Profil użytkownika
GuMeK_ee
Kierowca
Zamieszcza materiały od: | 15 lipca 2013 - 11:48 |
Ostatnio: | 24 sierpnia 2014 - 12:15 |
O sobie: |
Jestem zapalonym motomaniakiem a wyróznia mnie to ze uwielbiam japonskie wynalazki motoryzacyjne :) |
- Materiałów na głównej: 4 z 6 (1 usunietych przez adm.)
- Punktów za materiały: 215
- Komentarzy: 10
- Punktów za komentarze: 5
event
Światowa Rada Sportu Motorowego FIA, obradująca na początku grudnia w Paryżu, ogłosiła m. in. kalendarze międzynarodowych wyścigów górskich. Członkowie Rady docenili dotchczasowe działania Polskiego Związku Motorowego i Auto Moto Klubu Limanowa podczas organizacji pięciu Wyścigów Górskich Limanowa – Przełęcz Pod Ostrą.
Przyszłoroczny wyścig został najwyższą eliminacją w tych zawodach, czyli Mistrzostw Europy (w 2013 roku był eliminacją Mistrzostw Europy Strefy Centralnej). W sezonie 2014 zawodnicy startować będą w 12 eliminacjach, limanowski wyścig odbędzie się w dniach 13 a 15 czerwca, na tydzień przed Rajdem Polski.
- W roku 2014, miesiąc czerwiec, stanie się świetem dla wszystkich kibiców sportów samochodowych, a nasza impreza będzie rozpoczynać to „święto“. Tydzień po nas rozegrany zostanie Rajd Polski, runda Mistrzostw Świat w rajdach samochodowych (WRC). Informacja którą otrzymaliśmy o przyznaniu przez Federacje Sportów Samochodowych (FIA) rundy Mistrzostw Europy (FIA European Hill Climb Championship) jest ogromnym wyróżnieniem - mówi prezes AMK Limanowa, Jerzy Budacz. - Pozwala nam to wierzyć, że wszystkie starania, które do tej pory były realizowane, od wskrzeszenia Wyścigu Górskiego w roku 2009, zostały uhonorowane i docenione. Będzie to historyczne wydarzenie dla całego motosportu w Polsce, ponieważ ranga takiej imprezy zostanie rozegrana po raz pierwszy - zauważa prezes limanowskiego Auto Moto Klubu. - Myślę że jest to również ogromne wyróżnienie dla naszego regionu, w tym napewno dla Polski, że pojawiliśmy się w tak zaszczytnym gronie krajów, które organizują ten prestiżowy cykl, m.in. Włochy, Hiszpania, Czechy, Francja, Austria, Niemcy itp. Dyrektorem zawodów, został jak w poprzednich edycjach wyścigu Bogdan Pałka - dodaje Jerzy Budacz.
Trasa, licząca 35 zakrętów, jest już doskonale znana zawodnikom z Polski, Słowacji i Czech. Zgodnie z wymaganiami bezpieczeństwa FIA, zostanie jednak skrócona z długości 6031 metrów do 5493 metrów.
- Warto przypomnieć, że historia wyścigu górskiego w Limanowej zaczyna się od zawodów rozegranych 5 listopada 1967 roku, pod patronatem Automobilklubu Podkarpackiego, z siedzibą w Nowym Sączu. Był to jeden z pierwszych wyścigów górskich zorganizowanych w powojennej Polsce - zauważa Robert Steć, jeden z polskich kierowców wyścigowych. - Kolejne edycje wyścigu pod Ostrą przyciągały całą czołówkę polskich zawodników, choć nie przyznawano wtedy w tej dyscyplinie tytułów mistrzowskich. Czołówkę stanowili wtedy najlepsi kierowcy w kraju, startujący formułami Promot - Rak polskiej produkcji, tacy jak: Bielak, Sucharda czy Kiełbania. W 1971 roku wyścig odbył się dwukrotnie. 3 i 4 lipca jako Ogólnopolski Wyścig Górski, a 4 i 5 września jako impreza międzynarodowa. Po długiej przerwie zawody w Limanowej powróciły do kalendarza w 2009 roku i od tej pory rozgrywane są regularnie.
Jak informuje rzecznik prasowy wyścigu, już teraz planowane są prace przygotowawcze, które zostaną przeprowadzone we współpracy z samorządami, m. in. Powiatem Limanowskim. Poprawiona zostanie nawierzchnia, a bariery energochłonne zostaną dostosowane do wymogów imprezy tej rangi, uzupełniona zostanie także infrastruktura służąca kibicom i zawodnikom.
Organizatorzy zwiększą ilość parkingów dla kibiców, pojawią się także nowe stanowiska przygotowane specjalnie dla fotoreporterów i operatorów kamer, dostępne będa równiez dodatkowe miejsca noclegowe i pola namiotowe.
plany: wszystkie czarne elementy w czarnym macie oraz oklejenie całego auta w szary mat oraz jednostka napędowa z Mazdy 323f 2.0 V6 która czeka na montaż a w przyszłości do tego jeszcze turbo
1
« poprzednia 1 następna »