Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 119 takich materiałów
    Dlaczego BMW? (na fot. M3 e30) – NOWOCZESNOŚĆ i wyposażenie
  Nie ważne czy model o którym piszę ma 5 lat, 10, 15, 20 czy 30 lat. Do tej pory ta marka jest i była o krok do przodu w porównaniu do innych. Gdy inne auta zazwyczaj nie miały ABS, więkoszość modeli miała seryjnie, gdy większość aut miało już ABS... BMW miało już w co drugim modelu kontrolę trakcji. Gdy inne auta miały silniki na gaźniku wiele modeli BMW miało już układy wtryskowe. Gdy prawie każdy automat był 3-biegowy BMW miały już 4-ro. Obecnie gdy inne auta mają 5-6 biegowe skrzynie, czasami 4-ro... w testuje się skrzynie 8 biegowe. Podczas gdy nikt w Polsce nie wiedział co to xenon-y, z fabryk w RFN zjeżdzały BMW E32 które miały je fabryczniezamontowane (niektóre modele oczywiście). Takich argumentów można by wymyślać w nieskończoność jednakże wynika z tego że praktycznie każde BMW (zwłaszcza wysokie modele) wyprzedza o kilka lat swoją konkurencję i o kilkadziesiąt auta klasy popularnej...
  TRWAŁÓŚĆ i ponadczasowość
  Owszem są producenci samochodów które równie szybko co BMW montują różne nowinki techniczne jednakże samochodów tych marek po kilkunastu latach na drogach praktycznie nie widać. Dlaczego? Bo już umarły śmiercią naturalną i leżą pocięte na złomie obok którego BMW w ich wieku przejeżdza najczęściej jako pracowite, robiące wiele kilometrów taxi.
  Są jednak auta w których np. silniki wytrzymują równie długo co w BMW jednak... niestety karoseria nie. Dlatego takie auto nie może być ponadczasowe bo w wieku kilku lat pojawiają się kłopoty z blacharką. Łatanie dziur raczej zniechęca... a jeśli auta używamy na codzień nie ukniemy w Polsce soli zimą i innych zanieczyszczeń.
  EKONOMICZNOŚĆ
  Więkoszość modeli - w porównaniu do swojej konkrencji - ma dość niskie spalanie. Praktycznie w każdym teście limuzyn BMW vs Mercedes wytrywa pod tym względem BMW oferująć jeszcze ciut lepsze osiągi. Same plusy.
  NAPĘD NA TYŁ
  O zaletach napędu na tył osobie mającej pojęcie o motoryzacji nie trzeba mówić. W praktyce o ile nie mieszkamy w krainie wiecznych śniegów taki rodzaj napędu gwarantuje nam taką trakcę jak napęd 4x4 przy niższej masie, dużo mniejszej awaryjności i spalaniu oraz - na dobrej nawierzchni - lepsze osiągi. Można by powiedzieć więc że dla więkoszości osób jest to napęd optymalny. Oczywiście jeśli ktoś nie czuje się na siłach powinien mieć auto z kontrolą trakcji o co w BMW od kilkudziesięciu lat nie trudno - w przeciwieństwie do innych marek.
  POPULARNOŚĆ
  Popularność samochódów BMW jest dość duża - z punktu widzenia codziennego użytkowania to same plusy - łatwy dostęp do części, łatwiejsza praca dla mechaników, stosunkowo duży wybór samochodów na rynku wtórnym.
    NOWOCZESNOŚĆ i wyposażenie
      Nie ważne czy model o którym piszę ma 5 lat, 10, 15, 20 czy 30 lat. Do tej pory ta marka jest i była o krok do przodu w porównaniu do innych. Gdy inne auta zazwyczaj nie miały ABS, więkoszość modeli miała seryjnie, gdy większość aut miało już ABS... BMW miało już w co drugim modelu kontrolę trakcji. Gdy inne auta miały silniki na gaźniku wiele modeli BMW miało już układy wtryskowe. Gdy prawie każdy automat był 3-biegowy BMW miały już 4-ro. Obecnie gdy inne auta mają 5-6 biegowe skrzynie, czasami 4-ro... w testuje się skrzynie 8 biegowe. Podczas gdy nikt w Polsce nie wiedział co to xenon-y, z fabryk w RFN zjeżdzały BMW E32 które miały je fabryczniezamontowane (niektóre modele oczywiście). Takich argumentów można by wymyślać w nieskończoność jednakże wynika z tego że praktycznie każde BMW (zwłaszcza wysokie modele) wyprzedza o kilka lat swoją konkurencję i o kilkadziesiąt auta klasy popularnej...
      TRWAŁÓŚĆ i ponadczasowość
      Owszem są producenci samochodów które równie szybko co BMW montują różne nowinki techniczne jednakże samochodów tych marek po kilkunastu latach na drogach praktycznie nie widać. Dlaczego? Bo już umarły śmiercią naturalną i leżą pocięte na złomie obok którego BMW w ich wieku przejeżdza najczęściej jako pracowite, robiące wiele kilometrów taxi.
      Są jednak auta w których np. silniki wytrzymują równie długo co w BMW jednak... niestety karoseria nie. Dlatego takie auto nie może być ponadczasowe bo w wieku kilku lat pojawiają się kłopoty z blacharką. Łatanie dziur raczej zniechęca... a jeśli auta używamy na codzień nie ukniemy w Polsce soli zimą i innych zanieczyszczeń.
      EKONOMICZNOŚĆ
      Więkoszość modeli - w porównaniu do swojej konkrencji - ma dość niskie spalanie. Praktycznie w każdym teście limuzyn BMW vs Mercedes wytrywa pod tym względem BMW oferująć jeszcze ciut lepsze osiągi. Same plusy.
      NAPĘD NA TYŁ
      O zaletach napędu na tył osobie mającej pojęcie o motoryzacji nie trzeba mówić. W praktyce o ile nie mieszkamy w krainie wiecznych śniegów taki rodzaj napędu gwarantuje nam taką trakcę jak napęd 4x4 przy niższej masie, dużo mniejszej awaryjności i spalaniu oraz - na dobrej nawierzchni - lepsze osiągi. Można by powiedzieć więc że dla więkoszości osób jest to napęd optymalny. Oczywiście jeśli ktoś nie czuje się na siłach powinien mieć auto z kontrolą trakcji o co w BMW od kilkudziesięciu lat nie trudno - w przeciwieństwie do innych marek.
      POPULARNOŚĆ
      Popularność samochódów BMW jest dość duża - z punktu widzenia codziennego użytkowania to same plusy - łatwy dostęp do części, łatwiejsza praca dla mechaników, stosunkowo duży wybór samochodów na rynku wtórnym.
    31 marca 2013, 13:43 przez Leon159 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (14)
    Jak działa ABS – Po co nam ABS?
ABS zapobiega zjawiskom występującym po zablokowaniu kół, takim jak ściąganie samochodu w bok, wirowanie samochodu, utrata kontroli nad kierowaniem samochodem. Długość drogi hamowania pojazdu wyposażonego w system ABS w porównaniu do identycznego pojazdu bez tego systemu uzależniona jest od kilku czynników, tj. warunki zewnętrzne oraz umiejętności kierowcy, tzn. mimo systemu ABS kierowca musi wiedzieć, jak sterować kierownicą by wyjść z ewentualnego poślizgu.

