Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 95 takich materiałów
    Peugeot 504 - Klasyk jakiego nie znacie – Był to średniej wielkości samochód rodzinny, produkowany przez Francuzów w latach 1968 – 1983. Czyli w prostej linii pra-pradziadek dzisiejszych 407. Miał jednak coś, co bardzo lubimy… napęd na tylną oś.
Peugeota 504, jako następcę 404 stworzono pod koniec lat 60-tych. Standardowym nadwoziem był sedan, w 1969 roku dołączyły do niego 2-drzwiowe coupe i cabrio, a rok później – kombi. Jako ciekawostkę można dodać, że podobnie do Renault 4 – również ten pojazd wypuszczano w wersji pick-up. Do tego szeroka gama silników: począwszy od 83-konnej jednostki 1.8 litra, poprzez trzy różne diesle, aż po 2.7 V6 występujące w wersji Coupe i Cabrio. Peugeota można było kupić z ośmioma różnymi silnikami, których moc to od 57 KM, aż do 138 KM. Pick-up był dwuosobowy, a specjalna wersja Familliale na bazie kombi – oferowała przestrzeń aż dla siedmiu pasażerów. 504 to wytrzymała konstrukcja. Dziś, samochód ten jest bardzo popularny jako ‘afrykańska taksówka’ – właśnie ze względu na swą niezawodność, dobre właściwości jezdne w terenie… i dlatego produkowano je w Nigerii aż do 2005 roku! (Podobno nadal można kupić fabrycznie nowego Peugeota 504, jednak oferuje je jedynie Peugeot Nigeria i Peugeot Kenya). W Polsce samochód był rozpowszechniony przez Edwarda Gierka i jego ekipę rządzącą. Sekretarz był miłośnikiem francuskiej motoryzacji, sprowadził więc kilka sztuk 504, który służył jako pojazd dygnitarzy. Podobno był bardzo komfortowy – stał się obiektem westchnień ludzi którzy jeździli wtedy Syrenami czy Maluchami.   

Nikt z Peugeota 504 nie budował zabawki do driftu, ale gdyby ktoś jednak się pokusił…
    Był to średniej wielkości samochód rodzinny, produkowany przez Francuzów w latach 1968 – 1983. Czyli w prostej linii pra-pradziadek dzisiejszych 407. Miał jednak coś, co bardzo lubimy… napęd na tylną oś.
    Peugeota 504, jako następcę 404 stworzono pod koniec lat 60-tych. Standardowym nadwoziem był sedan, w 1969 roku dołączyły do niego 2-drzwiowe coupe i cabrio, a rok później – kombi. Jako ciekawostkę można dodać, że podobnie do Renault 4 – również ten pojazd wypuszczano w wersji pick-up. Do tego szeroka gama silników: począwszy od 83-konnej jednostki 1.8 litra, poprzez trzy różne diesle, aż po 2.7 V6 występujące w wersji Coupe i Cabrio. Peugeota można było kupić z ośmioma różnymi silnikami, których moc to od 57 KM, aż do 138 KM. Pick-up był dwuosobowy, a specjalna wersja Familliale na bazie kombi – oferowała przestrzeń aż dla siedmiu pasażerów. 504 to wytrzymała konstrukcja. Dziś, samochód ten jest bardzo popularny jako ‘afrykańska taksówka’ – właśnie ze względu na swą niezawodność, dobre właściwości jezdne w terenie… i dlatego produkowano je w Nigerii aż do 2005 roku! (Podobno nadal można kupić fabrycznie nowego Peugeota 504, jednak oferuje je jedynie Peugeot Nigeria i Peugeot Kenya). W Polsce samochód był rozpowszechniony przez Edwarda Gierka i jego ekipę rządzącą. Sekretarz był miłośnikiem francuskiej motoryzacji, sprowadził więc kilka sztuk 504, który służył jako pojazd dygnitarzy. Podobno był bardzo komfortowy – stał się obiektem westchnień ludzi którzy jeździli wtedy Syrenami czy Maluchami.

