Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 135 takich materiałów
    Ferrari Dino GT –
    6 listopada 2013, 23:22 przez Ronin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Fiat Dino Spider – Złośliwcy twierdzą często, że Dino Spider nie był niczym innym niż tanim Ferrari. Była to całkowicie nieprawda, ponieważ model ten był niemal w stu procentach konstrukcją Fiata. Tylko silnik był projektem Ferrari. Ta pełna temperamentu jednostka napędowa V6 (na początku o pojemność 2L później 2,4L) o dwóch wałkach rozrządu w głowicy rozpędzała Spidera do prędkości maksymalnej 210km/h. 
Poj.skok./cyl. 1987cm^3/6cyl.
KM/kW 160/117 
Rok prod. 1966-1972 
ilość około 1580
    Złośliwcy twierdzą często, że Dino Spider nie był niczym innym niż tanim Ferrari. Była to całkowicie nieprawda, ponieważ model ten był niemal w stu procentach konstrukcją Fiata. Tylko silnik był projektem Ferrari. Ta pełna temperamentu jednostka napędowa V6 (na początku o pojemność 2L później 2,4L) o dwóch wałkach rozrządu w głowicy rozpędzała Spidera do prędkości maksymalnej 210km/h.
    Poj.skok./cyl. 1987cm^3/6cyl.
    KM/kW 160/117
    Rok prod. 1966-1972
    ilość około 1580
    6 listopada 2013, 12:52 przez awsd12 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari Dino  '65 –
    6 listopada 2013, 22:53 przez Ronin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    StratoPolonez – Poloneza napędzała widlasta 6 która oryginalnie latała w Lanci Stratos. Montowany  był on również w Ferrari Dino.
    Poloneza napędzała widlasta 6 która oryginalnie latała w Lanci Stratos. Montowany był on również w Ferrari Dino.
    5 listopada 2013, 12:42 przez orzel9158 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Ferrari Dino GT –
    1 listopada 2013, 19:15 przez Vertek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Dino –
    25 października 2013, 15:55 przez Chlodny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Ferrari Dino –
    21 października 2013, 15:12 przez Siechu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari Dino 308 GT4 –
    25 września 2013, 13:00 przez nowysacz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari Dino – Takie cudo spotkałem w muzeum w Monte Carlo
    Takie cudo spotkałem w muzeum w Monte Carlo
    22 września 2013, 23:00 przez ~Anton | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Nie było ABS, ESP i innych ale był napęd na tył i pełno mocy – W 1971 na Salonie Samochodowym W Turynie Lancia zaprezentowała następcę modelu Fulvia. 
Był to zaprojektowany rok wcześniej przez Bertone futurystyczny concept car nazwany pierwotnie Lancia Stratos Zero.
W latach 72-73 w grupie piątej trwały testy trzech prototypów Stratosa Wyposażonych w silniki pochodzące z Fulvi, 
Bety i najmocniejszy od Ferrari Dino który został wykorzystany do produkcji seryjnej, w rajdowej grupie czwartej 
(montaż Stratosa rozpoczęto w 1973r. i trafiły do niego ostatnie sztuki tego silnika ponieważ Ferrari kończyło produkcję Dino.)
Wstawienie mocnego silnika do małej i lekkiej karoserii dało efekt w postaci narowistego samochodu,
stworzonego według nowatorskiej zwartej konstrukcji stworzonej z myślą tylko i wyłącznie o rajdach samochodowych,
masą wynoszącą mniej niż tonę i posiadającego bardzo bobry stosunek mocy do masy (w turbo około 2,76kg/1km).
Produkcją 500 drogowych egzemplarzy z silnikiem o mocy 190km, na potrzeby homologacji zajęła się firma Bertone (ostatecznie wyprodukowano 492 egz. 
ponieważ w międzyczasie zmieniły się przepisy).
W wersjach rajdowych moc dochodziła do 355km w wersji turbo. 
Pierwsze zwycięstwo Stratos odniósł na torze "firestone" w Hiszpanii jeszcze w tym samym roku w którym rozpoczął starty.
Od tego czasu auto regularnie święciło triumfy na na trasach rajdowych nie dając szans konkurencji.