W samochodach bez systemu ABS kierowca musi starać się hamować tak, by utrzymać kontrolę nad samochodem. Zbyt słabe hamowanie wydłuża drogę hamowania, a zbyt mocne prowadzi do utraty sterowności. Zaleca się, by przy konieczności silnego hamowania stosować hamowanie pulsacyjne. Hamowanie to polega na intensywnym wciśnięciu hamulca, a w momencie, gdy koła przestają się obracać, odpuszczeniu hamulca, by natychmiast znów silnie nacisnąć hamulec.

W samochodzie wyposażonym w system ABS, najefektywniejszy sposobem hamowania jest jak najszybsze i jak najmocniejsze wciśnięcie pedału hamulca – nie należy używać hamowania pulsacyjnego.

JAK DZIAŁA ABS:
Utrata sterowności samochodu podczas hamowania następuje, gdy koła z co najmniej jednej osi samochodu przestają się obracać. Wówczas różnice sił hamowania na poszczególnych kołach wprawiają samochód w ruch obrotowy wokół osi pionowej. System ABS naśladuje hamowanie pulsacyjne, ale robi to znacznie dokładniej niż kierowca.

System kontroluje obroty kół podczas hamowania i jeżeli kierowca naciśnie tak silnie na hamulec, że jedno z kół obraca się wolniej niż pozostałe, to system ABS zmniejsza na chwile siłę hamowania obwodu, w którym jest to koło lub tylko tego koła (w nowszych układach). Jeżeli koło ponownie zacznie się obracać, siła hamowania jest ponownie zwiększana. Cykle redukcji siły hamowania są bardzo szybkie.
    Po co nam ABS?
    ABS zapobiega zjawiskom występującym po zablokowaniu kół, takim jak ściąganie samochodu w bok, wirowanie samochodu, utrata kontroli nad kierowaniem samochodem. Długość drogi hamowania pojazdu wyposażonego w system ABS w porównaniu do identycznego pojazdu bez tego systemu uzależniona jest od kilku czynników, tj. warunki zewnętrzne oraz umiejętności kierowcy, tzn. mimo systemu ABS kierowca musi wiedzieć, jak sterować kierownicą by wyjść z ewentualnego poślizgu.

    W samochodach bez systemu ABS kierowca musi starać się hamować tak, by utrzymać kontrolę nad samochodem. Zbyt słabe hamowanie wydłuża drogę hamowania, a zbyt mocne prowadzi do utraty sterowności. Zaleca się, by przy konieczności silnego hamowania stosować hamowanie pulsacyjne. Hamowanie to polega na intensywnym wciśnięciu hamulca, a w momencie, gdy koła przestają się obracać, odpuszczeniu hamulca, by natychmiast znów silnie nacisnąć hamulec.

    W samochodzie wyposażonym w system ABS, najefektywniejszy sposobem hamowania jest jak najszybsze i jak najmocniejsze wciśnięcie pedału hamulca – nie należy używać hamowania pulsacyjnego.

    JAK DZIAŁA ABS:
    Utrata sterowności samochodu podczas hamowania następuje, gdy koła z co najmniej jednej osi samochodu przestają się obracać. Wówczas różnice sił hamowania na poszczególnych kołach wprawiają samochód w ruch obrotowy wokół osi pionowej. System ABS naśladuje hamowanie pulsacyjne, ale robi to znacznie dokładniej niż kierowca.

    System kontroluje obroty kół podczas hamowania i jeżeli kierowca naciśnie tak silnie na hamulec, że jedno z kół obraca się wolniej niż pozostałe, to system ABS zmniejsza na chwile siłę hamowania obwodu, w którym jest to koło lub tylko tego koła (w nowszych układach). Jeżeli koło ponownie zacznie się obracać, siła hamowania jest ponownie zwiększana. Cykle redukcji siły hamowania są bardzo szybkie.
    17 lutego 2013, 18:37 przez gonzo10 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Systemy bezpieczeństwa w samochodach – czyli co oznaczają tajemnicze literki
ABS (Antiblockiersystem; Anti-Lock Braking System) zapobiegania blokowaniu się kół podczas hamowania.

ACC (Adaptive Cruise Control) utrzymuje zadaną prędkość, w razie potrzeby zmniejsza ją w celu zachowania bezpiecznego odstępu między samochodami.
    
Active Drive (Renault) z czterema kołami skrętnymi zapewnia precyzję prowadzenia, pewne utrzymywanie zamierzonego toru jazdy oraz ułatwia parkowanie.
    