    Nikt z Peugeota 504 nie budował zabawki do driftu, ale gdyby ktoś jednak się pokusił…
    22 sierpnia 2013, 14:54 przez xDEMON93x (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Moja Prelude cd. – Pracuje nad nią od prawie roku, felgi mojego wymysłu, tapicerka w środku w czerwieni oraz zaciski hamulcowe tez czerwone, podświetlenie w środku jest fabrycznie zielone wiec felgi pod ten temat dobierane a czerwony żeby było oryginalnie (bo kolory maja się gryźć) wlew paliwa oklejony czerwoną skórą żeby nawiązać linie z półką oraz zaciskiem porobiłem także rdzę.
plany: wszystkie czarne elementy w czarnym macie oraz oklejenie całego auta w szary mat oraz jednostka napędowa z Mazdy 323f 2.0 V6 która czeka na montaż a w przyszłości do tego jeszcze turbo
    Pracuje nad nią od prawie roku, felgi mojego wymysłu, tapicerka w środku w czerwieni oraz zaciski hamulcowe tez czerwone, podświetlenie w środku jest fabrycznie zielone wiec felgi pod ten temat dobierane a czerwony żeby było oryginalnie (bo kolory maja się gryźć) wlew paliwa oklejony czerwoną skórą żeby nawiązać linie z półką oraz zaciskiem porobiłem także rdzę.
    plany: wszystkie czarne elementy w czarnym macie oraz oklejenie całego auta w szary mat oraz jednostka napędowa z Mazdy 323f 2.0 V6 która czeka na montaż a w przyszłości do tego jeszcze turbo
    21 sierpnia 2013, 21:12 przez GuMeK_ee (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Źródło:

    moje

    Nowa WSK 125 – Fabrycznie nowa WSK zachowana w stanie idealnym
    Fabrycznie nowa WSK zachowana w stanie idealnym
    4 sierpnia 2013, 23:36 przez Sylwek32444 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    allegro.pl

    25 lipca 2013, 23:43 przez pajeczynka (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Z którego roku jest ta Supra? Nigdy nie widziałem takiej z okrągłymi lampami z tylu. One są tam fabrycznie, czy ktoś je tam włożył?
    22 lipca 2013, 15:59 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    Model Subaru STI – Mam prośbę do wszystkich motomaniaków korzystających z serwisu... Od dłuższego czasu poszukuję modelu takiej właśnie Subarynki w skali 1:24 do upiększenia i powiększenia mojej kolekcji. Kluczowe dla mnie jest to by model był w skali 1:24 był fabrycznie nowy i niebieski na złotych kołach. Cena mniej ważna. Proszę pomóżcie, gdzie znaleźć taki model?
    Mam prośbę do wszystkich motomaniaków korzystających z serwisu... Od dłuższego czasu poszukuję modelu takiej właśnie Subarynki w skali 1:24 do upiększenia i powiększenia mojej kolekcji. Kluczowe dla mnie jest to by model był w skali 1:24 był fabrycznie nowy i niebieski na złotych kołach. Cena mniej ważna. Proszę pomóżcie, gdzie znaleźć taki model?
    12 lipca 2013, 18:25 przez mateo95 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Fordzik – Pierwszy samochód produkowany fabrycznie
    Pierwszy samochód produkowany fabrycznie
    25 czerwca 2013, 21:24 przez ~Paluszki | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    Własne