Po roku od rozpoczęcia produkcji "zwykłego" Stratosa, Lancia zaprezentowała mocno zmodyfikowaną wersję, przystosowaną do wyścigów asfaltowych.
Zmodyfikowano między innymi zawieszenie, układ kierowniczy, hamulcowy,
zadbano także o dobry docisk i aerodynamikę montując specjalny bodykit.
Największe zmiany dokonano jednak pod maską, montując potężną turbosprężarkę "KKK turbocharger"
która z silnika byłą w stanie wycisnąć 570km. Przyśpieszenie 0-100/kmh zajmowało mniej niż pięć sekund.
Taka modyfikacja wymusiła zakwalifikowanie tej wersji do grupy piątej.
Pomimo zakończenia produkcji stratosa w 1976r, to ostatnie jego zwycięstwo odnotowano w 1981r. podczas "Corse Automobile".
W 1976 roku Ośrodek Sportu OBRSO FSO zamówił trzy Lancie Stratos jedną seryjną, i dwie z rajdowej grupy 4.
Niestety pierwsza z grupy 4 została rozbita podczas rajdu Hiszpanii jeszcze tego samego roku,
druga rok później podczas rajdu Polski (chociaż silnik się przydał), ostatnia również została rozbita.
    W 1971 na Salonie Samochodowym W Turynie Lancia zaprezentowała następcę modelu Fulvia.
    Był to zaprojektowany rok wcześniej przez Bertone futurystyczny concept car nazwany pierwotnie Lancia Stratos Zero.
    W latach 72-73 w grupie piątej trwały testy trzech prototypów Stratosa Wyposażonych w silniki pochodzące z Fulvi,
    Bety i najmocniejszy od Ferrari Dino który został wykorzystany do produkcji seryjnej, w rajdowej grupie czwartej
    (montaż Stratosa rozpoczęto w 1973r. i trafiły do niego ostatnie sztuki tego silnika ponieważ Ferrari kończyło produkcję Dino.)
    Wstawienie mocnego silnika do małej i lekkiej karoserii dało efekt w postaci narowistego samochodu,
    stworzonego według nowatorskiej zwartej konstrukcji stworzonej z myślą tylko i wyłącznie o rajdach samochodowych,
    masą wynoszącą mniej niż tonę i posiadającego bardzo bobry stosunek mocy do masy (w turbo około 2,76kg/1km).
    Produkcją 500 drogowych egzemplarzy z silnikiem o mocy 190km, na potrzeby homologacji zajęła się firma Bertone (ostatecznie wyprodukowano 492 egz.
    ponieważ w międzyczasie zmieniły się przepisy).
    W wersjach rajdowych moc dochodziła do 355km w wersji turbo.
    Pierwsze zwycięstwo Stratos odniósł na torze "firestone" w Hiszpanii jeszcze w tym samym roku w którym rozpoczął starty.
    Od tego czasu auto regularnie święciło triumfy na na trasach rajdowych nie dając szans konkurencji.
    Po roku od rozpoczęcia produkcji "zwykłego" Stratosa, Lancia zaprezentowała mocno zmodyfikowaną wersję, przystosowaną do wyścigów asfaltowych.
    Zmodyfikowano między innymi zawieszenie, układ kierowniczy, hamulcowy,
    zadbano także o dobry docisk i aerodynamikę montując specjalny bodykit.
    Największe zmiany dokonano jednak pod maską, montując potężną turbosprężarkę "KKK turbocharger"
    która z silnika byłą w stanie wycisnąć 570km. Przyśpieszenie 0-100/kmh zajmowało mniej niż pięć sekund.
    Taka modyfikacja wymusiła zakwalifikowanie tej wersji do grupy piątej.
    Pomimo zakończenia produkcji stratosa w 1976r, to ostatnie jego zwycięstwo odnotowano w 1981r. podczas "Corse Automobile".
    W 1976 roku Ośrodek Sportu OBRSO FSO zamówił trzy Lancie Stratos jedną seryjną, i dwie z rajdowej grupy 4.
    Niestety pierwsza z grupy 4 została rozbita podczas rajdu Hiszpanii jeszcze tego samego roku,
    druga rok później podczas rajdu Polski (chociaż silnik się przydał), ostatnia również została rozbita.
    17 września 2013, 10:31 przez matheo200 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)