AFIL (Citron), LDW (Volvo) ostrzega przed niezamierzonym przekroczeniem linii bocznej na drodze (bez włączonych kierunkowskazów). System przetwarza informację z czujników lub kamery i uruchamia generator drgań umieszczony w siedzeniu kierowcy lub ostrzega sygnałem głosowym.
    
ASR (Acceleration Slip Regulation) także TCS, TC, ASC system kontroli trakcji, nie dopuszcza do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania.
    
BAS (Brake Assist System) także BA, EBA, EVA, wspomaga hamowanie w sytuacji awaryjnej, podnosi ciśnienie w układzie i umożliwia szybsze zatrzymanie pojazdu. System BAS zawsze połączony jest z układem ABS.
    
BLIS (Blind Spot Information System) system oparty na kamerach umieszczonych w lusterkach bocznych, pozwalający obserwować obszar wzdłuż boków i z tyłu samochodu. Gdy w monitorowanej strefie pojawi się inny pojazd, zapala się lampka ostrzegawcza przy zewnętrznym lusterku wstecznym po odpowiedniej stronie samochodu.
    
City Safety (Volvo) ostrzega kierowcę przed ewentualną kolizją, w razie potrzeby aktywuje hamulce zasadnicze. Wspomagany może być przez system ostrzegania Collision Warning (ostrzeżenie o kolizji z automatycznym hamowaniem), który monitoruje obszar przed autem za pomocą radaru i kamery, analizując na bieżąco sytuację na drodze.
    
DAC (Driver Alert Control) połączony z LDW (samochody Volvo), kontroluje czujność kierowcy. Korzystając z danych z kamery cyfrowej oraz danych z ruchów kierownicą, DAC porównuje niestandardowe zachowanie ze zwykłym stylem jazdy. Oprócz ostrzeżenia, na desce rozdzielczej pojawi się komunikat sugerujący przerwę.
    
Dwustopniowe airbagi kierowcy i pasażera napełniają się adekwatnie do siły uderzenia.
    
ESP (Electronic Stability Program), ESC (Electronic Stability Control) system stabilizacji, niezależnie od kierowcy przyhamowuje jedno lub kilka kół, naprowadzając pojazd na zadany tor jazdy. Kontrolowany jest przy pomocy układów ABS i ASR.
    
HDC (Hill Descent Control) oraz HHC (Hill Hold Control) zapobiega staczaniu się pojazdu podczas podjeżdżania na wzniesienie oraz zjeżdżania ze wzniesienia. System działa razem z układem hamulcowym.
    
IDIS (Intelligent Driver Information System), ComSense na bieżąco analizuje sytuację na drodze i w przypadku zagrożenia opóźnia dopływ do kierowcy mniej istotnych informacji z różnych układów w samochodzie, np. sygnalizację przychodzących połączeń telefonicznych.
    
Isofix to międzynarodowy standard mocowania fotelików do przewożenia dzieci. Z systemem fotelik staje się elementem struktury nadwozia.
    
Kurtyny boczne chronią głowy podróżnych siedzących na bocznych siedzeniach z przodu lub z tyłu pojazdu.
    
MSR to system uzupełniający ASR. Redukuje moment obrotowy silnika podczas redukcji biegów i zapobiega utracie przyczepności kół.
    
Opel Eye identyfikuje z wyprzedzeniem znaki drogowe oraz ostrzega kierowcę, jeśli ten przypadkowo opuści pas ruchu. Wyświetla na tablicy rozdzielczej informacje, które mają największe znaczenie z punktu widzenia bezpieczeństwa jazdy.
    
PPDB (Pyrotechnic Pedestrian Deployable Bonnet) chroni głowę pieszego podczas zderzenia z autem. Przy kolizji w masce eksplodują niewielkie ładunki wybuchowe. Unosząc maskę o kilkanaście centymetrów, zapewniają przestrzeń amortyzującą uderzenie.
    
RSC (Roll Stability Control) zapobiega dachowaniu pojazdu i działa na podobnej zasadzie jak ESP. W przypadku, gdy jednak dojdzie do przewrócenia pojazdu, ochronę zapewnia system ROPS (Roll Over Protection Structure), aktywujący napinacze pasów bezpieczeństwa, uruchamiając jednocześnie kurtynę boczną, która może być rozwinięta nawet przez kilkanaście sekund.
    
SIPS (Side Impact Protection System) ogranicza skutki zderzenia bocznego. Konstrukcja samochodu została zaprojektowana i wzmocniona tak, by przemieścić siłę zderzenia bocznego z rejonu pasażerów w inne części nadwozia i zapobiec uszkodzeniu kabiny.
    
Snow Motion reguluje poślizg kół napędowych, pozwalając na ruszenie i jazdę w trudnych warunkach, np. w kopnym śniegu. Działa podobnie jak ASR, jednak pozbawiony jest jego wad.
    
TPMS (Tire Pressure Monitoring System) monitoruje ciśnienie w oponach przy wykorzystaniu czujników w zaworze opony.
    
TSC, także TSA monitoruje stabilność przyczepy (także całego zestawu) i zapobiega tzw. wężykowaniu, kompensując ruchy przyczepy przez przyhamowanie jednego lub większej liczby kół.
    
Volvo On Call umożliwia rozmowę telefoniczną z operatorem systemu, dzięki GPS przekazuje informacje na temat dokładnej pozycji geograficznej pojazdu. Uruchamia się automatycznie podczas wypadku.
    
WHIPS (Whiplash Protection System), SAHR chroni kręgosłup i kręgi szyjne w chwili uderzenia w tył pojazdu.
    Czyli co oznaczają tajemnicze literki
    ABS (Antiblockiersystem; Anti-Lock Braking System) zapobiegania blokowaniu się kół podczas hamowania.

    ACC (Adaptive Cruise Control) utrzymuje zadaną prędkość, w razie potrzeby zmniejsza ją w celu zachowania bezpiecznego odstępu między samochodami.

    Active Drive (Renault) z czterema kołami skrętnymi zapewnia precyzję prowadzenia, pewne utrzymywanie zamierzonego toru jazdy oraz ułatwia parkowanie.

    AFIL (Citron), LDW (Volvo) ostrzega przed niezamierzonym przekroczeniem linii bocznej na drodze (bez włączonych kierunkowskazów). System przetwarza informację z czujników lub kamery i uruchamia generator drgań umieszczony w siedzeniu kierowcy lub ostrzega sygnałem głosowym.

    ASR (Acceleration Slip Regulation) także TCS, TC, ASC system kontroli trakcji, nie dopuszcza do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania.

    BAS (Brake Assist System) także BA, EBA, EVA, wspomaga hamowanie w sytuacji awaryjnej, podnosi ciśnienie w układzie i umożliwia szybsze zatrzymanie pojazdu. System BAS zawsze połączony jest z układem ABS.

    BLIS (Blind Spot Information System) system oparty na kamerach umieszczonych w lusterkach bocznych, pozwalający obserwować obszar wzdłuż boków i z tyłu samochodu. Gdy w monitorowanej strefie pojawi się inny pojazd, zapala się lampka ostrzegawcza przy zewnętrznym lusterku wstecznym po odpowiedniej stronie samochodu.

    City Safety (Volvo) ostrzega kierowcę przed ewentualną kolizją, w razie potrzeby aktywuje hamulce zasadnicze. Wspomagany może być przez system ostrzegania Collision Warning (ostrzeżenie o kolizji z automatycznym hamowaniem), który monitoruje obszar przed autem za pomocą radaru i kamery, analizując na bieżąco sytuację na drodze.

    DAC (Driver Alert Control) połączony z LDW (samochody Volvo), kontroluje czujność kierowcy. Korzystając z danych z kamery cyfrowej oraz danych z ruchów kierownicą, DAC porównuje niestandardowe zachowanie ze zwykłym stylem jazdy. Oprócz ostrzeżenia, na desce rozdzielczej pojawi się komunikat sugerujący przerwę.

    Dwustopniowe airbagi kierowcy i pasażera napełniają się adekwatnie do siły uderzenia.

    ESP (Electronic Stability Program), ESC (Electronic Stability Control) system stabilizacji, niezależnie od kierowcy przyhamowuje jedno lub kilka kół, naprowadzając pojazd na zadany tor jazdy. Kontrolowany jest przy pomocy układów ABS i ASR.

    HDC (Hill Descent Control) oraz HHC (Hill Hold Control) zapobiega staczaniu się pojazdu podczas podjeżdżania na wzniesienie oraz zjeżdżania ze wzniesienia. System działa razem z układem hamulcowym.

    IDIS (Intelligent Driver Information System), ComSense na bieżąco analizuje sytuację na drodze i w przypadku zagrożenia opóźnia dopływ do kierowcy mniej istotnych informacji z różnych układów w samochodzie, np. sygnalizację przychodzących połączeń telefonicznych.

    Isofix to międzynarodowy standard mocowania fotelików do przewożenia dzieci. Z systemem fotelik staje się elementem struktury nadwozia.

    Kurtyny boczne chronią głowy podróżnych siedzących na bocznych siedzeniach z przodu lub z tyłu pojazdu.

    MSR to system uzupełniający ASR. Redukuje moment obrotowy silnika podczas redukcji biegów i zapobiega utracie przyczepności kół.

    Opel Eye identyfikuje z wyprzedzeniem znaki drogowe oraz ostrzega kierowcę, jeśli ten przypadkowo opuści pas ruchu. Wyświetla na tablicy rozdzielczej informacje, które mają największe znaczenie z punktu widzenia bezpieczeństwa jazdy.

    PPDB (Pyrotechnic Pedestrian Deployable Bonnet) chroni głowę pieszego podczas zderzenia z autem. Przy kolizji w masce eksplodują niewielkie ładunki wybuchowe. Unosząc maskę o kilkanaście centymetrów, zapewniają przestrzeń amortyzującą uderzenie.

    RSC (Roll Stability Control) zapobiega dachowaniu pojazdu i działa na podobnej zasadzie jak ESP. W przypadku, gdy jednak dojdzie do przewrócenia pojazdu, ochronę zapewnia system ROPS (Roll Over Protection Structure), aktywujący napinacze pasów bezpieczeństwa, uruchamiając jednocześnie kurtynę boczną, która może być rozwinięta nawet przez kilkanaście sekund.

    SIPS (Side Impact Protection System) ogranicza skutki zderzenia bocznego. Konstrukcja samochodu została zaprojektowana i wzmocniona tak, by przemieścić siłę zderzenia bocznego z rejonu pasażerów w inne części nadwozia i zapobiec uszkodzeniu kabiny.

    Snow Motion reguluje poślizg kół napędowych, pozwalając na ruszenie i jazdę w trudnych warunkach, np. w kopnym śniegu. Działa podobnie jak ASR, jednak pozbawiony jest jego wad.

    TPMS (Tire Pressure Monitoring System) monitoruje ciśnienie w oponach przy wykorzystaniu czujników w zaworze opony.

    TSC, także TSA monitoruje stabilność przyczepy (także całego zestawu) i zapobiega tzw. wężykowaniu, kompensując ruchy przyczepy przez przyhamowanie jednego lub większej liczby kół.

    Volvo On Call umożliwia rozmowę telefoniczną z operatorem systemu, dzięki GPS przekazuje informacje na temat dokładnej pozycji geograficznej pojazdu. Uruchamia się automatycznie podczas wypadku.

    WHIPS (Whiplash Protection System), SAHR chroni kręgosłup i kręgi szyjne w chwili uderzenia w tył pojazdu.
    15 lutego 2013, 23:53 przez mianek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Y2K 420R – Marine Turbine Technologies. Ta nazwa w pierwszych chwili nie deklaruje zbyt jasno o co chodzi. Ale jeśli dodamy, że to ci ludzie, którzy zbudowali motocykl Y2K, 320 konnego potwora z odrzutowym silnikiem Rolls Royce’a, większość będzie już wiedziała co jest na rzeczy. Dodajmy, że wspomniana moc 320 koni osiągana jest przy 52000 obr/min. Ale dosyć o liczbach. W sieci pojawiły się informacje na temat następcy spektakularnego Y2K.

