Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 138 takich materiałów
    Ferrari Dino 308 GT4 –
    25 września 2013, 13:00 przez nowysacz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari Dino – Takie cudo spotkałem w muzeum w Monte Carlo
    Takie cudo spotkałem w muzeum w Monte Carlo
    22 września 2013, 23:00 przez ~Anton | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Nie było ABS, ESP i innych ale był napęd na tył i pełno mocy – W 1971 na Salonie Samochodowym W Turynie Lancia zaprezentowała następcę modelu Fulvia. 
Był to zaprojektowany rok wcześniej przez Bertone futurystyczny concept car nazwany pierwotnie Lancia Stratos Zero.
W latach 72-73 w grupie piątej trwały testy trzech prototypów Stratosa Wyposażonych w silniki pochodzące z Fulvi, 
Bety i najmocniejszy od Ferrari Dino który został wykorzystany do produkcji seryjnej, w rajdowej grupie czwartej 
(montaż Stratosa rozpoczęto w 1973r. i trafiły do niego ostatnie sztuki tego silnika ponieważ Ferrari kończyło produkcję Dino.)
Wstawienie mocnego silnika do małej i lekkiej karoserii dało efekt w postaci narowistego samochodu,
stworzonego według nowatorskiej zwartej konstrukcji stworzonej z myślą tylko i wyłącznie o rajdach samochodowych,
masą wynoszącą mniej niż tonę i posiadającego bardzo bobry stosunek mocy do masy (w turbo około 2,76kg/1km).
Produkcją 500 drogowych egzemplarzy z silnikiem o mocy 190km, na potrzeby homologacji zajęła się firma Bertone (ostatecznie wyprodukowano 492 egz. 
ponieważ w międzyczasie zmieniły się przepisy).
W wersjach rajdowych moc dochodziła do 355km w wersji turbo. 
Pierwsze zwycięstwo Stratos odniósł na torze "firestone" w Hiszpanii jeszcze w tym samym roku w którym rozpoczął starty.
Od tego czasu auto regularnie święciło triumfy na na trasach rajdowych nie dając szans konkurencji.
Po roku od rozpoczęcia produkcji "zwykłego" Stratosa, Lancia zaprezentowała mocno zmodyfikowaną wersję, przystosowaną do wyścigów asfaltowych.
Zmodyfikowano między innymi zawieszenie, układ kierowniczy, hamulcowy,
zadbano także o dobry docisk i aerodynamikę montując specjalny bodykit.
Największe zmiany dokonano jednak pod maską, montując potężną turbosprężarkę "KKK turbocharger"
która z silnika byłą w stanie wycisnąć 570km. Przyśpieszenie 0-100/kmh zajmowało mniej niż pięć sekund.
Taka modyfikacja wymusiła zakwalifikowanie tej wersji do grupy piątej.
Pomimo zakończenia produkcji stratosa w 1976r, to ostatnie jego zwycięstwo odnotowano w 1981r. podczas "Corse Automobile".
W 1976 roku Ośrodek Sportu OBRSO FSO zamówił trzy Lancie Stratos jedną seryjną, i dwie z rajdowej grupy 4.
Niestety pierwsza z grupy 4 została rozbita podczas rajdu Hiszpanii jeszcze tego samego roku,
druga rok później podczas rajdu Polski (chociaż silnik się przydał), ostatnia również została rozbita.
    W 1971 na Salonie Samochodowym W Turynie Lancia zaprezentowała następcę modelu Fulvia.
    Był to zaprojektowany rok wcześniej przez Bertone futurystyczny concept car nazwany pierwotnie Lancia Stratos Zero.
    W latach 72-73 w grupie piątej trwały testy trzech prototypów Stratosa Wyposażonych w silniki pochodzące z Fulvi,
    Bety i najmocniejszy od Ferrari Dino który został wykorzystany do produkcji seryjnej, w rajdowej grupie czwartej
    (montaż Stratosa rozpoczęto w 1973r. i trafiły do niego ostatnie sztuki tego silnika ponieważ Ferrari kończyło produkcję Dino.)
    Wstawienie mocnego silnika do małej i lekkiej karoserii dało efekt w postaci narowistego samochodu,
    stworzonego według nowatorskiej zwartej konstrukcji stworzonej z myślą tylko i wyłącznie o rajdach samochodowych,
    masą wynoszącą mniej niż tonę i posiadającego bardzo bobry stosunek mocy do masy (w turbo około 2,76kg/1km).
    Produkcją 500 drogowych egzemplarzy z silnikiem o mocy 190km, na potrzeby homologacji zajęła się firma Bertone (ostatecznie wyprodukowano 492 egz.
    ponieważ w międzyczasie zmieniły się przepisy).
    W wersjach rajdowych moc dochodziła do 355km w wersji turbo.
    Pierwsze zwycięstwo Stratos odniósł na torze "firestone" w Hiszpanii jeszcze w tym samym roku w którym rozpoczął starty.
