Murena była produkowana pod koniec lat 70-tych także pod nazwą Talbot Matra Murena. W modelu tym jednostki napędowe występowały w dwóch wariantach – 1.6 Litra (92 KM) oraz 2.2 Litra (120 KM). Prawdziwą gratką dla fanatyków szybszej jazdy była odmiana „S” dysponująca mocą aż 142 KM wykrzesaną z silnika wzmocnionego w dwa gaźniki Solex! Komora silnikowa ulokowana była między dosyć płaską przestrzenią bagażową a siedzeniami, identycznie jak w VW-Porsche 914. Właściwości jezdne tego wozu z napędem na tył były doskonałe jak na produkt tej klasy. Cechy te były często zachwalane w europejskich czasopismach motoryzacyjnych. Największe wrażenie robiły „chowane” reflektory przednie. Design zadziornego resoraka już po kilku dniach od premiery porównywano z największymi rywalami francuskiej konstrukcji – włoskiego Fiata X 1/9 oraz niemieckiego Porsche 924.