Informacje mówią o mającym pojawić się modelu MTT Y2K 420R. Zgadnijcie, co znaczy liczna 420? No i jak? Już wiecie? Jeśli pomyśleliście, że moc, to mieliście racje. O tak, nowy Y2K będzie miał czterysta dwadzieścia koni mechanicznych osiąganych za pomocą gazowej turbiny Rolls Royce’a C-20B, która podobnie jak w poprzednim Y2K nie będzie przenosiła mocy na koło bezpośrednio jaki ciąg, ale za pomocą 2 stopniowej skrzyni biegów. Autorzy poszli też po rozum do głowy i zdali sobie w końcu sprawę, że nikt tym nie będzie skręcać, dlatego też motocykl ma mieć z tyłu oponę 240mm. Oraz ABS.

Jay Leno już robi miejsce w garażu. Ciekawe, czy tym sprzętem też będzie topił błotniki samochodowe w korkach? Twórcy mają nadzieję na 260 mil na godzinę (418 km/h) i sześciocyfrowe kwoty wpływające na ich konto
    Marine Turbine Technologies. Ta nazwa w pierwszych chwili nie deklaruje zbyt jasno o co chodzi. Ale jeśli dodamy, że to ci ludzie, którzy zbudowali motocykl Y2K, 320 konnego potwora z odrzutowym silnikiem Rolls Royce’a, większość będzie już wiedziała co jest na rzeczy. Dodajmy, że wspomniana moc 320 koni osiągana jest przy 52000 obr/min. Ale dosyć o liczbach. W sieci pojawiły się informacje na temat następcy spektakularnego Y2K.

    Informacje mówią o mającym pojawić się modelu MTT Y2K 420R. Zgadnijcie, co znaczy liczna 420? No i jak? Już wiecie? Jeśli pomyśleliście, że moc, to mieliście racje. O tak, nowy Y2K będzie miał czterysta dwadzieścia koni mechanicznych osiąganych za pomocą gazowej turbiny Rolls Royce’a C-20B, która podobnie jak w poprzednim Y2K nie będzie przenosiła mocy na koło bezpośrednio jaki ciąg, ale za pomocą 2 stopniowej skrzyni biegów. Autorzy poszli też po rozum do głowy i zdali sobie w końcu sprawę, że nikt tym nie będzie skręcać, dlatego też motocykl ma mieć z tyłu oponę 240mm. Oraz ABS.

    Jay Leno już robi miejsce w garażu. Ciekawe, czy tym sprzętem też będzie topił błotniki samochodowe w korkach? Twórcy mają nadzieję na 260 mil na godzinę (418 km/h) i sześciocyfrowe kwoty wpływające na ich konto
    14 lutego 2013, 15:01 przez Chlodny (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Klasa S z oznaczeniem  W116 – Innowacyjny system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) oferowany był w klasie S (W116) począwszy od jesieni 1978 roku. Był to pierwszy model mercedesa z montowany systemem ABS działającym na obie osie oraz drugi model w europie. Pierwszym był Jensen FF z systemem jedynie na tylną oś.
dzięki za pomoc DaN0
    Innowacyjny system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) oferowany był w klasie S (W116) począwszy od jesieni 1978 roku. Był to pierwszy model mercedesa z montowany systemem ABS działającym na obie osie oraz drugi model w europie. Pierwszym był Jensen FF z systemem jedynie na tylną oś.
    dzięki za pomoc DaN0
    3 lutego 2013, 21:17 przez lewar1968 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (11)
    To coś – dla innych to auto to zwykła 80 ja tam nawet lubie auta z komputerami ABS,ESP itp ale te auta mają to coś w nowych autach wszystko robi za nas komputer a tu trzeba poprostu  umiec jezdzic  dla mnie te auta są wiekowe i nigdy nie zginą
    Dla innych to auto to zwykła 80 ja tam nawet lubie auta z komputerami ABS,ESP itp ale te auta mają to coś w nowych autach wszystko robi za nas komputer a tu trzeba poprostu umiec jezdzic dla mnie te auta są wiekowe i nigdy nie zginą
    22 grudnia 2012, 22:20 przez ~lucjan13 | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    BMW K 1300 R – BMW K 1300 R
Pojemność 1,293 ccm, moc - 173 KM, V-max do 200km/h, a pali 5,4 l. na 100 km., ABS, przód hamulec dwutarczowy a tył jednotarczowy. Masa - 243 kg.
Mnie się podoba, a wam? Jest moc?
    BMW K 1300 R
    Pojemność 1,293 ccm, moc - 173 KM, V-max do 200km/h, a pali 5,4 l. na 100 km., ABS, przód hamulec dwutarczowy a tył jednotarczowy. Masa - 243 kg.
    Mnie się podoba, a wam? Jest moc?
    22 listopada 2012, 18:31 przez Karp96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Ninja ZX-6R model 2013 – Wykorzystanie mocnego silnika w połączeniu ze stabilnym podwoziem daje kolejną nowość ze stajni Kawasaki na sezon 2013 – Ninja ZX-6R. Nowy model oferuje lepsze osiągi i wrażenia z jazdy w ekstremalnie różnych warunkach; zarówno podczas jazdy sportowej jak również w ruchu miejskim.Zwiększona pojemność do 636ccm zapewnia większe osiągi w całym zakresie obrotów oraz lepsze użytkowanie na ulicach miast. Dodatkowo praca nowego zawieszenia jest w całości wykorzystywana na krętych drogach – nowy model jest źródłem jazdy pełnej podekscytowania począwszy od krętych górskich dróg, poprzez podróżowanie na drogach szybkiego ruchu i na ruchu miejskim kończąc.
Najbardziej zaawansowany technologicznie z kiedykolwiek produkowanych motocykl typu „Supersport” z rodziny Kawasaki, jest wręcz naszpikowany najnowszymi technologiami. Zastosowane rozwiązania powodują że każdy kierowca będzie zadowolony ze sportowych osiągów jakimi nowy Ninja ZX-6R może się pochwalić w sezonie 2013. Funkcje takie jak 3-stopniowy system kontroli trakcji KTRC (Kawasaki Traction Control), możliwość wyboru trybu mocy pracy silnika oraz system hamulcowy KIBS (Kawasaki Inteligent anti-lock Braking System) pochodzą bezpośrednio z flagowych modeli Kawasaki. Po raz pierwszy zastosowano nową technologię przedniego zawieszenia oraz sprzęgła co zwiększa przyjemność z jazdy nowym Ninja ZX-6R.