    Od tego czasu auto regularnie święciło triumfy na na trasach rajdowych nie dając szans konkurencji.
    Po roku od rozpoczęcia produkcji "zwykłego" Stratosa, Lancia zaprezentowała mocno zmodyfikowaną wersję, przystosowaną do wyścigów asfaltowych.
    Zmodyfikowano między innymi zawieszenie, układ kierowniczy, hamulcowy,
    zadbano także o dobry docisk i aerodynamikę montując specjalny bodykit.
    Największe zmiany dokonano jednak pod maską, montując potężną turbosprężarkę "KKK turbocharger"
    która z silnika byłą w stanie wycisnąć 570km. Przyśpieszenie 0-100/kmh zajmowało mniej niż pięć sekund.
    Taka modyfikacja wymusiła zakwalifikowanie tej wersji do grupy piątej.
    Pomimo zakończenia produkcji stratosa w 1976r, to ostatnie jego zwycięstwo odnotowano w 1981r. podczas "Corse Automobile".
    W 1976 roku Ośrodek Sportu OBRSO FSO zamówił trzy Lancie Stratos jedną seryjną, i dwie z rajdowej grupy 4.
    Niestety pierwsza z grupy 4 została rozbita podczas rajdu Hiszpanii jeszcze tego samego roku,
    druga rok później podczas rajdu Polski (chociaż silnik się przydał), ostatnia również została rozbita.
    17 września 2013, 10:31 przez matheo200 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Sportowy, wloski i czerwony, jest to... – Fiat Dino
    Fiat Dino
    20 sierpnia 2013, 0:17 przez Alpha (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Odkopane „Ferrari” Dino 246 GTS – W trakcie remontu jednego z domów w Los Angeles w roku 1978 znaleziono „Ferrari” Dino 246 GTS z roku 1974. Samochód został wcześniej skradziony i ukryty pod ziemią. Dino oficjalnie nigdy nie było opatrzone logo Ferrari. Enzo bał się wypuścić nieco tańszy, sześciocylindrowy model z logo Ferrari w obawie o nadszarpnięcie wizerunku marki.
    W trakcie remontu jednego z domów w Los Angeles w roku 1978 znaleziono „Ferrari” Dino 246 GTS z roku 1974. Samochód został wcześniej skradziony i ukryty pod ziemią. Dino oficjalnie nigdy nie było opatrzone logo Ferrari. Enzo bał się wypuścić nieco tańszy, sześciocylindrowy model z logo Ferrari w obawie o nadszarpnięcie wizerunku marki.
    10 sierpnia 2013, 22:44 przez Eleanor (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Fiat Dino Coupe – Dzięki Fiatowi Dino Coupe.udało się homologować silniki V-6, które Ferrari montowało w bolidach Formuły 2.
    Dzięki Fiatowi Dino Coupe.udało się homologować silniki V-6, które Ferrari montowało w bolidach Formuły 2.
    26 lipca 2013, 21:23 przez patryko (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Stratopolonez – Polska legenda rajdów.
Silnik V6 o pojemności 2,4 L i mocy 240 KM, który napędzał Ferrari Dino oraz Lancie Stratos. Silnik wyposażono w podciśnieniowy układ wydechowy, co zwiększyło jego moc do 285 KM. W układzie chłodzenia wykorzystano elementy ciężarówki Star
    Polska legenda rajdów.
    Silnik V6 o pojemności 2,4 L i mocy 240 KM, który napędzał Ferrari Dino oraz Lancie Stratos. Silnik wyposażono w podciśnieniowy układ wydechowy, co zwiększyło jego moc do 285 KM. W układzie chłodzenia wykorzystano elementy ciężarówki Star
    30 maja 2013, 11:39 przez Grzesio (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Na czerwono – Dino i Countach
    Dino i Countach
    25 maja 2013, 15:40 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Sergio Pininfarina – Człowiek legenda zaprojektował: 

Cadillac Allanté
Alfa Romeo Spider Duetto
Austin 1800
Bentley Azure
Ferrari F40 jako naczelny projektant
Ferrari 328
Ferrari 360
Ferrari P4/5
Fiat 124 Sport Spider
Fiat Coupe
Fiat Dino
Lancia Thema SW
Maserati Quattroporte
Morris 1100
Peugeot 306 
Peugeot 504 Coupé/Cabrio
I wiele innych świetnych aut
    Człowiek legenda zaprojektował:

    Cadillac Allanté
    Alfa Romeo Spider Duetto
    Austin 1800
    Bentley Azure
    Ferrari F40 jako naczelny projektant
    Ferrari 328
    Ferrari 360
    Ferrari P4/5
    Fiat 124 Sport Spider
    Fiat Coupe
    Fiat Dino
    Lancia Thema SW
    Maserati Quattroporte
    Morris 1100
    Peugeot 306
    Peugeot 504 Coupé/Cabrio
    I wiele innych świetnych aut
    16 kwietnia 2013, 20:02 przez BRAGUS (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Dino –
    9 kwietnia 2013, 15:27 przez wookee94 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj