Szukaj
Znalazłem 119 takich materiałów
Na pokładzie:
- el. szyby
- el. lusterka
- central zamek
- komputer pokładowy
- klima
- obrotomierz
- podgrzewane siedzenia
- ABS
- Procorn-ten
- Auto check
- spojler
- Treser czarny.
Brakowało przeciwmgłowych przednich i alusów. Niemniej autko było genialne i żal mi go do dziś... Może jeszcze odszukam starsze Audi, jakie miałem 1,6 z roku 1982.
Po drugie liczniki w urywku pokazującym prędkość są z Octavi II.
Po trzecie kto normalny wbija na pasy bez rozglądania się!
Układ ABS został zaprojektowany tak, aby możliwe było omijanie przeszkody przy wciśniętym pedale hamulca. Ponieważ ABS zabezpiecza przed zablokowaniem kół, ryzyko poślizgu jest mniejsze. Przy dużych prędkościach już sam manewr gwałtownego omijania przeszkody, bez hamowania, może wywołać poślizg, jednak jego skutki ma minimalizować układ ESP. W razie potrzeby każdy z tych systemów jest w stanie oddziaływać na układ hamulcowy, niezależnie od tego, co robi kierowca. Wytracając prędkość, należy więc cały czas intensywnie hamować.
Wyposażenie:
- klimatyzacja (klimatronic)
- el. szyby
- el. lusterka
- el. szyberdach
- roleta przeciwsłoneczna (tył)
- podłokietnik
- 2 x AIR BAG
- ABS
- czujniki parkowania
Opinie mile widziane.
Był to zaprojektowany rok wcześniej przez Bertone futurystyczny concept car nazwany pierwotnie Lancia Stratos Zero.
W latach 72-73 w grupie piątej trwały testy trzech prototypów Stratosa Wyposażonych w silniki pochodzące z Fulvi,
Bety i najmocniejszy od Ferrari Dino który został wykorzystany do produkcji seryjnej, w rajdowej grupie czwartej
(montaż Stratosa rozpoczęto w 1973r. i trafiły do niego ostatnie sztuki tego silnika ponieważ Ferrari kończyło produkcję Dino.)
Wstawienie mocnego silnika do małej i lekkiej karoserii dało efekt w postaci narowistego samochodu,
stworzonego według nowatorskiej zwartej konstrukcji stworzonej z myślą tylko i wyłącznie o rajdach samochodowych,
masą wynoszącą mniej niż tonę i posiadającego bardzo bobry stosunek mocy do masy (w turbo około 2,76kg/1km).
Produkcją 500 drogowych egzemplarzy z silnikiem o mocy 190km, na potrzeby homologacji zajęła się firma Bertone (ostatecznie wyprodukowano 492 egz.
ponieważ w międzyczasie zmieniły się przepisy).
W wersjach rajdowych moc dochodziła do 355km w wersji turbo.
Pierwsze zwycięstwo Stratos odniósł na torze "firestone" w Hiszpanii jeszcze w tym samym roku w którym rozpoczął starty.
Od tego czasu auto regularnie święciło triumfy na na trasach rajdowych nie dając szans konkurencji.
Po roku od rozpoczęcia produkcji "zwykłego" Stratosa, Lancia zaprezentowała mocno zmodyfikowaną wersję, przystosowaną do wyścigów asfaltowych.
Zmodyfikowano między innymi zawieszenie, układ kierowniczy, hamulcowy,
zadbano także o dobry docisk i aerodynamikę montując specjalny bodykit.
Największe zmiany dokonano jednak pod maską, montując potężną turbosprężarkę "KKK turbocharger"
która z silnika byłą w stanie wycisnąć 570km. Przyśpieszenie 0-100/kmh zajmowało mniej niż pięć sekund.
Taka modyfikacja wymusiła zakwalifikowanie tej wersji do grupy piątej.
Pomimo zakończenia produkcji stratosa w 1976r, to ostatnie jego zwycięstwo odnotowano w 1981r. podczas "Corse Automobile".
W 1976 roku Ośrodek Sportu OBRSO FSO zamówił trzy Lancie Stratos jedną seryjną, i dwie z rajdowej grupy 4.
Niestety pierwsza z grupy 4 została rozbita podczas rajdu Hiszpanii jeszcze tego samego roku,
druga rok później podczas rajdu Polski (chociaż silnik się przydał), ostatnia również została rozbita.
ROK PRODUKCJI 1992
PRZEBIEG 115000km
MOC 340KM
WYPOSAŻENIE:
SKÓRZANA TAPICERKA
KLIMATYZACJA
ELEKTRYCZNE LUSTERKA I SZYBY
ELEKTRYCZNIE REGULOWANE I PODGRZEWANE FOTELE
ABS
ASR
DVD
NAWIGACJA
USB
SPRZĘT AUDIO O WARTOŚCI 10000PLN!!!
TWARDY DACH HARD TOP
FELGI MAE 18" SKRĘCANE
KAMERA COFANIA
PANEL ŚRODKOWY CARBON
SPORTOWY WYDECH
XENON
TEMPOMAT