Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 104 takich materiałów
    Polacy zaczęli kupować nowe auta! – Ogłaszamy oficjalnie – kryzys się skończył! Przynajmniej do takich wniosków można dojść po lekturze raportu firmy Samar. Raport został sporządzony na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.

Wynika z niego, że Polacy od stycznia do maja kupili ponad 167 tys. nowych aut osobowych i dostawczych, co daje wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku o ponad 20 %. W samym maju zarejestrowano 28 tys. fabrycznie nowych samochodów, co oznacza wzrost w stosunku do roku poprzedniego niemal o 9 %.

Najbardziej zadowolona z poprawy koniunktury w naszym kraju może być Skoda. Czeski producent sprzedał w bieżącym roku 20 958 samochodów i daje mu to pierwsze miejsce w rankingu. Skoda zanotował aż 36 % wzrost sprzedaży. Na drugiej pozycji uplasował się Volkswagen ze 14 786 autami i wzrostem sprzedaży o 31 %. Niewiele gorszy wynik uzyskała Toyota. Japoński producent sprzedał 14 117 pojazdów notując przy tym największy wzrost sprzedaży, o niemal 45 %.
    Ogłaszamy oficjalnie – kryzys się skończył! Przynajmniej do takich wniosków można dojść po lekturze raportu firmy Samar. Raport został sporządzony na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.

    Wynika z niego, że Polacy od stycznia do maja kupili ponad 167 tys. nowych aut osobowych i dostawczych, co daje wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku o ponad 20 %. W samym maju zarejestrowano 28 tys. fabrycznie nowych samochodów, co oznacza wzrost w stosunku do roku poprzedniego niemal o 9 %.

    Najbardziej zadowolona z poprawy koniunktury w naszym kraju może być Skoda. Czeski producent sprzedał w bieżącym roku 20 958 samochodów i daje mu to pierwsze miejsce w rankingu. Skoda zanotował aż 36 % wzrost sprzedaży. Na drugiej pozycji uplasował się Volkswagen ze 14 786 autami i wzrostem sprzedaży o 31 %. Niewiele gorszy wynik uzyskała Toyota. Japoński producent sprzedał 14 117 pojazdów notując przy tym największy wzrost sprzedaży, o niemal 45 %.
    Kultowe samochody – BMW 850 E31
Sportowa wersja modelu 850i była produkowana w latach 1992-1996. W tym czasie powstało 1510 egzemplarzy. Sportowa odmiana odznaczała się mocniejszym silnikiem i bardzo dobrymi hamulcami (już wersja seryjna hamowała ze 100 km/h na odcinku 38,5 m).

Różnice między BMW 850i a 850 CSi były znaczące. W obydwu autach co prawda montowano tę samą skrzynię biegów(6 biegową manualną) i to samo koło zamachowe, jednak dyferencjał stosowany w wersji 850i miał przełożenie 3,15, a w 850CSi miał przełożenie 2,93. Zawieszenie w stosunku do podstawowego modelu było sztywniejsze i obniżone o 15mm, a servotronic został na nowo opracowany przez specjalistów z Motorsport. W silniku zwiększono stopień sprężania z 8.8:1 na 9.8:1. Mimo niskich obrotów maksymalnych(jednostka osiąga 5300 obr./min) silnik bardzo dobrze wchodzi na obroty i kolejne zmiany biegów przychodzą z łatwością dzięki momentowi obrotowemu większemu o 100 Nm.

Lata produkcji:	Sierpień 1992 – Listopad 1996
Typ silnika:	(BMW V12 – OHC 24-zaworowy)
Silnik:	(Widlasty 12-Cylindrowy
Głowica:	OHC, 2 zawory na cylinder.
Komputer:	Bosch Motronic M2.3.2
Pojemność skok cm³:	5576 cm ³ (5.6 litra)
Średnica cylindra x skok tłoka (mm):	80 × 86,0 mm
Moc kW (KM):	'280 kW (380 KM) przy 5300 obr./min
Max. moment obrotowy:	'550 Nm przy 4000 obr./min
Stopień sprężania:	9,80:1
Przełożenia / skrzynia biegów:	6-biegowa manualna Getrag typ S65 – model 560, napęd na koła tylne
1 – 4.25:1, 2 – 2.53:1, 3 – 1.68:1, 4 – 1,23:1, 5 – 1.00:1, 6 – 0.83:1, wsteczny – 3.89:1
Układ hamulcowy:	Tarcze wentylowane z przodu czterotłoczkowe i z tyłu jednotłoczkowe, firmy Brembo
Średnica tarcz – (Przód: Ø 345/32 mm / Tył: Ø 328/20 mm)	
Karoseria / Nadwozie:	Stalowa-Karoseria
Rozstaw osi:	2684mm
Opony:	Felgi 7 1/2" x 18" z aluminium firmy Speedline / lub felgi typu M Technic II – 5 szprychowe
Opony – (Dunlop – przód: 235 × 45 ZR17 / tył: 265 × 40 ZR17)
Miary D x S x W (mm):	4780 × 1855 × 1330 mm
Zbiornik paliwa: 	90 l
Masa własna:	1865 kg
Przyśpieszenie
0–100 km/h:	6,0 s
Prędkość maksymalna (km/h):	250 / 298 km/h
Droga hamowania [m]
(100–0 km/h):	(zimne) 36,5 m
(rozgrzane) 36,5 m
    BMW 850 E31
    Sportowa wersja modelu 850i była produkowana w latach 1992-1996. W tym czasie powstało 1510 egzemplarzy. Sportowa odmiana odznaczała się mocniejszym silnikiem i bardzo dobrymi hamulcami (już wersja seryjna hamowała ze 100 km/h na odcinku 38,5 m).

