Szukaj
Znalazłem 97 takich materiałów
Od tego czasu pojawiły się jeszcze 2 wersje M3 – w 2001 oraz w 2008 roku. Trzecia generacja napędzana była silnikiem o mocy 343 KM, a w czwartej zamontowano wolnossące V8 o mocy 420 KM. Najnowsza wersja samochodu nazywa się M4 i zastępuje modele znane dotąd jako M3 Coupe i M3 Convertible. M3 wciąż pozostaje na rynku, ale tylko w odmianie 4-drzwiowego sedana.
Najnowsza odmiana M3 oraz M4 ma pod maską 6-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 3 litrów. Turbodoładowana jednostka generuje rekordowe 431 KM w zakresie 5500-7300 obr./min. Pod nogą jest też 550 Nm – od 1850 do 5500 obr./min. Biegi możemy zmieniać używając 6-stopniowej skrzyni manualnej lub 7-biegowego, dwusprzęgłowego automatu. W pierwszym przypadku M3 i M4 przyspiesza do 100 km/h w czasie 4,3 sekund, w drugim – w 4,1 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Standardowo M3 i M4 dostępne jest na 18-calowych felgach z oponami o szerokości 255 mm z przodu oraz 275 mm z tyłu. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by z salonu wyjechać na prezentujących się jeszcze lepiej felgach 19-calowych. Auta trafiły już do salonów. BMW M4 Coupe zostało wycenione na 341 300 zł. Klasyczne M3 Sedan w wersji 5-drzwiowej kosztuje nieco mniej – 335 400 zł.
Umieszczony centralnie silnik supersamochodu, to podwójnie turbodoładowane V8 o 32 zaworach i pojemności 5-litrów. Motor ten generuje moc 1115 KM (przy 7500 obr/min.) i 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 4100 obr/min). Agera R od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie 2,9 sekundy, a prędkość maksymalna została określona na 420 km/h. Do tego samochodu należy rekord przyspieszenia od 0 do 300 km/h, wynoszący 14,53 s (wpisany do Księgi Guinessa).
Ten Mustang kabrio ma silnik 5.0 V8 o mocy 420 KM. Nowy dach został lepiej wyciszony, zastosowano także szybszy mechanizm rozkładania który pracuje ciszej i jest mniej irytujący w obsłudze.
Producent pracuje już nad nową wersją, Y2K 420R o mocy 420 KM…
Nieoficjalny przydomek Volkswagena W12 to Nardo, który wziął się z testów długodystansowych oraz prób bicia rekordów na torze Nardo.