Najważniejsze cechy:
Jeszcze lepsze osiągi!
- Przewaga 37ccm – dłuższy skok silnika spowodował zwiększenie pojemności z 599ccm do 636ccm,
- Więcej mocy oraz wyższy moment obrotowy w całym zakresie obrotów,
- Doskonałe przyspieszenie,
- potężny moment obrotowy w środkowym zakresie obrotów oraz łatwy w kontrolowaniu silnik znacząco podnoszą komfort użytkowania.Wyposażony w najnowsze technologie:

- przednie zawieszenie nowej generacji SFF-BP (Separate Function Fork – Big Piston) łączy technologię SFF firmy SHOWA oraz rozwiązanie typu „Big Piston”. Takie rozwiązanie zapewnia doskonałe prowadzenie zarówno na torze jak i w ruchu miejskim,
- rozwiązania pochodzące z wyścigów takich jak; technologia sprzęgła: F.C.C. – sprzęgło anty-hopingowe (Back-torque limiting function),
- Praca sprzęgła jest lekka ale zapewnia sportowe doznania,
- Zwiększony docisk sprzęgła, bez zwiększania jego masy,
- 3-stopniowy system kontroli trakcji KTRC (Kawasaki Traction Control) + możliwość wyboru trybu pracy mocy silnika = 8 możliwości konfiguracji pracy mocy silnika i pozostałych podzespołów tworząc diametralnie różne charakterystyki pracy dla różnych typów jazd,
- ABS najwyższej klasy – KIBS (Kawasaki Inteligent anti-lock Braking System) – wysoka precyzja w zarządzaniu ciśnieniem w systemie hamulcowym.

Korzyści z jazdy sportowej:
- minimalne poczucie niepewności w prowadzeniu podczas maksymalnie trudnych jazdy,
- pomaga tłumić drgania tylnego koła podczas gwałtownego hamowania,
- uwzględnia nową technologię sprzęgła podczas redukcji biegów.
Styl „Ninja”
- ostatni styl linii Ninja: kształtem wydaje się płynąć od przodu do tyłu.
Pozostałe elementy nawiązują do Ninja ZX-10R w celu podkreślenia przynależności do linii Ninja.
Pełne dane techniczne wraz ze szczegółową prezentacją modelu Ninja ZX-6R zostaną przedstawione przez Kawasaki podczas targów INTERMOT w dniu 2.10.2012.
    Wykorzystanie mocnego silnika w połączeniu ze stabilnym podwoziem daje kolejną nowość ze stajni Kawasaki na sezon 2013 – Ninja ZX-6R. Nowy model oferuje lepsze osiągi i wrażenia z jazdy w ekstremalnie różnych warunkach; zarówno podczas jazdy sportowej jak również w ruchu miejskim.Zwiększona pojemność do 636ccm zapewnia większe osiągi w całym zakresie obrotów oraz lepsze użytkowanie na ulicach miast. Dodatkowo praca nowego zawieszenia jest w całości wykorzystywana na krętych drogach – nowy model jest źródłem jazdy pełnej podekscytowania począwszy od krętych górskich dróg, poprzez podróżowanie na drogach szybkiego ruchu i na ruchu miejskim kończąc.
    Najbardziej zaawansowany technologicznie z kiedykolwiek produkowanych motocykl typu „Supersport” z rodziny Kawasaki, jest wręcz naszpikowany najnowszymi technologiami. Zastosowane rozwiązania powodują że każdy kierowca będzie zadowolony ze sportowych osiągów jakimi nowy Ninja ZX-6R może się pochwalić w sezonie 2013. Funkcje takie jak 3-stopniowy system kontroli trakcji KTRC (Kawasaki Traction Control), możliwość wyboru trybu mocy pracy silnika oraz system hamulcowy KIBS (Kawasaki Inteligent anti-lock Braking System) pochodzą bezpośrednio z flagowych modeli Kawasaki. Po raz pierwszy zastosowano nową technologię przedniego zawieszenia oraz sprzęgła co zwiększa przyjemność z jazdy nowym Ninja ZX-6R.

    Najważniejsze cechy:
    Jeszcze lepsze osiągi!
    - Przewaga 37ccm – dłuższy skok silnika spowodował zwiększenie pojemności z 599ccm do 636ccm,
    - Więcej mocy oraz wyższy moment obrotowy w całym zakresie obrotów,
    - Doskonałe przyspieszenie,
    - potężny moment obrotowy w środkowym zakresie obrotów oraz łatwy w kontrolowaniu silnik znacząco podnoszą komfort użytkowania.Wyposażony w najnowsze technologie:

    - przednie zawieszenie nowej generacji SFF-BP (Separate Function Fork – Big Piston) łączy technologię SFF firmy SHOWA oraz rozwiązanie typu „Big Piston”. Takie rozwiązanie zapewnia doskonałe prowadzenie zarówno na torze jak i w ruchu miejskim,
    - rozwiązania pochodzące z wyścigów takich jak; technologia sprzęgła: F.C.C. – sprzęgło anty-hopingowe (Back-torque limiting function),
    - Praca sprzęgła jest lekka ale zapewnia sportowe doznania,
    - Zwiększony docisk sprzęgła, bez zwiększania jego masy,
    - 3-stopniowy system kontroli trakcji KTRC (Kawasaki Traction Control) + możliwość wyboru trybu pracy mocy silnika = 8 możliwości konfiguracji pracy mocy silnika i pozostałych podzespołów tworząc diametralnie różne charakterystyki pracy dla różnych typów jazd,
    - ABS najwyższej klasy – KIBS (Kawasaki Inteligent anti-lock Braking System) – wysoka precyzja w zarządzaniu ciśnieniem w systemie hamulcowym.

