Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 80 takich materiałów
    Ford Sierra RS Cosworth RWD którego zbudował Marek Suder specjalnie na zamówienie Szwajcarskiego kierowcy rajdowego Philippe Camandony.

    To tylno napędowa Sierra o bardzo agresywnej specyfikacji w malowaniu w którym kiedyś Philippe zwyciężył na rajdzie Rallye de Saint-Cergue oraz walczył o czołowe lokaty na rajdach w Belgii, Francji, Szwajcarii i Niemczech

    Ten Ford Cosworth posiada paszport FIA, dzięki czemu Philippe może startować w Rajdowych Mistrzostwach Europy Samochodów Historycznych tym wozem. Kto wie, może ta bestia zawiezie go po mistrza w swojej klasie.
    23 kwietnia 2022, 6:29 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Citroen Xsara WRC – Samochód rajdowy klasy WRC, którego pierwsza wersja (jeszcze bez homologacji FIA) debiutowała na rajdowych trasach w 2000 roku podczas Rajdu Lyon-Charbonniere we Francji. Jest to jeden z najbardziej utytułowanych samochodów rajdowych na świecie. W 2000 roku została zaprezentowana Xsara T4 FRC (French Rally Car), która ze względu na zbudowanie tej wersji jeszcze na bazie auta przed faceliftingiem, wyglądem bardziej przypominała Xsarę Kit Car. Przez cały sezon 2000 auto było poddawane testom, startując w mistrzostwach Francji. Starty w Rajdowych Mistrzostwach Świata nie były możliwe, gdyż auto nie posiadało jeszcze homologacji FIA. Na początku 2001 roku zadebiutowała Xsara ze zmienionym nadwoziem już w oficjalnej specyfikacji WRC. Prace rozwojowe trwały, auto w latach 2001–2002 było postrzegane jako nadające się głównie na asfaltowe trasy. Citroen chciał udowodnić, że tak nie jest startując w sezonie 2002 w takich rajdach jak Safari, Szwecji, czy Finlandii. Od 2003 roku Xsara WRC startowała w pełnym cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata. W 2006 roku Citroen World Rally Team zawiesił swoje starty, w związku prowadzonymi pracami rozwojowymi nad nowym autem WRC – Citroenem C4 WRC. Jednak Xsara WRC w dalszym ciągu, w nieco rozwiniętej wersji, startowała w cyklu Mistrzostw Świata w barwach drużyny Kronos Total Citroen. W latach 2001-2006 Citroen Xsara ukończył 32 rajdy na 1. miejscu.
    Samochód rajdowy klasy WRC, którego pierwsza wersja (jeszcze bez homologacji FIA) debiutowała na rajdowych trasach w 2000 roku podczas Rajdu Lyon-Charbonniere we Francji. Jest to jeden z najbardziej utytułowanych samochodów rajdowych na świecie. W 2000 roku została zaprezentowana Xsara T4 FRC (French Rally Car), która ze względu na zbudowanie tej wersji jeszcze na bazie auta przed faceliftingiem, wyglądem bardziej przypominała Xsarę Kit Car. Przez cały sezon 2000 auto było poddawane testom, startując w mistrzostwach Francji. Starty w Rajdowych Mistrzostwach Świata nie były możliwe, gdyż auto nie posiadało jeszcze homologacji FIA. Na początku 2001 roku zadebiutowała Xsara ze zmienionym nadwoziem już w oficjalnej specyfikacji WRC. Prace rozwojowe trwały, auto w latach 2001–2002 było postrzegane jako nadające się głównie na asfaltowe trasy. Citroen chciał udowodnić, że tak nie jest startując w sezonie 2002 w takich rajdach jak Safari, Szwecji, czy Finlandii. Od 2003 roku Xsara WRC startowała w pełnym cyklu Rajdowych Mistrzostw Świata. W 2006 roku Citroen World Rally Team zawiesił swoje starty, w związku prowadzonymi pracami rozwojowymi nad nowym autem WRC – Citroenem C4 WRC. Jednak Xsara WRC w dalszym ciągu, w nieco rozwiniętej wersji, startowała w cyklu Mistrzostw Świata w barwach drużyny Kronos Total Citroen. W latach 2001-2006 Citroen Xsara ukończył 32 rajdy na 1. miejscu.