    CHEVROLET CAMARO – Pierwsze Camaro zostały oparte na platformie wówczas nowo opracowanego Chevrolet Nova z 1966 roku. Była to uniwersalna płyta  podłogowa stosowana do budowy kilku modeli. Od początku, Camaro można zamawiać jako coupe lub kabriolet. Auto miało walczyć z Fordem Mustangiem. Wykaz wyposażenia zawiera około 80 opcji, trzy główne pakiety i kilka silników. Oprócz modelu RS, wersja SS cieszyła się dużym zainteresowaniem. W grudniu 1966 roku Chevrolet stworzył jeden z najbardziej znanych oznaczeń tego modelu -  Z28. Początkowo wersja nie spotkała się z dużym zainteresowaniem. W1967 roku sprzedano tylko 609 sztuk. Pakiet zawierał specjalny, wzmocniony 4,9-litrowy silnik V8, hamulce tarczowe z przodu, sportowe zawieszenie oraz 4-biegową skrzynię biegów firmy Muncie. Podawana fabrycznie moc silnika 290 koni mechanicznych nie była imponująca jednak późniejsze pomiary pokazały, że jednostki są o wiele mocniejsze i uzyskują od 360 do 400 KM. Z-28 jest dosyć trudnym w eksploatacji autem. Popularność Camaro wzrosła gwałtownie po tym jak stał się samochodem bezpieczeństwa na wyścigu Indianapolis 500.
W 1968 roku wersji Z28  sprzedano w ilości 7199 sztuk.Rok później model został nieco zmodernizowany. Nowością był 7-litrowy silnik V8 o mocy 425 KM. Pierwsze samochody z tą jednostką napędową były przebudowane przez dilerów. Silniki były dostarczane w osobnych, drewnianych skrzynkach.
    Pierwsze Camaro zostały oparte na platformie wówczas nowo opracowanego Chevrolet Nova z 1966 roku. Była to uniwersalna płyta podłogowa stosowana do budowy kilku modeli. Od początku, Camaro można zamawiać jako coupe lub kabriolet. Auto miało walczyć z Fordem Mustangiem. Wykaz wyposażenia zawiera około 80 opcji, trzy główne pakiety i kilka silników. Oprócz modelu RS, wersja SS cieszyła się dużym zainteresowaniem. W grudniu 1966 roku Chevrolet stworzył jeden z najbardziej znanych oznaczeń tego modelu - Z28. Początkowo wersja nie spotkała się z dużym zainteresowaniem. W1967 roku sprzedano tylko 609 sztuk. Pakiet zawierał specjalny, wzmocniony 4,9-litrowy silnik V8, hamulce tarczowe z przodu, sportowe zawieszenie oraz 4-biegową skrzynię biegów firmy Muncie. Podawana fabrycznie moc silnika 290 koni mechanicznych nie była imponująca jednak późniejsze pomiary pokazały, że jednostki są o wiele mocniejsze i uzyskują od 360 do 400 KM. Z-28 jest dosyć trudnym w eksploatacji autem. Popularność Camaro wzrosła gwałtownie po tym jak stał się samochodem bezpieczeństwa na wyścigu Indianapolis 500.
    W 1968 roku wersji Z28 sprzedano w ilości 7199 sztuk.Rok później model został nieco zmodernizowany. Nowością był 7-litrowy silnik V8 o mocy 425 KM. Pierwsze samochody z tą jednostką napędową były przebudowane przez dilerów. Silniki były dostarczane w osobnych, drewnianych skrzynkach.
    22 czerwca 2013, 13:00 przez arekschab (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Honda Legend – Produkowane były w wersji exlusive.
Fabrycznie silnik 3.5 V6! 212KM pod maską.  Marzenie!
    Produkowane były w wersji exlusive.
    Fabrycznie silnik 3.5 V6! 212KM pod maską. Marzenie!
    9 kwietnia 2013, 12:30 przez kamil1706 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (6)
    WLEPKA- silniki JZ – Seria JZ:
1JZ-GE:
Rodzaj paliwa/zasilanie: Benzynowy
Liczba cyl./zawory: R6/24
Pojemność skok.: 2492cm3
Napęd rozrządu: pasek
Moc max: 180KM
Moment obrotowy: 255Nm

1JZ-GTE
Rodzaj paliwa/zasilanie: Benzynowy turbo
Liczba cyl./zawory: R6/24
Pojemność skok.: 2492cm3
Napęd rozrządu: pasek
Moc max: 280KM
Moment obrotowy: 378Nm

2JZ-GE
Rodzaj paliwa/zasilanie: Benzynowy
Liczba cyl./zawory: R6/24
Pojemność skok.: 2997cm3
Napęd rozrządu: pasek
Moc max: 220KM
Moment obrotowy: 294Nm

2JZ-GTE
Rodzaj paliwa/zasilanie: Benzynowy turbo
Liczba cyl./zawory: R6/24
Pojemność skok.: 2997cm3
Napęd rozrządu: pasek
Moc max: 330KM
Moment obrotowy: 441Nm