    Korzyści z jazdy sportowej:
    - minimalne poczucie niepewności w prowadzeniu podczas maksymalnie trudnych jazdy,
    - pomaga tłumić drgania tylnego koła podczas gwałtownego hamowania,
    - uwzględnia nową technologię sprzęgła podczas redukcji biegów.
    Styl „Ninja”
    - ostatni styl linii Ninja: kształtem wydaje się płynąć od przodu do tyłu.
    Pozostałe elementy nawiązują do Ninja ZX-10R w celu podkreślenia przynależności do linii Ninja.
    Pełne dane techniczne wraz ze szczegółową prezentacją modelu Ninja ZX-6R zostaną przedstawione przez Kawasaki podczas targów INTERMOT w dniu 2.10.2012.
    15 września 2012, 16:20 przez ws50 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    motormania.com.pl

    BMW e32 Klasyk – Piękna limuzyna BMW e32

E32

BMW E32 - W 1985 roku rozpoczęto produkcję BMW E32, drugiej generacji BMW serii 7, następcy BMW E23. Na rynek E32 weszło wyposażone w najnowocześniejsze technologie. Najlepiej wyposażone wersje posiadały telefon, fax, chłodziarkę do win, ogrzewane klamki, elektroniczny system kontroli trakcji i system wzmacniający docisk wycieraczek do szyby przedniej przy wyższych prędkościach, dwustrefową klimatyzację czy elektrycznie ogrzewane i sterowane fotele tylne.

W Europie można było zamówić wersje bez skóry czy wielu innych dodatków, które w wersji na rynek amerykański były standardem.

Samochód także oferowano w wersji z powiększonym rozstawem osi o 10 cm (iL).

Paletę silnikową E32 stanowiły same silniki benzynowe o pojemnościach: 3.0 L (730i), 3,5 L (735i), 4.0 L (740i) i 5.0L (750i).

Wersje silnikowe:
730i 2986 ccm	188 KM(138 kW) przy 5800 obr/min	260 Nm przy 4000 obr/min

735i 3430 ccm	211 KM(155 kW) przy 5700 obr/min	305 Nm przy 4000 obr/min

740i 3982 ccm	286 KM(210 KW) przy 5800 obr/min	400 Nm przy 4500 obr/min

750i 4988 ccm	300 KM(220 kW) przy 5200 obr/min	450 Nm przy 4100 obr/min

B11 3,5 3430 ccm 254 KM(157 KW) przy 6000 obr/min	325 Nm przy 4000 obr/min

B12 5.0	4988 ccm 350 KM(257 kW) przy 5300 obr/min	470 Nm przy 4000 obr/min

BMW E32 produkowano z przeznaczeniem na cztery rynki: europejski, japoński, amerykański i południowoafrykański.

Alpina B11
 W 1992 roku tuner BMW - Alpina wprowadził na rynek model Alpina B11 będący odpowiednikiem BMW E32. Model ten otrzymał sportowo zestrojone zawieszenie, bodykit, aluminiowe felgi Alpina i sinik i pojemności 3,5 litra osiągający moc 254 KM. Alpina B11 rozpędza się do 245 km/h. 

W 1993 roku na rynek wszedł BMW Alpina B11 4.0 z silnikiem o pojemności 3982 ccm i mocy 315 KM, który pozwalał B11 osiągać prędkość ponad 260 km/h, zaś pierwszą setkę osiągać w 7 sekund. 

Alpina B11 posiadała m.in.:
ABS
bodykit Alpina
podgrzewane lusterka i klamki
elektryczne sterowanie szyb z przodu i z tyłu
poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
nową, czteroramienną kierownicę
antenę wmocowaną w tylną szybę
srebrną tabliczkę producenta z indywidualnym numerem


Topowym modelem Alpiny był wprowadzony na rynek model Alpina B12 5.0, która posiadała pięciolitrowy, dwunastocylindrowy silnik o mocy 350 KM, dzięki któremu samochód osiągał około 275 km/h. 
B12 posiadała m.in.:
kontrolę stabilizacji i trakcji ASC + T
ABS
EML
bodykit Alpina
nową, czteroramienną kierownicę Alpina
przyciemniane szyby
spryskiwacze przednich reflektorów
ogrzewane lusterka i klamki
system antywłamaniowy
poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
sportowe, elektronicznie regulowane siedzenia z pamięcią trzech ustawień
wnętrze wyłożone skórą
ogrzewane przednie fotele
cyfrowe wskaźniki temperatury oleju
dwustrefową klimatyzację
radio BMW BAVARIA z systemem głośników
antenę wbudowaną w tylną szybę
srebrną tabliczkę producenta z indywidualnym numerem
    Piękna limuzyna BMW e32

    E32

    BMW E32 - W 1985 roku rozpoczęto produkcję BMW E32, drugiej generacji BMW serii 7, następcy BMW E23. Na rynek E32 weszło wyposażone w najnowocześniejsze technologie. Najlepiej wyposażone wersje posiadały telefon, fax, chłodziarkę do win, ogrzewane klamki, elektroniczny system kontroli trakcji i system wzmacniający docisk wycieraczek do szyby przedniej przy wyższych prędkościach, dwustrefową klimatyzację czy elektrycznie ogrzewane i sterowane fotele tylne.

    W Europie można było zamówić wersje bez skóry czy wielu innych dodatków, które w wersji na rynek amerykański były standardem.

    Samochód także oferowano w wersji z powiększonym rozstawem osi o 10 cm (iL).

    Paletę silnikową E32 stanowiły same silniki benzynowe o pojemnościach: 3.0 L (730i), 3,5 L (735i), 4.0 L (740i) i 5.0L (750i).