    16 kwietnia 2022, 20:42 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ford Escort RS Cosworth – Samochód sportowy typu hot hatch klasy kompaktowej produkowany pod amerykańską marką Ford w latach 1992-1996. Samochód oparto na skróconej płycie podłogowej Sierry 4x4. Przystosowano do niej nadwozie Escorta MkV odpowiednio zmodyfikowane przez Karmanna. Pierwsze 2500 egzemplarzy powstało w celu uzyskania homologacji pozwalającej na start w rajdach Grupy A FIA. W serii tej zastosowano turbosprężarkę Garett T3/T04B, silniki w nią wyposażone charakteryzowały się dużą turbodziurą. W drugiej serii Escorta użyto mniejszej turbiny Garett T25, co pozwoliło zniwelować niekorzystne zjawisko. Z zewnątrz samochód wyróżniał się dużym spojlerem na klapie bagażnika. Wersja drogowa samochodu napędzana była dwulitrowym R4 o mocy 227 KM, które pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej 220 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 6,6 sekundy. Escort RS Cosworth startował w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Zdobył pierwsze miejsce w m.in. Rajdzie Hiszpanii 1993, Rajdzie Francji 1993 czy Rajdzie Monte Carlo 1994. Wersja rajdowa napędzana była tym samym silnikiem R4 o pojemności 2 l, lecz z turbo Garrett T35. Silnik w wersji rajdowej wytwarzał moc 315 KM.
    Samochód sportowy typu hot hatch klasy kompaktowej produkowany pod amerykańską marką Ford w latach 1992-1996. Samochód oparto na skróconej płycie podłogowej Sierry 4x4. Przystosowano do niej nadwozie Escorta MkV odpowiednio zmodyfikowane przez Karmanna. Pierwsze 2500 egzemplarzy powstało w celu uzyskania homologacji pozwalającej na start w rajdach Grupy A FIA. W serii tej zastosowano turbosprężarkę Garett T3/T04B, silniki w nią wyposażone charakteryzowały się dużą turbodziurą. W drugiej serii Escorta użyto mniejszej turbiny Garett T25, co pozwoliło zniwelować niekorzystne zjawisko. Z zewnątrz samochód wyróżniał się dużym spojlerem na klapie bagażnika. Wersja drogowa samochodu napędzana była dwulitrowym R4 o mocy 227 KM, które pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej 220 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 6,6 sekundy. Escort RS Cosworth startował w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Zdobył pierwsze miejsce w m.in. Rajdzie Hiszpanii 1993, Rajdzie Francji 1993 czy Rajdzie Monte Carlo 1994. Wersja rajdowa napędzana była tym samym silnikiem R4 o pojemności 2 l, lecz z turbo Garrett T35. Silnik w wersji rajdowej wytwarzał moc 315 KM.
    13 kwietnia 2022, 20:18 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Peugeot 208 R5 – Samochód rajdowy kategorii RC 2, klasy R5, który został pokazany na Salonie Samochodowym w Paryżu w roku 2012. Peugeot 208 R5 jest produkowany w fabryce Peugeot Sport w Veliz i zgodnie z wytycznymi FIA całkowity koszt auta nie może przekroczyć 180 tysięcy Euro. Jego debiut na trasach rajdowych planowany był w połowie roku 2013, lecz problemy z osiągami i niezawodnością spowodowały opóźnienie przyznania homologacji. Zadebiutował w marcu 2014 roku w rajdzie Rally Il Ciocco e Valle. Samochód napędzany jest turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem EP6CDT o pojemności 1,6 l, który generuje moc maksymalną 280 KM.
    Samochód rajdowy kategorii RC 2, klasy R5, który został pokazany na Salonie Samochodowym w Paryżu w roku 2012. Peugeot 208 R5 jest produkowany w fabryce Peugeot Sport w Veliz i zgodnie z wytycznymi FIA całkowity koszt auta nie może przekroczyć 180 tysięcy Euro. Jego debiut na trasach rajdowych planowany był w połowie roku 2013, lecz problemy z osiągami i niezawodnością spowodowały opóźnienie przyznania homologacji. Zadebiutował w marcu 2014 roku w rajdzie Rally Il Ciocco e Valle. Samochód napędzany jest turbodoładowanym czterocylindrowym silnikiem EP6CDT o pojemności 1,6 l, który generuje moc maksymalną 280 KM.