Tę serię silników zna każdy fan tuningu i każdy, kto oglądał „Szybkich i wściekłych". Jednostki serii JZ to silniki benzynowe o sześciu cylindrach w rzędzie i pojemności 2,5 litra (1JZ) lub 3,0 l (2JZ). Seria JZ zadebiutowała w roku 1990 wraz z silnikiem 1JZ-GE łączonym ze skrzynią automatyczną. Silnik 1JZ występował wyłącznie na rynku japońskim, napędzając takie modele jak Supra JZA70 (trzecia generacja), Chaser/Cresta czy Crown. Początkowo dostępny tylko w wersji wolnossącej, szybko doczekał się także odmiany twin turbo (dwie turbosprężarki działające sekwencyjnie), a w Suprze można było zamówić go z manualną skrzynią biegów. Pierwotny 1JZ-GTE osiągał moc 280 KM i moment obrotowy 363 Nm, co jak na początek lat 90. było wartością zawrotną. Niestety, w początkowych wersjach stosowano ceramiczne koło turbiny, co okazało się kiepskim pomysłem. Koło pękało, a elementy turbiny niszczyły silnik.

Trzylitrowy 2JZ-GE/GTE z 1992 r. zadebiutował w dużym sedanie Aristo (Lexus GS), ale znamy go przede wszystkim z Supry JZA80, gdzie w wersji turbodoładowanej już fabrycznie osiągała moc 330 KM. A co dopiero, gdy do takiego silnika dobrali się tunerzy...
    Seria JZ:
    1JZ-GE:
    Rodzaj paliwa/zasilanie: Benzynowy
    Liczba cyl./zawory: R6/24
    Pojemność skok.: 2492cm3
    Napęd rozrządu: pasek
    Moc max: 180KM
    Moment obrotowy: 255Nm

    1JZ-GTE
    Rodzaj paliwa/zasilanie: Benzynowy turbo
    Liczba cyl./zawory: R6/24
    Pojemność skok.: 2492cm3
    Napęd rozrządu: pasek
    Moc max: 280KM
    Moment obrotowy: 378Nm

    2JZ-GE
    Rodzaj paliwa/zasilanie: Benzynowy
    Liczba cyl./zawory: R6/24
    Pojemność skok.: 2997cm3
    Napęd rozrządu: pasek
    Moc max: 220KM
    Moment obrotowy: 294Nm

    2JZ-GTE
    Rodzaj paliwa/zasilanie: Benzynowy turbo
    Liczba cyl./zawory: R6/24
    Pojemność skok.: 2997cm3
    Napęd rozrządu: pasek
    Moc max: 330KM
    Moment obrotowy: 441Nm

    Tę serię silników zna każdy fan tuningu i każdy, kto oglądał „Szybkich i wściekłych". Jednostki serii JZ to silniki benzynowe o sześciu cylindrach w rzędzie i pojemności 2,5 litra (1JZ) lub 3,0 l (2JZ). Seria JZ zadebiutowała w roku 1990 wraz z silnikiem 1JZ-GE łączonym ze skrzynią automatyczną. Silnik 1JZ występował wyłącznie na rynku japońskim, napędzając takie modele jak Supra JZA70 (trzecia generacja), Chaser/Cresta czy Crown. Początkowo dostępny tylko w wersji wolnossącej, szybko doczekał się także odmiany twin turbo (dwie turbosprężarki działające sekwencyjnie), a w Suprze można było zamówić go z manualną skrzynią biegów. Pierwotny 1JZ-GTE osiągał moc 280 KM i moment obrotowy 363 Nm, co jak na początek lat 90. było wartością zawrotną. Niestety, w początkowych wersjach stosowano ceramiczne koło turbiny, co okazało się kiepskim pomysłem. Koło pękało, a elementy turbiny niszczyły silnik.

    Trzylitrowy 2JZ-GE/GTE z 1992 r. zadebiutował w dużym sedanie Aristo (Lexus GS), ale znamy go przede wszystkim z Supry JZA80, gdzie w wersji turbodoładowanej już fabrycznie osiągała moc 330 KM. A co dopiero, gdy do takiego silnika dobrali się tunerzy...
    21 lutego 2013, 18:11 przez PROmil (PW) | Do ulubionych | Skomentuj