    Wersje silnikowe:
    730i 2986 ccm 188 KM(138 kW) przy 5800 obr/min 260 Nm przy 4000 obr/min

    735i 3430 ccm 211 KM(155 kW) przy 5700 obr/min 305 Nm przy 4000 obr/min

    740i 3982 ccm 286 KM(210 KW) przy 5800 obr/min 400 Nm przy 4500 obr/min

    750i 4988 ccm 300 KM(220 kW) przy 5200 obr/min 450 Nm przy 4100 obr/min

    B11 3,5 3430 ccm 254 KM(157 KW) przy 6000 obr/min 325 Nm przy 4000 obr/min

    B12 5.0 4988 ccm 350 KM(257 kW) przy 5300 obr/min 470 Nm przy 4000 obr/min

    BMW E32 produkowano z przeznaczeniem na cztery rynki: europejski, japoński, amerykański i południowoafrykański.

    Alpina B11
    W 1992 roku tuner BMW - Alpina wprowadził na rynek model Alpina B11 będący odpowiednikiem BMW E32. Model ten otrzymał sportowo zestrojone zawieszenie, bodykit, aluminiowe felgi Alpina i sinik i pojemności 3,5 litra osiągający moc 254 KM. Alpina B11 rozpędza się do 245 km/h.

    W 1993 roku na rynek wszedł BMW Alpina B11 4.0 z silnikiem o pojemności 3982 ccm i mocy 315 KM, który pozwalał B11 osiągać prędkość ponad 260 km/h, zaś pierwszą setkę osiągać w 7 sekund.

    Alpina B11 posiadała m.in.:
    ABS
    bodykit Alpina
    podgrzewane lusterka i klamki
    elektryczne sterowanie szyb z przodu i z tyłu
    poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
    nową, czteroramienną kierownicę
    antenę wmocowaną w tylną szybę
    srebrną tabliczkę producenta z indywidualnym numerem


    Topowym modelem Alpiny był wprowadzony na rynek model Alpina B12 5.0, która posiadała pięciolitrowy, dwunastocylindrowy silnik o mocy 350 KM, dzięki któremu samochód osiągał około 275 km/h.
    B12 posiadała m.in.:
    kontrolę stabilizacji i trakcji ASC + T
    ABS
    EML
    bodykit Alpina
    nową, czteroramienną kierownicę Alpina
    przyciemniane szyby
    spryskiwacze przednich reflektorów
    ogrzewane lusterka i klamki
    system antywłamaniowy
    poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
    sportowe, elektronicznie regulowane siedzenia z pamięcią trzech ustawień
    wnętrze wyłożone skórą
    ogrzewane przednie fotele
    cyfrowe wskaźniki temperatury oleju
    dwustrefową klimatyzację
    radio BMW BAVARIA z systemem głośników
    antenę wbudowaną w tylną szybę
    srebrną tabliczkę producenta z indywidualnym numerem
    30 lipca 2012, 10:15 przez matio2pl (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Znacie? – Pragnę zaprezentować samochód, który posiadam już jakiś czas. To Toyota Paseo drugiej generacji. Uwielbiam to uczucie, gdy nawet najwięksi specjaliści nie są w stanie rozpoznać co to za model ;)

P.S. Zdjęcie nie jest modyfikowane. Po prostu mam taki ładny lakier :)

Wyposażenie auta jak na połowę lat 90. należy uznać za wystarczające. Samochód w standardzie posiadał 2 poduszki powietrzne, centralny zamek, ABS, szyberdach, elektryczne szyby, elektryczne lusterka, w wersjach bogatszych dodatkowo klimatyzację.

Silnik o pojemności 1.5 litra i mocy 90 KM to trwały motor. Jest efektem współpracy inżynierów Toyoty i Yamahy. Dość dobrze znoszący upływ czasu, obsługiwany zgodnie z zaleceniami producenta, potrafi pokonać bardzo duże przebiegi.

Rozrząd napędzają dwa wałki. Jeden steruje zaworami wylotowymi, drugi zaworami ssącymi. Dzięki temu silnik uzyskuje większą moc i inny przebieg momentu obrotowego. Na niskich obrotach silnik jest zaskakująco ekonomiczny spalanie 6-6,5 litra na 100 km, jednak wciskając pedał gazu i dynamicznie wchodząc na obroty, motor potrafi pokazać lwi pazur.
Rozpędzenie od 0-100 km/h zajmuje 10,9 sekundy.
    Pragnę zaprezentować samochód, który posiadam już jakiś czas. To Toyota Paseo drugiej generacji. Uwielbiam to uczucie, gdy nawet najwięksi specjaliści nie są w stanie rozpoznać co to za model ;)

    P.S. Zdjęcie nie jest modyfikowane. Po prostu mam taki ładny lakier :)

    Wyposażenie auta jak na połowę lat 90. należy uznać za wystarczające. Samochód w standardzie posiadał 2 poduszki powietrzne, centralny zamek, ABS, szyberdach, elektryczne szyby, elektryczne lusterka, w wersjach bogatszych dodatkowo klimatyzację.

    Silnik o pojemności 1.5 litra i mocy 90 KM to trwały motor. Jest efektem współpracy inżynierów Toyoty i Yamahy. Dość dobrze znoszący upływ czasu, obsługiwany zgodnie z zaleceniami producenta, potrafi pokonać bardzo duże przebiegi.

    Rozrząd napędzają dwa wałki. Jeden steruje zaworami wylotowymi, drugi zaworami ssącymi. Dzięki temu silnik uzyskuje większą moc i inny przebieg momentu obrotowego. Na niskich obrotach silnik jest zaskakująco ekonomiczny spalanie 6-6,5 litra na 100 km, jednak wciskając pedał gazu i dynamicznie wchodząc na obroty, motor potrafi pokazać lwi pazur.
    Rozpędzenie od 0-100 km/h zajmuje 10,9 sekundy.
    11 czerwca 2012, 20:53 przez ziomek07 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    własne