    10 kwietnia 2022, 19:17 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lamborghini Urus ST-X – Produkowany przez włoską markę Lamborghini od 2018 roku. W połowie 2017 roku Lamborghini ogłosiło, że prace konstrukcyjne nad seryjnym Urusem i samochód zostanie oficjalnie zaprezentowany pod koniec tego samego roku. Ostatecznie, samochód oficjalnie przedstawiono 4 grudnia 2017 roku podczas prezentacji w Sant’Agata Bolognese we Włoszech w siedzibie producenta. Urus ST-X to wyścigowa, nie dopuszczona do ruchu ulicznego odmiana standardowego Urusa, zbudowana przez dywizję Lamborghini Squadra Corse. Koncept został zaprezentowany w 2018 roku.  Zaprojektowany, aby spełniać przepisy FIA, produkcyjny ST-X jest wyposażony w pełną klatkę bezpieczeństwa, system przeciwpożarowy i zbiornik paliwa FT3. Samochód posiada 4-litrowy silnik V8 Twin-Turbo o mocy 641 KM.
    Produkowany przez włoską markę Lamborghini od 2018 roku. W połowie 2017 roku Lamborghini ogłosiło, że prace konstrukcyjne nad seryjnym Urusem i samochód zostanie oficjalnie zaprezentowany pod koniec tego samego roku. Ostatecznie, samochód oficjalnie przedstawiono 4 grudnia 2017 roku podczas prezentacji w Sant’Agata Bolognese we Włoszech w siedzibie producenta. Urus ST-X to wyścigowa, nie dopuszczona do ruchu ulicznego odmiana standardowego Urusa, zbudowana przez dywizję Lamborghini Squadra Corse. Koncept został zaprezentowany w 2018 roku. Zaprojektowany, aby spełniać przepisy FIA, produkcyjny ST-X jest wyposażony w pełną klatkę bezpieczeństwa, system przeciwpożarowy i zbiornik paliwa FT3. Samochód posiada 4-litrowy silnik V8 Twin-Turbo o mocy 641 KM.
    Maserati MC12 – Hipersamochód produkowany przez Maserati w latach 2004-2005 z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcję rozpoczęto w 2004, wówczas powstało 30 egzemplarzy, z czego 25 trafiło na sprzedaż. W 2005 powstało kolejne 25 egzemplarzy, cena jednego wynosiła 600,000 euro. Maserati opracowało MC12 na podwoziu Ferrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów. Do napędu samochodu użyto sześciolitrowego V12 stosowanego w Ferrari Enzo, dającego moc maksymalną 632 KM. Według danych Maserati samochód jest w stanie osiągnąć 100 km/h w 3,8 sekundy oraz prędkość maksymalną 330 km/h. W 2005 roku dzięki MC12 Maserati wygrało puchar konstruktorów FIA GT zdobywając 239 punktów, wynik ten był prawie dwa razy większy od znajdującego się na drugim miejscu Ferrari z 125 punktami.
    Hipersamochód produkowany przez Maserati w latach 2004-2005 z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcję rozpoczęto w 2004, wówczas powstało 30 egzemplarzy, z czego 25 trafiło na sprzedaż. W 2005 powstało kolejne 25 egzemplarzy, cena jednego wynosiła 600,000 euro. Maserati opracowało MC12 na podwoziu Ferrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów. Do napędu samochodu użyto sześciolitrowego V12 stosowanego w Ferrari Enzo, dającego moc maksymalną 632 KM. Według danych Maserati samochód jest w stanie osiągnąć 100 km/h w 3,8 sekundy oraz prędkość maksymalną 330 km/h. W 2005 roku dzięki MC12 Maserati wygrało puchar konstruktorów FIA GT zdobywając 239 punktów, wynik ten był prawie dwa razy większy od znajdującego się na drugim miejscu Ferrari z 125 punktami.
    Jedyny posiadacz międzynarodowej licencji FIA kierujący stopami-niesamowity koleś
    8 lipca 2018, 17:28 przez wesior (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Sportowy samochód wyposażony w napęd na cztery koła produkowany przez firmę Ford w latach 1984-1986. Drogowa wersja RS200 powstała w oparciu o samochód rajdowy wystawiany przez Forda w Grupie B. Przepisy FIA wymagały, by powstało co najmniej 200 egzemplarzy wersji drogowej.
    13 marca 2018, 20:20 przez ~kjkibi | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    youtube.com