    Różnice między BMW 850i a 850 CSi były znaczące. W obydwu autach co prawda montowano tę samą skrzynię biegów(6 biegową manualną) i to samo koło zamachowe, jednak dyferencjał stosowany w wersji 850i miał przełożenie 3,15, a w 850CSi miał przełożenie 2,93. Zawieszenie w stosunku do podstawowego modelu było sztywniejsze i obniżone o 15mm, a servotronic został na nowo opracowany przez specjalistów z Motorsport. W silniku zwiększono stopień sprężania z 8.8:1 na 9.8:1. Mimo niskich obrotów maksymalnych(jednostka osiąga 5300 obr./min) silnik bardzo dobrze wchodzi na obroty i kolejne zmiany biegów przychodzą z łatwością dzięki momentowi obrotowemu większemu o 100 Nm.

    Lata produkcji: Sierpień 1992 – Listopad 1996
    Typ silnika: (BMW V12 – OHC 24-zaworowy)
    Silnik: (Widlasty 12-Cylindrowy
    Głowica: OHC, 2 zawory na cylinder.
    Komputer: Bosch Motronic M2.3.2
    Pojemność skok cm³: 5576 cm ³ (5.6 litra)
    Średnica cylindra x skok tłoka (mm): 80 × 86,0 mm
    Moc kW (KM): '280 kW (380 KM) przy 5300 obr./min
    Max. moment obrotowy: '550 Nm przy 4000 obr./min
    Stopień sprężania: 9,80:1
    Przełożenia / skrzynia biegów: 6-biegowa manualna Getrag typ S65 – model 560, napęd na koła tylne
    1 – 4.25:1, 2 – 2.53:1, 3 – 1.68:1, 4 – 1,23:1, 5 – 1.00:1, 6 – 0.83:1, wsteczny – 3.89:1
    Układ hamulcowy: Tarcze wentylowane z przodu czterotłoczkowe i z tyłu jednotłoczkowe, firmy Brembo
    Średnica tarcz – (Przód: Ø 345/32 mm / Tył: Ø 328/20 mm)
    Karoseria / Nadwozie: Stalowa-Karoseria
    Rozstaw osi: 2684mm
    Opony: Felgi 7 1/2" x 18" z aluminium firmy Speedline / lub felgi typu M Technic II – 5 szprychowe
    Opony – (Dunlop – przód: 235 × 45 ZR17 / tył: 265 × 40 ZR17)
    Miary D x S x W (mm): 4780 × 1855 × 1330 mm
    Zbiornik paliwa: 90 l
    Masa własna: 1865 kg
    Przyśpieszenie
    0–100 km/h: 6,0 s
    Prędkość maksymalna (km/h): 250 / 298 km/h
    Droga hamowania [m]
    (100–0 km/h): (zimne) 36,5 m
    (rozgrzane) 36,5 m
    3 czerwca 2014, 9:52 przez Walder (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Alex Chacón, profesjonalny fotograf i motocyklista, zrobił sobie rajd po świecie. Zwiedził 36 państw, zużył 5 motocykli i z każdego dnia robił sobie 2-sekundowy filmik z ręki. Efekt jest piorunujący!
    22 maja 2014, 22:57 przez Chemikgp (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Ostatnie auto z II Wiosennego rajdu – Chyba, że chcecie więcej, bo łącznie było ich 36

Mustang z 1966 roku
    Chyba, że chcecie więcej, bo łącznie było ich 36

    Mustang z 1966 roku
    12 maja 2014, 19:41 przez MrGplolek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    wlasne

    Ford 36 –
    6 kwietnia 2014, 11:34 przez PiereLuigi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    M3 E 36 – Marzenie
    Marzenie
    11 lutego 2014, 20:27 przez bizon996 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jak BMW to tylko e 36 –
    23 stycznia 2014, 19:48 przez Bandzior (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari 250 GTO – Najdroższy samochód świata. Produkcja 1962-1964.Wyprodukowano 33 lub 36 egzemplarzy
    Najdroższy samochód świata. Produkcja 1962-1964.Wyprodukowano 33 lub 36 egzemplarzy
    10 stycznia 2014, 0:14 przez mateusz789 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Sonik wygrał etap i jest liderem wśród quadowców – Kapitan Poland National Team Rafał Sonik, jedyny reprezentant kraju w gronie 40 quadowców w 36. Rajdzie Dakar, wygrał trzeci etap z San Rafael do San Juan w Argentynie i jest pierwszy w klasyfikacji generalnej.
    Kapitan Poland National Team Rafał Sonik, jedyny reprezentant kraju w gronie 40 quadowców w 36. Rajdzie Dakar, wygrał trzeci etap z San Rafael do San Juan w Argentynie i jest pierwszy w klasyfikacji generalnej.
    BMW  M3 GT – Limitowana wersja M3 E-36
    Limitowana wersja M3 E-36
    3 grudnia 2013, 19:13 przez szczepek3er (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)