rajdowych szlakach dając między innymi pierwsze w historii zwycięstwo załodze kobiecej. W roku 1982 Audi wywalczyło tytuł mistrza świata konstruktorów. W tym samym sezonie FISA podjęła decyzję o stworzeniu grupy B, w której niemal niczym nie ograniczeni producenci mogli wystawiać pojazdy, których możliwości porównać można by jedynie do bolidów Formuły 1'
    Szaleni fani + legendarny potwór

    'W roku 1979 Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FISA, dziś FIA) dopuściła do serii Samochodowych Rajdowych Mistrzostw Świata pojazdy z napędem na cztery koła. W nowe warunki natychmiast wstrzeliło się Audi ze swoim modelem Quattro, który już w debiucie w portugalskim Rajdzie Algarve startując jeszcze poza klasyfikacją zwyciężył z przewagą aż 27 minut! Wyczyn ten skutecznie zamknął usta wszystkim niedowiarkom twierdzącym, że auta z napędem na cztery koła będą za ciężkie i za mało zwrotne na zakrętach. W roku 1981 Quattro oficjalnie pojawiło się na rajdowych szlakach dając między innymi pierwsze w historii zwycięstwo załodze kobiecej. W roku 1982 Audi wywalczyło tytuł mistrza świata konstruktorów. W tym samym sezonie FISA podjęła decyzję o stworzeniu grupy B, w której niemal niczym nie ograniczeni producenci mogli wystawiać pojazdy, których możliwości porównać można by jedynie do bolidów Formuły 1'
    14 maja 2014, 13:50 przez Ivan303 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    W Gdańsku ma powstać pierwszy tor wyścigowy z prawdziwego zdarzenia! – Władze Gdańska zapowiadają budowę Centrum Sportów Motorowych i Rekreacji. Ma to być wielka inwestycja, która według pierwszych prognoz pochłonie aż 100 mln Euro.

Inicjatorem powstania kompleksu sportów motorowych jest radny platformy obywatelskiej, Mirosław Zdanowicz. Jako przewodniczący komisji sportu i turystyki od dłuższego czasu zabiegał o stworzenie miejsca, w którym będzie można rozgrywać zawody samochodowe bądź motocyklowe. Nie da się ukryć że Polska do potęg motoryzacyjnych nie należy. Jedyny tor wyścigowy, który znajduje się w Poznaniu, jest już mocno przestarzały i nie spełnia obecnie obowiązujących standardów.

Już za kilka lat ten niekorzystny obraz naszego kraju może się zmienić. Plany przewidują budowę nowoczesnego kompleksu w Gdańsku. W skład ośrodka ma wchodzić tor główny o długości 4335 metrów, trybuny, które będą mogły pomieścić do 60 tys widzów, tor kartingowy, tor motocrossowy i żużlowy. Dodatkowo na terenie centrum ma powstać nowoczesny, 10 piętrowy hotel, centrum handlowe, aleja biznesowa oraz park techniczny. Sam tor główny będzie składał się z 17 zakrętów i 600 metrowej prostej startowej. Projektantem kompleksu jest Herman Tilke, jeden z najbardziej znanych na świecie projektantów torów wyścigowych MotoGP i Formuły 1.

Cały obiekt miałby powstać na terenach, których właścicielem jest miasto Gdańsk. 200 hektarów ziemi pod inwestycje znajduje się w południowo-zachodniej części miasta, przy drodze krajowej S6 i S7. To zaledwie 10 km od centrum miasta i 18 km od lotniska. Pieniądze na budowę kompleksu władze Gdańska planują pozyskać z ministerstwa Sportu i Turystyki oraz od prywatnych inwestorów.

Pierwszym etapem, będzie budowa toru kartingowego. Jego uruchomienie ma odbyć się już w 2017 roku. Kolejnym etapem będzie  stworzenie całej infrastruktury wraz z głównym torem wyścigowym spełniającym prawie wszystkie możliwe standardy, w tym MotoGP i WSBK, DTM poza – Formułą 1. Chociaż jak stwierdził Prezes PZMot Andrzej Witkowski dostosowanie toru do wymagań Formuły 1 nie będzie nastręczać większych problemów.
    Władze Gdańska zapowiadają budowę Centrum Sportów Motorowych i Rekreacji. Ma to być wielka inwestycja, która według pierwszych prognoz pochłonie aż 100 mln Euro.

    Inicjatorem powstania kompleksu sportów motorowych jest radny platformy obywatelskiej, Mirosław Zdanowicz. Jako przewodniczący komisji sportu i turystyki od dłuższego czasu zabiegał o stworzenie miejsca, w którym będzie można rozgrywać zawody samochodowe bądź motocyklowe. Nie da się ukryć że Polska do potęg motoryzacyjnych nie należy. Jedyny tor wyścigowy, który znajduje się w Poznaniu, jest już mocno przestarzały i nie spełnia obecnie obowiązujących standardów.

    Już za kilka lat ten niekorzystny obraz naszego kraju może się zmienić. Plany przewidują budowę nowoczesnego kompleksu w Gdańsku. W skład ośrodka ma wchodzić tor główny o długości 4335 metrów, trybuny, które będą mogły pomieścić do 60 tys widzów, tor kartingowy, tor motocrossowy i żużlowy. Dodatkowo na terenie centrum ma powstać nowoczesny, 10 piętrowy hotel, centrum handlowe, aleja biznesowa oraz park techniczny. Sam tor główny będzie składał się z 17 zakrętów i 600 metrowej prostej startowej. Projektantem kompleksu jest Herman Tilke, jeden z najbardziej znanych na świecie projektantów torów wyścigowych MotoGP i Formuły 1.

    Cały obiekt miałby powstać na terenach, których właścicielem jest miasto Gdańsk. 200 hektarów ziemi pod inwestycje znajduje się w południowo-zachodniej części miasta, przy drodze krajowej S6 i S7. To zaledwie 10 km od centrum miasta i 18 km od lotniska. Pieniądze na budowę kompleksu władze Gdańska planują pozyskać z ministerstwa Sportu i Turystyki oraz od prywatnych inwestorów.

    Pierwszym etapem, będzie budowa toru kartingowego. Jego uruchomienie ma odbyć się już w 2017 roku. Kolejnym etapem będzie stworzenie całej infrastruktury wraz z głównym torem wyścigowym spełniającym prawie wszystkie możliwe standardy, w tym MotoGP i WSBK, DTM poza – Formułą 1. Chociaż jak stwierdził Prezes PZMot Andrzej Witkowski dostosowanie toru do wymagań Formuły 1 nie będzie nastręczać większych problemów.
    Polska to kraj innowacji i dzięki zapożyczonej z F1 technologi ruchomych klap aerodynamicznych możliwe było zwiększenia docisku na zakrętach przy jednoczesnym zmniejszeniu oporu na długich prostych w bolidach formuły PKS. Paganii już zaoferowało pracę głównemu mechanikowi PKS aby wprowadzić innowacyjne klapy do swojego nowego modelu.
    18 kwietnia 2014, 23:13 przez wojtepanik (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)